Kabouters Kookkunsten!

04-03-2010 14:29 507 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat mensen mijn Spaghetti avontuur zo grappig vonden.. hier een algemeen topic voor mijn kookkunsten haha!

Hierrrrr vind je trouwens mijn Fanhyve! *klikkerdeklik*
quote:Melpomene schreef op 04 maart 2010 @ 17:16:

Alleen eieren en boter, zegt Koopmans op www.koopmans.comDat is voor de gewone cake. Die heb ik ook een keer gebakken. Kabouter heeft nu de chocolade cake.
quote:Kabouter23 schreef op 04 maart 2010 @ 17:09:

Nou.. tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa mijn klomp stront in cakevorm:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En we namen een hap.. en hij is smeeeeeeeeeeerig! Nou heb ik nog nooit chocoladecake gegeten (ben niet zo van t gebak enzo) maar ik denk niet dat het zo smaakt.. Misschien vanavond nog eens proberen als hij afgekoeld is
quote:Kabouter23 schreef op 04 maart 2010 @ 17:09:

Nou.. tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa mijn klomp stront in cakevorm:

En we namen een hap.. en hij is smeeeeeeeeeeerig! Nou heb ik nog nooit chocoladecake gegeten (ben niet zo van t gebak enzo) maar ik denk niet dat het zo smaakt.. Misschien vanavond nog eens proberen als hij afgekoeld is Als je de volgende keer er twee of meer eieren bij doet, zal de cake beter smaken. Dat heb ik ook gedaan. De eerste keer heb ik de cake gebakken volgens de instructies op de verpakking, incl. dat roeren verhaal. Dat smaakte ok. De keer daarna heb ik er twee eieren erbij gedouwd onder het mom van baat het niet dan schaadt het niet. De chocolade cake smaakte veel beter.
Smerig?

Hoe kun je nou een kantenklare-cakemix verpesten??

Doe anders eens een ouderwetse cake. 225 boter, 225 gram suiker, wat vanille-essence en een piepklein beetje zout, drie eieren, 225gr bloem - op die volgorde.

Ik doe meestal de helft van het deeg in een cakevorm, dan door de andere helft gooi ik nog wat cacaopoeder voor de leuk. Krijg je een tweekleurencake.

Dan een uur in de oven.
quote:Sophiepapa schreef op 04 maart 2010 @ 17:24:

[...]

Dat is voor de gewone cake. Die heb ik ook een keer gebakken. Kabouter heeft nu de chocolade cake.

Dit stond er:

Chocoladeliefhebbers opgelet! Met Koopmans Chocolade cake bak je een luchtige cake, rijk aan chocolade. De combinatie van cacao en heerlijke chocoladestukjes zorgen voor een verfijnde en rijke chocoladesmaak.

De Chocoladecake is een complete mix. Zelf voeg je alleen eieren en boter toe.

Nou, dat heeft ze gedaan! (tenminste, ze stonden op de foto!)
quote:Kabouter23 schreef op 04 maart 2010 @ 17:16:

Jullie moeten mij niet zo plagen

Ik laat hem even staan en ga vanavond nog een keer proeven!Sorry... je bent ook zo'n makkelijk target! Maar ben heel trots op je dat je het toch probeert!! Keuken prinses in een paar weken, ik zeg je!!
quote:Melpomene schreef op 04 maart 2010 @ 17:45:

[...]

Dit stond er:

Chocoladeliefhebbers opgelet! Met Koopmans Chocolade cake bak je een luchtige cake, rijk aan chocolade. De combinatie van cacao en heerlijke chocoladestukjes zorgen voor een verfijnde en rijke chocoladesmaak.

De Chocoladecake is een complete mix. Zelf voeg je alleen eieren en boter toe.

Nou, dat heeft ze gedaan! (tenminste, ze stonden op de foto!)

Ik graaf hier ook maar wat uit mijn geheugen. Ik zal wel wat door elkaar onthouden hebben.

Heh, heh, zitten wij hier nog te bakkelijen over de cakebakinstructies, terwijl Kabouter Leidschendam onveilig aan het maken is.
Dat was dus duidelijk te makkelijk voor een smeuïg verhaal. Voor de volgende keer moeten we dus een opdracht verzinnen die moeilijker is en meer zooi kan maken...

*pakt haar kookboeken er eens bij*
Ik ben ook al aan het denken.

Iets met zelf vis fileren ofzo?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Nee ik lust geen vis
Hmm nu hij klaar is.. *neemt hap* nee nog steeds niet lekker
.
Je hoeft het toch niet te lusten? Het is puur voor de vermakelijke verhalen Lust je vriend wel vis?

Misschien moet je de volgende keer zo'n pak kopen waar alleen maar water bij moet

(Kabouter ik vind je hilarisch)
nn

Echt te leuk dit..........

Wil je dit elke dag doen?? Heb ik elke dag een vrolijk lach moment
Hahah maar ik kán wel gewone dingen maken..

Nou goed in de vriezer heb ik: Biefstuk (aanbieding ) kipfilet, en gehakt.

Doe maar iets met 1 van die dingen, kan moeilijk elke keer nieuwe ingredienten kopen haha! Maar dan wel vanavond zeggen want anders is het te laat om te ontdooien hahah
Vriend nam net hap van de cake en hij vind hem heerlijk!
Je bedoelt Hollandse Pot? Dus recepten met gehaktballen, kip en krieltjes kan je niet verpesten?
quote:Kabouter23 schreef op 04 maart 2010 @ 19:14:

Vriend nam net hap van de cake en hij vind hem heerlijk!Hij houdt gewoon van je! Dat heet een roze bril
ga risotto maken, of creme brullee
quote:dertigmin schreef op 04 maart 2010 @ 19:16:

Je bedoelt Hollandse Pot? Dus recepten met gehaktballen, kip en krieltjes kan je niet verpesten?Nee dat kan ik allemaal wel.. laatst met 4 pitten gekookt.. aardappelschijfjes, worteltjes, sausje en ossenhaas
quote:varuca schreef op 04 maart 2010 @ 19:18:

ga risotto maken, of creme brullee Over Risotto:

Tijd is het belangrijkste element. Je moet er zin in hebben om risotto te maken, want het kost tijd en aandacht en als je die niet hebt begin er dan niet aan. Je moet minimaal 20 minuten uittrekken voor het proces van roeren en vocht toevoegen op precies het juiste moment.

Hmm ben niet zo'n geduldig type haha!
quote:Kabouter23 schreef op 04 maart 2010 @ 19:14:

Vriend nam net hap van de cake en hij vind hem heerlijk!
ik zou zeggen probeer het en als het te lang duurt gewoon al het vocht in één keer toevoegen
quote:varuca schreef op 04 maart 2010 @ 19:21:

ik zou zeggen probeer het en als het te lang duurt gewoon al het vocht in één keer toevoegen Ja net als mn mix die ik net gewoon in 1x deed.. haha heb je mn kleding/keuken niet gezien
daarom juist

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven