En we tetteren door over onze dieren

15-02-2010 22:16 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voortgekomen uit 'Tetter hier over je dier' dat weer voortkwam uit 'Kootje de Beer is weg' is dit een plek waar je kunt kletsen over alle vreugde, vrolijkheid, gezelligheid die je harige (of kale) huisgenoten je brengen. Maar ook als er verdriet of narigheid is, ben je hier van harte welkom, voor harten onder riemen van de andere dierenliefhebbers.

Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!

Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen

Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):

De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen

Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
Poezzz, een hele fijne mooie dag vandaag, en voor Kitty en je moeder. Feliciteer je moeder maar van mij (ben haar emailadres kwijt helaas). Is de kaart voor Kitty goed aangekomen met de plaatjes?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Jaaa, de kaart is aangekomen hoor! En jullie beide hartelijk bedankt voor de voetbalplaatjes, MV en Ratteke!

Ik stuur je wel even mijn moeders emailadres. Ze is dinsdag jarig en we vieren het morgen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Ratteke schreef op 06 maart 2010 @ 10:14:

[...]

Poez, het valt me hier sowieso op dat de ene forummer totaal tot op het bot afgebrand wordt en de ander niet. Hangt echt af van wie het is. Hele nare eigenschap hier. En als iemand de pik op je heeft ben je helemaal aan de beurt. Ik weet iig één iemand die mij niet mag en als ik ergens reageer krijg ik altijd de wind van voren op mijn postings.

Maar of je nou bewust of onbewust een nestje hebt, het is jouw verantwoordelijkheid. En het waarom wel of waarom niet doet er niet toe. Het gaat er om of je goed voor de poesjes zorgt. En dat zit met de dames hier wel goed.

Heel naar en jammer is dat het Ratteke. En je kan er weinig aan doen als iemand de "pik" op je heeft. Kijk ik forum ook voor mijn plezier. En ik heb persoonlijk geen zin in die ellelange zinloze discussies. En daarbij wat Poez ook zegt, waarom zou je verantwoording moeten afleggen? De meeste mensen kennen je totaal plaatje niet dus vaak is een mening al niet compleet en gekleurd met de kleine stukjes waarover een mening gevormd wordt. Als Poez een scherpe mening heeft over mijn doen en laten zou ik daar wel iets mee doen omdat zij mij irl kent en daardoor beter over mij kan oordelen dan iemand die jou helemaal niet kent. En een Poez zou het niet zo ongenuanceerd kwetsend brengen.

Mijn nestjes heeft niemand hier op het forum meegemaakt dus persoonlijk niet op aangesproken maar zie het wel overal om mij heen dat het op het forum "not done" is om met al die katten in het asiel zelf een nestje te nemen. Ach, het is goed voor jezelf te weten dat je het goed en verantwoord doet, en de rest moet je gewoon naast je neer leggen.
Ik vind het ook een rare redenering. Je mag geen nestje, omdat er ergens anders katten zijn zonder thuis. Maar ik hoor nooit mensen zeggen dat je geen eigen kinderen mag krijgen zo lang er nog kinderen zonder gezin op aarde zijn. Dat laatste klinkt toch ook krom? Waarom zou dat voor katten anders zijn? En wat ook al werd genoemd, katten zitten gemiddeld niet lang in een asiel. Verreweg de meeste een paar weken en dan hebben ze weer een huis, zoals mijn Poef.

En nu ga ik genieten van het weer... Heerlijk!
Ik stel de vraag hier maar even, er zitten hier vast wel mensen die er een antwoord op hebben:

Ik woon sinds een paar maanden in een portiekflat, deel het portiek met 6 appartementen, beneden is een deur naar buiten die standaard gesloten is. Nu is het probleem dat één van de bewoners welgeteld drie katten heeft. Mevrouw werkt overdag en doet 's ochtends de katten naar buiten, hup het portiek in en de buitendeur beneden zet ze open zodat de katten naar buiten kunnen. Maar dat doen ze amper, 't zijn meer binnenkatten heb ik het idee. Daarbij, als iemand anders weggaat en de deur dicht doet zitten die katten 'opgesloten'. En als ze dan eens buiten zijn en de deur beneden is dicht, dan zijn ze zo slim om voor de deur te wachten tot iemand open doet en dan glippen ze razendsnel naar binnen. Zie ze dan (als vreemdeling in hun ogen) zonder krabben maar eens naar buiten te kijrgen... Gevolg is dus dat het meer dan regelmatig gebeurt dat het portiek enorm naar kattenpis stinkt en dat die katten beneden bij de bergingen hun grote behoefte doen. Van drie katten tegelijk stinkt dat meer dan behoorlijk. Ranzig vind ik het.

Ik heb het er onlangs met een andere buurvrouw over gehad, die vertelde dat dit probleem al een paar jaar speelt en dat de bewuste buurvrouw er al een aantal keer op aangesproken is, maar geen actie onderneemt. Ook zijn er al verscheidene brieven naar de woningstichting gegaan onder de noemer 'burenoverlast', maar ook zij ondernemen weinig tot geen actie.

Wat ik me nu afvraag: is er iets (poeder/planten/geur/whatever) waar katten een hekel aan hebben? Iets waarmee ik voorkom dat ze overal hun behoefte doen?

Ik heb al eens voorgesteld om desnoods de kattenbakken maar in het portiek te zetten, om zo in elk geval alles op één plaats te centreren, maar dat zag buurvrouw zelf niet zo zitten en dat vergroot natuurlijk ook de kans dat de katten van de hele buurt hier langs het 'openbaar toilet' komen.
Thanks Poez, heb je moeder een kaartje gestuurd .
Ik heb nog een link van het filmpje

Rens en de uiltjes van Opa
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Jody schreef op 06 maart 2010 @ 10:49:

Ik stel de vraag hier maar even, er zitten hier vast wel mensen die er een antwoord op hebben:

Ik woon sinds een paar maanden in een portiekflat, deel het portiek met 6 appartementen, beneden is een deur naar buiten die standaard gesloten is. Nu is het probleem dat één van de bewoners welgeteld drie katten heeft. Mevrouw werkt overdag en doet 's ochtends de katten naar buiten, hup het portiek in en de buitendeur beneden zet ze open zodat de katten naar buiten kunnen. Maar dat doen ze amper, 't zijn meer binnenkatten heb ik het idee. Daarbij, als iemand anders weggaat en de deur dicht doet zitten die katten 'opgesloten'. En als ze dan eens buiten zijn en de deur beneden is dicht, dan zijn ze zo slim om voor de deur te wachten tot iemand open doet en dan glippen ze razendsnel naar binnen. Zie ze dan (als vreemdeling in hun ogen) zonder krabben maar eens naar buiten te kijrgen... Gevolg is dus dat het meer dan regelmatig gebeurt dat het portiek enorm naar kattenpis stinkt en dat die katten beneden bij de bergingen hun grote behoefte doen. Van drie katten tegelijk stinkt dat meer dan behoorlijk. Ranzig vind ik het.

Ik heb het er onlangs met een andere buurvrouw over gehad, die vertelde dat dit probleem al een paar jaar speelt en dat de bewuste buurvrouw er al een aantal keer op aangesproken is, maar geen actie onderneemt. Ook zijn er al verscheidene brieven naar de woningstichting gegaan onder de noemer 'burenoverlast', maar ook zij ondernemen weinig tot geen actie.

Wat ik me nu afvraag: is er iets (poeder/planten/geur/whatever) waar katten een hekel aan hebben? Iets waarmee ik voorkom dat ze overal hun behoefte doen?

Ik heb al eens voorgesteld om desnoods de kattenbakken maar in het portiek te zetten, om zo in elk geval alles op één plaats te centreren, maar dat zag buurvrouw zelf niet zo zitten en dat vergroot natuurlijk ook de kans dat de katten van de hele buurt hier langs het 'openbaar toilet' komen.

Ik zou toch gaan praten met de buurvrouw en opperen om in het trappenhuis ook een kattenbak te zetten. Dus niet buiten maar daar binnen ergens. Zij moet die stank toch ook vervelend vinden? Ja zielig die beestjes niet er zelf niets aan kunnen doen en een baasje die het allemaal niet belangrijk schijnt te vinden.

Gezien het feit dat ze eerder niet op de klachten heeft gereageerd moet je er niet teveel van verwachten en ik zou het heel voorzichtig brengen. Zeg maar met stroop vangen. Als je meteen verwijtend gaat doen zal ze toch zich terug trekken en denken "het is mijn probleem niet".

Heeft jullie woningbouwvereniging geen bemiddelaar die kan kijken wat er mogelijk is? De katten mogen gewoon bij jullie woningbouwvereniging? Apart dat die in deze nog niets hebben kunnen betekenen.
quote:mylenevalerie schreef op 06 maart 2010 @ 10:57:

[...]

Ik zou toch gaan praten met de buurvrouw en opperen om in het trappenhuis ook een kattenbak te zetten. Dus niet buiten maar daar binnen ergens.

...

Heeft jullie woningbouwvereniging geen bemiddelaar die kan kijken wat er mogelijk is? De katten mogen gewoon bij jullie woningbouwvereniging? Apart dat die in deze nog niets hebben kunnen betekenen.

Ik woon er pas sinds een paar maanden, en heb de buurvrouw zelf heel voorzichtig gepolst over die katten. Heb nog niet verwijtend gedaan, omdat ik vond dat ik niet direct hard kon oordelen over zoiets omdat ik er nog maar kort woonde. En ik wilde niet direct te boek staan als 'die zeurende nieuwe van hierboven'. Onlangs hoorde ik pas van andere buurvrouw dat dit probleem al heel lang speelt. Ze hebben voorheen al vaker brieven naar de woningstichting gestuurd, ondertekend door de vijf overige portiekbewoners, maar daar is nooit adequaat op gereageerd.

De woningstichting is gewoon laks heb ik het idee, heel erg laks. Ik heb geen idee of er regels voor die katten zijn, dat is iets wat ik nog eens na kan zoeken. Ook die bemiddelaar klinkt handig, daar ga ik ook eens wat info over zoeken.

Ik heb in het algemeen niets tegen katten hoor, 't zijn lieve beestjes die er in dit geval niets aan kunnen doen dat ze voor overlast zorgen. Maar die stank... even op je sokken naar beneden om de post te halen is er niet bij zeg maar...
quote:Maleficent schreef op 06 maart 2010 @ 10:55:

Ik heb nog een link van het filmpje

Rens en de uiltjes van OpaGeweldig Male
In een echt echt noodgeval kunnen de andere 5 bewoners samen beslissen een kattenbak zelf neer te zetten bij de berging waar de katten plassen. En dan 1 x per week dat grit te vervangen. Kattenbak is eenmalig 10 euro. Een zak kattengrit van 40 liter van Euro blauw is 4,95. Daar kan je wel een paar weken mee doen.

JA ik snap dat het de omgekeerde wereld is. Ik bedoel dit ook als er echt, echt niets meer gedaan kan worden. Ik zou toch proberen met de woningbouwvereniging en deze mevrouw er samen uit te komen. Maar het is handig uit te vissen waarom de katten niet binnen mogen blijven als ze aan het werk is, als jij zegt dat ze helemaal niet graag buiten komen. Dus je kan nog vele wegen bewandelen.
Als die dame er al meerdere keren op is aangesproken en ze doet er niks aan, zou ik denk ik de drollen opscheppen en ze netjes bij haar voor de voordeur droppen.
quote:delphicat schreef op 06 maart 2010 @ 10:36:

Ik vind het ook een rare redenering. Je mag geen nestje, omdat er ergens anders katten zijn zonder thuis. Maar ik hoor nooit mensen zeggen dat je geen eigen kinderen mag krijgen zo lang er nog kinderen zonder gezin op aarde zijn. Dat laatste klinkt toch ook krom? Waarom zou dat voor katten anders zijn? En wat ook al werd genoemd, katten zitten gemiddeld niet lang in een asiel. Verreweg de meeste een paar weken en dan hebben ze weer een huis, zoals mijn Poef.

En nu ga ik genieten van het weer... Heerlijk!Helemaal mee eens.
Goedemorgen! (ja ik loop nog ongedoucht in joggingpak,haar in de verf...)

Even een bakkie en bijlezen.

Ratteke ik weet precies welke stad je mist (ook mijn stadje hé)Ik ben nu (volgende week op mijn verjaardag) precies 3 jaar verhuisd maar werk gelukkig nog wel daar en mijn beste vriendin woont er ook.

En ik werk in het hoogste gebouw...de skyline als je aan komt op de A28 zeg maar

En wat dat afbranden van de ene forummer wel en de andere niet...tja,dat valt mij ook wel op.

En Lé is wel zo'n bekend e geliefd figuur....er zijn een hoop hielelikkers die al zouden ze het oneens zijn dan nog houden ze hun mond.. (denk ik dan)

Maar Poezewoes hoort ook bij de oude garde toch?

Had niet gedacht dat jij wel tegenwind zou krijgen.
Oh Ratteke,die eerste foto van je kunst...heel gaaf!!

(de leeuwin vind ik ietsies minder )

Ik heb trouwens ook wel een forummer die ik liever omzeil...heeft iedereen wel denk ik?

Vind het gewoon zonde van mn energie...als je al weet dat er wrijving komt.

Jody: kan die bewuste buurvrouw niet in ieder geval een kattenbak bij haar voordeur in het portiek zetten.

Dan kunnen de katten het daar kwijt.

Want als ze moeten moeten ze en opgesloten...tja dan kan ik me voorstellen dat ze het in een hoekje doen.
Wat een jarige allemaal. Ik moet ook nog even boodschappen zo doen. Zit al een halve dag uit te stellen en ik wil normaal nooit op zaterdag boodschappen doen, en straks weet ik ook weer precies waarom.

Tuuk is Poezz van de oude garde. Ja was heel vreemd hoor dat topic. Want iedereen die wel eens leest weet hoe Poez is. Maar goed. Nieuwelingen of iets onbekendere forummers overkomt het wat vaker dus het verbaasde mij toen ook heel erg bij Poez.

Zo geen zin om boodschappen te doen. En zo'n spijt dat ik gisteravond niet even ben gegaan. Nou ja. Voorgenomen om voor 1 uur te gaan.
Ik ga de kattenbak optie eens overleggen met andere buurvrouw en het daarna eventueel bij de katten-buuf opperen. Nu ik er langer over nadenk is het helemaal zo'n slecht idee nog niet. Alles beter dan de situatie nu.
Hoi meiden, ik ben weer iets meer in mijn hum vandaag, mede dankzij de lieve plaatjes en woorden van jullie.

Voor jullie alle liefs van mij, ik moet zo weg dus moet het nu helaas ff kort houden. Maar ik ga het moois morgen bewonderen en alle bijzondere en verdrietige verhalen nog eens rustig lezen.
Zo, chocoladetaart staat in de oven voor morgen. Zonet even namens mijn ouders een kado voor Kitty af wezen halen (mooi aquarium voor de goudvissen). Straks nog even snel een kadootje voor mams kopen en tussen de bedrijven door moet Kitty nog eventjes afzwemmen voor haar B-diploma. Druk druk druk dus.

Nu eerst een koppie thee.

Tsja misschien ben ik wel oude garde, maar dat zegt niet veel hoor. Er zijn er wel een paar die kunnen mij niet luchten, haha. Maar dat waren niet eens zozeer de mensen die zo tekeer gingen. Het was ook heel raar. Ik had al een paar keer aangegeven dat ik daar niet op in wilde gaan en dat het topic ergens anders over ging, maar ze gingen maar door en door. Heel irritant.
Soms zijn het ook van die golfbewegingen op topics. Dan is de eerste reactie er een in een bepaalde trant, en iedereen daarna gaat daarin mee. Tot er een persoon durft te posten die wat anders vindt, en of die wordt afgefakkeld, of de hele meute gaat dan daar weer achteraan. Jammer dat het zo loopt, maar het is ook net de echte wereld hier.

Wel heel flauw om door te zeuren over de "no-nest-policy" als je alleen maar tips en verhalen wil over nestjes. Je gaat toch niet andermans topic verpesten.

Ik heb gelukkig nog geen vete met andere forummers, of forummers die ik liever vermijd. Ik zie wel mensen waar ik het helemaal niet mee eens ben, maar ik vind het (meestal) zonde van mijn tijd om hier virtueel ruzie te maken.

Gelukkig is het bij de tetters heel gezellig
Pfff,even zitten met (alweer) een lekker Nespressootje hoor.

Vriend is naar de voetbal en heeft de benedenboel gestofzuigd en de rest doe ik

De tuindeuren heb ik een poosje allebei opengehad,kan er weer lekker frisse lucht doorwaaien en veel zuurstof.

Boven alle ramen open staan en gedeeltelijk gezogen.

Normaal stel ik nogwel eens schoonmaakklussen uit maar vanavond komen mijn beste vriendin en haar vriend en die blijven ook slapen.

Zij hebben zelf ook katten,weten hoe dat werkt..dus als er stof ligt boeit dat helemaal niet maar ik MOET van mezelf dan alles schoon hebben...muts..
Ooh,Delphi die golfbewegingen inderdaad heel herkenbaar.

Ook wel logisch naturlijk...that's life!

Ik probeer altijd eerlijk mijn mening te geven als ik denk dat die er toe doet maar soms denk ik ook laaaaamaaar,weer zo'n domme vraag en dan zeg ik iets flauws.

(niets menselijks is mij vreemd)
Ja je gaat lekker uiteten he Bieb? Lekker, hoop dat het net zo lekker is als vorig jaar.

Ach een huis moet ook een beetje leefbaar zijn hoor. En met katten krijg je het nooit helemaal haarvrij. Tenminste als die 2 kleine kamerolifantjes weer langs rennen dan denk ik "NEE, ik heb net gezogen". Maar ja, als ze zo lief aan het rollebollen zijn dan maakt het mij ook niet zoveel uit.

Boodschappen gedaan. Wat een drama op zaterdag.
Ja heerlijk! Leve de Restaurantweek

En we nemen alle 6 het wijnarrangement is al besloten,dus we gaan maar op de fiets

kostte vorig jaar wel een rib uit ons lijf,maar zo af en toe moet dat kunnen.

Ik moet zo ook nog even naar Albert Heijn,wat lekkere ontbijtdingetjes halen...helemaal geen zin aan...eerst dat gevecht om een parkeerplaats al en dan,zucht..

Door de weeks is het hier ook vaak een puinbak hoor

Maar aankomende woensdag komen ook mijn zus,moeder en 2 tantes overdag op de thee omdat ik mijn verjaardag pasin het weekend vier en wel vrij ben op de dag zelf...

Dan is het maar vast netjes.
anoniem_70402 wijzigde dit bericht op 06-03-2010 14:45
Reden: moeilijk hé,typen...
% gewijzigd
Mijn vriend doet gelukkig op vrijdag altijd de boodschappen. Maar dan is ie ook laat thuis. Altijd druk in de winkel op vrijdag.

Zometeen ga ik met hem naar een winkel waar ze Lampe Berger lampen verkopen. Hij wilde er nooit aan maar hij heeft het nu bij zijn ex gezien en geroken. Dus ik hoop dat ik vanavond in de lekkere luchten zit!

Ik ben woensdag uit eten geweest bij It's Raining Fishes in Den Haag. Ik vond het een beetje tegenvallen. De welkomcoctail was lekker maar ook erg duur (9 euro) Het voorgerecht vond ik het lekkerst. Hoofdgerecht viel me tegen. Stukkie witvis met een sausje. Het hazelnootijs viel ook tegen. Als het caramel was had ik het ook geloofd. En dat kleine blokje yoghurtbavarois had er ook niet bijgehoeven. Smakeloze hap.

Dus Biebs, ik hoop dat het jou beter vergaat in het restaurant. Waar ga je heen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven