Oktober 2010

24-01-2010 12:57 2477 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik trek gewoon de stoute schoenen aan en open een nieuw topic! Wie heeft ook net ontdekt zwanger te zijn en is uitgerekend in oktober 2010?

Ik heb in oktober een miskraam gehad en vind het nu natuurlijk weer heel spannend om zwanger te zijn!

Dit wordt ons tweede kindje en ik ben uitgerekend op 4 oktober 2010!

Klik hier voor het topic: Vanaf 12 oktober 2010 uitgerekend

Wie sluit zich aan?

anoniem_89239 wijzigde dit bericht op 07-06-2010 20:16
Reden: Even T uit de tabel gehaald
% gewijzigd
Tjeempie en mevr. Jansen een heeel lekker weekend! Geniet er lekker van alletwee!

Rammie, dikke knuf voor jou! Oook ik heb veel aan je moeten denken de afgelopen dagen. Ik hoop dat je ons snel goed nieuws kan komen brengen hier.

En ik wil ook meedoen met de hyves!

Agnez, de vermoeidheid is ook hier volop aanwezig. Zelfs na een nachtrust van 10 uur spring ik niet flitsend mijn bed uit. Ik val ook zeer geregeld op de bank in slaap 's avonds. Ik hoop ook echt dat dat over een paar weekjes weer wat beter gaat. Verder heb ik het gevoel dat ik zo druk ben met alle andere dingen dat ik bijna "vergeet" dat ik ook nog zwanger ben. Het enige voordeel is dat de dagen en weken echt voorbij vliegen.

Tjeempie, zomervakantie dus al geannuleerd, las ik? En Caro gaat dus ook de vakantie annuleren? Hoe doen anderen dat? Zijn er nog die van de zomer nog wel op vakantie gaan? Wij zijn tot nu toe voornemens om als ik 29 weken zwanger ben, drie weken te gaan kamperen in Frankrijk (Ardeche). Kamperen doen we meestal, dus das voor ons niet nieuw. Ben ook al wel een paar keer vroeger in de zwangerschap nog aan het kamperen geweest, maar ik heb echt geen idee of het dan nog een beetje te doen is. Een hele zomer in huis zitten met een zoon van 8 en een dochter van 4 lijkt me ook niet echt een optie. Alle vriendjes uit de buurt gaan natuurlijk wel met vakantie.... Voor de jongste maakt het natuurlijk niet uit of we wel of niet op vakantie gaan. Zijn er nog meiden die wel op vakantie gaan deze zomer?

Caro, reageerden je collega's wel leuk op je zwangerschap? Ik merk dat bij nr 4 niet alle reacties nog even positief zijn. Van een collega die me sterkte wenste, tot een baas die vroeg of het nu wel echt de laatste was tot familieleden die gematigd enthousiast reageren. Heel bijzonder vind ik dat. Zelfs mijn schoonouders (die zelf 4 kinderen hebben) reageerden niet laaiend enthousiast. Ach, als wij er maar blij mee zijn, denk ik inmiddels.

Ik ga gauw een boodschappenlijstje maken!

Fijn weekend allemaal!
Joehoe, daar ben ik weer! Heerlijke Center Parcs week gehad! Ik ga zo even kijken waar ik hartjes toe moet voegen, hoera!

Ik heb vandaag met een Angelsounds het hartje van onze beeb gehoord, best snel met bijna 11 weken. Ben helemaal blij (en fijn dat als ik me onzeker voel een kan checken!)

Ook wat zwangerschapskleding gescoord bij de Prenatal, wat een fijne winkel toch!

Oh, en die hyves, prima idee!
Bapauw, fijn dat je genoten hebt in center Parcs!

Super dat je het hartje met de angelsounds gehoord hebt! Goede bevestiging!

Wil je in de tabel nog even toevoegen dat ik 31-3 een termijn echo heb?

Pinder, jammer dat niet iedereen zo enthousiast reageert op jullie zwangerschap. Maar zolang jullie er maar wel blij mee zijn. En waarschijnlijk wordt de rest dat ook steeds meer, naar mate de zwangerschap zich vordert. Die reactie van je collega en baas is echt absurd, belachelijk zeg!

Ik ga zo lekker X factor kijken op de bank met een kopje thee en chocolade eitjes, hmmmm. Soms moet je jezelf gewoon even verwennen en nu ik minder misselijk ben vandaag neem ik het ervan
Pinder, Wat een botte opmerkingen zeg! Sterkte, dat zeg je toch niet? En vragen of het echt de laatste is tot lauwe reacties, ik vind het echt niet kunnen.

Mijn collega's die het tot nu toe gehoord hebben reageerden heel enthousiast. Ben benieuwd hoe mijn teamleidster maandag reageert. Ze is vast blij voor me maar zal zich waarschijnlijk ook wel afvragen wanneer ik nou uitval. Maar ik zal haar erbij vertellen dat dit de laatste keer is, hahaha. Ik ga dit echt niet nog een keer doen.

Wij zouden 2 maanden voor de uitgerekende datum op vakantie gaan en de vorige keer kon ik vanaf 26 weken al niet meer lang in de auto zitten, dus op vakantie gaat echt niet lukken vrees ik. Wel jammer maar ga liever volgend jaar zonder pijn op vakantie, dan geniet ik er echt van. En een vakantie thuis is bij ons niet echt een straf, mega-grote tuin, als het warm is zetten we groot zwembad neer en nog een kleintje voor dochter. Schommel, zandbak, ruimte om te spelen(voor dochter dan hé ), komt vast goed.

Bapauw, welkom terug! Fijn dat jullie genoten hebben!

Marly, groot gelijk, op momenten dat je niet misselijk bent er lekker van genieten! Eet smakelijk

Ik zit lekker met laptop voor de tv. Ga nog even surfen en dan ding uit, heb genoeg van het pc scherm voor vandaag.

Fijne avond.
Tjeempie, ja hoor ik doe wel mee met de oktober hyves. Is dan alleen altijd lastig om te weten wie wie is ( ik heet natuurlijk niet echt visje )

Hoe was het weekendje Ameland? Lekker uit kunnen waaien?

MJ, hoe was je weekendje Londen? Leuke dingen gedaan/ gezien?

Pinder, wat een botte reacties zeg. Al zou ik het denken, dan zou ik het nog niet zeggen. Of is dat dan weer schijnheilig? Nee hoor, ik vind dat iedereen dat voor zichzelf moet en mag weten.

Caro, ik zei semi-spontaan omdat dochter met 38,3 een scheurtje in de vliezen maakte waardoor ik wel vruchtwater verloor, maar verder gebeurde er dus helemaal niets. Er kwamen verder geen weeën. Daarom moest ik de dag erna me melden in het ziekenhuis en werd de bevalling opgewekt dmv een infuus met wee-opwekkers. Dus zo werd ze geboren met 38,4.

Uhhhh ik ben het verder even kwijt. Dus kom later wel weer terug als ik het weer weet.....
Lieve Bapauw... wat ben je toch een schatje om me zo snel weer toe te voegen... even om je schema compleet te maken.. ik ben 27 en ik heb de 22ste officieel mijn termijn echo..

t is nu nog allemaal wat vreemd.... een soort van achtbaan was het... wel zwanger, niet zwanger toch wel zwanger..

Vanmorgen wel al weer kokhalzend mijn zoontje aan t verschonen.. raar hoe je lijf in elkaar zit
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Hallo! *breekt even in vanuit het andere oktobertopic*

Ik ben helemaal voor een hyve! Alleen... hoe vind ik die? Oh trouwens, voor de laatste sollicitatiegesprekken heb ik ook zeker de hyves van de kandidaten bekeken!

Ik schrok wel van de berichten dat sommigen hun zomervakantie cancellen. Wij zijn van plan om in juli/augustus 2-3 weken naar Spanje te gaan kamperen. Oké we hebben wel een grote tent (een soort De Waard), maar ik maak me toch wel een beetje zorgen. Ik ben dan namelijk zo'n 28-29 weken en normaal moet ik al enorm wennen aan de hitte...

Het zou wel rot zijn, want we hebben vorig jaar echt een rotvakantie gehad door de hernia van mijn man.

@Pinder - wat een be-lach-lij-ke reacties zeg! Of dit echt de laatste is, ts! Wat denkt hij wel?!

Van de paar collega's die het al weten, barstte de helft zo'n beetje in tranen uit (wij zaten nl in het IVF-traject, al is dit een spontane zwangerschap).

@Rammie - sterkte!

*breek weer uit, tja, ik ben nooit zo kort van stof*
Hey Biol! Leuk dat je er weer bent! Wat een bizarre toestand zeg! Gelukkig is toch alles goed en hebben ze nog even gekeken! Ben echt blij voor je!

Ik moet boodschappen doen, blegh. Ga dus maar snel, des te eerder kan ik echt van het weekend gaan genieten.

Fijn weekend!
Bapauw, kan er bij mij ook een hartje in het schema? Heb toen jij op vakantie was een spoedecho gehad en daar hebben we een kloppend hartje op gezien.....
Voor in de tabel:

29 maart echo
Caro, jij bent snel terug van boodschappen doen
Haha, ja, ik kon me er echt niet toe zetten. Blegh, heb er zo'n hekel aan! Jammer genoeg hier geen albert.nl. Als die hier zouden bezorgen wist ik het wel!

Maar ik heb ze binnen intussen.

Nu even de bloemetjes op de vaas zetten
Ik heb 'm weer ge-update/ Nog hartjes gemist ergens?

Laat even weten, ik vul ze meteen aan!

Vandaag aan mijn schoonouders het hartje kunnen laten horen, erg speciaal. Ben vandaag erg moe en ga ook zo naar bed. Heb ook behoorlijk veel last van mijn rechterpols, eens kijken of dat wat met de zwangerschap te maken kan hebben...
Bapauw, ben je er al achter? Heeft het iets met de zwangerschap te maken? Ik moet zeggen dat ik ook meer last heb van mijn gewrichten nu ik zwanger ben. Tijdens mijn zwangerschap van dochter had ik er juist minder last van, maar nu spelen reumaklachten toch wel op.

Bedankt voor het hartje achter mijn naam.

Heb je een doptone dat je aan je schoonouders het hartje kon laten horen?

Caro, boodschappen doen is ook maar 1 keer per week mijn hobby hoor. Heb er echt de balen van als ik tussentijds terug moet. Moet 2 x per week boodschappen doen ( 1 x voor thuis en 1 x met de ouders van mijn cliënten). Ben altijd weer blij als ik in het weekend niet meer hoef.

Maar wel een mooi boeketje gescoord dus. Ik wil weer tulpen op tafel, maar dochter en ik kweken nu hyacinten. Althans dat wil zeggen dat ik vorig weekend van mijn ouders bollen heb gekregen in een pot en samen met dochter geef ik die water tot ze uit komen. Dochter vindt het mega interessant om de bloemen water te geven ( "bloem drinken" "bloem dorst" )

Biol, kan me voorstellen dat het een beetje als een rollercoaster voelt. Net als Royanne van het andere oktober topic. Zou toch niet graag in jullie schoenen willen staan hoor, maar vind jullie wel super stoere vrouwen!

Vandaag toch maar toegegeven aan mijn MacDonalds trek. Net met dochter en man daar geluncht en de fantasie erover was lekkerder dan de werkelijkheid. Maar dochter heeft een mooie ballon gekregen.

Zo meteen dochter naar bed brengen en dan zelf ook maar even plat.

Fijne zondag verder.
Hallo allemaal,

Ik vind juist een anoniem forum wel fijn vanwege verschillende redenen. Ik zou me dus niet bij een hyves aansluiten, maar hopelijk blijft dit maandtopic nog wel bestaan!

Ik heb aanstaande vrijdag (19 maart voor de tabel Bapauw) mijn allereerste echo, ik hoop echt dat alles goed is. Ik vind het best wel moeilijk om er van uit te gaan dat alles goed is, zonder een medische bevestiging. Raar eigenlijk he, want onze moeders en oma's hadden nog helemaal geen toegang tot een echo, die moesten ook maar afwachten...

Ik hoop dat er een hartje mag verschijnen vanaf volgend weekend achter mijn naam...

Liefs, fijne week iedereen weer!
Wereldvrouw, volgens mij wordt het een én/ én ding. Dus hier voor alles wat openbaar is en mag zijn en daar voor dingen die je juist wat meer privé wil houden zoals foto's enz. Althans zo begrijp ik het.

Dit topic zal dus ook gewoon nog blijven.

Jouw onzekerheid en het vertrouwen moeten hebben in zonder medische bevestiging, is voor mij erg herkenbaar. Ik heb dat ook zo sterk gehad voor mijn echo. De aanleiding was niet leuk, maar stiekem ben ik wel erg gelukkig met mijn spoedecho van anderhalve week geleden. Dat geeft toch wat bevestiging dat er daadwerkelijk wat in je baarmoeder zit.

Hoe is het met kwaaltjes? Heb je daar veel last van?

Ik duim in ieder geval voor een goede echo....
Hey allemaal,

Heb afgelopen vrijdag de eerste echo bij verloskundige gehad, ik was super zenuwachtig, maar gelukkig!!! Ik heb kleintje gezien op echo en hartje klopt!!! Nu kan ik pas echt geloven dat ik zwanger ben. Ben vandaag 10 weken, uitgerekende datum zou opschuiven naar 11-10 ipv 8-10. Kleintje was 2,8 cm. As dinsdag afspraak bij gyn ivm astma.

Zijn er nog meer mensen hier die een screeningsecho laten doen? Wij willen toch wel graag weten of "alles goed is" (weet ook wel dat het geen garantie is, maar wel evt. een voorbereiding). Nu hoorde ik van het diagnostisch centrum dat deze echo persé in de 12e week moet plaatsvinden en geen week eerder of later ivm betrouwbaarheid. Terwijl in folder staat dat onderzoek tot 14 wk kan. Vreemd.. Nu ben ik in 12e week met vakantie, dus dan maar echo in dichtstbijzijnde ziekenhuis.

@Ster29: Naam van de pilletjes die ik tegen misselijkheid en braken kreeg is: Emesafene (op voorschrift van huisarts).Heb er 2 gehad toen de misselijkheid op hoogtepunt was en het hielp direct.

@Bapauw: Heerlijk zo'n weekje centerparcs. Wij gaan over 2 weken en ik kijk er ook al naar uit.

Oh ja, voor het schema, ik ben 34 jaar.

Heb op mijn werk nog niets gezegd, hoewel ik wel al wat ogen op mijn buik gericht voelde. Probeer het nog even uit te stellen tot 12 weken, maar of dat lukt...

Zoontje van 16 maanden zegt nu steeds beebie en wijst op mama's buik. Zo lief! Maar of hij het echt al begrijpt zullen we straks wel merken.

Hyves lijkt me niet zo fijn, ik ben juist wel blij met het anonieme (op dit moment dan). Verder heb ik ook nog nooit op hyves gezeten, aangezien mijn werk voor 70% uit computerwerk bestaat zit ik thuis alleen in weekend echt achter pc.

Groetjes en fijn weekend verder!

Liefs

Robijntje
Robijntje gefeliciteerd met je kloppende hartje! Grappig, ik heb ook steeds het idee dat mensen naar mn buik zitten te kijken.... Ik zal achteraf wel horen of het echt zo is! Eén collega had het wel 'gezien' , het was een paar keer door haar heen geflitst! Maar dit had niks met mijn buik te maken zei ze, ze had het aan mn ogen gezien ofzo, zelf kon ze het ook niet echt benoemen. Wel leuk.

De vlk vroeg ons of we info wilden over een onderzoek naar downsyndroom rond 12 weken. Bedoel je dat? Wij hebben besloten dit niet te doen omdat het downsyndroom opzich voor ons geen reden zou zijn om de zwangerschap af te breken....dus hoeven we het ook niet te weten. Bij de 20 weken echo gaan ze heel veel punten bekijken of alles klopt enzo toch?

Wij gaan denk ik niet op vakantie deze zomer, misschien nog een lang weekend ofzo maar niks in de planning.

Jeetje Pinder.....wat en k*topmerking! Ik hoop niet dat ik zoiets krijg, want ik weet niet wat mijn reactie (onder invloed van mn hormonen..) zal zijn! Ik verwacht dat mn teammanager en stiekem niet zo heel blij mee is, want ze heeft het de laatste tijd al erg druk met het invalbudget dat nu al bijna op is door twee zieke collegae.......maar ik denk niet dat ze dat gaat laten merken.

Biol, wat een heen en weer geslinger zeg...kan je er al een beetje van gaan genieten?

Ik heb ook sinds een week wat last van mn gewrichten, ik vroeg me al af of dit door de zwangerschap zou kunnen komen. Niet heel erg maar af en toe een vervelende zeurende pijn in vingers, teen of enkel die dan ook wel weer wegebt....

Wereldvrouw, heel herkenbaar die onzekerheid! Ik vind het ook zo raar dat ik een pinda heb gezien...en de volgende keer moet dit dan een minimensje zijn! En dat moet nu allemaal aan de gang zijn en allemaal maar goed gaan......

Ja, ik probeer ook maar aan onze moeders te denken en zo lang mn borsen nog zo pijn doen, mn darmen verstopt zitten, ik moe ben en geen bloed verlies......zal het allemaal wel volgens plan gaan!

Ik heb het hele weekend gewerkt, dus nu lekker een dagje vrij. Ik zou gaan zwemmen maar heb besloten maar even rustig aan te doen, anders ben ik daarna weer zo gaar als een tientje!

Zo even koffiedrinken bij zwangere vriendin!
Jaaa, ik heb het verteld op het werk en ik kreeg zulke leuke reacties! Ik ben helemaal

blij. Kreeg het toch wel ff benauwd na het lezen van de opmerkingen die Pinder te verwerken kreeg.

Mijn teamleidster is ook heel blij voor me, ze weet dat het voor de zwangerschap van dochter niet zo makkelijk ging en het menselijke voert duidelijk de boventoon.

Nu weer snel aan het werk....
Wiehoe, mijn tweede echo was helemaal goed. Letterlijk een rondspringende baby! Ben zo blij!

Mijn uitgerekende datum is naar 4 oktober gezet. Vandaag dus precies 11 weken. Ben ondanks alles toch blij als ik de 12 weken (gevoelsmatig) voorbij ben.
Hoi, ik kom me weer even melden. Heb een heerlijk weekend achter de rug!! Niet zo heel veel van Londen gezien, want we hadden oxfordstreet ontdekt en zijn aan het shoppen geslagen. Voor alle culturele bezienswaardigheden zal ik dus nog terug moeten, haha!

Heb nog niet jullie verhalen gelezen. Was te moe. Ben na het eten direct 2 uur gaan slapen en duik zo weer mijn bedje in. Heb wat slaap in te halen.

tot later!
Brrr, ik moet het nog steeds vertellen op mijn werk, maar zie er zoo tegenop! Ik weet dat ze niet blij met me zal zijn, maar of ze het laat merken? Geen idee. Ben bang van wel, maar misschien valt het reuze mee.

Ik heb mezelf uiterlijk tm volgende week gegeven om het te vertellen. Aanstaande woensdag 11 weekjes, dus dan mag het ook wel.

Verder heb ik gigantisch de kriebels om het de hele wereld te vertellen, alhoewel, als ik op het punt sta om het vriendinnen te vertellen bedenk ik me ineens weer, nog even wachten dus, en het liefst toch echt tot de 12 weken.

Ik heb (ook al heb ik weinig last gehad van misselijkheid) Okugest geslikt tegen de misselijkheid. Dit hielp voor mij perfect om een misselijke periode door te komen.

Op vakantie ga ik niet, nouja waarschijnlijk 2 weekjes met mijn vriend en zijn dochter naar het vakantiehuisje van mijn ouders, zon 40 km verderop. Heerlijk, midden in het bos en gewoon helemaal niets doen behalve ontspannen.

Tegen die tijd zal ik 34 / 35 weken zijn (goh, nu ik er zo overnadenk, dan komt het wel heel dichtbij!) dus dan lekker ontspannen, en mocht het hier erg warm zijn tegen die tijd, dan zit ik lekker in de schaduw van de bomen. Was het maar zover!!

Groetjes
Kloontje, zoals je ziet viel het bij mij heel erg mee, ik kreeg echt leuke reacties! Ik was ook echt bang voor commentaar. Je hoeft het nog niet te vertellen hé? Maar als je er tegenop ziet is het misschien wel slim om het toch te doen omdat je er anders tegenaan blijft hikken.

Bapauw, wat fijn dat de echo weer goed was!!! Gefeliciteerd!

Tjeempie, hoe was je weekendje weg?

Mevrjansen, klinkt leuk je weekend! Shoppen is ook leuk toch Die bezienswaardigheden blijven wel staat hoor

Ik ga vandaag met een vriendin shoppen. Dochter gaat naar mijn moeder. Lang geleden dat ik echt ben wezen shoppen.

Fijne dag!
Meiden, ik meld me even af voor de komende dagen. Ga zo naar Limburg toe waar we een bruiloft hebben van een vriendin. Ben er donderdag weer. Niet te veel schrijven, anders moet ik zoveel bijlezen.
Visje, veel plezier!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven