Mensen die aan je spullen zitten?

06-03-2010 18:33 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik moet even iets van me afschrijven hoor.

We wonen in een appartementen complex met 8 apparementen.

Een tijdje terug sneeuwde het zo en had mijn uggs bij de voordeur laten staan.Volgende ochtend stonden ze op de brievenbussen (trap lager).Nou ok,grappig eenmalig incident.

Vannacht wilde ik iemand ophalen en wilde mijn paraplu pakken (die staat achter de plantenbak naast mijn voordeur) en was mijn plu weg.Vriend had hem niet,en verder ook niemand die langs was geweest,overdag stond hij er nog.

Oke,het regent hard maar dan neem je toch niet zomaar iets mee wat van jou is?

Ben er best wel kwaad over,niet omdat het om een stomme plu gaat,maar om het principe.

Weet niet wat nu verstandig is,een briefje ophangen?

Het laten gaan?( liever niet want ja,je doet zoiets gewoon niet).

We wonen hier met volwassen mensen en als je nog niet eens een plu hier kunt laten staan..

Iemand een tip?

Dank alvast!

Lekker droog (nu dus even niet helaas..... )
Je neemt geen spullen mee net zoals je geen spullen laat slingeren. ;)
Kan toch ook bezoek zijn geweest?

Ik zou een briefje ophangen.
Ik zou een mat binnenshuis kopen voor natte zooi. Probleem opgelost.
Paraplu de volgende keer binnen zetten?
Ik zou een briefje ophangen of diegene die je paraplu ongevraagd heeft geleend die ook weer terug wil zetten.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Je moet geen spullen laten rondslingeren buiten je eigen terrein.
Het is gezamelijk en iedereen laat er wel eens iets staan,is allemaal in onderling overleg gegaan en daarbij "leen" ik ook niet iets van anderen zonder het te vragen.
Bij mij hebben ze vannacht mijn (kopere) huisnummer van de muur gerukt. Een gat in de muur. En waarom????????????

Mensen moeten echt van andermans spullen afblijven.
Bij ons hebben ze met oud en nieuw de vuurkorf gejat!

*ff zoeken op Libelle*
Wij hebben vorig jaar zomer iets gekregen: een bistrotafeltje! Stond gewoon op onze auto!

Dus zo kan het ook!
snap dat niet hoor..

Wat moeten ze met een huisnummer bv..

Maar goed,het gaat gewoon om het principe,ik pak ook niet alles wat ik nodig heb zomaar als het er toevallig staat...

En weet niet meer wie het zei,over bezoek van een van de bewoners.Die kans is inderdaad aanwezig,omdat er bovenin iemand een feestje had gisteren maar dan nog..Om iemand te beschuldigen nee,maar hou je bezoek in het gareel...(Nja dronken mensen haha)
Iedereen moet van andermans spullen afblijven vind ik.

Hier in onze flat is het ook wel eens gebeurd dat iemand zijn schoenen even buiten op de mat had laten staan en toen waren ze ook weg! Ik weet niet eens of ze ooit terug gevonden zijn ergens.

Ik trek ook wel eens buiten mijn schoenen uit maar ik haal ze wel snel binnen.

Ik heb zelf wel eens een briefje opgehangen omdat iemand mijn fiets in de gezamelijke fietsenschuur zomaar ergens anders had gezet en niet eens netjes want mijn stuur stond helemaal scheef en mijn dynamo was helemaal verbogen...
HELLLLLLLP!!!!!!!!!! Mijn vuurkorf is gejat!

Gisteren een zwaarbevochten vuurtje gestookt (moeder geen geduld, vader geen geduld, bezoek ook al geen echte Robinsons zeg maar.. Kinderen; ‘laat ons maar even’, ;‘Huh? Waar hebben jullie dat geleerd?’)

Maar goed…. Op den duur hadden we een vuurtje dus. In de vuurkorf voor op straat. Dat inmiddels vrijwel iedereen op bed lag mocht de pret niet drukken.

Kinderen blij, want vuur! Papa, mama, bezoek blij.

Want vuur = geen last van kinderen.

‘Mogen wij nog rotjes?’ ‘Tuurlijk, mogen jullie nog rotjes! We hebben genoeg!’

Want rotjes = geen last van kinderen.

Uiteindelijk valt de beslissing, het feestje is klaar, finito, basta, we gaan naar bed. Zwaarbevochten vuurtje uitgemaakt (zo verantwoordelijk zijn we dan ook wel weer) en de rest (opruimen) doen we morgen.

Tja, met iets meer drank op dan strikt noodzakelijk is de wereld soms lachwekkend simpel.

Ochtend 1 januari 2010!

Al goede voornemens opsommend word ik wakker; ik drink nooit meer, ik ga heel 2010 op tijd naar bed, ik stop met roken, ik stop met kinderen krijgen (wegdoen is ook zo zonde), ik doe die snurkende vent eruit (alhoewel misschien stel ik dat nog een jaartje uit), ik nodig nooit meer bezoek uit enz.’ en loop nietsvermoedend naar beneden. Positief gestemd, want we zitten weer aan de juiste kant van het jaar en de rest van mijn leven ga ik uitsluitend verstandig invullen.

Kortom het ging helemaal goed komen met me.

‘ Mam….. Waar is de vuurkorf?’

Vuurkorf? Vuurkorf? Vuurkorf? Oh ja… er was iets vannacht met vuur, korf, bezoek, baby wakker wat niet de bedoeling was en rotjes.

‘Geen idee schat! Ik denk dat ie zo wel weer thuis komt.’

Inmiddels is het brein weer helder, alle zonden besproken, de drank door de gootsteen gespoeld en sta ik weer open voor de keiharde realiteit van alledag.

En wat blijkt?

We zijn GoTsakke bestolen! Eén of andere ontspoorde onverlaat is er zonder uitdrukkelijke toestemming van de rechtmatige eigenaar met onze vuurkorf vandoor.

En nu?

Verder leven zonder vuurkorf, nieuwe kopen, hopen dat de dader spijt krijgt?

Wat ik wil met dit topic? Niks eigenlijk. Ik heb bij Viva een 14-daagse vakantie gewonnen naar Libelle en ik verveel me.
En, kreeg je nog medeleven van de Libelle-dames?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Floor, omdat jij het bent:

quote:himalaya schreef op 06 maart 2010 @ 18:50:

En, kreeg je nog medeleven van de Libelle-dames?

Ze hebben uiteraard een collecte gehouden en ik heb inmiddels een prachtige nieuwe vuurkorf!

quote:Liv schreef op 06 maart 2010 @ 18:43:

Wij hebben vorig jaar zomer iets gekregen: een bistrotafeltje! Stond gewoon op onze auto!

Dus zo kan het ook! Gezellig, ze waren de stoelen er vergeten bij te leveren?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ehhhh lieve schat, we leven in het jaar 2010.

Je kunt geen spullen meer buiten je deur laten staan! En al helemaal geen dure Uggs en zoals je zelf ziet, ook geen paraplu. Niet meer doen dus!

Jaaa en volwassen of niet..
quote:mylenevalerie schreef op 06 maart 2010 @ 18:52:

[...]

Gezellig, ze waren de stoelen er vergeten bij te leveren?Ja, dat vond ik eigenlijk ook wel jammer! Maar helaas was de gulle gever spoorloos verdwenen, dus ik kon geen nalevering meer doen
Op de werkvloer gebeurt dit ook regelmatig. dan weer nietmachine, dan weer perforator...

Ik hang dan een briefje op het prikbord: Wil diegene die mijn perforator/nietmachine "geleend" heeft, deze ook terugbrengen?

Op onverklaarbare wijze is het er de volgende dag ineens weer...
Ik jat heel vaak shampoo van huisgenoten, vergeet het zelf te kopen. Maar ik heb het van de week gekocht, dus ze zijn nu weer een tijdje van me af.

Zelf laat ik heen spullen liggen in de gemeenschappelijke ruimtes.
Liever elitair dan een pauper!
Ik zou ook niets meer laten liggen,maar geen briefje ophangen denk ik..

Bij ons staat er in het regelement dat je geen spullen buiten je eigen muren mag zetten,tenzij je het aanvraagt..
Ik vind dat je van andermand spullen moet afblijven. Maar helaas zijn degene die dit vinden sterk in de minderheid..want er verdwijnen toch nogsteeds spullen. Wij wonen ook in zo´n complex met 8 appartementen. En ik zie weleens schoenen buiten staan, ik doe het ook (woon dan ook op de bovenste etage) maar ies van uggs ofzo zou ik er nooooit laten staan...En tsja een paraplu pakt makkelijk mee als het regent en die gene er geen heeft. Maar ik vind dus nogsteeds dat je van andermans spullen af blijft...
@Degene met het gejatte koperen huisnr, koper brengt lekker op nu.

Ijzerhandelaren noteren de kentekens dus als je een paar belletjes doet kun je het misschien nog terug krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven