** LDR deel 13 **

05-01-2010 12:39 3084 berichten
LONG DISTANCE RELATIONSHIPS

deel 13

Hier is deel 12:

Long Distance Relationship (LDR) nr.12
Alle reacties Link kopieren
Overigens, is Ine bij Cadi? Is Ine in NL dan?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ine is idd in NL, voor zover ik weet. En volgens mij zou ze ook een nachtje (of meer?) bij Cadi zijn.
quote:Jooles schreef op 04 maart 2010 @ 23:33:

Heb net enorm gezellig met Etosha gegeten en goede gesprekken gehad. Aantal dingen waren eye-opening. En besloten om zaterdag gewoon te laten komen zoals het komt. En die zaterdag erna ook. Ben alleen wel benieuwd hoe lang ik dat volhoud zonder mezelf weer gek te maken.

Ja, het was zeker gezellig en ik ben ook heel benieuwd hoe lang je het volhoudt!

Zwaai voor de andere dames, die mij nog kennen. Ik ben weer helemaal bijgeroddeld bijgepraat.
quote:fille schreef op 04 maart 2010 @ 19:54:

Volgens mij krijgt die man ook ww en dan vraagt iemand of hij al sinds 1970 ww krijgt. Alsof je zolang ww kan krijgen.

Ik moet er eerst altijd een beetje om grinniken (want het is bijna over the top), dan ga ik me ergeren en jeuken mijn vingers. Uiteindelijk vind ik het dieptreurig.

Ook uit de EU stappen is een geweldig idee trouwens. Heel doordacht.Ik moet nog even verder lezen (hier, niet op Telegraaf, daar ga ik niet lezen), maar ik moest denken aan de discussie die wij voor ik naar Turkije ging hadden over Wilders en consorten. Dat soort dingen worden dus door veel mensen geroepen en ik denk altijd dat het wel los zal lopen omdat die plannen (uit de EU stappen en zo) toch niet realiseerbaar zijn. Maar nu denk ik, wat als toch? Als er toch zoveel mensen achterstaan (al dan niet doordacht)? Toen de PVV grootste partij in Almere werd had die lijsttrekker niets beters te melden dan dat zij er zich voor in zouden zetten dat er niet teveel Marokkanen binnen komen of iets dergelijks. Daar schok ik echt van. Ik hoop echt zo dat die hele PVV binnenkort gigantisch op haar bek gaat.
quote:findingnemo schreef op 04 maart 2010 @ 20:10:

Nee ww kan je veel langer krijgen.

heb er net 1 aangevraagd en voor een jaar werken krijg ik een jaar ww. Maar weet niet of dat "regeltje" zo blijf opgaan. In elk geval niet jaren jaren lang. Het houdt een keer op, maar goed, dan kan je wel gewoon in de bijstand...Ik ben bang dat jij je vergist. Bij een jaar werken krijg je drie maanden WW. Maar het totale arbeidsverleden telt ook mee. Als je vier van de afgelopen vijf jaar gewerkt hebt ofzoiets. Het wordt wel steeds langer, maar er zit een maximum van drie jaar aan dacht ik.
Dat dacht ik ook es, ik heb er echt geen verstand van, maar ik dacht dat je na max 3 jaar ww automatisch in de bijstand komt?

De Telegraaf WIL ik niet eens lezen, net zoals ik ook geen GeenStijl wil lezen....... Ik herken me niet in die mensen

Er straalt alleen maar negativiteit vanaf, chagerijnige, sensatie-beluste, overal-tegenaan-schoppende, vooringenomen, niet-nadenkende mensen.... (sorry als ik nu mensen beledig) Vreselijk vind ik dat :(

En aangezien ik zelf positiever in het leven wil gaan staan lijkt het me een wijs idee dat ik zulke sites en kranten voortaan mijd

Jooohhh jullie hebben echt zoveel geschreven gisteren! Ik hou het allemaal niet bij zo veel

Ik ben de verhalen van de meeste mensen ook effe kwijt hoor, maar iedereen succes met waar die mee bezig is! verhuizen/verbouwen/daten/smachten/dingen
quote:Spijker schreef op 04 maart 2010 @ 23:36:

Overigens, is Ine bij Cadi? Is Ine in NL dan?

Nee, Ine WAS in NL en is nu weer terug in Tirol .

Ik moest voor een zitting ivm mijn scheiding naar NL en daarna ben ik richting het westen gereden om vrienden te bezoeken (de vrienden die hier heel lang gewoond hadden en nu naar de Caribean verhuizen). Mijn laatste nachtje wilde ik bij Cadi doorbrengen, maar er kwam een extra boeking bij voor morgen en dus leek het me verstandiger om eerder terug te rijden. Dat is een goede keuze geweest, gisteren heb ik heel veel kunnen doen, vandaag kan ik dan de puntjes op de i zetten en morgen luieren en mijn gasten relaxt ontvangen.

De scheiding is rond, niet helemaal naar mijn zin, maar het is rond. Dat is het belangrijkste. Verder is het meer een AK verhaal, dus dat komt later, als ik hier al mijn klusjes gedaan heb .

En helaas heb ik Cadi dus niet IRL kunnen zien :(. Maar over een paar weken kom ik weer ri NL en dan heb ik meer tijd. Het komt goed.

Nu moet ik tutten en naar de bank om met mijn buurman te sjansen om mijn financien weer eens te regelen en herorganiseren.

En als het goed is en het lukt, heb ik volgende week een date met de architect! In het openbaar.. En ik weet niet zo goed wat ik daar mee moet. Hij belde woensdagavond, toen ik net weer terug was, en stelde toen voor om volgende week een borrel te gaan drinken in het cafe waar we elkaar hebben leren kennen.

Mmm. Weer giga egopost. Ik lees amper mee..

Wel weet ik dat Spijker het geweldig leuk heeft gehad! Ik was je niet vergeten hoor en heb ook echt aan je gedacht, alleen heb ik dat niet hardop gezegd..

Nemo, wat ontzettend balen van je baan!! Wat een eikel zeg. En debiel ook dat alles van de fooi afgehaald werd. Hier ben ik niet anders gewend dat een kasverschil wat echt jouw schuld was/is, van je fooi gaat. Dus als mensen weggelopen zijn of als jij een rekenfout hebt gemaakt. Dat vond ik ook wel logisch. Maar dat gerechten die terug komen enzo ook eraf getrokken worden, dat is niet oke.

Fille, als je in B wilt wonen, moet je gewoon gaan. Je weet nu hoe het is, je voelt je er thuis, je hebt - behalve je baan - niets wat je tegenhoudt. Iig zou ik, als ik jou was, eens gaan kijken wat voor werkopties je daar hebt. Zoals anderen ook zeggen, met een man en een kind in NL, doe je dat niet meer zo snel.

Ineens bedenk ik me, dat ik het wel gedaan heb . En wat er hier ook allemaal aan narigheid gebeurd is.. ik ben wel blij dat ik het gedaan heb en hier hoor ik nu gewoon thuis.
Er lag vanmorgen een stemkaart in de bus. Mijn Eerste Officiele Stemkaart om te mogen stemmen voor de gemeenteraad in mijn durp. Stiekem was ik wel een beetje geraakt daardoor.. ik hoor erbij!
Het kan goed kloppen hoor van max 3 jaar ww, de max weet ik niet. Ik weet alleen dat ik nu een jaar ww kon krijgen. Waar dat dan op gebaseerd is weet ik niet. Schijnbaar op mijn laatste baan, maar die was maar een jaar, dus mss hebben ze dan toch verder gekeken...

Etosha: zwaai terug! B goed aangekomen??

Ik ga even wat doen. Aan school.Het is hard nodig. Ik wou nog meer zeggen, maar weet het ff niet meer.
Krijgen jullie ook geen bericht meer als er iets in de AK is geplaatst?

heb meer werkgezeik erin gezet.
quote:Ine schreef op 05 maart 2010 @ 10:07:

Er lag vanmorgen een stemkaart in de bus. Mijn Eerste Officiele Stemkaart om te mogen stemmen voor de gemeenteraad in mijn durp. Stiekem was ik wel een beetje geraakt daardoor.. ik hoor erbij!
Hoi allemaal!

Ik wil even zeggen dat ik het "licht" heb gezien, niet een of ander raar licht van boven maar dat ik een paar belangrijke conclusies over mezelf heb getrokken en hoe ik bezig ben. En dat ik niet meer negatief wil gaan doen. Positief ga denken. En proberen om iets nieuws te gaan doen. Een nieuwe hobby, waar ik andere mensen kan leren kennen, en vooral niet al te veel stil te staan bij het feit dat ik mijn vriendje zo enorm mis.

Heeft er iemand tips over wat ik zou kunnen gaan doen aan nieuwe hobby? (Ik moet namelijk meer de deur uit en nieuwe mensen leren kennen, want ik zit veel te veel thuis en ik zit veel te veel te piekeren). Ik weet wel dat ik over twee maanden ofzo ga verhuizen, maar ik heb nu ook iets nieuws nodig, en ik moet echt meer onder de mensen komen.

Spijker het klinkt alsof je het heel erg leuk hebt gehad en dat de liefde absoluut van twee kanten komt. Niet te veel proberen na de denken over de afstand en ik zie het helemaal goed komen tussen julie!

Nemo; moet je nu bij je oude baas werken? Wat een L*L en supervervelend dat je nu zonder werk zit :S Hoop dat je snel weer iets nieuws hebt gevonden. En verder, laat die jongens maar eens moeite voor jou doen en er niet te veel achteraan lopen. Verder als je 30, single en werkloos bent, ben je nog niet per definitie zielig (las ik in een van je vorige posts). Zou pas echt vervelend worden als je ook nog last had van rammelende eierstokken, maar dat haal ik nergens uit je posts

Fille, ik deel de mening van de andere die roepen dat je gewoon moet gaan. Je hebt een passie voor Berlijn en je kunt beter spijt krijgen van dat je er wel naar toe bent gegaan ipv dat je er spijt van krijgt niet de stap hebt gezet om te gaan.

Ine, leuk dat je een date met de architect hebt! Spannend!!!!! Verder weet ik niet of het gepast is om te vragen of je er vrede mee hebt dat je nu officieel gescheiden bent. Las ooit eens in de flair dat wanneer vrouwen scheiden, dat ze daarna een feest moeten geven om officieel te vieren dat de rest van het leven er nog is van te genieten en om alles een extra plekje te geven.. beetje vaag, maar ik bedoel het goed

En voor iedereen die ik nog vergeten ben; punica, issis, marg, hoop dat alles goed bij jullie gaat!
quote:mevrouwtjezonneschijn schreef op 05 maart 2010 @ 11:50:

Ik wil even zeggen dat ik het "licht" heb gezien, niet een of ander raar licht van boven maar dat ik een paar belangrijke conclusies over mezelf heb getrokken en hoe ik bezig ben. En dat ik niet meer negatief wil gaan doen. Positief ga denken. En proberen om iets nieuws te gaan doen. Een nieuwe hobby, waar ik andere mensen kan leren kennen, en vooral niet al te veel stil te staan bij het feit dat ik mijn vriendje zo enorm mis.

Heeft er iemand tips over wat ik zou kunnen gaan doen aan nieuwe hobby? (Ik moet namelijk meer de deur uit en nieuwe mensen leren kennen, want ik zit veel te veel thuis en ik zit veel te veel te piekeren). Ik weet wel dat ik over twee maanden ofzo ga verhuizen, maar ik heb nu ook iets nieuws nodig, en ik moet echt meer onder de mensen komen.

Hey! Je klinkt als mij Het gaat bij mij al steeds beter, het weer helpt ook een handje mee vind ik

Weet je wat mij goed deed? Een vaste avond in de week pikken en die bestempelen als "mensen bezoeken avond", zo ben ik iedere dinsdagavond op pad (ook wel een andere dag hoor als dat beter uitkomt), gewoon bij iemand op de koffie of zo

Als ik dat niet doe, dan ben ik waarschijnlijk iedere doordeweekse avond thuis en ga ik zitten sippen over hoe veel ik mn vriend mis.

En het weekend vol plannen (maar niet TE) werkte voor mij ook best goed.

Ik word ook altijd intens gelukkig van shoppen xD echt te erg, ik weet het! Gelukkig doe ik dit niet vaak (1 x per maand koop ik kleren hooguit), maar misschien wordt ik er daarom ook zo blij van

Ik weet niet wat je leuk vind, maar ik heb tot kort geleden op een schildercursus (doorlopend) gezeten, dat vond ik erg leuk, en ik werd er ook ontspannen door. Misschien is dat iets voor je?

Of misschien een of andere sport? Of scouting? Of iets wat je samen met een vriendin kan gaan doen

Ik zoek nu eigenlijk ook wat nieuws, zit te denken aan yoga, maar ik vrees dat het te zweverig voor me is

Jeeeee! een medestander in het "ik-wil-positiever-gaan-denken" plan! Ik maak nog iedere dag mijn lijstje met positieve dingen van de dag, gewoon om me eraan te herinneren wat leuke dingen zijn, en waar ik blij van word.

Ik wens je veel succes! Leuk dat je op een positieve manier aan jezelf wil werken
Spijker in "Smachten op afstand"

Verhalen, ik ben ze aan het schrijven. Maar ik plak t maar even allemaal in mn smachttopic anders komen hier zo veel 'vreemden' binnenvallen.
Idd, eens met smachtendames: schrijf een boek!

Heerlijk.

Jij kan de meeste vunzige niet romantische One night stand nog als een sprookje laten klinken. Gewoon omdat je weet hoe je moet schrijven.

Alhoewel dit natuuriljk een sprookje IS.

Ik wacht op het vervolg.

Heerlijk, geeft wat afleiding van de werkperikelen.
Goed te horen Mevrouwtje Z. en Punica! Ik ben zelf nogal positief ingesteld maar herken wel een beetje het moedeloze wat een LDR kan veroorzaken. Je kan er alleen zelf wat aan veranderen. En je wilt niet dat als je over een jaar naar Canada / Australië gaat en je vriend vraagt hoe je jaar is geweest en wat je allemaal gedaan hebt dat je dan moet zeggen: oh gewoon, elke avond met een afhaalmaaltijd op de bank zitten sippen.

Nemo wat een zak hooi die baas van je zeg. Ben maar blij dat je op je strepen hebt gestaan en hem de waarheid hebt gezegd. Vooral als je wat anders hebt al.

Hier is het een echte vrijdagmiddag, ik heb zin om naar huis te gaan!!!! Dit weekend hoop ik alles in orde te krijgen want ik kan nu niets vinden!

Es ik had het nog niet gezegd maar ik vind het echt superleuk dat je nu met touwtjes gaat epileren!!!!!

Verder weinig nieuws, eigenlijk gaat alles goed, met mijn vriend ook en I'm in love, I'm all shook up
Fille! Nog net op tijd:

Durf er bijna niet over te beginnen.. wat moet je als je net je date op Hyves gevonden hebt (of hij mij eigenlijk) en er midden in de nacht achter komt dat ie toch wel erge pro-PVV/Wilders-achtige symphatieën heeft?

Is toch de afknapper van de eeuw?! En dan? Het was vanmiddag nog erg gezellig, maar dit is toch een idee dat ik niet trek..

Beetje in de war nu, dacht dat we wel op 1 lijn zaten..

Ik ga wel proberen te slapen nu, maar ben erg benieuwd naar jullie meningen.

Slaap lekker
Fille! Dacht dat je vandaag jarig was!

Dus alsnog gefeliciteerd! Leuke dag gehad? Feestje gevierd?
anoniem_35750 wijzigde dit bericht op 06-03-2010 08:35
Reden: nog niet te veel wakkeren zo vroeg hoop ik.
% gewijzigd
Spees, weet je hoe diep de sympathieën zitten? Ik vind het zelf 'n enorme afknapper, vooral omdat het me zelf kan raken als de PVV mag gaan reageren. Als 't me zelf niet zou raken zou ik 't ook 'n afknapper vinden, maar 't is een feit dat er op dit moment in iedereens omgeving mensen zijn die op PVV gaan stemmen, en dat hoeven niet altijd niet-leuke mensen te zijn. Nou weet ik niet wat bv. m'n collega's hebben gestemd, maar er zullen ook vast PVV-stemmers bij zitten, en dat zijn tegelijkertijd ook erg leuke mensen.

Hmm, dit wordt er niet duidelijker op. Ik denk dat ik wil zeggen dat ik afknap op PVV-stemmers, maar dat ik ze aan de andere kant ook niet kan vermijden. En dat ik erg benieuwd ben waarom iemand überhaupt op de PVV stemt, en dat de motivatie 't belangrijkst is. Zoiets dus.
Kon m'n nieuwsgierigheid niet bedwingen en ben toch effe gaan neuzen op hyves. Stem Wilders en Kots op Wouter Bos zijn idd niet de hyvesgroepen die leuk zijn om bij iemand tegen te komen.

Maar ja. Ter sprake brengen en proberen te achterhalen hoe heftig ie er achter staat, denk dat je dat 't beste kunt doen. En dan pas beslissen of 't een echte afknapper is.
Isiss, heb geen idee hoe diep die sympatieën zitten. Is eigenlijk niet ter sprake gekomen de laatste weken.

Tot jouw berichtje dacht ik erover om hem hier meteen mee te confronteren, want wil het liefste nú weten hoe t precies zit. Nu besloten om dit even te laten en het er morgen in het echt ter sprake te brengen.

Ga me nu eventjes aankleden en dan richting kantoor. Moet nog wat gewerkt worden vandaag.
Ow Spees, wat een rotontdekking... Dat zou voor mij toch wel een hele grote afknapper zijn. Als de sympathieën diep zitten sowieso maar ook als ze niet diep zitten, want dan betekent het voor mij dat je niet helder nadenkt. Ik ben zelf nogal links, dus iemand met rechtse denkbeelden zou niet bij me passen, dat zou een constante strijd worden.

Maar wat ik me afvraag, heb je in al jullie gesprekken nooit iets gemerkt van zijn standpunten over culturen, religie, immigratie, enz?
Phoe Mis Spees, dat is idd niet zo leuk. Zit hij idd bij de groepen? Ik zou morgen maar meteen opheldering vragen. Hopelijk was het een vlag van verstandsverbijstering.

Marg, wat ik nog wilde vragen. Hoe kom jij aan de kappers waar jij de wenkbouwen laat epileren? Ik heb even gezocht, maar ik vind niets. Alleen schoonheidssalons die epileren, maar dat is toch niet wat ik zoek.

Een brazilian laat ik niet doen. Niet omdat ik er bang voor ben, maar omdat ik het niet nodig vind. Scheren en bijknippen volstaat voldoende en helemaal kaal vind ik helemaal niet mooi.

Nu heb ik vast op allemaal belangrijke mededelingen niet gereageert, maar ik weet niet meer waarop. Ik zit op het werk en hoop dat jullie mij vergeven.

Maar een ding mag ik natuurlijk niet vergeten.

FILLE!!!!! HEEL ERG GEFELICITEERD NOG!!!!!! KUSKUS
quote:Spijker schreef op 06 maart 2010 @ 10:44:

Maar wat ik me afvraag, heb je in al jullie gesprekken nooit iets gemerkt van zijn standpunten over culturen, religie, immigratie, enz?

Zit het hem daar niet juist in? Dat je dat in normale gespreken helemaal niet merkt, omdat die Wilders stemmers ook heel normale mensen zijn. Maar zich dan toch laten meeslepen door die kreten van de PVV? Misschien zit hij wel in een omgeving waar hij nooit getriggerd werd om verder te denken en kan Miss Spees hem van gedachten laten veranderen?

Soms ga je pas over dingen nadenken als je er direct mee geconfronteerd wordt. Zoals er ook mensen zijn die ervan uitgaan dat een LDR je niet overkomt maar dat je de verliefdheid goed kunt sturen. Totdat zij zelf in de situatie zitten....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven