Oktober 2010

24-01-2010 12:57 2477 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik trek gewoon de stoute schoenen aan en open een nieuw topic! Wie heeft ook net ontdekt zwanger te zijn en is uitgerekend in oktober 2010?

Ik heb in oktober een miskraam gehad en vind het nu natuurlijk weer heel spannend om zwanger te zijn!

Dit wordt ons tweede kindje en ik ben uitgerekend op 4 oktober 2010!

Klik hier voor het topic: Vanaf 12 oktober 2010 uitgerekend

Wie sluit zich aan?

anoniem_89239 wijzigde dit bericht op 07-06-2010 20:16
Reden: Even T uit de tabel gehaald
% gewijzigd
Visje, wat fijn dat de echo goed was, wat zul je in de rats hebben gezeten. Had je bij je vorige zwangerschap 9 maanden lang last van bloedingen? of was het gedurende de eerste periode?

Ik hoop dat je nu kunt gaan genieten. 1.9 cm...wat klein he? Dat te bedenken dat je kleine smurf met precies 9 weken alweer 2.4 cm lang is.

Rammie, wat fijn dat je even wat van je laat horen. Het is een heftige periode waarin jij je nu bevindt. Wat betreft het ziekmelden..je moet gewoon doen wat voor jou goed voelt. Je hebt er ook niets aan als je de hele tijd op je werk loopt te snotteren of dat je je gedachten er niet bij kunt houden. Een miskraam (hoe vroeg ook) kan een enorme impact hebben. Verschilt natuurlijk wel per persoon, maar je moet goed naar jezelf luisteren. We denken aan je!!

Tjeempie, hoe was je laatste controle in het ziekenhuis? Mag je nu naar de afdeling gynaecologie? Bestaat er ook nog een kans dat je wordt overgedragen aan de 'gewone' verloskundige? Het lijkt me wel een heel gedoe om steeds naar het ziekenhuis te moeten. of valt dat wel mee? De keren dat ik naar het ziekenhuis moest, zat ik langer in de wachtkamer dan dat ik in de spreekkamer zat.

Bapauw, fijne vakantie. Heerlijk, ik zou zo met je mee willen. Waar ga je naar toe?

Bedankt voor de tips mbt het bevalplan. Ik heb gelukkig nog heel wat maanden de tijd om na te denken over wat er in moet komen te staan. Kun je er ook in laten zetten dat je liever niet wilt dat de navelstreng direct wordt doorgeknipt? Dat vond ik toen ook zo'n teleurstelling. Kind eruit, tjakka, doorknippen die navelstreng. Oke, ik was een medisch klantje, de bevalling ging niet zo goed, dus ze zullen er wel een goede reden voor hebben gehad, maar ik vond dat wel erg jammer.

Marly, wat vervelend dat je toch steeds zo misselijk bent. Alleen daar al wordt je volgens mij erg moe van. Ik hoop dat het snel beter zal gaan.

hmm, zoontje ligt te slapen, het is erg verleidelijk om ook even te gaan slapen. sterker nog...ik ga het doen. doei!
Mooi Visje! Gelukkig alles goed!
hoi meiden,

even kijkje nemen naar alle andere oktober dames...

en dan lees ik het slechte nieuws voor Rammie!!

Meid, sterkte, sterkte, wat ongelofelijk k%t voor je!! Een verwachting ontnomen. denk aan je

Visje hoop dat het nix ergs is voor je!!

gefeliciteerd alle dames met kloppende hartjes (van je kind dan he)

en bedankt voor de felicitaties op het andere oktober topic, want ik was ook wel erg blij met een frutsel op groeischema en hartje!
visje, super dat het goed is!! 8w4d alweer! Nu lekker genieten!!
Visje, wow te gek dat alles oke is!

Bapauw, gefeliciteerd en een fijne vakantie!!!

mwjansen, heerlijk dat je nog een dutje mee kunt doen, lekker van genieten. Die van mijn slaapt al een tijd niet meer smiddags :(

HIer snotverkouden en weet niet of ik me daarvan of van de zw.kwaaltjes zo gammel voel. Zal vast een combi van beiden zijn.

Ik baal enorm van mensen die scherp gegeten hebben, ik moest net naar de winkel, als er iemand voor me of achter me met een stinkknoflookgeur bij de staat wordt ik kotsmisselijk (2 of 3 keer gehad vandaag). Denk dat ik er maar over op moet houden anders wordt ik weer misselijk.
Rammie, nogmaals een dikke knuffel. Ik krijg helemaal kippevel van je verhaal.

Toen ik voor echo moest was ik hier zo bang voor.....gelukkig was het bij mij allemaal goed en dat gevoel had ik jou, en iedereen ook zo gegunt. Ik hoop dat je het ook snel gaat meemaken, al begrijp ik dat je daar nu niet aan denken moet. Enne....als t niet gaat, meld je ziek! Inderdaad, de wereld draait door maar die van jou staat nu even stil...

Bapauw gefeliciteerd en een fijne vakantie.

En visje, ben blij voor jou! Wat een opluchting he.

Jeej, wat voelt dat raar om zulke verschillende berichten na elkaar te typen.
Hi meiden,

Bapauw, gefeliciteerd met je verjaardag! Geniet lekker van je vakantie!

Rammie, lief dat je even komt updaten! Ik wist dat je zwanger was geworden met Clomid na 7 maanden. Maar dat bleek niet helemaal uit mijn berichtje zag ik net. Wat ik meer zeggen wil is dat het echt kan! En dat ondanks de tegenzin wij MM meisjes helaas toch die molen weer in moeten stappen om het voor elkaar te krijgen maar keep the faith girl! Ik weet zeker dat het ook voor jou is weggelegd! Dikke knuffel!

Cato, hoe gaat het met jou? ben je het bleodprikken een beetje doorgekomen? Waarom heb je het idee dat het helemaal niet goed gaat? Knuffel voor jou meis!

Visje gefeliciteeerd met je goede echo meid! Geniet er lekker van!

mevrjansen, heb je een lekker tukkie gedaan? Vwb het doorknippen, volgens mij kun je dit best aangeven hoor dat je graag wil dat ze hier even mee wachten.

Marly, is je dochter vandaag een beetje opgeknapt?

Ster hoe is het met jou?

Ik was vandaag voor het laatst bij mijn oude vertrouwde clubje. De verpleegkundige nam mijn laatste echo en heeft mij de nodige info gegeven voor de vruchtwaterpunctie. Kleine babe heeft nog even stiekem bewogen toen ik even niet keek en was prima gegroeid. 24,2 mm wat neerkomt op 9 weken en 2 dagen.

Ik mag over drie weken weer naar het zh toe maar nu naar de gyn. Eigenlijk dezelfde meneer als op de fert. afd en de man die ik al jaren als mijn gyn hb. Een heerlijke vent, heel zorgzaam, goed gevoel voor humor en in staat mij een schop onder mijn kont te geven als ik dat even nodig heb. Ik kom niet in aanmerking voor een vk omdat ik een keizersnede heb gehad bij mijn eerste zwangerschap. Dan ben je daarna altijd medisch. Nu mag ik wel voor een vk in het zh kiezen maar die zijn voor mij niet zo vertrouwd. Daarnaast leert de ervaring mij dat als puntje bij het bevallinkje komt, je toch maar moet afwachten wie er naast je bed staat tijdens het gepuf en gezucht. Maar ik ken mezelf ook goed genoeg om te weten dat als mijn lief daar maar staat, het kind er maar uitkomt dat van mij ook best Sinterklaas er mag staan

Maar goed, voor ik bij de gyn ben moet ik naar een academisch zh voor de intake voor de vruchtwaterpunctie, dit is op 22 maart. Zodra ik 16 weken zwanger ben zal de punctie worden uitgevoerd en dan moet ik nog 3 weken wachten op de uitslag. Spannend allemaal maar ik probeer er maar steeds vanuit te gaan dat het alleen maar een bevestiging is van de gezondheid van ons kindje.
heerlijk als mensen tegelijk posten

agnez hoe is het met jou?

Ster, jakke zo verkouden! Hopelijk knap je snel op
Jeej tjeemp, spannend allemaal. Ik hoop met je mee op 'gewoon' goed nieuws!!

Vind je t eng, zo'n punctie?

Het lijkt mij heel eng, maar ik heb ook een hekel aan alles waar een naald aan te pas komt.

Gister wezen bloedprikken...die mevrouw had wel door dat ik er niet zo dol op was en zei 'joh, maakt niet uit hoor' . Dus ik zeg 'ja, over een half jaar ben ik van plan een kind op de wereld te zetten dus ik kan nu echt niet meer gaan piepen om een prikje....' Hihi.

Het gaat hier eigenlijk heel goed, ik geloof dat ik me toch wel gelukkig mag prijzen tot nu toe.

Mijn darmen blijven wat moeilijk doen, ik ben wat sneller moe maar zo lang ik geen gekke dingen doe gaat het prima. Niet misselijk! Ik vind ook fruit ineens heel lekker, nou....zolang het daar bij blijft....beter dan frikandellen ofzo toch!

Het enige dat ik heb is dat ik echt al een beetje een buikje krijg. Het zullen wel darmen, lucht of vocht zijn maar zelfs vriend geeft het toe. (en dat wil wat zeggen) Ik kijk er echt naar uit dat het gewoon duidelijk te zien is, want nu is het gewoon net een extra vetrol ofzo....
Hoi,

Ster, volgend mij had ik nog niet eens welkom gezegd, en je gefeliciteerd.....alsnog, van harte!

Tjeempie, het niet goed gaan ging over het bloedprikken en het aantal wachtende mensen maar volgens mij heb ik toch stiekem een glazen bol, ik heb door het prikken mijn hele arm blauw! Het arme schaap moest alleen heeeeeeel veel mensen prikken en die kreeg een beetje de zenuwen geloof ik. Nou ja, zal vanzelf weer overgaan neem ik aan...

ik ga even eten maken. Kom nog wel weer kletsen.....als ik niet weer om half 8 in slaap val op de bank
Caatje, als dat alles was Nee meis, ben blij dat je wel lekker bent Heerlijk he die vermoeidheid! Ik krijg er echt een punthoofd van, ben gisteren jankend van vermoeidheid mijn bed ingestapt (zwangerschap doet zulke rare dingen met de mens) maar na een nacht van 10 uur doe ik het weer een beetje. Maar ben blij dat het weekend is

Agnez, sommige meiden krijgen gewoon snel een buikje hoor. Meestal bij de tweed emaar komt best voor bij de eerste. Hier ook al en buikje maar ik kan hem nog wel even wegkijken

Ik heb wel angst voor de punctie. Ben en niet van de naalden en het idee dat ze in mijn buik gaan prikken, daar wordt ik ook niet heel blij van zeg maar. Maar goed, het is mijn eigen wens dus moet maar even niet mieren erover

Hier heerst trouwens naast de vermoeidheid nog steeds de algehele honger. Ik vind alles lekker van fruit tot roti, van boterhammen tot patat, van snoepjes tot yoghurt met kellogs K. Ik ben in totaal 4 kg aangekomen (maar dat was tijdens mijn vakantie al) verder sta ik qua gewicht stil ongeacht wat ik met mijn schranspartijen soms naar binnen stop Maar goed, zodra ik merk dat ik op basis van mijn schransjes toch weer als een gek bijkom dan gaat er weer een slot op en mag ik alleen nog maar fruit en komkommer

slikken jullie nog trouw foliumzuur of mamavitamine? Ik slik hier een tablet mamavitamine per dag zodat ik in ieder geval alles netjes binnenkrijg
Rammie, je kan het goed omschrijven allemaal. Nogmaals heel veel sterkte, ook volgende week woensdag en ik hoop met je mee dat je dit keer snel weer zwanger bent!

Visje wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! Zal wel schrikken geweest zijn dat bloedverlies!

Bapauw fijne vakantie.

Verder hou ik het even kort, want ik ben kapot. Vandaag de hele dag gewerkt. M'n dochter was nog steeds ziek en het was zo erg dat de kans groot was dat ze opgenomen werd in het ziekenhuis, want ze had de eerste uitdrogingsverschijnselen. De huisarts wilde het nog een uurtje aankijken en als ze dan nog niets dronk, zou ze naar het ziekenhuis moeten. Gelukkig begon ze een uur daarna te drinken en nu gaat het eigenlijk heel goed. Ze heeft niet meer gespuugd. Hopelijk blijft het zo!

Ik reageer van het weekend weer wat uitgebreider op jullie.
*breekt weer even in vanaf het uitgerekend na 12 Oktober topic*

Ik las het berichtje van Rammie. Jeetje meid... Heel veel sterkte...

Hoe dubbel...

Voor de andere meiden met een kloppend hartje, gefeliciteerd!

*gaat weer terug naar eigen topic*
Marly, ah sneu voor je dochter! En jou natuurijk, nooit fijn om je schatje zo ziek te zien hopelijk blijft het nu goed gaan! Beterschap.

Ik ben niet in slaap gevallen maar lig wel lekker in de luie stoel voor de kachel tv te kijken dus kon later dit weekend nog wel reageren.
Marly, ai dat is schrikken als je te horen krijgt dat je dochtertje mogelijk moet worden opgenomen. Gelukkig houdt ze nu weer wat vocht vast. Hopelijk is ze snel weer de oude.

Tjeempie, ik kan ook zo schransen de afgelopen weken. Omdat ik niet misselijk ben en ik alles lekker vindt, moet ik wel oppassen dat ik niet heel erg ga aankomen. Ik heb vooral tussen de middag zo'n trek. Tegenwoordig eet ik netjes samen met zoontje tussen de middag aan tafel en dan eet je automatisch meer. En ik ben momenteel erg van de lekkere bolletjes met beleg.

Ik probeer wel de chocola buiten de deur te houden. Had vandaag een zak chocolade eitjes in het winkelwagentje gedaan, maar halverwege heb ik ze toch maar weer terug gelegd. Anders zijn ze dezelfde dag nog op. Bij mijn vk hoef je gelukkig niet op de weegschaal. Ze vragen alleen tijdens de intake hoeveel je weegt en daarna niet meer. (althans bij mijn vorige zwangerschap hebben ze er verder nooit naar gevraagd). daar was ik wel blij mee. De vorige keer ben ik behoorlijk aangekomen. Ik wilde het gewicht zelf niet meer weten, stond nooit op de weegschaal. Tot ik een keer bij een tuincentrum per ongeluk op een enorme soort weegschaal stond. Had ik niet door. Maar mijn man moest opeens heel hard lachen en toen zag ik met grote cijfers mijn gewicht staan. En dat was geen fijn getal. Ik hoop dit keer toch iets minder aan te komen. Dus vanavond tijdens x factor moet ik maar worteltjes gaan knabbelen. Ach...alle spijkerbroeken pas ik in ieder geval nog.
Marly, schrikken zeg van je dochter! gelukkig knapt ze weer wat op. Hopen dat het morgen een heel stuk beter gaat

Caro, lekker hangen en je ding doen We komen je vanzelf tegen

mevrjansen, genoten van de worteltjes? hehehe ik had de paaseitjes genomen Ik let wel wat op gewicht in de vorm dat ik mezelf weeg aan het begin en regelmatig tussendoor. Ik vind het niet erg om aan te komen maar mijn max ligt toch echt wel op 12 kg bij een kindje. (ik deed er 2 met 17 kg, 1 met 9 kg) en dat kan denk ik ook makkelijk als ik mezlef niet overgeef aan ongezonde schranspartijen We gaan het wel beleven, zit nu op 4 kg lekkere dingen dus nog 8 te gaan met nog 7 maanden voor de boeg. ghehheh

Tijd om te gaan slapen hier anders morgen weer huilend mijn bed in
Even kort, het is al laat. Vanavond onze echo gehad en alles zag er helemaal goed uit. Gelukkig ben ik geen 4 weken verder dan ik dacht. Maar wel 4 dagen. Nu 10weken4dagen. En uitgerekende datum is verschoven naar 28 september.

Krummeltje was 37,6 mm lang. Het zwaaide al met zn armpjes. Kloppend hartje. Ik ben er helemaal vol van.

Waarschijnlijk beval ik toch wel in oktober, bij mijn eerste beviel ik ook een week overtijd.
goodmorning girls,

Hier nog even druk wakker wordende. Lief heeft nachtdienst dus schuift rond 7 uur in bed en dan schuif ik er half wakker uit omdat de jongste er meestal wakker van wordt. Nu dus met luciferhoutjes tussen de ogen achter mijn laptopje

Thembo wow toch iets verder maar niet zo veel verder. Maar neem aan dat je toch gewoon gezellig hier mee blijft schrijven? super dat het kindje al zo groot is en dat het zwaait. Bijzondere momenten

btw meestal is een tweede juiste vroeger omdat je het dan al gewend bent en zo'n baarmoeder al eens in volle ontwikkeling is geweest. Ik ben altijd een stuk eerder bevallen dus kijk ook niet gek op als ik in september beval
Hoi, nogmaals een ego post (sorry moet er zo weer vandoor). Echo was goed! Blijk alleen een week korter zwanger dan gedacht. Moppie is nu 15mm (8 weken), we hebben een witte vlek gezien met daarin een flikkerend zwart puntje = hartje!!!

Tot snel.
Poeeeeh hoop dat ik het bijhoud en niemand vergeet!!!

Gwen, Thembo, leuk, leuk een hartje!!!!

Tjeempie, herkenbaar wederhelft uit de n8d in bed en ik klaarwakker :s.

Lekker hoor, algehele honger. Mijn man stelde voor vanavond te gourmetten, haha, ja als hij zin heeft in de rest van het weekend een hangende hondsberoerde vrouw op de bank, dan doen we dat, anders toch echt niet, bleh.

Mwjansen, fijn dat je spijkerbroeken nog passen. Bizar verhaal over die grote weegschaal, comisch.

Marly, hoe is het nu met je dochter? Ik vind zieke kinderen zo erg, het beeld wisselt zo snel. Gelukkig begon ze met drinken.

Caro, bedankt voor je felicitatie!

Agnez, hier ook iets meer buik, euhhh vetrol, ondanks mijn min of meer gedwongen bijna vetloze dieet.
MJ, ik denk wel dat je dat in je bevalplan kunt zetten. Dat je het graag zo wilt als het enigzins mogelijk is ( dus als het geen gevaar oplevert voor jou of je kindje). Maar dat is met het hele bevalplan zo en zo handelen ze als het goed is ook. Zo lang ze veilig jouw wensen kunnen inwilligen zullen ze het doen. In noodscenario's wordt het uiteraard anders.

Ik las je verhaal over de paaseitjes en moest erg lachen. Best herkenbaar namelijk: ik loop ook met een grote boog om de chocolade sectie van de supermarkt heen.

Tjeempie, ja ik slik multivitaminen ( 2 per dag, aanbevolen dosering volgens verpakking). Wat moet je lang wachten op de uitslag van de punctie. Duurt dat altijd zo lang?

Agnez, haha je verhaal over die extra vetrol. Dat was hier bij de zwangerschap van dochter precies zo. Nu heb ik van die zwangerschap nog allemaal los vel, dus kan niet wachten tot dat daar weer een zwangerschapsbuik in groeit. Althans ik hoop dat dat zo werkt De echoscopiste zei gister tegen me ( een uitwendige echo lukte niet): "Vind u het een probleem als we een inwendige echo maken? Uw baarmoeder ligt zo ver naar achter." Ik denk dat ze in werkelijkheid bedoelde: Door al dat losse vel en de daaronder liggende vetlaag heen, kan ik echt geen goede echo maken

Marly, jeetje wat naar van je dochtertje. Hopelijk knapt ze snel weer helemaal op. Beterschap in ieder geval.

Thembo, leuk dat je blijft.

Ster, kun je nog maar zo slecht vette dingen verdragen? Damn ik had gewild dat ik daar last van had gehad bij dochter. Had een hoop kilo's gescheeld.

Ik heb al tijden zin in Mc Donalds voer. Nu heb ik het geluk dat we maar 1 auto hebben, man 's middags en 's avonds aan het werk is ( is kok) en pas zo laat thuiskomt dat of ik al op bed lig of de Mac dicht is. Ik ben dus nog niet geweest, maar de zin blijft.

Gwen, had ik jou al gefeliciteerd met je hartje? Gefeliciteerd in ieder geval.

Meiden, ik zwaai af voor de rest van het weekend. Ben morgen jarig. Ouders komen en moet vanavond nog druk aan de poets en aan de kook.

Fijn weekend en tot snel weer.
Gefeliciteerd voor de nieuwe hartjes, super!

En Visje ook met je verjaardag natuurlijk.

Ben blij dat er meer mensen zijn met een 'extra vetrol' hahaha! Ik ben van mezelf wel slank en heb een platte buik dus het begint echt op te vallen! Volgens de vlk kon het best wel zijn dat je het zo vroeg al ziet, maar volgens 'de boekjes en websites' is het onmogelijk....

Visje: wel leuk dat je vlk het zo tactisch probeerde op te lossen toch? Tegen mijn vriendin zeiden ze gewoon ' nou, we doen gelijk maar inwendig want je hebt zoveel buikvet daar komen we niet doorheen hoor' hmm.... Ze is wel behoorlijk stevig maar zeker niet moddervet...

De mac heeft mij ook al een paar keer flink bezig gehouden! Haha, raar he. Normaal is de mac voor mij echt een pure noodvoorziening.

Marly is je dochter alweer beter?

Ik slik trouwen gravitamon, dat is om voor de zwangerschap te slikken, tijdens de zwangerschap en tijdens borstvoeding. Lekker makkelijk dus!

Ik las trouwens net dat ons HCG nu zo'n beetje aan z'n top zit, dus hopelijk voor de genen met veel kwaaltjes snel uitzicht op verbetering!
Jeetje wat wordt er veel geschreven, ik heb net alles bijgelezen maar haal alweer alles door elkaar.

Bedankt voor jullie medeleven. Gelukkig voel ik me sinds vandaag weer een beetje beter, ben in ieder geval weer aan tafel kunnen zitten en heb wat gegeten zonder naar de wc te moeten rennen. Ik heb van de huisarts een fijn medicijn gekregen tegen misselijkheid, heb 2 pilletjes gehad en wat een verschil!

Fijn te lezen dat er nog meer kloppende hartjes zijn gezien/gehoord! Gefeliciteerd

Voor de jarige, (alvast)Proficiat en maak er een fijne dag van (zonder glaasje alcohol )

Zoontje ligt net in bed en ik ga eens lekker bankhangen. Ben benieuwd of er nog iets leuks op tv komt.

Oh ja. Zijn jullie ook zo'n watjes als het aankomt op thrillers? Ik hield echt van dit soort series/films, maar wanneer ik nu zo'n film kijk droom ik ervan. Probeer dus maar luchtige series en feel good movies te vinden.

Ik gebruik ook multivitamine voor zwangeren (Dagravit) 1 maal per dag. Fruit en groente daarnaast lukt nu nog niet zo, maar ik probeer het wel.

Fijn weekend!

Robijntje
IK WIL VANDAAG NAAR DE MAC
Meid, vandaag ga je gewoon naar de mac! Tijd voor wat fastbabyfood

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven