Gezondheid alle pijlers

Barstje oogkas

05-03-2010 17:06 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn man zijn vandaag diverse gezichtholtes 'leeggehaald'. Nu vertelde de arts, dat er een klein barstje in de oogkasbodem (orbita) was ontstaan. Ik weet niet of dat tijdens de ingreep is gebeurd, of al eerder zo was (dat laatste denk ik niet). Ik was zelf helaas (net) niet bij het gesprek net voor hij het ziekenhuis mocht verlaten, en Melpoman heeft met zijn duffe hoofd er niet aan gedacht te vragen was het verder precies was, hoe het kwam en wanneer het weer over is.

Natuurlijk stellen we de vraag dinsdag bij de controle.

Het zit me toch niet lekker, en de arts is nu niet meer bereikbaar.

Is er toevallig iemand die er ervaring mee heeft? Het is een ondiepe breuk, meer als (volgens arts) een barstje in een eierschaal.
Geen ervaring. Denk dat de arts hem heus niet zomaar had laten gaan als het ernstig was toch? En je oogkas kan niet in het gips.. Dus ik zou hem lekker rustig aan laten doen, en dan dinsdag om meer info vragen. Desnoods langs de huisartsenpost het weekend als het je écht niet lekker zit of als hij er last van krijgt.
wat heerlijk plastisch uitgedrukt, gezichtholtes leeggehaald....
Ernstig is het niet in de zin, dat hij niet naar huis mocht. Punt is echter, dat mijn man beroepsmatig duikt. En dan mag er echt nérgens een gaatje zitten. In principe kan er in deze situatie lucht van de neusholte naar de oogkas komen, namelijk.

Ik neem ook best aan, dat het vanzelf over gaat. Tenminste, dat hoop ik dan maar. Maar het houdt me toch bezig.
quote:germanwings schreef op 05 maart 2010 @ 17:21:

wat heerlijk plastisch uitgedrukt, gezichtholtes leeggehaald....Ja, was voortdurend ontstoken, vol met rommel e.d. De doorgangen waren te nauw geworden. En dan raggen ze er even doorheen. Bijholtes, zeefbeenholtes e.d. Een mens heeft meer holtes dan je zo zou denken.
Even iets anders: is het wel verstandig te duiken als je altijd last van je holtes hebt? De druk lijkt me niet erg bevordelijk!
In principe geneest dat binnen een paar weken wel. Het komt wel vaker voor bij dit soort operaties in bijholtes.

Maar voor hij weer gaat duiken, zou ik contact opnemen met een duikarts. Zal even voor je googlen...
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ik neem aan dat dat barstje wel heelt. Bot groeit gewoon (zij het langzaam). Misschien moet hij voordat hij weer gaat duiken op controle om te kijken of het echt allemaal goed dicht zit, maar zoals Sopsie al zei, het kan niet in het gips dus je doet er niets aan
Mail iemand uit deze lijst van gecertificeerde artsen (li onderin menu) voor hij weer gaat duiken http://www.duikgeneeskunde.nl/. Bij voorkeur een kno arts...
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Er zit een duikarts met c-aantek. (kno) in Helmond die erg goed is. Ivm het beroepsmatig duiken van je man zou ik hier zeker even naar toe gaan!

Hij staat meen ik op bovenstaande lijst, mocht je er niet uit komen, roep maar (vriendenverzoek oid?) dan mailen we even.
Computer says nooooo
quote:Princesita schreef op 05 maart 2010 @ 18:11:

Even iets anders: is het wel verstandig te duiken als je altijd last van je holtes hebt? De druk lijkt me niet erg bevordelijk!

Het gaf ook problemen met duiken, een van de redenen voor deze operatie. Hij duikt al 30 jaar.

Singalala/Summer: Bedankt voor de info. De KNO-arts die hem heeft behandelt, duikt zelf wel, maar ik sleep hem ook gerust ergens anders heen als het toch niet zo lekker gaat of voor een second opinion.

Een eindcontrole leek mij sowieso zelf ook al zinvol, ook omdat hij vaak in Verweggistan te water gaat. Je moet er niet aan denken, dat er dan iets misgaat

Zijn laatste reizen waren al lastig, met veel antibioticakuren e.d.

Op dit moment heeft hij nog behoorlijk wat bloedverlies, en het wordt eerder erger dan meer. Toen ik hem ophaalde uit het ziekenhuis en in de uren daarna, was het eigenlijk nauwelijks meer iets. Ik kijk het even aan, en anders bel ik de afdeling Spoedeisende Hulp even.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven