Broodje met...?

05-03-2010 13:56 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb de belangrijke taak gekregen om lekkere eenvoudige maar luxe (voor vergaderingen met opdrachtgevers) te bereiden broodjes te maken. Ik ben op het moment behoorlijk inspiratieloos en leg daarom de vraag bij jullie neer... TIPS?

Alvast bedankt
met pindakaas en jam. Maak het luxe door de pindakaas door maccademiaboter te vervangen en de jam door confiture...
dat was flauw natuurlijk. Ik zou gewoon lekkere broodjes kopen, lekkere kaas, lekkere beenham en zo en salade spul. Met 'eenvoudig' neem ik aan geen pesto, mozzerella, zongedroogde tomaatjes, pijnboompitjes en andere ongein?
brie met veldsla 'n 'n paar schijfjes tomaat

tonijnsalade met uitjes en blaadjes veldsla

filetamericain met uitjes, augurkblokjes, mosterd en curryketchup (martino)
ham/kaas met sla, tomaat, ui en (light) mayo
rosbief.

zalm

gerookte kipfilet

brie
kaas
vind ik altijd lekker
Lekker krentenbrood (met roomboter erbij)
En alsjeblieft geen halvarine smeren! dat is wel zo goor en ordinair spul. Indien toch boter gewenst, dan 'n bescheiden laagje roomboter.
Voor de zoete trek gewoon 'n hoop roombroodjes, chocoladecroissants en maple/pecanbroodjes op tafel zetten.
Harde bolletjes/puntjes en dan gewoon beleggen;

mascapone met gerookte zalm en sla

broodjes gezond; ham, kaas, sla, tomaat en ei

wees zuinig met knolook en ui, is zo sneu als ze de vergarderzaal uit stinken ;)
Kaas met avocado

geitenkaas met honing en noten

rosbief met pesto en geraspte kaas

rookvlees met roomkaas en bieslook

zoiets?
Ricotta met gerookte zalm en een plakje komkommer.

Oude kaas met rucola en mosterd.

Carpacio met pesto, rucola, parmezaanse kaas en pijnboompitten.
Brie met walnoten en honing.

Tonijnsalade.

Mozarella, pesto en zongedroogde tomaat.
Broodje (geiten)kaas Beeldresultaten geitenkaas.

Broodje gerookte zalm Beeldresultaten gerookte zalm

Krentenbollen met boter.

Broodje gezond of broodje ei doet het meestal ook wel goed.

Het broodje ham, ham/kaas niet te vergeten.
anoniem_93340 wijzigde dit bericht op 05-03-2010 14:36
Reden: Broodje met ham/kaas en varianten.
% gewijzigd
Menukaart van bakker thuis bezorgd.
Ik zou er iig voor zorgen dat je ook een aantal 'gewone' broodjes klaarlegt. Gewoon met kaas/ham en wat rauwkost er op.

Ik heb er zelf altijd de pest aan als ik op een cursus de keuze heb uit allerlei 'wereldse' broodjes, de lust ik namelijk niet!

Dan denk ik altijd; leg nou ook eens iets normaals neer!
Broodje gezond (sla, kaas, ham, tomaat, komkommer, eitje) valt altijd goed. Kan zacht bolletje zijn, maar ook bv pistoletje.

Broodje met rollade

Broodje met brie en ananas

Houd ook rekening met evt vegetariers.
Hmm, ik krijg hier helemaal trek van
Dank je wel voor alle tips!! Kan er helemaal mee vooruit!
Het 'nadeel' van lunchvergaderingen vind ik vaak dat er soms alleen harde broodjes worden geserveerd. Eten kruimeliger en niet voor iedereen even makkelijk.

Genoeg varianten van lekkere zachte broodjes, zoals Surinaamse puntjes of vloerkadetten.

Ook zou ik uitkijken met zaden, met name maanzaad, zodat mensen niet ineens oncharmant met allerlei (maan)zaadjes tussen hun tanden zitten. Schijnt bij lunches voor het Koninklijk Huis zelfs verboden te zijn en wordt vastgelegd voor er een lunchafspraak gemaakt wordt.

Vindt trouwens en dat ligt niet aan jou maar aan het bedrijf, de combinatie van 'eenvoudige doch luxe broodjes' een gek uitgangspunt. Zeker als het om potentiële opdrachtgevers gaat. Is bestellen bij de bakker geen optie?

Misschien kun je van die kleine zakjes peper/zout erbij serveren. Hygiënischer dan P&Z-stel en kan naar behoefte, bijv. bij rosbief, gebruikt worden.

En wellicht pepermuntjes erbij serveren, zeker als je eens salami of zalm gebruikt.

Ook lekker, goede (wijn)cervelaat met wat selleriesalade, dat laatste niet te veel ivm 'knoeien'.

Het scheelt denk ik ook nog of je met schoteltjes/bordjes serveert of dat ze een broodje uit een servetje moeten eten.

Ter afwisseling voor de garnering: tuinkers, alfalfa.

Oké, zijn niet echt beleg-tips (en daar vroeg je om) maar schoot me (uit ervaring) zo even te binnen.
broodjes met komkommersalade/sla/kaas (en eventueel pijnboompitten)

broodjes met filet americain, ei,en mayo

broodjes met kruidenkaas,serranoham,sla en zongedroogde tomaatjes of pijnboompitten eventueel met parmezaanse kaas erover

broodjes met kruidenkaas,kaas, sla,tomaat en klein beetje pestodressing(te koop bij AH)
Inderdaad, bij eenvoudig maar luxe denk ik aan broodjes met simpel beleg: Ham, kaas, geen poes pas. Maar wel 'luxe' in de zin van goede kwaliteit brood met een blaadje sla, komkommer en tomaat.

Bij 'eenvoudig' denk ik dus juist niet aan geitenkaas, pesto, pijnboompitjes, de altijd een eeuwig zongedroogde tomaatjes, humus, brie etc (ook al vind ik die stuk voor stuk heel erg lekker hoor!)
Overigens vind ik het altijd heeeerlijk als ik weer eens in NL ben om een broodje osseworst te eten. Op een lekker wit broodje. Met echte boter (inderdaad elninjoo, geen sneue margarine!!) en peper en zout. Jum jum jum (en dat als ex-vegetarier )!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven