** LDR deel 13 **

05-01-2010 12:39 3084 berichten
LONG DISTANCE RELATIONSHIPS

deel 13

Hier is deel 12:

Long Distance Relationship (LDR) nr.12
Alle reacties Link kopieren
Miss Spees. In dit soort situaties helpt het mij altijd om te denken dat niets hoef en alles mag. Je hoeft nu niet een relatie aan te gaan, alleen omdat alles passt. Nooit tegen je gevoel ingaan in dit soort situaties. Je kunt best een tijdje gezellig daten en kijken hoe het verder gaat. Tenzij hij nu jullie bruiloft aan het plannen is, dan zou ik het afkappen.
Spees, hadden jullie niet samen de afspraak om in gezelschap nog even niets te laten merken?

Kan me wel voorstellen dat je dat dwars gaat zitten, maar misschien moet je het daar dan gewoon even over hebben?

Pfff, eerste normale dag terug. Ik ben blij dat ik ben gegaan, maar makkelijker is het er niet op geworden. Ik heb wel veel duidelijk nu, ik heb duidelijk dat de klik er nog steeds is en ik heb duidelijk dat de ex absoluut ex is. Ik snap ook zijn onzekerheden. Ik voel me wel echt alsof we nu een stukje verder zijn. Maar het blijft lastig, het kan zo lastig 'natuurlijk' groeien tot iets serieuzers.

Ik denk dat ik nu eerst maar moet afwachten tot hij hierheen komt. Ik hoop dat het niet al te lang duurt voor we daar een concrete datum voor hebben.

Tjezus. Ik heb expres niet van te voren echt nagedacht over: en hoe moet dat dan verder? Maar die vraag begint nu toch ergens in mn achterhoofd te knagen...
I only get one shot at life - so I shoot to kill
@Spijker, ik herken je probleem wel, bij ons werd het ook "echter" en serieuzer en vaster toen hij ook hierheen was gekomen ipv ik telkens daarheen (en dat vaster enz gevoel was dan vooral bij mij, voor hem was het al duidelijk)

Het is een erg verwarrende vermoeiende situatie, maar als je met hem verder wil, is het het allemaal waard! De vervelende tijden en de moeite zul je snel vergeten als het allemaal op zijn plaats valt denk ik (zover ben ik ook nog niet helemaal)

Ik hoop voor je dat jullie elkaar snel weer zien!

Zelf hebben ik en vriend gisteren een nieuwe, duidelijkere planning gemaakt. Daar hou ik van, het geeft me iets om naar uit te kijken, daar ben ik nu wel aan toe
Punica, fijn dat de planning duidelijker wordt! Heeft hij nog geen tickets geboekt? Weet je al hoe dat nou zat met zijn visum en of hij een maand langer kan blijven?

Hoe vaak hebben jullie elkaar al gezien? Was jij vaak daarheen geweest voor hij naar NL kwam?
Ik heb nog steeds geen mailtje terug van de IND, dus we hebben nu op de planning maar 3 maanden ingeplant

Hij heeft nog geen tickets geboekt omdat hij dit jaar afstudeert en nog geen bericht terug heeft gekregen op de vraag wanneer zijn diploma-uitreiking is en of hij daarbij in persoon aanwezig moet zijn. Maar in ieder geval is de rest van de planning wat hij nog moet doen voordat hij hier heen kan duidelijk. Hij moet nog een aantal dingen regelen, zodat hij met een gerust hart 3 maanden van huis kan zijn

Voel je je al iets beter over de hele situatie Spijker? Ik zou gewoon alles met hem bespreken hoe je over de dingen denkt, mij heeft dat erg geholpen, en we zaten best wel op één lijn bleek toen

Ik was daar 3 keer geweest voor hij hierheen kwam. Maar ja, ik werk, en hij studeert nog, dus de financien zijn een beetje scheef verdeelt Hij is in oktober hier voor de eerste keer geweest, en een maand gebleven.

Ondertussen ben ik dus ook weer daar geweest, en nu komt hij waarschijnlijk eind april naar mij (en dan ik weer daar eind augustus).
Wat komt hij eigenlijk doen als hij hier 3 maanden is? Mag hij hier werken?

En die keer dat hij hier een maand was, had jij toen ook een maand vrij?
Misschien iets zwarts... maar verder, nee.... Wel relaxed, hij doet mijn huishouden dan Nou, hij vermaakt zich wel hoor, ik ben altijd bang dat hij zich verveeld maar dat valt reuze mee. Hij mist alleen de bijverdiensten van zijn bijbaantje in de zomer dus, maar dat komt ook wel weer goed, we redden het wel zo.

Die keer dat hij hier een maand was was ik niet heel de maand vrij, ik nam wat vrije dagen op, maar niet te veel omdat ik natuurlijk de rest wou bewaren om weer daar heen te gaan.

Ik zal dus blij zijn als ik eenmaal daar woon, dan zijn we van heel dat gedoe af Dan worden het wel allemaal vakanties naar Nederland, maar so be it
Ok, ik heb het hele vage plan om áls hij hierheen komt over twee maanden, en áls dat goed&leuk is, en áls ik op schema blijf met mn studie, ik wel een paar maanden daar zou willen werken deze zomer/herfst. Ik weet dat dat kan met het youth mobility program. Alleen ik google dat net en ik zie dat ik helemaal niet zo lang kan gaan wachten met die vergunning aanvragen, want ze geven er 600 per jaar en de helft is nu al vergeven. Wil ik dat visum, dan kan ik dat maar beter wel alvast gaan regelen.

Kost wel 100 euro alleen. Dus als het allemaal niet doorgaat is dat een hoop geld weggooien.

Maar als ik dat niet nu onderhand begin te regelen is het een leuk plan maar kan het nooit doorgaan.

Pffff, die afstand zet alles zo ontzettend onder druk!!!
Ja, youth mobility programs beginnen weer met een "verse" lading te vergeven visa vanaf januari. Het is wel een gok inderdaad om het nu aan te gaan vragen, maar wie niet waagt wie niet wint. En als je liever niet gokt zou ik als ik jou was in januari aanvragen, dan zit je vrijwel zeker goed

Ik heb daar ook aan zitten denken in eerste instantie, om dat te doen, maar ondertussen ben ik weer een jaar verder en nu wil ik toch voor family class emigratie gaan (ondertussen hebben we al zo veel 'bewijs van relatie' opgebouwd dat ik daarmee ook weinig problemen verwacht)

Komt hij al over 2 maanden hier heen (waarschijnlijk)? Super leuk joh! Dat geeft ook wel rust moet ik zeggen, in je eigen vertrouwde omgeving, het geeft je weer andere inzichten. Voor mij was dat het geval iig

En Spijker: relax Don't stress
Ik kan niet in januari aanvragen, ik heb het over herfst 2010 dat ik er misschien een tijdje zou willen werken! Dan heb ik een tijdje ruimte in mn studie. Waarschijnlijk. Misschien.
quote:Spijker schreef op 04 maart 2010 @ 13:04:

Ok, ik heb het hele vage plan om áls hij hierheen komt over twee maanden, en áls dat goed&leuk is, en áls ik op schema blijf met mn studie, ik wel een paar maanden daar zou willen werken deze zomer/herfst. Ik weet dat dat kan met het youth mobility program. Alleen ik google dat net en ik zie dat ik helemaal niet zo lang kan gaan wachten met die vergunning aanvragen, want ze geven er 600 per jaar en de helft is nu al vergeven. Wil ik dat visum, dan kan ik dat maar beter wel alvast gaan regelen.

Kost wel 100 euro alleen. Dus als het allemaal niet doorgaat is dat een hoop geld weggooien.

Maar als ik dat niet nu onderhand begin te regelen is het een leuk plan maar kan het nooit doorgaan.

Pffff, die afstand zet alles zo ontzettend onder druk!!!

Ik breek zomaar even in want ik vond het topic 'smachten op afstand' zo spannend

Is zo'n periode daar werken niet sowieso een geweldige ervaring voor je? Even los van hoe het loopt met hem.

Dan kun je dat gewoon gaan regelen en optie open houden of je bij hem verblijft of ergens anders. (of ligt het niet zo makkelijk?)

Of bedoelde je met weggegooid geld het geld dat je betaalt, nog voordat je geselecteerd wordt?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Oh Spijker, fijn dat je een fijne tijd hebt gehad. Balen van afscheid, altijd k*t. Maar hij komt mss over 2 maanden! Dat zou super zijn! En jij mss weer daarheen in zomer/herfst. Ook super! De tijd ertussen vooral veel bellen, mailen, chatten, smsen. Die onzekerheid is verschrikkelijk, maar je komt er wel doorheen.
quote:Punica schreef op 04 maart 2010 @ 12:38:

Ik heb nog steeds geen mailtje terug van de IND, dus we hebben nu op de planning maar 3 maanden ingeplant

Wat was dat eigenlijk met die 3 maanden? Want hier staat dat canadezen geen MVV nodig hebben om langer dan 3 maanden te blijven.

Hee Moonlight, morgen zal ik bijschrijven bij smachten, ik ben nu nog te druk in mn hoofd met alles.

Sowieso een gave ervaring, dat is wel zo maar dat is nu niet mn uitgangspunt. Ik baal gewoon even dat overal zoveel haken en ogen aanzitten. Wel als je ergens wil werken in ieder geval. Wat Punica schrijft, elkaar opzoeken voor langere tijd en dat dan diegene die reist niet werkt, dat is voor ons echt niet te doen.
Verder ben ik het allemaal een beetje kwijt. Iets over inburgeren. Op zich goede zaak. Alleen niet altijd op de meest efficiënte en praktische manier uitgevoerd (zie verhaal Kjong).

Ohja en Spees, kan me ook niks over 'vage vrijdag' herinneren?

Marg, verhuizing ondertussen gelukt?

Op werk druk en veel onderhuidse spanningen. Er wordt niet of alleen op kleuterniveau gecommuniceerd. Iedereen klaagt en de stemming is om te snijden. Kan me niet concentreren op m'n stuk. Héél gezellig...
anoniem_57551 wijzigde dit bericht op 04-03-2010 14:58
Reden: toevoeging
% gewijzigd
En nieuws uit date-land. Zaterdag grote dag, want etentje bij collega. Zaterdag erna date met kranten-vent uit Zeeland. Die is erg enthousiast. En ik wil hem eventueel best een kans geven, want hij is wel leuk. Maar niet zo leuk als de collega. Dus toch maar gesprek met collega zaterdag. Doodeng. Maar wel beter. Want als collega zegt: t wordt nooit wat, kan ik me helemaal richten op zaterdag erna.

(Ja, en ik wil er idd even niet aan denken hoe het moet als hij helemaal niet duidelijk is. Want die kans is er ook.)
anoniem_57551 wijzigde dit bericht op 04-03-2010 15:08
Reden: en toen ging er iets mis met de kleurtjes...
% gewijzigd
Spannend Jooles!

cadeautje in de AK; LP voor iemand
quote:Spijker schreef op 04 maart 2010 @ 14:35:

[...]

Wat was dat eigenlijk met die 3 maanden? Want hier staat dat canadezen geen MVV nodig hebben om langer dan 3 maanden te blijven.

Hee Moonlight, morgen zal ik bijschrijven bij smachten, ik ben nu nog te druk in mn hoofd met alles.

Sowieso een gave ervaring, dat is wel zo maar dat is nu niet mn uitgangspunt. Ik baal gewoon even dat overal zoveel haken en ogen aanzitten. Wel als je ergens wil werken in ieder geval. Wat Punica schrijft, elkaar opzoeken voor langere tijd en dat dan diegene die reist niet werkt, dat is voor ons echt niet te doen.

Nee snap ik. Je bent nog amper bekomen van je reis en dan is t niet zo handig om nu ineens je aan te melden voor zo'n programma. Iets teveel van t goede denk ik. Maar ik snap ook dat die tijdsdruk vervelend is, het zou handig zijn als je bij wijze van spreken in juli kon aangeven dat je in september weg wilde.

En zomaar een uitzendbaantje in de States zal ook niet lukken.

Ik heb Italiaans vriendje gehad en was op dat moment redelijk flexibel. Had wat spaargeld en in Nederland geen vast werk. Toen was het plan dat ik een talencursus zou gaan doen en dan dus bij hem in de buurt zijn, maar niet de hele dag op hem zitten wachten, bij wijze van spreken. (Was al Italiaans aan t leren voor ik hem kende)

Maargoed, t ging uit voordat de cursus begon. Dat even terzijde, het plan was leuk.

Rust lekker uit en geef het een paar dagen... misschien weet je dan beter of je zoiets zou willen.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:Spijker schreef op 04 maart 2010 @ 14:35:

[...]

Ja dat had idd ook gevonden, dat hij geen MVV nodig heeft, maar ik weet niet of dat inhoud dat hij nu helemaal niks nodig heeft?

Of dat ie misschien een of ander ander formulier in moet vullen?

Daar kwam ik niet uit...

Ik zit er aan te denken om ze maar te bellen, want wachten op antwoord van hun email schiet niet echt op...

*edit* Heb gebeld, voor dat extra maandje zou hij een verblijfsvergunning aan moeten vragen á 830 euro....

Dat doen we dus effe niet

Ach, 't was een leuk idee, maar we hadden er ook al niet meer op gerekend, en 3 maanden is toch al super Dus ik zit er niet echt mee

(hey, ik ben echt een optimist aan het worden! )
quote:Spijker schreef op 04 maart 2010 @ 14:00:

Ik kan niet in januari aanvragen, ik heb het over herfst 2010 dat ik er misschien een tijdje zou willen werken! Dan heb ik een tijdje ruimte in mn studie. Waarschijnlijk. Misschien.

Ogot, daar gaan we weer. ( )

Doe nou maar.

Dan zie je later wel hoe het loopt.

Kater is groot he Spijk.

En waarschijnlijk heb je nu nog meer vragen dan antwoorden.

Maar heb je haast?
voor punica
(foutje)
Kater is heel groot, en is nu pas kickin' in.

Heb ik haast? Tuurlijk heb ik haast. Ik ben verliefd en wil hem zo graag beter leren kennen. Ja daar heb ik haast bij.
Spijker.. even hier bijgelezen.

*inbreekster gaat weer weg*
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Spijk, mvv is voor een verblijfsvergunning niet voor een toeristenvisum.

Punica, zeker vergunning voor familiebezoek? Heb je ook gevraagd of toeristenvisa verlengd kunnen worden?

Spijk, ik zeg wederom: doen. Vraag aan.

Spees, wat is vage vrijdag?
Spijker, tuurlijk ga je het doen. Wat is nou 100 euro in dit geval. Stel dat je het nu niet doet en achteraf een vreselijke spijt krijgt. Denk niet dat je dat gevoel van spijt krijgt als je het wel hebt gedaan en dat het daarna niet nodig is geweest (en die kans lijkt me ook veel kleiner). Een LDR vraagt af en toe rigoreuze beslissingen.

Jooles, leuk 2 dates in het vooruitzicht!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven