Kabouters Kookkunsten!

04-03-2010 14:29 507 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat mensen mijn Spaghetti avontuur zo grappig vonden.. hier een algemeen topic voor mijn kookkunsten haha!

Hierrrrr vind je trouwens mijn Fanhyve! *klikkerdeklik*
Jaah! Maar niet echt verslag/foto waardig!

Ik heb 1e Paasdag Enchilada's gemaakt, gewoon via zo'n pakkie hoor! Het enige wat mis ging was dat ik de verkeerde Creme Fraiche had (hij was uberdik en niet vloeibaar, dus mengen duurde heel lang) en dat ik mijn gehakt ging ontdooien in de magnetron, maar dat kwam er helemaal bruin uit, echt blehhhhh!! Oh en ik kreeg die wraps niet dichtgevouwen, zelf niet met sateprikkers!! Heb echt mijn best gedaan! Uiteindelijk maar gewoon de pan op tafel gegooid en het gewoon stap voor stap zelf opscheppen en vouwen :P

En 2e Paasdag heel burgerlijk bloemkool met biefstuk en aardappeltjes.. maar dat ging ook al helemaal goed haha!

Gister heeft vriend gefrituurde bloemkool gemaakt, en dat was erg lekker
gefrituurde bloemkool...wat moet ik me daarbij voorstellen? Of is het iets als pakora's?
Gefrituurde bloemkool...???????

En hoe kan je creme fraiche nou de verkeerde zijn geweest, er bestaat toch maar één soort creme fraiche? Je menu van 2e paasdag klinkt goed...heb ik vanavond gegeten...héérlijk!!
Ja kweenie, hij haalt t door een bakje met bloem ofzo (en vast wat meer dingen) en dan gooit hij het ff in de wokpan die vol zit met olie :P

En er zijn echt meerdere creme fraiche's, want op deze stond: voor warm gebruik!
Tlijkt wel een beetje op pakora.

- Eerst bloemkool koken (8 min ong.). Niet te zacht, niet te hard.

- Bloemkool af laten koelen

- Mixje maken met ei, melk, bloem, peper, zout en knoflook. Moet dan ook niet al te stevig, maar ook niet al te waterig (melkerig :P).

- Bloemkool door het beslag heen halen

- Frituren op relatief lage temperaturen

Heb niet echt goed hoeveelheden van zoveel eieren en zoveel schepjes bloem etc.... Beetje op de gok. Altijd leuk als ik dan van m'n moeder recepten krijg :

"Beetje van dat, veel van zus en nog een snufje van je weet wel" :P
Gefrituurde bloemkool! Heb ik vroeger wel eens gegeten. Echt super lekker! Denk dat ik het binnenkort ook maar eens ga proberen.
In het kader van piraterij:

Piraten Papagaai recept!

Maak de papagaai dood. (NIET VERGETEN!!!)

Check of hij écht dood is. Pluk de papagaai, steel zijn houten been, was hem, bind hem op en neem dan een kapotte pan, en gebruik het houten been als handvat. Doe dan de papagaai erin. (In de pan, niet in het handvat, dat zou natuurlijk een beetje raar zijn!)

Doe er wat water bij, en wat kruiden die je heb staan. Als hij halfgaar is (Dat moet je ff gokken) doe je er een bundeltje prei met koriander bij (Klinkt heel lekker, maar is het volgens mij niet) en kook die mee. Als hij gaar is moet je nog wat kruiden met moeilijke namen toevoegen.

Giet de saus over de vogel en dien op.

Serveertip: Na het koken, kun je de houten poot weer van de pan halen, en hem even in stukjes zagen, dan heb je eetstokjes!

http://kaboutertjuhh.hyves.nl/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven