Liefdesverdriet!

01-11-2009 08:39 3026 berichten
Alle reacties Link kopieren
Donderdagavond heeft mijn vriend onze realtie verbroken... Hij is moe, zijn energie is op en kan het dus niet meer opbrengen om voor ons te vechten. De afgelopen weken is het wat rommelig geweest is onze relatie. MIjn vriend was erg in de war, voelde zich vaak rot en kon mij niet de reden geven waarom... Leuke dingen deden we niet meer, we zaten alleen nog maar thuis te huilen en te praten.

Donderdag is dus de bom gebarsten, hij stopt er mee! En nu komt de aap uit de mouw: hij heeft het gevoel dat hij altijd op zijn tenen moet lopen, hij kan mij niet bieden wat ik wil, en sinds hij mij kent voelt hij zich vaak ongelukkig... Waarom heeft hij mij dit niet eerder verteld? Waarom kwam hij iedere avond bij mij slapen terwijl ik aangaf dat het ook goed is om ieder in ons eigen huisje te slapen? Waarom ging hij met mij 2 weken op vakantie? Waarom zei hij dat hij wilde samenwonen, trouwen en kinderen krijgen met mij? Ik ben zo in de war.... snap er helemaal niks van.

Ik heb bij hem juist zo veel afstand gehouden omdat ik net uit een relatie kwam. Maar hij bleef volhouden en zei al na een maand tegen mij: misschien is dit wel voor altijd. Uiteindelijk heb ik me dus helemaal gegeven aan hem...

En nu... Nu ben ik zo ontzettend verdrietig. Ik heb hem gesmeekt bij me te blijven, om het alsjeblieft niet op te geven, om ons nog een kans te geven. Ik heb geschreeuwd, gejankt, hem vast gepakt.. Ik was wanhopig, en zo ken ik mezelf helemaal niet, ben juist een heel rustig persoon. Maar het idee dat ik de liefde van mijn leven kwijt ben maakt me gek! Daar baal ik van! Ik ben juist iemand die de rust kan bewaren, en die een man nooit zou smeken om alsjeblieft bij me te blijven.....

Nu zijn we dan een paar dagen verder en voel ik me wat rustiger... Ik heb hem nog wel een paar keer gebeld en gezegd dat ik zielsveel van hem hou. Maar hij is er van overtuigd dat dit de juiste beslissing is.

En wat moet ik nu? Ik mis hem zo ontzettend, wij hadden het zo leuk. We konden goed praten, lachen, huilen.. We konden samen uren in bed liggen, elkaar vasthouden zonder iets te zeggen. We deden heel veel leuk dingen met vrienden. Ik was volgens hem zijn beste vriendin. En hij is zeker mijn beste vriend.

We hebben echt een heerlijke tijd gehad, ik dacht dat hij de ware was voor mij. Daarom kan ik het waarschijnlijk ook allemaal niet bevatten.

Hoe moet ik hier nu mee om gaan?
Pff het is laat en ik ben nog wakker. Net de mail die ik naar mezelf had gestuurd weer omgebouwd. Maar blijf boos. Ik weet dat het verstandig is om cool en beheerst terug te sturen dat het jammer is dat hij het zo ziet, maar succes met je leven. Andere zin natuurlijk, maar netjes zegmaar.

Maar is het echt zo fout om gewoon alles te zeggen wat ik denk? Als hij mij zo de grond in mag boren mag ik hem toch ook wel met zn neus op de feiten duwen? Ben zo klaar met hem. En dat mag hij weten ook, vind ik... Het is misschien egoistisch en niet verstandig, maar zou mij zoveel helpen denk ik. Ben altijd verstandig en the bigger person. En nu beschuldigd hij mij ervan dat ik een mak schaap ben zonder mening die achter vriendinnen aanloop en iedereen naar de mond praat. Wil niet meer verstandig zijn. Wil dit gevoel kwijt zijn! En jammer als zijn gevoelentjes dan gekrenkt zijn. Weet je hoeveel ik al gepikt heb!!

Zo dat moest eruit. Nu maar slapen proberen... Truste.
t zal echt de alcohol zijn, maar k mis ex ineens zooooo erg...waar slaat dit nou weer op...echt al weken lang dat gevoel niet gehad...maar nu ineens...tranen over mn wangen gewoon. pffff....

Mirre! Help me!!
@brocoli: natuurlijk is het niet fout om al je gevoelens eruit te gooien en een hele 'heftige' mail terug te sturen maar je hebt er eigenlijk niet heel veel aan denk ik. Daarom is een rustige en beheerste mail altijd beter.. maar als het je echt helpt om hem eens goed de waarheid te zeggen en je hebt geen intenties meer om later nog iets van een evt. vriendschap op te bouwen dan kan het best. Zou alleen een ander tijdstip kiezen

@jady: ik ken je verhaal niet, maar wel een en meestal (maar dan spreek ik uit eigen ervaring) is het 's nachts en zeker na wat alcohol altijd wat erger dat gevoel.

Hier.. ik weet niet hoe ik moet omschrijven hoe het gaat. Voel me leeg, alsof ik niet echt emoties heb. Gister behoorlijk hard gehuild. Nu voel ik me heel erg afgevlakt. Geen hoop. Niks eigenlijk., Heel somber, maar geen tranen met tuiten. Ik hoop dat me enthousiasme snel weer terugkomt. Ga zo lekker van het mooie weer genieten!
en de rest, hoe gaat het met jullie?
goedemorgen allemaal,

sloopthard, zo heb ik me ook een tijdje gevoeld hoor. heel leeg, somber maar niet totaal overstuur. daarna kwam het betere gevoel.

Ik heb redelijk geslapen. Zit niet meer zo erg in de dip zoals gisteravond gelukkig maar ben er ook nog niet helemaal uit. Maar goed wie weet later op de dag.

Jullie ook een beetje kunnen slapen?
Hey ladies.

@girlie22. Heel veel succes vandaag. Lees hier de berichtjes nog eens door en je kan het! Dan ben je dr maar vanaf. Neutrale plek afspreken vond ik wel een goed advies. Hoeft niet een publieke plek te zijn, maar dan hangt er niet zoon lading van herinneringen. Geen bank waar je samen altijd op zat en zulke dingen. Ga naar een park ofzo. En emoties mogen! Knuffel hem niet. Hou niet zn hand vast. Hij moet er zonder jou doorheen en jij ook zonder hem. Doe het zakelijk en zo kort mogelijk. En je kan toch niet voorspellen hoe het loopt. Kijk lijstje door van alles waarom je hem niet terug wil en doe je mooiste outfit aan. Komt goed! Ben benieuwd hoe het gaat! En je kan het! Also this will pass!

@sloopthard. Die dagen op de automatische piloot zonder gevoel heb ik ook gehad. Heel nuttig gevoel om weer eens te stofzuigen en boodschapen te doen. :p Het word echt beter. De dagen met gelukkige momentjes zullen volgen. Daar is nu weer ruimte voor.

@Diay. Blij dat je wat meer uit je dipje bent! Goed zo. Stijgende lijn! Nog leuke plannen voor vandaag?

Mijn update... Ik heb nog niet terug gemaild, maar denk dat ik mn laatste versie nog iets ga ombouwen en dat ik die morgen ofzo ga mailen. Dadelijk komt die vriendin langs die hij zo heeft afgekraakt en die is begrijpelijk helemaal klaar met hem. Heb haar niet zijn mail laten lezen, want dat wil ik haar niet aan doen. Staan teveel gemene dingen in over haar. Heb neutraalere stukjes aan dr voor gelezen en die waren al erg eigenlijk. Ze wist al hoe hij over haar dacht, maar dat hij het nodig vind om 6 weken erna nog even 9 kantjes vol te schrijven over hoe ik zo veranderd ben door die vriendinnen is te gek voor woorden. Hij probeert op een of andere manier te rechtvaardigen dat hij het uitgemaakt heeft. Want wel toevallig dat ik nu ineens verander door die vriendinnen sinds ik hem ken en de 14 jaar ervoor dat ik ze al kende gewoon nog mezelf was. Heel logisch...Niet! En dat hij het kiest uit te maken als ik die vriendinnen al een maand niet gesproken heb omdat ze in australie zitten.. Ookal zo logisch.

Vrees dat een vriendschap er echt niet meer inzit. Wens hem het allerbeste ,maar blij dat hij mijn energie niet meer kan vreten! Ga nog goed nadenken over de mail, maar laat hem mij geen dingen meer aanpraten. Hij mag ook wel eens goed de waarheid worden verteld waar hij niet om heen kan. Hoe kan hij nou zeggen in de eerste alinea dat hij inzichten over zichzelf heeft gekregen en dan de rest van de 9 kantjes mij en mn vriendinnen afkraken?? Jammer dan als ik als de gekrenkte, gefrustreerde vrouw overkom, maar zijn gevoelentjes hoef ik niet meer te sparen. Heeft hij bij mij ook niet gedaan. Herken hem echt niet meer terug. En het erge is dat hij denkt dat hij goed bezig is... Ukkel!!

Pff maar verder gaat goed hoor. Dit maakt het allemaal een stuk makkelijker om hem te vergeten en te beseffen dat ik veeeel meer waard ben dan die kronkel in zijn hoofd die nu allemaal dingen voor mij en hemzelf aan het invullen is. Ik moet er zelf doorheen en hij moet er ook met zichzelf doorheen. Lekker makkelijk om inzichten te krijgen dat andere de schuld zijn van je relatie. Ik heb ook dingen niet handig aangepakt, maar heb nooit een derde partij erbij gehaald. Vind het laf.

Nou voor iemand die eigenlijk geen woorden heeft voor de situatie, heb ik nog belachelijk veel getypt. Hoop dat iedereen een leuke dag heeft!!
@ Jady: hey,meis...wat is dat nu? Lees je net pas...Had je het ff moeilijk vannacht? Hoe ist nu dan? Was er er een aanleiding dan dat je je nu ineens zo verdrietig voelde? (behalve de alcohol dan ) Weet nl niet of jullie nog veel contact gehad hebben lately? Het laatste wat je schreef was dat hij je terugwilde toch?

Veel vragen weet het..maar om ff een beeld te krijgen.

Maar zou me niet te druk maken..tis vast ff gewoon een dipje..en zoals je zelf altijd zegt;die gedachtes kun je ook weer wegsturen! Maar ff janken mag ook een sterke vrouw op zijn tijd! Zolang je er niet in blijft hangen en dat doe je niet want daarvoor heb je veel teveel kracht en positiviteit in je! En dat weet jezelf ook! Denk dat je nu alweer heel anders erin staat als vannacht..bij daglicht is het vaak allemaal weer anders.Bovendien de schijnt vandaag (althans hier) ga er gewoon ff lekker tussenuit,wat leuks doen. En strax lach je er weer om..want je weet dat je het echt wel zonder hem gaat redden! Waarom? Omdat JIJ dat wilt!

Dikke voor jou en laat je ff weten hoe het nu met je gaat?

Mirre
Thanx Mir!

je hebt ook helemaal gelijk...K snap ook niet zo goed waar dat vandaan kwam...T is nu ook echt wel weer over eigenlijk. Alleen heb ik hem met mn stomme hoofd gemaild vannacht om 3 uur...dat ik hem mis! hahaha...

Ach, kan mij het ook schelen. De zon schijnt inderdaad, ik zit lekker te studeren en heb t weer prima naar mn zin...

Was echt de alcohol! :-)

Thanx Mir!

xxx
Hey Jady.

Had over jou berichtje heen gelezen, maar blij dat je nu wat beter voelt! Al iets terug van die mail? Wel eerlijk in ieder geval als je dronken bent. :p

Alcohol doet rare dingen met je gevoelens. Hele fijne dag vandaag en inderdaad wat mirre zegt, dipjes mogen en zelfs de sterkste vrouwen huilen wel eens. Gaat ook weer over gelukkig.
thnx brocoli

ik voel me nu ook goed en sterk.

heb alleen al een paar nachten last gehad van dromen.

gelukkig was het vannacht een droom waarin ik ruzie met hem had. dus nu voel ik me nog sterker.

ik laat jullie straks wel weten hoe het is gegaan.
Nogmaals succes girlie! Ik zal voor je duimen. Komt goed!

En je kan altijd hier terecht met je verhaal!

Dikke knuffel!
Fijn Jady dat je weer opgeknapt bent! Was ik ook niet bang voor...Alcohol kan echt als een katalysator werken als je je rot voelt,versterkt alles enorm..ken dat wel. Ach ja,dan kun je wel eens niet zulke 'handige' acties doen..wtf,hahaha.Kunt het niet meer terugdraaien en whatever...Gewoon weer verder! Btw,heb je nog reactie gehad van hem dan? Zeg je gewoon,was een vlaag van alcoholverbijstering hahaha Nou,studeer ze en laat nog eens wat van je horen!
@ girlie: Succes meis,duim voor je! Vertrouw op jezelf dan komt het wel goed!

@ brocoli: Jij ook volhouden met in jezelf geloven,ligt niet aan jou,het is iets van hem.Hij kan met bepaalde zaken niet omgaan en projecteert dat op jou.Heel jammer voor hem maar daar kun en hoef jij niks mee...snapt dat het steekt maar sta erboven! Je kunt zijn visie toch niet veranderen,moet je ook niet willen..Het bevestigt gewoon weer dat jullie niet bij elkaar passen..Stop je energie lekker in je eigen herstel en toekomstplannen! Dan krijg je er tenminste wat voor terug! Positief!
ik ben weer terug.

het ging best goed. de financiële dingen worden geregeld.

ik weet alleen even niet hoe ik me moet voelen.

aan de ene kant wel opgelucht, omdat hij het best goed opnam, en aan de andere kant een beetje verdrietig, omdat het goed ging, niet dat ik ga twijfelen. maar meer omdat het dan nu ook echt voorbij is en ik dat even moeilijk vind om het te accepteren.

Even een egopost hoor (weer). Ik ben zwak.

Ik heb hem vanmorgen opgebeld. Ik wilde dat de hele week al doen, maar wilde sterk zijn. Maar het bleef maar knagen en ik slaap de hele week ook bijna niet. Toch gebeld dus en normaal gesprek gehad alsof er niets gebeurd was, terwijl we elkaar toch al weken niet gezien en gesproken hadden. En we gaan volgende week samen iets leuks doen. Hartstikke dom natuurlijk, maar ik heb het gevoel dat ik dit moet doen. En ik weet niet waarom. Ik heb nog ruim een week om me te bedenken en eigenlijk moet ik het afzeggen, maar dat wil ik helemaal niet. Ik weet niet wat ik ervan moet verwachten of wat ik er van wil verwachten. Ik wil het niet weten. Het lijkt wel een soort van ontkenning, ik doe gewoon alsof er niets aan de hand is en laat het allemaal gebeuren en het maakt me niet uit. Ik denk dat hij een beetje hetzelfde heeft en dat is natuurlijk heel gevaarlijk. Begint de ellende straks weer van voren af aan. Ik kan en wil hem denk ik nog niet loslaten. Of ik heb hem al losgelaten en neem genoegen met minder. Maar dat hou ik mezelf dan ook alleen maar voor als excuus zodat ik gewoon dingen samen met hem kan doen.

Ik verheug me er heel erg op.

Dit moest ik even delen met jullie. Dat lucht op.
wat wil je ermee bereiken?

en ja ik weet niet of je altijd naar je gevoel moet luisteren.

soms zegt je gevoel dat iets goed is, terwijl het dat niet is, maar soms ook weer wel.

dat vind ik altijd heel erg moeilijk.
Ik weet niet wat ik ermee wil bereiken. Mijn gevoel zegt nog steeds dat we samen horen te zijn. Ik kan 1000 keer tegen mezelf zeggen dat dat niet zo is, maar ik geloof het niet. Maar dat komt ook door dat twijfelachtige gevoel wat hij steeds heeft. dat zou genoeg moeten zijn voor mij om te zeggen ik stop er mee en we hebben nooit meer contact. Dat heb ik ook heel lang volgehouden, maar nu begin ik daar weer aan te twijfelen. Ik wil wel verder met hem, maar ik weet dat ik eraan kapot ga omdat ik nooit de zekerheid zal krijgen die ik wil, maar ook daar twijfel ik aan, want misschien kan het wel. En misschien gaat het nu wel duidelijk zijn, is hij allang iemand anders tegengekomen. Maar dat geloof ik niet. Misschien toch nog eens goed met hem praten. Waarschijnlijk heb ik meer duidelijkheid nodig, maar die gaat hij me waarschijnlijk ook niet geven.
wat zouden de voorwaarden zijn als je weer terug zou gaan?

wat zou je willen zien veranderen? en kan dat, is dat realistisch?
Dat hij volledig in alle overtuiging en zonder twijfels voor mij gaat. Of het haalbaar is weet ik niet. Dat hangt van hem af. Ik heb er helemaal geen invloed op. Waarschijnlijk is het niet haalbaar, maar ik ben daar niet van overtuigd.

Ik kan hier ook niet alles zeggen, dat maakt het een beetje lastig.
ik snap wel wat je bedoeld. zit een beetje in dezelfde positie.

maar laat het hem dan waarmaken. geen mooie woorden, maar daden!

of wil hij niet voor je gaan?
Als ik een tip mag geven.......(niet van mezelf hoor :-), maar van mijn peut).....Als je weer even je twijfel of zwakte moment hebt....bedenk maar, dat HIJ niet goed voor je is. Tuurlijk heeft hij nog leuke dingen, maar er zijn nog veel meer dingen die niet leuk van/aan hem zijn. Het helpt mij echt heel erg op die momenten. Hij is niet goed voor me, hij is niet goed voor me, hij is niet goed voor me.

Sterkte allen...
Ik weet het niet zeker. Er is iets dat hem tegenhoudt. Hij is de hele tijd in gevecht met zichzelf en de ene keer wint de ene kant en de andere keer de andere kant. En iedere keer als hij het uitmaakte dan zag ik dat hij daar aan twijfelde, hij heeft nooit met overtuiging gezegd dat hij niet meer wil. En ik weet hoe dat komt en het heeft niets met mij te maken. Dat maakt het moeilijk om te accepteren dat het niet gaat.

Ik had al voor mezelf bedacht dat ik dit niet meer wil en de knoop definitief doorgehakt en het contact helemaal verbroken en nu begin ik te twijfelen. Wat nou als het toch weer kan groeien. Het is waarschijnlijk vooral zelfkwelling en mezelf voor de gek houden.
Je hebt helemaal gelijk visje, maar nu helpt dat niet meer. Het gevoel hij is goed voor me hij is goed me hij is goed voor me is sterker. Overal in huis briefjes ophangen dan maar?
waarom twijfelt hij dan?

dan moet hij daar aan gaan werken.
Ja, maar ik kan niet gaan wachten tot hij zijn problemen heeft opgelost, als ze al oplosbaar zijn. Kan wel jaren duren en dan is het nog de vraag of het gaat werken. Ik wil mijn leven niet meer op on hold zetten. Eigenlijk geef ik hier zelf het antwoord al, maar toch die twijfel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven