Grondige schoonmaak wc

08-03-2010 13:48 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien een hele stomme vraag, maar hoe krijg je een wc ontsmet?

Ik woon in een studentenhuis met verder alleen kerels. Volgens mij hebben ze een beetje moeite met richten want er hangt echt een ranzige pisgeur in de wc, terwijl de pot wel schoon is (die wordt regelmatig schoongemaakt).

Hebben jullie tips om de grond weer fris te krijgen (we hebben wel een dweil)? Een of ander wondermiddel? En als ik toch bezig ben neem ik de pot zo ook even onder handen, hebben jullie daar nog goede tips voor?
Dettol!!
Schoonmaakazijn, dat laatste tegen de kalk in de pot, die geeft verkleuringen en gaat ook stinken.

Lekker in laten trekken en daarna goed afspoelen en schrobben en later nog eens met chloor schoonmaken de hele wc, incl muren en vergeet de achterkant van de toilet niet.

Succes ermee, klint erg goor,
Met Dettol! Ik gebruik het zelf wanneer er een kat in huis heeft geplast. Daarmee krijg je de geur heel goed weg.
Ik had ooit in mijn destijds huurwoning een pot die ook niet schoon te krijgen was. Azijn, soda, bleek, niets hielp... Uiteindelijk heb ik bij de Praxis gewoon een nieuwe pot op gehaald, een wat prijzige oplossing, maar het werkte wel
Ik gebruik ook Dettol.

Of een spuitbus met bleek en water.
Dikke bleek.
quote:Jorina schreef op 08 maart 2010 @ 13:53:

Ik had ooit in mijn destijds huurwoning een pot die ook niet schoon te krijgen was. Azijn, soda, bleek, niets hielp... Uiteindelijk heb ik bij de Praxis gewoon een nieuwe pot op gehaald, een wat prijzige oplossing, maar het werkte wel

De volgende keer een paar flessen goekope cola in de wc kiepen.

Nachtje laten staan.

Als dat niet helpt, kun je ook zoutzuur bij de apotheek halen.

Om je studentenhuisplee schoon te krijgen, neem je twee slechtmikkende studenten. Je geeft ze een emmer sop en een borstel en zegt:"Je eigen smerigheid schoonmaken, en snel een beetje!"
Heb je een hangwc of een staande pot? In het laatste geval kun je een dikbleek rond de rand op de grond spuiten. Gewoon een randje er om heen. Dit even laten intrekken en dan met een doekje/dweil/sponsje weg vegen.
En na het schoonmaken een plassticker in de pot plakken. Dat helpt met mikken...
Viakal tegen kalk in de pot en de rest met mengsel soda/bleek/water inspuiten.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Je hebt ook maar zo kans dat die ranzigheid in de voegen is getrokken....dan zou ik daar ook even iets chemisch op loslaaten.
DETTOL stinkt zo... :puke:
en daarna de jongens Werners blog laten lezen, misschien gaan ze dan zitten!
Thanks voor de tips!

Ik ga zo maar eens Dettol halen en flink aan de schrob... In principe moeten ze het gewoon zelf schoonmaken ja, maar het is mijn beurt en zij ruimen ook mijn lege flessen in de douche op ;)
Vergeet het.

Door het spetteren is de pis in de voegen getrokken, dus om de geur echt weg te krijgen zouden alle voegen opnieuw gedaan moeten worden.

Maar goed, je kunt het proberen met dettol, liefst schrobben. En daarna een bordje ophangen met het verzoek om te zitten als ze moeten plassen. Maar ik geef je weinig hoop dat het werkt tegen de geur, tenzij de voegen nog redelijk nieuw zijn.
quote:NilVolentibusArduum schreef op 08 maart 2010 @ 14:17:

Thanks voor de tips!

Ik ga zo maar eens Dettol halen en flink aan de schrob... In principe moeten ze het gewoon zelf schoonmaken ja, maar het is mijn beurt en zij ruimen ook mijn lege flessen in de douche op ;)Sta jij altijd in de douche te pimpelen dan?
Als je een stoomapparaat huurt en daar het hele hokje mee reinigt, weet je precies waarom de boel nog stinkt nadat je hebt schoongemaakt.

Blegh!
Zo.... Dettol kon ik niet vinden bij de supermarkt en ik had geen zin om nog verder te zoeken, dus ben de hele wc te lijf gegaan met toiletreiniger, (naar eucalyptus ruikende ) dikbleek, nieuw toiletblok en luchtverfrisser.

Nu durf ik bezoek tenminste weer even naar de wc te laten gaan
Grote kans dat het allemaal niet gaat werken.

Bij mijn kind op school is dit het geval bij de kleuter wc's.

Niet schoon te krijgen.

Oplossing?

Nieuwe tegels op de grond...De pislucht is echt in die tegels getrokken....
In mijn huurhuis zat er ook een pislucht in de voegen van de tegels. Normaal rook je dat niet, maar juist als je het schoonmaakte en het nat werd :puke: Da's toch niet echt een prettige gedachte. Wat ik ook probeede: nacht in de bleek, nacht in de schoonmaakazijn, hard schrobben, zelfs met een tadnenborstel... het bleef naar pis ruiken als het nat was.

Ik heb er dus uiteindelijk een stuk vinyl overheen gelegd en ik moet zeggen, het voldoet echt prima!!! Het is glad, heeft geen voegen en kost als coupon niets. Bovendien is het ook 's nachts wel fijn: nooit meer met je blote voeten op koude tegels (hoewel ik me kan voorstellen dat je dat in jouw studentenhuis niet zo snel doet)
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:amalia schreef op 08 maart 2010 @ 14:01:

DETTOL stinkt zo... :puke:Toen ik zwanger was deed ik dettol op een zakdoekje, kon ik er de hele dag aan snuiven. Tering, wat vond ik dat lekker ruiken. Manlief werd er gek van, iedere keer als hij thuiskwam stonk de hele hut naar dettol...
ik woon ook in een studenten huis met kerels.

en af en toe doet de lucht van die plee me denken aan de campingwc's in frankrijk.

echt zo'n indringende pislucht.

heb er nu ook heel wat bleek, wc blokjes en luchtverfrissers tegenaan gegooid en gelukkig ruikt het nu weer wat frisser.
De WC-pot schoonmaken, doe je het beste met cola(geen light, gewone cola) Tegen de geur goede boenbeurt en soda(zorg dat er geen dieren zijn, die kunnen dood gaan van een likje soda.) Soda mengen met heet water en boenen maar. En inderdaad gewoon zorgen dat de jongens in de pot plassen. Bijvoorbeeld zo een plakvlieg, hahah:P En met poetsen bedoel ik echt schrobben met een borstel goed afspoelen en nadweilen/met een doek erlangs
En afentoe een lucifer in de wc ruimte afsteken. Door de zwavel vergaan geuren(ook voor de grotere boodschap:P)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven