Oktober 2010

24-01-2010 12:57 2477 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik trek gewoon de stoute schoenen aan en open een nieuw topic! Wie heeft ook net ontdekt zwanger te zijn en is uitgerekend in oktober 2010?

Ik heb in oktober een miskraam gehad en vind het nu natuurlijk weer heel spannend om zwanger te zijn!

Dit wordt ons tweede kindje en ik ben uitgerekend op 4 oktober 2010!

Klik hier voor het topic: Vanaf 12 oktober 2010 uitgerekend

Wie sluit zich aan?

anoniem_89239 wijzigde dit bericht op 07-06-2010 20:16
Reden: Even T uit de tabel gehaald
% gewijzigd
Oo Rammie...wat een rotnieuws! Veel sterkte volgende week, en hoewel je hoofd er waarschijnlijk niet naar staat nu hoop ik dat je toch snel weer bij een clubje kan aansluiten..!

Hier maandag vk geweest, maar helaas nog geen echo. Pas 18 maart, moet ik nog 2 weken wachten! Verder gefeliciteerd met alle kloppende hartjes, wat zijn het er al veel!
Rammie, wat verschrikkelijk verdrietig. Neem de tijd en gun jezelf de tijd om dit een plekje te geven! en ik hoop dat je snel weer zwanger zult worden!
Rammie, wat vreselijk.

Heel veel sterkte en ik hoop voor jou en RammieMan dat het in de toekomst wel lukt.
Heee allemaal,

Heel lang geleden dat ik hier iets heb laten horen, maar allereerst heel veel sterkte Rammie!!! Ik hoop dat je je niet al te ziek gaat voelen en er goed doorheen zult komen. Heel veel succes!

24 feb. op fertiliteitsafdeling echo gehad. Gyn kon hartje niet vinden met inwendige echo, dus... nogmaals echo. Echt geen pretje, en niets te zien. Ik helemaal in paniek.

Toen uitwendige echo en daarop zag mijn man heel voorzichtig een hartje kloppen. Gyn zei datzelfde maar zei er meteen bij dat de kans op een miskraam nog groot aanwezig is.

Nou jullie kunnen je wel voorstellen dat ik me dus reuze shit voel(de) en niet durf te geloven in een goede afloop. Temeer omdat ik zelf het hartje niet heb gezien.

Sinds afgelopen weekend ben ik ziek!!! Ben de hele dag door misselijk, kan geen geurtje verdragen en geen eten. Leef nu op een droog beschuitje en wat roosvice/thee.

Heb vanochtend huisarts gebeld en gezegd dat het zo niet langer gaat. Ik kom m'n bed niet meer uit en kan op dit moment niet voor m'n zoontje zorgen.Gelukkig nemen mijn ouders en mijn man veel over. Volgende week vrijdag afspraak bij de verloskundige voor een echo, maar tot die tijd zit ik nog steeds tussen hoop en vrezen in. Gelukkig heb ik geen buikkrampen en bloedverlies, dus de hoop is groter.

Sorry voor mijn ego verhaal, maar moet het ergens kwijt. Ik voel me ook zo ellendig op dit moment. Dit herken ik allemaal niet van de 1e zwangerschap, toen ging alles fantastisch en voelde ik me top.

Fijn te lezen in het schema dat er zoveel goed kloppende hartjes zijn. Ik hoop dat ik daar volgende week vrijdag met zekerheid ook ons kleintje aan toe kan voegen. (Ik wil het met eigen ogen zien op echo).

Liefs

Robijntje
ik leef nog ben de afgelopen week druk geweest met campagne voeren voor de gemeente raadsverkiezingen. Heb wel wat gelezen maar loop heel erg achter. Vandaag bijlezen, bijkomen en op de ECHO! Verslag volgt.

Ik zie al veel meer hartjes in het schema, gefeliciteerd meiden!
Ow ook slecht nieuws :( Wat ontzettend naar. Heel veel sterkte Rammie.
@ Happy_ever_after: je bent dus ook pas 18 maart aan de beurt voor een echo. Het leek alsof iedereen hem in Nederland met ~8 weken krijgt, maar jij lijkt hem ook pas met ~12 weken te krijgen. Nou ja, dan ben ik niet de enige die niet wachten kan tot ik het hartje kan zien.

Groetjes
Inderdaad wereldvrouw, gaan wij samen voorlopig nog even in de wachtkamer! Wel gek he, dat er zoveel verschil in zit?
Happy en wereldvrouw, het ziet er naar uit dat ik ook tot de 12e of zo week moet wachten tot ik een echo krijg. Heb aanstaande dinsdag een afspraak bij de vk en dan moet ik nog gaan bellen voor een echo. Dus ik kom gezellig bij jullie in de wachtkamer zitten, oke?!

Gwen, veel succes bij de echo vandaag. Ik hoop dat ook jij een hartje te zien krijgt. Ik ga in ieder geval volop in de "duimmodus".

Robijntje blijf ook nog even voor jou duimen.....

Ster, wat mij betreft mag je je hier aansluiten. Welkom.

En wie was het nu ook weer die misschien langer zwanger is dan gedacht? Ik weet het echt niet meer en als ik terugblader ben ik vast alle tekst kwijt. Maar wat een verhaal zeg. Zo maar een maand langer zwanger dan verwacht.

Rammie, ik weet niet of je dit nog leest, maar wens je heel veel sterkte en succes bij de curretage woensdag.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet precies weet hoe lang ik zwanger ben. Had de cyclus voor mijn laatste menstruatie al bloedingen vanaf de eisprong. Dat heb ik wel vaker, maar normaal kon ik heel goed zien wat bloeding was en wanneer het overging in menstruatie ( sorry voor het gore verhaal, hoop dat er niemand zit te eten. Oh misschien had ik dat beter vooraf kunnen typen ) maar die maand dus niet. Heb dus 5 dagen terug geteld van de laatste dag van de laatste menstruatie en dat als 1e dag gepakt. Nu maar hopen dat het klopt.

Ik begin hier verder ook al wat "gekke" eetgewoonten te krijgen. Nl fruit of in ieder geval alles waar maar enigzins van fruit gemaakt is. Ben normaal helemaal niet zo'n fruiteter en nu heb ik ineens erg vaak in boterhammen met jam. Ook iets wat ik normaal niet vaak eet. En ik moet tegenwoordig bijna overal curry ketchup van een bepaald merk bij of over. Hmzzz

Hoe is het met de rest?
Ik heb vanochtend een intake gehad bij de vk. Maar ontzettend lang duurde het niet, zoontje zat daar heerlijk te poepen en de hele kamer stonk afschuwelijk.

Omdat mijn vorige bevalling erg heftig was geweest en ik het er de eerste maanden wel moeilijk mee heb gehad (vk noemde het zelfs traumatisch) moet ik deze keer een bevalplan maken. Maar dat komt pas rond de 30 weken. Nu sta ik er wel relaxed in, maar tegen die tijd weet je natuurlijk niet hoe ik er dan in sta. Heeft iemand ervaring met een bevalplan?

Happy, wereldvrouw en visje, alle drie nog in de wachtkamer. Ik hoop dat jullie geduld beloond wordt met een prachtige echo.

Gwen, spannend vandaag je echo. Ik hoop dat je straks hier vrolijk nieuws komt vertellen.

Ster, Kom gezellig met ons meekletsen. Wanneer ben jij uitgerekend?

Robijntje, ik kan me jou onzekerheid zo goed voorstellen. Zeker omdat je zelf het hartje niet hebt zien kloppen. Kon de echoscopiste jou niet laten zien waar ze het hartje zag kloppen, of zag ze het zelf ook maar heel even? Wat een stress zeg. Je kwaaltjes zijn anders wel goed aanwezig, dat is dan weer een goed teken. Ik hoop van harte dat ook jij binnenkort een goede echo zult hebben. Kunnen ze de echo niet iets eerder doen?

Vanmiddag een afspraak op een kdv om de hoek. Jawel, zoontje heeft na 3 jaar op de wachtlijst te hebben gestaan eindelijk een plekje. Zit nog een beetje in dubio wat ik zal doen. We hebben in een heel ander gedeelte van de stad een plekje op een heel leuk kdv, maar het halen en brengen komt wel steeds voor mijn rekening. Zodra zoontje naar de kleuterschool gaat is het niet meer te doen om kind 2 naar een kdv te brengen aan de andere kant van de stad. Maar ik ben zo bang dat als ik nu ga overstappen er in januari nog geen plek is voor kind nr 2. Nu hebben broertjes en zusjes natuurlijk wel voorrang, maar ik heb meer vertrouwen in het kdv waar hij nu op zit dan op die andere (qua procedures dan). Maar ja, ik ga straks even kijken en misschien krijg ik daar ook wel een goed gevoel. Ben denk ik ook wel een beetje aan de huidige leidsters gehecht. Die zijn zo lief voor zoontje en hij gaat er ook graag naar toe.

Ga weer even iets 'nuttigs' doen. Groetjes!
Hoi poeh wat een wisselende berichten hier over al wel en toch nog geen echo.

Ik heb de mazzel gehad de tel kwijt te zijn geweest waardoor ik dus gister een echo kreeg ivm geen idee hoe ver ik ben.

Ik ben pas 7 wkn en 4 dagen, maar aangezien het hompie verstopt zat was het niet echt scherp en dus moet ik over 4 wkn terugkomen om vast te stellen of de datum echt klopt. Het hartje klopte iniedergeval wel :D.

Het grappige was dat mijn man het eerder doorhad en riep voordat wij het doorhadden, ik verbaasde me dat zijn ontcijferkunst zo scherp was.

MIjn uitgerekende datum is dus voor nu 17 okt.

En heb al 1 zoon.

Robijntje: Hier ook een flink aantal weken dezelfde symptomen, vandaag voor het eerst een 'goeie'dag.

Visje: hier alleen gekke eetgewoontes omdat mijn lichaam geen vet kan verdragen (anders nooit last van).

Ben dus al die tijd bezig met ontdekken wat ik kan verdragen.

Mwjansen: geen idee wat een bevallingsplan is. Maar kon de vk niet uitleggen wat er van je verwacht wordt? Wel prettig idee dat ze er nu al voorbereiden.

Gwennie: en gewonnen bij de verkiezingen?
Hoi meiden,

Rammie, ik moet veel aan je denken vandaag. Ik vind het zo erg voor je! Vooral omdat je al aan het idee gewend raakte dat je zwanger bent en dan krijg je dit rot nieuws te horen. Ik hoop stiekem dat de miskraam nog spontaan komt, zodat je geen curettage hoeft. Sterkte meis!

Mevrjansen, in het ziekenhuis waar ik werk zie ik heel vaak mensen met een bevallingsplan. Op zich vind ik dat heel goed. Maar veel mensen hebben al zo'n plan bij hun eerste kindje en het loopt vaak hel anders dan verwacht wordt. Maar ik denk dat het vin jou situatie wel goed is en schrijf inderdaad duidelijk op wat je wensen zijn. Dan proberen ze er zoveel mogelijk rekening mee te houden.

Vervelend hoor dat je zo'n traumatische ervaring hebt gehad. Hopelijk gaat het deze bevalling beter.

Ik snap je dillema over het kdv. Niet normaal dat de wachtlijst daar 3 jaar is! eigenlijk te gek voor woorden vind je niet?!

Ster, fijn dat je het hartje gezien hebt op de echo. Waarschijnlijk kunnen ze over een paar weken het termijn nog nauwkeuriger bepalen.

Visje, je nieuwe eetgewoontes zijn gelukkig wel gezond, dat scheelt weer, haha. Ik heb dat neit dat ik bepaalde dingen nu veel lekkerder vindt of juist niet. Ik had het bij m'n dochter ook niet echt. Alleen ha dik meer trek in vis, en tot nu toe heb ik dat niet

Robijntje, ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent toen ze niet gelijk het hartje konden zien op de echo. Ik snap dat je je nog onzeker voelt tot volgende week vrijdag. Ik hoop met je mee op een goede echo!

Voor de meiden die nog even moeten wachten voor de echo, succes! En ik hoop dat de tijd voorbij vliegt en dat ook jullie een kloppend hartje zien.

Hier een baaldag. M'n dochter is weer ziek. Ze kan niets binnen houden vandaag. 4 weken geleden is ze ook anderhalve week aan het spugen geweest. (niet continu). Mocht het morgen niet beter gaan, gaat m'n man weer naar de huisarts met haar. Ik moet werken.

Zelf ben ik ook de hele dag misselijk. Ik hoop maar dat het door de zwangerschap komt en niet dat ik ook buikgriep krijg.
Mw Jansen, ik heb bij dochter een bevalplan gemaakt. Ik heb een vorm van reuma en in het Erasmus MC hebben ze een onderzoek gedaan naar vrouwen met die vorm van reuma en zwangerschap. Ze hadden navelstreng bloed nodig van mijn dochter en dat had ik er specifiek in gezet. Dat ik wilde dat dat afgenomen werd. Verder dat ik graag thuis wilde bevallen, behalve als het risicovol zou worden. Dan was het ziekenhuis ook geen probleem. Oh ja en dat ik graag bv wilde geven en dat ik dus wilde dat dochter vrij snel werd aangelegd.

Mijn vk gaf aan dat ze adviseren het bevallingsplan niet te uitgebreid op te schrijven, omdat dan de kans groot is dat ze er in het ziekenhuis vooral vluchtig naar kijken en dan denken: " das me te veel tekst, het zal wel." Het was bij mij dus al met al ongeveer één derde A4. Verder had ik met man ook goed mijn wensen doorgesproken, dat hij altijd namens mij kon spreken. Mocht ik er niet "bij zijn" door endorfines, pijn of wat dan ook.
Hi meiden,

Hier vandaag even een beetje een buttdag. Druk geweest op het werk, daarna veel drukte hier in huis en ik voel mij een beetje ingestort. Nog heeeel even en dan is het gelukkig weekend!

ster29 welom meid! En gefeliciteerd! Je viel met je neus in de boter wat slechte berichten betreft maar hopelijk voel je je toch welkom

Andere meiden, ik denk aan jullie! Keep up the good work!

Rammie, ik denk ook heel veel aan jou! Ik hoop dat je je nog even laat zien om te laten weten of we iets voor je kunnen doen, je gewoon even te laten knuffelen of gewoon even te vloeken. Je zit behoorlijk in mijn gedachen meid! You take good care of yourself! Ik snap heel goed dat je niet meteen het medische circuit in wil, maar ik heb weleens horen zeggen dat als je lijf eenmaal een keer zwanger is geweest, het dit ook "makkelijker" oppikt! En ik hoop dat je aan mij een klein voorbeeld hebt, 2 x zwanger met Clomid! En ook voor jou is het vast weggelegd al voelt dat op dit moment natuurlijk absoluut niet zo. Hele dikke knuffel voor jou meis

Ik moet morgenochtend naar het ziekenhuis voor mijn laatste controle daar, dan ga ook ik over naar de gynaecologieafdeling. Maar eerst slapen.....
Hoi meisjes, ik heb de tabel geupdate met goed nieuws en helaas ook heel slecht nieuws. Ik vertrek morgen voor een weekje op vaknatie, maar lees vast nog wel mee (lang leven de iphone), maar tabel updaten wordt lastig. Goed onthouden wat ik dus allemaal moet aanpassen volgende week vrijdag (naast mijn leeftijd: morgen 32 )

Fijne week allemaal!
Bapauw, vast gefeliciteerd en fijne vakantie!
Even ego:

Sinds vanochtend licht bloedverlies. Net de vk gebeld en die gaat kijken of ik vandaag en anders maandag voor een echo kan.

Heb dit (bloedverlies) zo vaak gehad tijdens zwangerschap dochter en ik weet dus dat het helemaal niets hoeft te betekenen, maar toch.............
Visje, ik hoop dat je vandaag voor de echo kan!
Visje, balen zeg! Je weet inderdaad maar al te goed dat er hele gezonde, lieve en mooie kindjes komen ondanks het bloedverlies maar wel balen dat het deze zwangershap ook weer is. Ik hoop dat je vandaag een echo kunt krijgen.

Bapauw, nu echt gefeliciteerd!!

Ik moet bloedprikken, de hele wachtkamer zit vol en ik ben me toch beroerd! Heb het idee dat het niet helemaal goed gaat, eerst eens kijken waar de wc zit. Denk dat het nog wel een uurtje duurt.
Bapauw, gefeliciteerd en een fijne vakantie.

Hier kijk ik naar de telefoon en elke keer hoop ik dat ie overgaat ( vk kan bellen), maar tot nu toe is het akelig stil.
Ik zit dan toch een stuk relaxter dan jij Visje. Denk aan je!!

Rammie, ik moet ook veel aan je denken. Het was ook precies de dag dat het bij mij 3 jaar geleden mis ging. Ik hoop dat een curretage niet nodig is maar als het met 5 wk al gestopt is met groeien acht ik die kans klein.

Ik hoop echt dat ik je snel weer bij een ander clubje zwangeren zie staan! Vraag niet teveel van jezelf deze tijd, en je niet sterk houden hoor, het verdriet moet er wel uit!
Telefoon is gegaan en mag zo een echo laten maken. 12:00 uur kan ik terecht. Lekker snel, maar de zenuwen gieren door mijn keel. Zo even dochter naar de oppasmoeder brengen en dan gaan man en ik er naar toe.

Laat jullie uiteraard weten wat we te horen hebben gekregen/ gezien hebben.
Dames, dank je wel voor jullie lieve woorden. Dat doet me wel goed.

Ik ben gisteren gewoon gaan werken en vandaag ook weer. Zelfs woensdag avond nog naar de schouwburg geweest hoewel ik dit keer niet echt kon genieten maar het leek me wel goed wat afleiding. Door de afleiding van werk denk ik er niet al te veel aan maar zodra ik thuis kom is het toch wel heel de tijd in mijn gedachten.

Tjeempie, ik ben deze keer al met clomid zwanger geworden (na 7 maanden clomid geslikt te hebben) en de gyn heeft aangegeven dat als ik na de curretage na 6-8 weken ongesteld word ik dan gewoon weer gelijk door mag daarmee. ALs ik niet ongessteld ben na 8 weken moet ik terug naar de gyn. Moet er nu eerlijk gezegd nog niet aan denken om weer te gaan proberen enzo maar goed. Ik hoop alleen dat het dit keer iets sneller raak is dan de vorige keer. In totaal was ik nu wel een jaar gestopt met de pil dus als het nu nog een jaar duurt kan ik niet voor mezelf instaan eigenlijk...

Caro, ik verwacht ook niet dat het nu nog natuurlijk op gang komt. Bedoel, daar heeft het al ruim 4 weken de tijd voor gehad...

RammieMan vind het ook heel erg maar kan er beter mee omgaan. Hij geeft ook wel aan dat dit komt omdat hij het natuurlijk niet lijfelijk ondervind wat het allemaal betekend om zwanger te zijn. Hoewel hij het ook wel heel erg graag wilt is hij niet al die maanden ermee geconfronteerd als ik weer ongesteld ben geworden en hij heeft ook niet gevoeld hoe het voelde toen ik zwanger was. Dus hij kan die knop iets makkelijker omzetten. Alhoewel hij het dus ook wel heel erg graag wilt. Hij probeert heel erg lief voor me te zijn iig. Alleen jammer dat dan net gisteren en vandaag hij al afspraken buiten de deur heeft staan waardoor ik dus alleen thuis zit. Maar ja, we kunnen moeilijk ons hele leven even stilgooien.

Volgende week meld ik me gewoon ziek op het werk. Dan hoeven ze het niet te weten. Weet alleen nog niet of ik dit vanaf maandag al doe of pas op de woensdag. Ik kom nu heel erg moeilijk mijn bed uit en zou het liefst dus ook willen blijven liggen maar ja, het leven gaat wel gewoon door. De klap is er wel en ik weet ook niet hoe ik er nog op ga reageren de komende tijd maar zolang ik bezig blijf gaat het redelijk.

Visje, heel veel succes met de echo straks!
Rammie,

Visje, fijn dat je zo snel terecht kunt! Succes!
Hoi meiden,

En we zijn weer terug..... Met een foto van een echo rijker. We hebben een kloppend hartje gezien. Onze smurf is 1,9 cm groot wat precies overeenkomt met de zwangerschapsduur die ik zelf ook had berekend ( 8 weken 4 dagen).

Ben ontzettend opgelucht.

Bedankt voor iedereen die met me meeleeft.

Rammie, voor jou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven