Gezondheid alle pijlers

worden jullie altijd uitgerust wakker?

05-03-2010 09:27 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al, ik ben nieuwsgierig hoe jullie wakker worden. Ik heb zelf namelijk altijd, ongeacht of ik er vroeg in lig of niet, moeite met opstaan. Ik wil altijd nog verder slapen en het voelt alsof ik ook echt die behoefte heb. Als de wekker gaat heb ik nooit het gevoel: ha! een nieuwe dag, ik voel me lekker uitgerust en ga er direct uit.

Ik moet me daarom altijd haasten 's ochtends.

Herkennen mensen zich hierin? Dus 's ochtends niet blijven liggen uit luiheid, maar omdat je het gevoel hebt alsof je echt nog verder moet slapen.
quote:Lunisy schreef op 05 maart 2010 @ 10:29:

[...]

Ja dat heb ik ook. Gewoon op gevoel gaan slapen/opstaan. Maar ook hier kan dat niet altijd met die onregelmatige diensten. Als ik een late dienst heb zet ik de wekker ook niet.Wat dat betreft kijk ik al uit naar mijn pensioen...haha
Die van Philips vind ik net 'n soort broodrooster lijken.

Nafnaf is idd ook niet mijn smaak.

Misschien dat ik die medisana wel probeer, die is tevens lekker goedkoop.
quote:TheEmpress schreef op 05 maart 2010 @ 10:24:

Ik merk trouwens wel dat ik in de vakantie pas echt goed uitgerust ben, als ik echt volgens mijn eigen ritme leef, niet de wekker moeten zetten, avonddiensten, vroege diensten etc. MAar ja, er moet nou eenmaal gewerkt worden...Dat heb ik inderdaad ook. Veel relaxter is dat.
Ja, ik word altijd uitgerust wakker. Ik neem altijd een warme douche voor ik naar bed ga, slaap bijna direct in en word bijna altijd op dezelfde tijd (uitgerust) wakker, ook in vakanties...Maakt niet uit hoe laat ik naar bed ga, ik heb aan net 7 uur slaap genoeg.
Ik ben op een werkdag nooit uitgerust als de wekker gaat om 7 uur. Dan denk ik standaard dat het niet klopt en voeter ik altijd even hardgrondig voor ik mijn bed uitstap. Op de dagen dat ik niet werk slaap ik uit en dan kan het rustig 11 uur zijn voordat ik eruit ga en dan ga ik ook nog wel eens 's-middags 2 uurtjes slapen, zo moe ben ik dan nog steeds. Ook inslapen vind ik altijd er lastig, zeker als ik nog laat heb zitten forummen en het is erg spannend of grappig is geweest.

De afgelopen maanden was het zo erg qua vermoedheid dat ik zelfs aan bloed prikken dacht, maar nu de zon weer wat vaker schijnt verdwijnt mijn vermoedheid gelukkig ook. Ik ben blijkbaar gewoon geen wintermens .
Ik ga altijd direct mijn bed uit als de wekker gaat. Ik word niet altijd uitgerust wakker, maar goed... dat wijt ik dan aan het feit dat ik redelijk laat naar bed ga en er redelijk vroeg weer uit ga (ik haal het maximale uit een werkdag ). Ik sta door de week elke ochtend rond 6.40 op en ik lig pas rond 0.00/0.30 in bed en dan slaap ik nog niet.. dan heb ik nog even wat te lezen of te kletsen met vriend, dus tegen 1.00 uur ga ik meestal slapen. Ik val wel lekker snel in slaap...

In de weekenden zet ik geen wekker. Als ik vroeg (voor sommigen laat , maar zo rond 8.30/9.00) wakker word en niet moe meer ben ga ik uit bed, anders kruip ik er nog even weer in.

Een wake up light heb ik niet nodig, ik sta met het eerste piepje van de wekker naast het bed (hoewel het me soms wel moeite kost) en ik zou er mijn vriend mee storen...
Het valt wel op zeg, hoeveel mensen er moeite hebben met wakker worden en 's morgens niet uitgerust zijn. Dat is best erg eigenlijk toch?

Ik heb ook een vreselijk slaapritme, probeer het wel eens bij te schaven maar lukt niet echt ;)

Ik lig wakker tot 2 uur (ga ook pas om 12uur richting bed) en ben als de wekker om 7 uur gaat een wrak. Als ik dan vrij ben, lig ik tot minimaal half 11 in bed
Maarja, vroeger naar bed gaan heb ik ook al wel geprobeerd, maar in het ergste geval lig ik dan de hele nacht wakker. Maar misschien moet ik het wat langer volhouden (zoals iemand net zei ...weet de naam niet meer).

Het lijkt mij echt heerlijk om om 6 uur op te kunnen staan, dat je het dan dag ziet worden en alles nog in rust is.
Naf Naf??? Flashback naar hysterisch gekleurde wielrenbroekjes met bijpassende vormloze T-shirts, bloemetjesgympen en een stinkend luchtje!!!
Heb net op Kieskeurig en Vergelijk reviews over de Medisana en de Philips gelezen en beiden worden nogal afgekraakt. De Medisana wegens 'n harde tik bij het aanspringen en het ongeoorloofd verspringen van de tijd (leuk als je 'n wekker nodig hebt: NOT) En de Philips schijnt 'n ruis te hebben in de natuurgeluiden, wat me ook niet zo geweldig lijkt.
Ninjoo, dat is de natuurgetrouwe A12 ruis die men ingebouwd heeft in het kader van voel je thuis in je eigen huis....
quote:Potjethee schreef op 05 maart 2010 @ 11:05:

Het lijkt mij echt heerlijk om om 6 uur op te kunnen staan, dat je het dan dag ziet worden en alles nog in rust is.Dat vind ik ook heerlijk. Vooral in de zomer. Dan is het al helemaal licht maar is de omgeving nog in diepe rust. Zalig! Gelukkig woon ik in 't bos en hoor de vogeltjes ook al fluiten. Zelfs nu al ondanks dat 't nog winters is.
quote:dangeensuus schreef op 05 maart 2010 @ 11:07:

Ninjoo, dat is de natuurgetrouwe A12 ruis die men ingebouwd heeft in het kader van voel je thuis in je eigen huis....Haha, als bosbewoner is dat voor mij beslist niet natuurgetrouw dan!
Ik wil ook graag zo'n wekker hebben MAAR ik heb een partner met wisselende diensten. Met andere woorden, deze wekker maakt hem ook wakker ( gewoon een doodordinaire maar superirritante telefoonriedel hoort ie niet) dus heb ik vette pech, of werkt het alleen voor diegene bij wie de wekker aan het hoofdeinde staat ( hij zou aan mijn kant komen te staan)
Ik sta over het algemeen 's ochtends wel redelijk snel naast mijn bed als de wekker is gegaan (soms blijf ik nog hooguit 10 minuutjes liggen). Maar voordat ik me dan echt wakker voel, daar gaat vaak wel een paar uur overheen. En of ik nou vroeg of laat naar bed ga of lang of kort slaap, dat duffe gevoel heb ik vrijwel altijd. Vervelend hoor, ik wou dat ik daar iets tegen kon doen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. - Albert Einstein
Nou Elninjoo, dan hoef jij voor de natuurgeluiden toch alleen maar het raam open te zetten? ;)

Ik heb het me trouwens als zó vaak voorgenomen om om 6 uur op te staan (vrijwillig) maar het is me nog NOOIT gelukt....
Ik word 's nachts altijd 1 of 2 x wakker om te plassen, en soms slaap ik meteen weer in maar soms lig ik ook een uur wakker. Dan word ik rond half 6 weer wakker van mijn vriend die eruit gaat en voordat ik dan om 7 uur opsta ben ik net weer ingedut en word heel moe wakker. Maakt eigenlijk niks uit of ik vroeg of laat ga, altijd moe wakker. Uitslapen kan alleen op zondag en dan slaap ik makkelijk tot een uur of 10. Op de dagen dat ik niet werk doe ik 's middags wel eens en dutje van een half uurtje, zo moe ben ik dan. En wakker worden met vogelgezang. ik word alweer nijdig van de mussen in mijn dakgoot, wat een lawaai maken ze.
Bij mij is het verschil tussen zomer en winter enorm. Ben de afgelopen maanden mijn bed niet uit kunnen branden, maar 's zomers sta ik vaak fluitend om 7-7.30u op (ik ben student, dus dat is érg vroeg). Ik slaap zonder gordijnen en dat scheelt ook al een hoop natuurlijk, maar ondanks dat het nu om half acht al licht is word ik daar echt nog niet wakker van...
Ik heb wel eens gelezen dat het ook te maken heeft met het feit dat onze hele economie draait op de agrarische wektijden van vroeger. Door het werk wat we nu doen en de bijbehorende werktijden is dit niet meer van toepassing en zijn een heleboel mensen niet uitgerust.

Zal wel eens even kijken of ik dat artikel nog ergens kan vinden.
quote:elninjoo schreef op 05 maart 2010 @ 11:06:

Heb net op Kieskeurig en Vergelijk reviews over de Medisana en de Philips gelezen en beiden worden nogal afgekraakt. De Medisana wegens 'n harde tik bij het aanspringen en het ongeoorloofd verspringen van de tijd (leuk als je 'n wekker nodig hebt: NOT) En de Philips schijnt 'n ruis te hebben in de natuurgeluiden, wat me ook niet zo geweldig lijkt.Geen last van met die Medisana wekker van mij. Misschien dat het aan diverse types ligt ofzo? Zag laatst bij de Action een nepper liggen, wellicht dat die ook wel werkt?
quote:Baudolino schreef op 05 maart 2010 @ 11:44:

Ik heb wel eens gelezen dat het ook te maken heeft met het feit dat onze hele economie draait op de agrarische wektijden van vroeger. Door het werk wat we nu doen en de bijbehorende werktijden is dit niet meer van toepassing en zijn een heleboel mensen niet uitgerust.

Zal wel eens even kijken of ik dat artikel nog ergens kan vinden.daar ben ik het inderdaad ook helemaal mee eens. Het is belachelijk om zeker 's winters in het holst van de nacht (want dat is het om half 6) op te moeten staan, doordat de economie nou eenmaal zo is ingesteld. Ik geloof dat ze in Denemarken bezig zijn met dit te veranderen/aan te passen.
Kon het artikel niet meer vinden.

Klinkt mij ook logisch in de oren. Zal er zelf bijvoorbeeld heel erg baat bij hebben om van 09.30 uur tot 18.00 uur te werken.

Maar helaas niet haalbaar...
Ik word nooit uitgerust wakker.

Maar ik heb dan ook M.E..

Dus dat is niet helemaal eerlijk.
Ik word nooit uitgerust wakker. Ik ben een avondmens en kom dus sowieso moeilijk op gang. Daarnaast slaap ik te weinig, met vaak nachtelijke onderbrekingen ivm kleine kinderen. Vanmiddag viel ik bij de kapper in slaap terwijl ik met mijn hoofd achterover in de wasbak lag om een verzorgingsprodukt te laten inwerken. Echt te triest, ik hoop dat ze het niet gemerkt heeft.
mahna mahna tuduuuudududu
Oh ja, voordat ik ziek was was ik wel altijd wakker 'smorgens.

Ik ben/was een ochtend mens. Bioritme zit volgens mij in je genen. Er is dus weinig aan te doen. Een daglichtlamp helpt wel. 's Morgens een kwartiertje voor de lamp zitten en je bent een stuk wakkerder.

Zeggen ze..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven