Oktober 2010

24-01-2010 12:57 2477 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik trek gewoon de stoute schoenen aan en open een nieuw topic! Wie heeft ook net ontdekt zwanger te zijn en is uitgerekend in oktober 2010?

Ik heb in oktober een miskraam gehad en vind het nu natuurlijk weer heel spannend om zwanger te zijn!

Dit wordt ons tweede kindje en ik ben uitgerekend op 4 oktober 2010!

Klik hier voor het topic: Vanaf 12 oktober 2010 uitgerekend

Wie sluit zich aan?

anoniem_89239 wijzigde dit bericht op 07-06-2010 20:16
Reden: Even T uit de tabel gehaald
% gewijzigd
Visje, gefeliciteerd!!!

alle mensen die naar de mc willen, gewoon doen! en geniet meteen een beetje voor mij.

Robijntje, kun je mij die naam van die pilletjes geven? Ik heb zetpillen maar mag ze niet langer dan 2 dgn achterelkaar gebruiken, BAAL.

HIer davitamon mama in gebruik, dagelijks 1. Deze kan ik ook tijdens bv gebruiken. Ik heb incl. visolie, zeker nu handig, ik kom toch niet aan 2 x per week vis nu.

Na een uurtje huishouden is het nu tijd voor mij zodat ik naar buiten kan.

groetjes!!!
Zo...even pauze. Ik was aan het klussen boven (we hebben alles open liggen daar, wordt opnieuw ingedeeld) Maar...plamuurmes kwijt, plamuurspul klontert, latex bevroren!! Nou ja...ik heb een gedeelte voor elkaar, nu maar even wachten tot man thuis is....of de latex ontdooit is.....
Zo alle mannen in dit huis zijn wakker Gisteren een beetje laat geworden en mijn lief kwam vanmorgen pas thuis. Dan is het stil in huis voor een lange tijd. Kleinste vriend werd om tien uur wakker en de rest is net het bed uitgerold en aan het ontbijt Rustige zondag in Huize Tjeemp.

Ik hadwel wat herrie gemaakt omdat vanmorgen Kaetje (van Kaetje en de prikbitches zwanger is na 4 jaar dokteren. Ik ben zo waanzinnig blij voor haar en haar lief.

Gwen gefeliciteerd met het kloppende hartje!

Ster, doet de gourmet maar deze kant op! Me loves gourmetten! Waarom heb je een bijna vetloosdieet sterretje als ik vragen mag?

Visje, gefeliciteeeeeerd met je verjaardag! Geniet van je dag! Ik moet max 3 weken wachten op de uitslag. Ze nemen vruchtwater af en de cellen die daarin zitten moeten verder groeien, dat kan max 3 weken duren dus het kan zijn dat ik misschien wel iets eerder de uitslag krijg maar moet daar niet vanuit gaan.

Agnez, soms kun je het sneller zien hoor. Je moet maar eens kijken op zo'n echt babyforum waar ze buikfotos plaatsten. Je ziet daar soms enorme buiken en dan zie je duur en dan denk je "kan niet" maar is dan toch zo Soms groei je in het begin heel veel en gaat het daarna gestaag. Lekker laten komen zoals het komt

Robijntje, fijn dat je je weer wat beter voelt. Hopelijk neemt de misselijkheid nu alleen maar af. Gaat het verder goed met je? Hier herkenbaar hoor van de films. Ik snotter eerder om iets zieligs maar ben ook angstiger door films. Hier dus ella enchanted (disney) en de prinxe and me en geen saw en andere thrillers of horrors
ik gebruik de puur mama tabletten van vsm. Geen idee wat de verschillen tussen alle pillen zijn maar zal allemaal goed zijn

agnez, wow doe maar gek! Petje af voor de puf die je hebt

Ik ga zometeen lekker hangen op de bank met boek heb ik bedacht. Vanavond uit eten (derde keer deze week en maar denken waar komt het nieuwe kilootje vandaan) met mijn lief en broer en zus en consorten en morgen weer aan het werk. Dan is het weer klaar met het weekend.
Ha Tjeemp, veel plezier en lekker eten!

Ik heb hier natuurlijk geen kindjes rond lopen he, ik denk dat dat ook een heleboel energie scheelt! En ja...er moet toch een babykamer komen en liever nu in de rommel dan over een half jaar.

Hier ook wel wat eerder van slag door de tv, maar ook hysterisch de slappe lach gehad om jackass......Dus gaat alle kanten op!

Ik had idd ook al even gegoogled op '10 weken buiken' en er zijn er meer ja! Vind het wel leuk hoor dat er wat gebeurd, beetje wennen en een beetje snel...gezien iedereen het nog niet weet. Volgende week mijn werk maar inlichten, dan is het 11 weken.
Tjeempie, dieet omdat als ik meer dan een paar patatjes eet bijvoorbeeld ik de 24u daaropvolgend ineengekrompen op de bank doorbreng van de misselijkheid en doe ik dit niet dan is het te overzien en kan ik zoals vandaag even een uurtje uitwaaien op scheveningen met mijn gezin. Ook nog visje gegeten, broodje gerookte zalm ging goed.

Super voor Kaetje dat ze zwanger is, heb idd het topic voorbij zien komen maar niet gelezen.
Ik heb even gauw bijgelezen, maar niet de puf om te reageren. Ik ken Kaetje verder niet maar ik vind het wel ontzettend gaaf voor haar en haar partner. Van zulke berichtjes schiet ik dus gelijk vol......
Even een egoberichtje; zaterdagmiddag rot geschrokken licht bloedverlies bij afvegen na het plassen. De hele avond spanning, steeds naar toilet... Dokter had toch gezegd dat t nu goed zat nog maar 1a2%kans dat t mis ging... ik zal toch niet die ene zijn??

Gelukkig alleen nog wat licht roze slijm en zondag wat bruinig.

Uiteindelijk zijn t niet meer dan 2-3 druppels geweest maar toch.. Nu is t gelukkig weg (even afkloppen).

Ik heb de ivf poli gebeld en die zei dat ik geen zorgen moest hebben maar heb, zelf, mijn extra echo verplaatst van 25 maart naar morgenavond. Ff bevestigen dat alles goed gaat.....

Pfff... Ik zal blij zijn als morgen voorbij is en t bloed wegbllijft.
Jeetje, droom, jij ook al bloedverlies. Echt veel hier met bloedverlies! Ik hoop voor je dat alles goed is en je morgen een mooie bevestiging met een kloppend hartje krijgt!
Pfff droom jij ook al? Wat jij hebt, klinkt ongeveer hetzelfde als wat ik vrijdag had. Fijn dat je morgen al een echo kunt krijgen. Ik duim voor je.
Hi meiden,

Droom shit zeg! Weer even in de onzekerheid maar keep the faith, je ziet guppie hopelijk morgen heerlijk naar je zwaaien

Agnez, ja als je echt gaat showen dan is het wel fijn als je het hebt verteld. Heb overigens fab gegeten gisteren

Ster, dat is ook rot zo'n dieet. heb je een idee waar dat door komt? En dan te bedenken dat veel lekkere dingen vet zijn :( Aan de andere kant heb je vast een figuurtje om zwaar jaloers op te zijn Uitwaaien klinkt heeeerlijk!

Visje meisje, doe dan ook eens ego vertellen hoe het met jou gaat? Ik ben wel van de egoberichtjes hoor als je maar iets over jezelf verteld

Catomeis, hoe is het met jou?

Hier net klaar met werken en redelijk gevloerd. Vanavond dus een heerlijk avondje onderuit op de bank met dekentje heb ik net bedacht. Vandaag allerlei ziekenhuizen gebeld ivm dubbeltest en vruchtwaterpunctie. Toch besloten om eerst de dubbeltest te gaan doen en evt daarna de punctie. 23 maart staat de dubbeltest op de planning en dan moet ik de 30ste naar de gyn toe voor de volgende controle. Met hem bespreek ik dan ook meteen of we vervolgstappen gaan ondernemen. Spannend allemaal
Hoi,

Tjeemp, jij ook gevloerd. Ik ook. Zit in de luie stoel, beentjes omhoog en zit te wachten tot mijn stokbroodje klaar is want het avondeten is er weer uitgekomen en nu heb ik weer trek.

We zijn gister ook nog naar de mac geweest, ook dat is er weer uit gekomen. Gaat lekker hier dus.

Vandaag wel gewerkt en ook daar over mijn nek gegaan maar dat heeft niemand gezien dus ik ben op het werk nog niet ontmaskerd.

Tjeemp, kan me goed voorstellen dat je gevloerd bent! Jij hebt gewoon nog 3 kids rondlopen! Ikke maar 1.

Ik ben wel ontzettend aan het genieten van mijn meisje. Ze loopt nog niet zo lang, maar ze is wel helemaal gelukkig mee dat ze nu loopt.

Vanavond moest ik bellen voor haar blazen maar wilde ze natuurlijk zelf ook met als gevolg dat ze aan het soppen was, maak ik met een doek de bank schoon, loopt ze naar de keuken, pakt uit de kast nog een doek en gaat ze helpen.

Liedjes zingen is ook erg leuk op het moment, vooral slaap kindje slaap, en dan op het eind: papa is aap En ze is gek op fruit. Ze loopt me de hele dag achterna met een banaan, sinaasappel of appel achterna: mama, naaan naaan of: mana appel eten appel eten. En slapen als de beste, 's avonds om half 8 erin, 's morgens om half 9/ 9 uur eruit (en nooit wakker 's nachts)en 's middags weer 4 uur slapen, dus daar kan de moeheid niet door komen. Wat slapen betreft kan het bij de tweede alleen maar minder goed gaan

Goed, dit was mijn opscheprondje Ik ben zooooooo trots op mijn meisje!!

Broodje is klaar, ff wat eten...
Caro, heerlijk is dat toch om je zo trots te voelen op je eigen kind. Ik glim ook iedere dag van trots als ik mijn kanjer zie.

Ik heb geen verhalen voor vandaag, ben te moe. Lig al de hele avond voor pampus op de bank. Ga nu naar bed.
Haha Caro, wij hebben ook zo;n langslapertje. Altijd geweest. Toen ze een paar maanden was sliep ze al tot 9 uur-half tien. Nu is dat acht uur- half negen en idd ook nooit wakker s nachts vanaf dat ze 6 wk was (of ze moet ziek zijn). Tja ook de tweede bij ons kan allemaal maar lastiger worden. Als ik dan mijn collega hoor; 2x per nacht eruit, elke ochtend half zes wakker,.... Dat hou ik echt niet lang vol (zij al 1,75 jaar).
Hoi meiden,

Ik ben zoooooo jaloers op jullie kinderen die zo goed slapen 's nachts en nooit wakker worden. Ik moet er bijna elke nacht uit voor dochter lief. En dan slaapt ze niet gelijk weer, nee dat duurt 1-2, soms 3 uur. Verschrikkelijk. Vooral nu ze ziek is geweest is het weer drama de afgelopen weken. Vannacht ging het gelukkig goed. Maar... 1 voordeel, bij de tweede kan het alleen maar beter gaan, hoop ik met heel mijn hart!!!!

Maar ondanks het slaapprobleem, ben ik ook echt zo trots op m'n meisje. Elke dag voel ik me weer zo rijk met haar!

Gelukkig gaat het weer goed met haar. Ze heeft na vrijdag niet meer gespuugd en gister was de diarree ook weer over. Ze eet en drinkt nu alsof ze nooit wat krijgt, haha. Het dochtertje van m'n vriendin had denk ik hetzelfde virus, alleen werd zij wel opgenomen in het ZH met uitdroogverschijnselen, echt sneu.

Droom, dat was even schriken voor je dat bloed. Gelukkig mag je vanavond voor echo, maar het zal vast allemaal goed zijn!

Caro, zonde van de mac die er weer uitgekomen is. Maar heb je er wel van genoten toen je het aan het eten was?

Tjeempie, spannend zo'n dubbeltest. Dus ik begrijp dat je alleen een punctie laat doen als je een verhoogde kans hebt? Vanaf 1 op de 200 is dat toch?

Visje, nog gefeliciteerd met je verjaardag. Heb je een leuke dag gehad?

Vanmiddag hebben we de officiële echo. Leuk om ons kleintje weer te zien, maar verder ben ik gelukkig niet zenuwachtig en heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat met ons kleintje.

Een zwemvriendinnetje van mij heeft ook een dochtertje van dezelfde leeftijd als mijn dochter en is nu ook zwanger, ongeveer 4r weken verder en zij had een t-shirtje laten maken voor haar dochter met "hoera, ik word grote zus" erop. Die mogen wij lenen, lijkt me leuk om het zo kenbaar te maken aan bepaalde mensen.

Zo ik ga me even aankleden en dan lekker peuterzwemmen met m'n schatje!

Fijne dag allemaal
Marly, hoe was de echo? Zag je een groot verschil met de vorige echo? Per week groeien ze immers behoorlijk.

Wat leuk trouwens dat je met je dochtertje op peuterzwemmen zit. Dat lijkt me ook zo leuk. moet het ook nodig weer eens doen. De laatste keer dat ik met zoontje naar het zwembad ben geweest (bijna alweer een jaar geleden, schaam schaam), heeft hij het hele zwembad bij elkaar gegild omdat hij zwembandjes om moest. Hij was niet meer stil te krijgen. Weet zeker dat hij dat nu weer zal doen. Dat weerhoudt me steeds om er naar toe te gaan. Aan de andere kant zal hij er gewoon doorheen moeten. Zwembandjes moeten nu eenmaal om.

Ik heb me geloof ik een beetje door jullie mac verhalen laten inspireren. Had vanmidddag zo'n vreselijke trek dat ik na mijn werk eerst naar de mac ben gereden en een big mac met een milkshake heb gekocht.

Morgen maar weer wat meer boterhammen meenemen. Heb gewoon niet meer genoeg aan 2 boterhammen.

Zoontje vraagt aandacht, tot later!
Hi meisjes,

Net terug van het werk, even bijgelezen maar heb visite dus kom snel even buurten

x
Pfff vandaag weer gewerkt ben gesloopt.

mwjansen, hmmm lekker krijg spontaan wel trek in een milkshake. Heb je er ook van kunnen genieten?

Caro, grappig je opschepverhaal, logisch klinkt ook om trots op te zijn.

Mijn zoon ziet ernaar uit te mogen gaan zwemmen, had hem vorige wk bij meerdere verenigingen aangemeld en kreeg gister al telefoon. Tijdens navraag bleek dat ik hem al opgegeven had in 2008, gewoon straalvergeten. Maar goed loont wel, hoeven we niet zo lang te wachten, haha.

Morgen samen op pad voor een nieuwe zwembroek.
Hoi meiden,

Vanmiddag weer een mooie echo gehad, jippie!!!! Precies 9 weken nu. 2 dagen verder dan m'n eigen berekening. Dus de uitgerekende datum wordt bijgesteld naar 12 oktober.

De kleine was echt enorm gegroeid, bijna verdubbeld in grote en dat in ruim een week tijd! Hij bewoog ook al en je zag alle vormen al goed. We zijn super blij!!

Ster, wat jammer dat ze je zoon vergeten waren op de wachtlijst. Wel fijn dat jullie kunnen zwemmen nu, want het is zoooooo leuk!

Mevrjansen, lekker hoor die milshake en bigmac. Heb je ervan genoten? Zo heb k nu zo'n ongelooflijke trek in chocola! Dat heb ik nog niet eerder gehad de laatste tijd. Maarja, ik heb helaas (nou ja misschien is het maar beter ook) niets in huis. Ik had m'n man er bijna op uit gestuurd om naar een benzinepomp te gaan om chocola te halen,maar dat vind ik ever gaan en m'n man trouwens ook.
De big mac en milkshake waren echt heeeeeerlijk!! Was nog nooit eerder in mijn eentje langs de mc drive geweest. Kun je nagaan hoeveel trek ik er in had. De milkshake vond ik overigens het aller lekkerste. Ik kan me herinneren van mijn vorige zwangerschap dat ik ook erg veel van melkproducten hield. Vol en romig. Chocolademelk, bak volle yoghurt met fruit, milkshakes..hmmm. Vrees dat ik weer dezelfde behoeften ga krijgen.

marly, wat goed dat je weer een goede echo hebt gehad. jij zult vast en zeker lekker slapen.

Ik heb trouwens nog steeds wat last van lichte doorbraakbloedingen. Ik probeer me er niet te veel op te focussen, aangezien ik me dit keer wel zwanger voel. Maar mocht het over een week nog zo zijn, dan trek ik misschien wel weer even aan de bel.

Ik ga trouwens vrijdag met een vriendin een weekendje naar Londen toe. Heb er zo'n zin in! Ben er nog nooit geweest. Iemand tips over wat ik zeker moet zien?
Even snel ( zo ff naar zkh om bloed te laten prikken):

Droom, hoe was je echo? Alles goed?
Sorry dat ik me gisteren niet mee gemeld heb. Ben zo brak; was al moe, misselijk etc maar heb er nu een gruwelijk verkoudheids/keelvirus over heen gekregen. Zit nu op werk maar ben een zombie....

Gelukkig was onze echo gisteren avond helemaal goed, dolgelukkig waren we! Bloedinkje heeft waarsch met aanleg v d moederkoek enzo te maken gehad. Volg de echo was ik 1 a 2 dg verder dan ik dacht maar omdat ik al twee echo;s had gehad houden we t op 4 okt. De beeb was 3,7 cm van kruin tot stuit en lag heerlijk te schoppen en te boksen! Helemaal in love, nu al!!!

Hoop dat t verder ook goed gaat met iedereen. Heb ff geen puf om verder te lezen....
Marly, fijn een goede echo! Super! Oh jee, een nachtbrakertje! Mijn broer heeft er daar ook 1 van, en toen dat nachtbrakertje net geboren was hadden ze nog een nachtbrakertje. Gelukkig slaapt de oudste nu wel goed maar de jongste is 2 en half en die slaapt nog niet door en is elke morgen om half 7 wakker. Je snapt dat ze dus erg jaloers zijn op ons slaapkopje want de jongste van mijn broer wil ook al een jaar niet meer slapen 's middags!

haha, ja, toen ik aan het eten was heb ik wel genoten

Visje, bloedprikken? Gewoon voor zwangerschapsdingen?

Mevrjansen, balen van die bloedingen. Goed dat je probeert je er niet op te focussen. Leuk, Londen! De marktjes zijn erg leuk! Maar of je dat allemaal red in 1 weekend....ik neem aan dat je ook naar alle trekpleisters wilt. Wij zijn toen een week geweest, en nog tijd te kort! Veel plezier alvast (weet niet of ik morgen nog hier kom)

Haha, ook naar de mac, heerlijk hé? Zo vies dat het weer lekker is

Ster, goed dat je zoon al terecht kon. Is het voor zwemles? Hoe oud is je zoon? (heb je vast al eens verteld maar ben het kwijt)

Droom, hoe was de echo gister? En nog bloedverlies gehad? Ik hoop zo dat alles goed is!

Hier gaat alles zijn gangetje. Op de dagen dat ik moet werken/veel afspraken heb ben ik veel beroerder dan de dagen dat ik lekker relaxed kan doen. Ik heb op het werk nog niks verteld. Dat maakt het wel wat lastiger, ik voel me gewoon echt niet goed maar moet net doen alsof alles oké is. Mijn teamleidster is op vakantie, die komt maandag terug dus dan ga ik het haar vertellen. Dan ook eens kijken hoe we het kunnen oplossen dat ik niet te lang achter elkaar zit (ze zijn erg streng bij ons met pauzes enzo) want maandagavond had ik flink last van mijn bekken. En ik moet nog 24 weken tot aan mijn verlof Ik ben gewoon al aan het aftellen hahaha. Pffff! Ik denk dat ik het ook deze keer niet ga redden tot aan mijn verlof. Ik heb nu al eerder last van mijn bekken dat de vorige keer.

Ik ga maar eens douchen en mijn meisje aankleden. Ik had gister een eind met haar gewandeld en toen lag ze dus later in bed dan normaal (nog even bij een vriendin wat gedronken en daar broodje gegeten) en toen heeft dochter dus minder lang geslapen omdat ik voor het eten nog naar de winkel moest, dus ik heb haar wakker gemaakt, daar was ze het al helemaal niet mee eens. Na het eten wou ze niks, dus ik zei: in bad dan maar. Dochter: ja, bad! Dus ze loopt naar het bad (badkamer beneden) En na het bad loopt ze zo naar de gang en gaat ze voor de deur naar de trap staan (wij hebben een halletje met een schuifdeur voor de trap, beetje gek huis ) en kruipt de trap op en gaat voor haar bed staan: .... slapen mama! Oftewel, niks drinken, tanden poetsen, slapen was het enige dat ze nog wou. Jammer voor haar maar tandenpoetsen moest toch echt Ik moet er zo om lachen, zo klein opdondertje die zich mooi niks laat vertellen en zelf wel even laat weten wat ze wil.

en nu echt douchen....

Fijne dag!
Gaapje fiedeldaapje, er komt echt werkelijk niets uit mij. Moe moe moe en gewoon geen puf. Toch zometeen maar met mijn jongste een biosje doen of een uurje kinderboerderij maar verder gaat er niets uit mijn handjes komen ben ik bang.

Kom vanavond even lekker bijlezen
Hoi iedereen,

Even een snel bericht want ik krijg zo bezoek. Wat een gebloed hier allemaal ja....gelukkig goed nieuws voor droom.

Marly, wat leuk om al zo'n verschil te zien! Ik kan ook niet wachten tot 1 april! Als alles goed is zien we dan een 'echt' minimensje.

Tjeemp, veel succes vanmiddag en hopelijk kun je er ook nog een beetje van genieten ondanks je algehele lamlendigheid.

Tsjee Caro, wat vervelend dat je nu al last van je bekken hebt...ik wist niet dat het al kon zo vroeg. Wanneer ga je het vertellen op je werk?

Ik heb ook al in mn eentje bij de mc drive gestaan, haha! Gister happymeal verorberd...mmmmmmmmm

Welterusten iedereen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven