Marktplaats belevenissen

20-12-2009 12:45 643 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik verkoop en koop regelmatig op Marktplaats.

Over het algemeen gaat dat prima maar soms... krijg je mailtjes waarvan je orenogen gaan klapperen.

Leek me leuk een algemeen topic te openen waar je je marktplaats ervaringen kunt dumpen.

Oke... laat ik van start gaan.

Ik bied op kleding. Alles gaat goed totdat het onderwerp op verzenden komt. Verkoper wil pas verzenden als de sneeuw weg is. Waarop ik mail dat ik graag wil dat ze het verzend als het geld binnen is, sneeuw of geen sneeuw. Een kort "waar slaat dat nou weer op en succes met het vinden van andere truitjes" kwam terug. Ze zou wel eens een ongeluk kunnen krijgen als ze de pakketjes weg brengt met haar auto.

Tja, ik breng verkochte objecten ook gewoon weg door de sneeuw, en op mijn fietsje zelfs!

Zucht.
Hangmat, in dat geval zou de verkoper de deal in haar haar kunnen smeren in de hoop dat ze er krullen van krijgt. Jij hebt met haar een deal gemaakt en dus moet ze die gewoon nakomen. Nou ja, moeten moet je niks op marktplaats, maar in jouw geval zou ik het bed niet willen voor 125 euro. Afspraak is afspraak en er komt wel weer een ander bed voorbij op mp, hoor.
.
Ik zou haar erop wijzen dat jullie al een akkoord hadden! Dat ze daar niet meer onderuit kan komen nu!

Jullie hebben al een dag afgesproken enzo van wanneer jullie het zouden regelen, dat heb je schriftelijk? Lijkt me dat ze zich daaraan moet houden.
Bah, niet netjes.

Ik vind dat als je een deal hebt dat ze het bed op gereserveerd had moeten zetten.

Ik zou haar dus zeggen: "Jammer, we hadden een afspraak, maar u houdt zich er niet aan. Ik zie er dus vanaf."

Dikke kans dat ze met haar bed blijft zitten, omdat ze zelf de prijs probeert op te drijven.
Een deal is een deal .... ik zou niet op die prijsverhonging ingaan.

ik heb afgelopen week ook mn advertentie op gereserveert gezet. kreeg een bod van 50 euro per mail het bod geaccepteert

de volgende dag keeg ik een bod van 60 euro. ja dikke pech voor mij... en de bieder gemaild dat ik al afspraken had met een andere bieder maar mocht die ervan afzien dat ik dan alsnog contact op zou nemen.

dus ik zou zeker niet met de prijsverhoging accoord gaan !
Ik heb ook wat spulletjes op MP staan, waaronder schoenen.. kreeg ik een bod per mail van iemand, ik mailde terug dat het goed is en of ik ze zal verzenden of dat hij ze wil ophalen. Hij wilde ze ophalen.

Ik gaf dus het adres van de bibliotheek, want daar moest ik toch nog heen, en mijn vriend was niet thuis dus thuis was geen optie. (Sorry, het blijft toch internet en zijn mails waren raar) Dat vond meneer niet goed, hij wou het écht die middag bij mij thuis ophalen. Gezegd dat hij dan s'avonds mocht komen, maar dat wilde hij ook niet. Aangeboden om het per post te doen, wilde hij ook niet.

Kreeg ik een mail terug dat ik het maar moest uitzoeken allemaal en dat hij ze wil kopen, maar alleen als hij ze bij mij op mag halen.. Ik heb niet meer gereageerd

Doe normaal ofzo!
Wat een enge kwiebus Kabouter23! gets.....

Ik heb de vrouw gemaild dat afspraak afspraak is wat mij betreft. Ben benieuwd. Ik wil dit stapelbed wel heel graag want het voldoet aan een aantal specifieke wensen dus daarom waag ik het er nog even op. Maar ik ga er mooi niets meer voor betalen!
ik heb een keer een corsettop op MP gezet en toen kreeg ik een mailtje van een man, of het hem ook zou passen.

Ik zei ''nou meneer dat ligt aan uw taille'' en vervolgens wilde hij met me afspreken, en dat ik het dan wilde showen voor hem? Nou nee dus. Uiteindelijk wel een koper gevonden, een oude man. Ik wil het niet eens weten.....
wat een leuk topic!

Ik ben volgens mij een van die mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. :-)

Voor mij is marktplaats een plek waar ik aan spulletjes kan komen voor m'n huis, studie, werk, etc. Helaas heb ik er belachelijk weinig centen voor. Ik moet zeggen dat ik altijd wisselende reacties krijg op mijn reacties/biedingen die over het algemeen dus vrij laag zijn.

Over het algemeen levert het echter toptransacties op die MP zo leuk maken:

Zo heb ik eens een kandelaar "betaald" voor een superfiets. Na wat hilarisch mailcontact over de fiets met roestaccenten (viel overigens reuze mee), kwamen we dat overeen. Het slot was namelijk het enige dat in mijn budget paste en ik kon alleen een bloemetje, zelfgebakken taart, cake, chocolade of zelfgemaakte kandelaar aanbieden. Wat de mevrouw niet erg vond.

Of dat ik een tafel kocht, maar was vergeten dat deze ook nog van Alkmaar in Amsterdam moest komen. En dat de meneer op mijn vraag of de tafel ook in de trein zou passen (hij kon inklappen), aanbood om de tafel thuis te bezorgen. En dat voor het afgesproken bedrag van 25 euro (nieuwprijs 145).

Hmm.. het klinkt zo wel een beetje alsof ik een uitvreter ben. Ok, dat is misschien zo. Maar ik denk wel dat iedereen waar ik iets van gekocht heb, het gevoel heeft dat de spullen op de goede plek zijn. Ik ben er namelijk wel erg blij en enthousiast mee. En een kop koffie/wat lekkers bij de transactie is niet meer logisch om aan t bieden als koper zijnde.
Geen marktplaats gebeurtenis maar moest er erg om lachen.

Geesten in fles voor 1440 euro geveild
Ik word zo moe van mensen die een bod doen,ik er mee akkoord ga en vervolgens niks meer van zichzelf laten horen.Als je er vanaf ziet is dat prima maar ff een mailtje is dan wel op zn plaats vind ik ,maar ja wie ben ik
quote:kaatje_85 schreef op 09 maart 2010 @ 09:19:

ik heb een keer een corsettop op MP gezet en toen kreeg ik een mailtje van een man, of het hem ook zou passen.

Ik zei ''nou meneer dat ligt aan uw taille'' en vervolgens wilde hij met me afspreken, en dat ik het dan wilde showen voor hem? Nou nee dus. Uiteindelijk wel een koper gevonden, een oude man. Ik wil het niet eens weten.....

Ik had ooit eens een zwart kanten onderjurk op MP staan. Kreeg ik ook een mailtje van een man of ik naakt in de jurk zou willen gaan poseren en dan daar een foto van maken. Want dan dan zou hij beter kunnen zien of die jurk wat voor zijn vrouw zou zijn....

Nou, dacht het dus niet...
Heb laatst nog wat tuinspullen van een vrouw gekocht. Die vrouw zou naar een verpleegtehuis gaan en toen ik mijn spullen ging ophalen, gaf ze me nog een paar grote bloempotten mee, want zij had er toch geen ruimte meer voor. Vond het zo lief van haar, dat ik de volgende dag nog een verse zelfgebakken appeltaart heb gebracht.
quote:verli schreef op 09 maart 2010 @ 13:19:

[...]

Ik had ooit eens een zwart kanten onderjurk op MP staan. Kreeg ik ook een mailtje van een man of ik naakt in de jurk zou willen gaan poseren en dan daar een foto van maken. Want dan dan zou hij beter kunnen zien of die jurk wat voor zijn vrouw zou zijn....

Nou, dacht het dus niet...

Volgens mij kan je op MP lingerie e.d. alleen aan mannen verkopen Daar gingen mijn jarretels ook heen.

En Kaatje, hoe wist je dan dat het een oude man was? Zei hij "Ik ben een oude man"?
Waar ik dus best wel een beetje boos om word bij MP, is dat als je iets betaald hebt dat je dan wel een week ofzo moet wachten totdat je het produkt ontvangt via de post!!!!

Pas al je een mailtje ertegen aan gooit dan krijg je een suffe reactie van oh ja beetje druk etc etc, ik doe hem op morgen op de post.......grrrrrrrr.....

Heb ik nu al een paar keer meegemaakt... doe het dan gelijk op de post zodra het geld binnen is...
onlangs mijn 3 jaar oude 2 persoonsbed op marktplaats gezet. Met verstelbare lattenbodem.

Vrijwel direct een bod erop gehad.. t was echt t bed van haar dromen en ze wilde dat bed perse hebben... goed, prijs afgesproken en vrijdags wilde ze dat bed komen halen... prima.. ik slaap wel een tijdje op een luchtbed.

Mailde ze donderdagavond laat dat ze ivm familieomstandigheden niet kon komen. Prima, kan gebeuren. We laten het bed wel even staan....

Nee mailde ze terug... ze hoefde het niet meer... en of we haar niet meer wilde lastigvallen... ehmm ok...??
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Wij hebben ook iets op marktplaats staan.

Ik ben een beetje huiverig want het bod dat er stond is ineens verhoogd met 300 euro.Klinkt geweldig natuurlijk maar ik ben pas echt blij als ik het geld in handen heb.

Het wordt wel gelijk oversteken want met zulke bedragen neem ik geen risico natuurlijk.
quote:pepersteak schreef op 13 maart 2010 @ 08:53:

Wij hebben ook iets op marktplaats staan.

Ik ben een beetje huiverig want het bod dat er stond is ineens verhoogd met 300 euro.Klinkt geweldig natuurlijk maar ik ben pas echt blij als ik het geld in handen heb.

Het wordt wel gelijk oversteken want met zulke bedragen neem ik geen risico natuurlijk.Ben ik toch benieuwd wat het is
quote:liefie2003 schreef op 13 maart 2010 @ 08:57:

[...]

Ben ik toch benieuwd wat het is

Niets bijzonders hoor.

Gewoon een scooter.
Hebben ze het bod ingetrokken.

Wat een rotstreek.
Wat een melig topic, papegaai in een kooi achter op de brommer .

Ik koop zelf redelijk vaak op marktplaats, maar ik ga nooit onder het bedrag zitten wat ze echt willen hebben ervoor. Ik durf 1 niet te onderhandelen en 2 wil ik wel een nette koper zijn .

Ik had een paar jaar geleden wel wat leuks, ik had een tongpiercing gekocht via mp netjes geld over gemaakt enzo. Krijg ik een lege envelop Toen ik de envelop nader onderzocht zag ik in het hoekje een miniscuul gaatje zitten, de tongpiercing had in dus in de reis naar mij toe een gaatje geboord door envelop. Ik die vrouw teruggemaild, en ze geloofde me meteen. Ze heeft de helft van het geld teruggestort (was niet zoveel maar goed) en 3 (!) nieuwe tongpiercings opgestuurt (in ducktape verpakking )

Ik vond dat zo lief. Ik had haar meteen gesnapt als ze met niet had geloofd.Ik bedoel dat kan iedereen wel beweren .
quote:essiej schreef op 14 maart 2010 @ 10:44:

Ik vond dat zo lief. Ik had haar meteen gesnapt als ze met niet had geloofd.Ik bedoel dat kan iedereen wel beweren .Daar ben ik het niet mee eens. Het lijkt me nog al wiedes dat wanneer je iets met een scherp iets verstuurd, je dit niet zonder enige bescherming in een envelop doet.
quote:pepersteak schreef op 14 maart 2010 @ 08:17:

Hebben ze het bod ingetrokken.

Wat een rotstreek.Balen voor je....
Hier is het ook aan het misgaan hoor. Ik heb gister de vraagprijs geboden op iets waar ik naar op zoek was, boven iemand die tweederde bood. Maar ik weet wat het waard is en had er de vraagprijs dus wel voor over. Meteen gemaild met nog wat vragen over het product, antwoord gehad... over verzendkosten gehad. Maar daarna is er een hoger bod geplaatst. En ineens hoor ik niets meer.

En eigenlijk heb ik principieel gewoon geen zin om nog hoger te bieden, als eerder de vraagprijs al oke was! Bah, wat heb ik hier een hekel aan.
Gewoon zelf nog eens overbieden en dan af laten ketsen, dat zal ze leren
quote:Starshine schreef op 15 maart 2010 @ 16:15:

Gewoon zelf nog eens overbieden en dan af laten ketsen, dat zal ze leren Haha, evil!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven