Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Miertje: Gecondoleerd en heel veel sterkte de aankomende tijd!

Steph: Gefeliciteerd met je 300e hurray! Leuk zeg! Wel toevallig jah, dat alle verrotte kaarten uit USA komen De mevrouw heeft aangeboden een nieuwe kaart te sturen, maar dat vind ik ook weer een beetje overbodig... zij kan er toch ook niks aan doen!

Stefanie: Rusland is altijd Europa wat betreft postzegels plakken...

Als je doorklikt op de PC-website op het land dan staat er bij geschreven op welk continent dat land ligt, dus zo kun je ook bepalen welke postzegel erop moet. Er staat verder ook hoeveel postcrossers dat land telt, welke postcrossers het meest actief zijn enz.
quote:justme80 schreef op 03 maart 2010 @ 09:31:

Vriendin van mij heeft van de week een kaartje ontvangen, kijkt ze in het profiel heeft diegene alleen maar die kaartjes verstuurd ( wel over de 1000)

Of je daar nou blij van word?Nee, ik denk niet dat ik daar blij van zou worden. Kaarten uitzoeken en kaartwinkeltjes doorstruinen is juist een groot deel van de hobby.

Steph van harte met de 300!! Op naar de 400!
Miertje, heel veel sterkte voor de komende tijd.

Hier verder geen pc-nieuws.

Er gebeurt gewoon werkelijk helemaal niks.
Goedemorgen meiden!

Miertje wat een verdrietig nieuws, heel veel sterkte de komende tijd!! Een hele dikke knuffel vanuit hier!

Hier verder weinig nieuws.. Vandaag nog een dagje vrij om mn Duits helemaal te leren en dan is het morgen de dag der waarheid... Dit keer moet ik hem echt halen. Misschien dat ik morgen na mn examen leiden nog wel even in duik... Weet iemand of ze daar leuke kaarten winkels hebben..

Er is me toch zo iets raars gebeurd.. nou ja ik zal wel gewoon verkeerd gekeken hebben maar tis en blijft raar. Ik had een kaart, een official die naar Duitsland moest, maandag zou ik die al versturen... Was ik vergeten.. Lag nog op de kast hier. Gister zou ik hem mee nemen naar de sportschool (staat ook een brievenbus) was ik hem weer vergeten dus ik omgekeerd met de auto terug naar huis. Kaart gepakt (dacht ik) de rest van de post wat mn vader nog moest versturen.. Ik naar de brievenbus, kijk nog achterop de kaart of alle postzegels er wel op zitten.. gooi hem in overige de rest van de post ook in de brievenbus.. En ga lekker sporten (super les van een nieuw meisje) Nu kom ik net 20 minuten geleden beneden.. Zie ik tot mijn grote verbazing die kaart weer op de kast liggen.... Ik stond echt te kijken... Hoe kan dat nou.. Nu vraag ik me dus af wat ik in de brievenbus heb gegooid.... raar raar raar....

Nou ik ga even leren,.. Kom straks vast wel weer langs!!
Succes met leren Tine en nog meer succes voor morgen toegewenst!
Steph nog gefeliciteerd met je 300ste hurray!! Gaat goed bij jou!!

Bij mij liggen de verzonden en ontvangen nogal uit elkaar.... Is dit bij jullie ook het geval?

» Sent: 220 postcards

» Received: 209 postcards

Oe.. oe.. Tine.. een raadsel.... ik denk........ dat er een duits duiveltje is geweest die hem uit de brievenbus gevist heeft en hem weer op je kast heeft gelegd....
anoniem_7112 wijzigde dit bericht op 03-03-2010 11:01
Reden: en dan ineens doen de smileys het wel weer....
% gewijzigd
Miertje, veel sterkte!

Justme, hij heeft 1000x dezelfde kaart gestuurd? Soms ook nog met een sticker met happy pc erop?

Tine, eh... een kaart die je gekregen had misschien? Oeps... Maar daar staat je adres op, dus die komt dan wel weer terug denk ik...

Zo even boodschappen doen en dan nieuwe adressen aanvragen. Oh en stemmen...
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Uhm................ janna... weet ik niet, een nederlands profiel en dan staat er ook nog eens engelse tekst achterop... UITGETYPT...
Ow is dat die Diddlemouse?? Die stuurt kaarten met een Limburgse stad erop?!
Whahahahahaha mn misterieuse terug komen van de kaart is opgelost... Ik heb zojuist met de post een kaart gekregen die ik gister ook al had gekregen hahahaha die heb ik dus gewoon weer in de brievenbus gedaan... En ook weer netjes ontvangen. whahaha wat een giller!

Verder nog 6 nieuwe kaarten. Allemaal van RR's van een persoon kreeg ik twee kaarten van verschillende RR's en diegene heeft op alletwee de kaarten precies hetzelfde gezet..

Hi, The postcard has to China! I hope you like it. Have a nice day. En dan de naam eronder... Verder wel erg leuke kaarten.

Ook nog mn kaartjes voor Love never dies in Londen!!! Woehoe die zijn al binnen nu de andere kaarten voor Wicked nog.. O en nog weer een afwijzing voor een kinderdagverblijf hier in de buurt... Nou ja voor de eerste sollicitatie ronde.. Mocht er nog en komen dan kwam ik vast en zeker in aanmerking stond er op.. Soms wordt je daar toch wel een beetje moedeloos van.

Gister heb ik een sollicitatie gestuurd naar Eurocamp als spelleider op een camping. Dit heb ik 7 jaar terug ook gedaan als stage via school. Ik zat 3 maanden op een 4 sterren camping in Frankrijk. Heel veel heimwee gehad maar super leuk!! Dus ben benieuwd... Zou binnen 5 dagen wat horen stond er in de bevestiginsmail.

@Justme, geloof dat ik in dit geval zelf het duiveltje was hahaha. Wat suf he... Ben wel blij dat ik mn kaart weer terug heb haha. Ik heb trouwen 13 verstuurde kaarten, 10 ontvangen en dan nog 5 onderweg. O en voor die ranking uit die mail stond ik geloof ik zon beetje op de laatste plaats hahahaha.

@JJ, dank je ik ga mn best doen!!! Zou je mij via hyves je adres willen sturen? Ik heb namelijk wat voor je! Maar zeg lekker nog niet wat het is;)

@Janna, je had helemaal gelijk hahahaha!

Nou ik ga weer met mn neus in mn boek, stampen stampen stampen!
@JJ, het was trouwens een RR kaart en was afkomstig van Lottie uit Belgie. De meeting was in Rotterdam. Het was een kaart uit Amsterdam met een gracht erop. Een water RR was het! En inderdaad alle namen met verschillende kleuren pennen! Leuk hoor!
Hi

zojuist de post binnen gekregen maar geen 'leuke post'. wel weer een brief van de belasting toeslagen afdeling. Jeetje wat wordt ik gek van hun. Hoeveel brieven ik nou allemaal wel niet gehad heb... en steeds staat er praktisch het zelfde in! maarja lekker efficient werken ze daar natuurlijk niet.

Tot nu toe ook nog geen Hurray vandaag. en ik vind het ook jammer dat ik geen mail heb gekregen van PC over de ranking! Snap er niets van. Misschien de volgende ronde?

Tine dat is inderdaad een vervloekte kaart hahaha. Wel fijn dat je je andere kaart toch hebt terug gekregen, ze zullen wel raar hebben gekeken bij het postsorteer centrum!!!

Rusland is inderdaad gewoon een europa zegel!

Groetjes Lotte
Tine, hihi grappig zeg! Gelukkig is de juiste kaart terug gekomen

JJ: dank je wel, in het vervolg plak ik er dus zegels op van Europa :-) Kaartje ligt nu al klaar, dus ga het er niet meer afhalen :-)
@Lotte, tja de belasting toeslagen... Ben dus niet de enige die elke keer van die brieven krijgt haha. jammer dat je geen leuke post had en geen hurray... Die heb ik hier trouwens ook nog niet.. Raar dat je geen mail hebt gekregen van PC, ik ben veel korter lid als jij en ik heb hem ook gekregen. Weet je trouwens dat ik altijd een buiten Europa zegel heb opgeplakt als hij naar Rusland moest.. Nou voor de volgende keer gaat er dus gewoon een Europa zegel op!
Lotte, ik ben ook echt vrienden met de belastingdienst... steeds geld heen en weer... ahhh!!!

Tine, ja, dat dacht ik al haha

Vandaag 2 hurrays en dus heb ik 40 kaarten verstuurd, dus nu 3 nieuwe geschreven. Duitsland, Finland en Usa... (daha...) die gaan zo samen met wat voetbalplaatjes de brievenbus in!

Oh, lijkt me nog best grappig trouwens, gewoon al je (dubbele) voetbalplaatjes los in de brievenbus doen. Hoeven ze geen enveloppen meer open te maken
Oh, mijn stats:

Country ranking by sent: 1619th

Country ranking by distance: 1565th

Hahaha, niet echt top nog
Spanning en sensatie hier! De straat is door de politie afgezet (ik woon aan einde van de straat)... ik wil straks naar buiten naar de bus, maar ga wel ff vragen wat er aan de hand is.. heb vanmorgen wel 4x een ziekenauto gehoord, maar weet niet of sindsdien de straat al afgezet is....

Ik zal vanavond verslag uitbrengen!

Tine: Die kaart heb ik wel gezien.. want ik dacht nog: 'dus met de water rr kun je gewoon een kaart van de grachten sturen'. Heb alleen niet naar het adres gekeken dus.

Ik ben nu wel heel nieuwsgierig en ga je snel mn adres mailen hihi
oei spannend jokejacket, ik ben wel benieuwd.

Weer een familie drama? (ik denk dan meteen weer het ergste!)groetjes
Oh Tine haha wat een avontuur heeft die kaart gehad zeg!!!

Prachtig verhaal!
Miertje, sterkte komende tijd .

Tine, wat heb jij gedaan?? Gelukkig is alles goed gekomen met het kaartje en de rest van de post.

JJ, vertel vertel....!

Hier een kaartje uit Peking van de Cube, zwembad tijdens de Olympische spelen twee jaar geleden.

Een kaart aangevraagd naar Polen dit keer. Alleen een eisenlijst en dat ik iets over mijzelf moet vertellen. Zij heeft er niets staan.......arrgghhh.
Hallo allemaal,

Allereerst Miertje, sterkte meid

Steph, wauw 300 huray''s geweldig!

En wat een leuk actief forum is dit zeg, applaus voor iedereen

Tine viel glück mit deinem Deutsch:) Moest wel lachen met je kaartjeverdwijntuck:) maar je hebt hem dus gewoon zonder strafporto weer gekregen. Coulant van TNT vind ik.

Hier vandaag een leuk dierenkaartje van een RR-groep. Geen officials.

Wel een hurray, hoera! De kaart naar Roemenie is al na 2 dagen aangekomen.....heb hem maandag net voor 17uur gepost, en vanmorgen al aangekomen, dat vind ik nog es snel! Ook leuke hurray, hij was blij verrast in zijn eigen taal aangeschreven te zijn geworden. Gelukkig was de hurray in het engels, anders had ik vriendin moeten laten vertalen.

Uiteraard een nieuw aangevraagd, die mag naar Taiwan. Eerste keer dat het adres er ook in het Chinees (of zal wel Taiwanees zijn eigenlijk) bijstaat, denk dat ik het dan ook maar uitprint. Ben benieuwd.

Toen ik door haar ontvangen kaarten keek, zag ik dat ze nog geen holland winter kaart van idrukker had, dus die gaat er naar toe! Vind dat nog net kunnen, een winterkaart.

@Snoet80, jij al gebuik kunnen maken van de geruilde idrukker kaarten?

Verder nog ondereg USA 21 dagen....profiel is 11 dagen niet meer online geweest....vind ik wel lang, maarja, niks aan te doen, gewoon afwachten he.

Mexico 11 dagen, maar dat land roept over mij een geen-haast cultuur op, ik zie de postbodes daar al een siesta houden onder een grote cactus.

Zometeen met de kinderen het bos in, fijne wandeling maken, het is hier zulk lekker zonnig weer! En natuurlijk nog even mijn kaartje posten oja, en nog gaan stemmen.

Fijne middag nog!
Mijn kaartjes naar Engeland en Finland zijn aangekomen. Korte hurrays maar ben al lang blij dat er tenminste iets instaat. Een lege hurray vind ik zo jammer. Ik schrijf altijd wat terug.

JJ, ik hoop dat er niks heel ergs aan de hand is. Dus loos alarm.

VrouwLimburg, geniet ervan. Het is inderdaad heerlijk weer.

Steph, leuke kaart dus uit China. Ik houd wel van de toeristenkaarten zoals ik ze noem. zie je iedere keer weer iets anders van een land.

Het volgende kaartje mag naar J. uit H. Ik geloof niet dat ze hier schrijft.

en de andere mag naar GB/Schotland.

Gisteren ook nog een kaart uit Rusland gekregen. Leuke kaart.
Miertje, heel veel sterkte. Heb je nog contact met haar moeder?

Steph, gefeliciteerd met je 300e kaartje.
@ Tine - Supergrappig van die kaart!! Had je mooi wel post vandaag

@ JJ - Spannend zeg! hopelijk is er niks ernstigs.... Wel een uitgebreid verslag graag *houdt wel van een beetje sensatie*

jaja... na dagen en dagen wachte was het vandaag zo ver..... ik heb weer een HURRAY! Natuurlijk ga ik gelijk weer een adres aanvragen, kan niet wachten hoor. Al zo lang niet meer mogen doen
Hoera! Een hurray! Ze was meer dan een maand niet online geweest omdat ze schoolvakantie had, pfff wat een luxe daar in china. :-)

Nieuwe kaart gaat naar Taiwan. Iemand die nog geen kaartjes heeft ontvangen. Jippie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven