Kattenvraagje...

08-03-2010 20:37 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn dochter wil graag, heul graag een kat!

Nu heb ik mijn bedenkingen: soms stinkt het in een huis waarin katten verblijven, de haren overal, stukgekrabte meubels, etc..

Dus mijn vragen aan jullie:

-Is het nou waar dat juist mannetjes of vrouwtjes meer geur afgeven?

-Hoe verhinder je dat een nieuwe, nog niet getrainde kat je meubels (nieuwe bank!) ruïneert?

-Wat kost een jong katje ongeveer in het asiel?

Ook andere tips zijn zeer welkom,

alvast bedankt!
quote:meds schreef op 08 maart 2010 @ 21:10:

NEE IK HEB GEEN WALLEN.

sorry ik werd even geterroriseerd door Garnier

Ik zat op een ander topic ook al te klagen.

Maar ik geloof dat jij en ik ons het meeste ergeren, dus ik vrees dat die wietplantage voorlopig nog niet weg is
het is verschrikkelijk die banner, ik zal even weer klagen in het banner topic
mijn katten, hebben mij 75 euro per stuk gekost. daar zaten inentingen, ontwormen, castratie en een paspoort bij in. als je een kat of een poes gaat uitzoeken kies er dan een die naar jullie toe komt. dan heb je meestal een klik. verder raad ik aan om door een zelf gekozen te laten controleren of ze echt gecastreerd danwel gesteriliseerd zijn want het is mij gebeurd dat dat dus niet gebeurd was en dat mijn poes zwanger thuis kwam. en ook mijn ouders hadden een niet gecastreerde kater. heb het de laatste keer laten controleren (En toen bleek dat ze het weer niet gedaan hadden maar mij wel wilde laten betalen daarvoor)
Erger u niet, verwonder u slechts!
quote:meds schreef op 08 maart 2010 @ 21:03:

Je kan een kat niet opvoeden, een kat kan zich heel welgemanierd gedragen maar zo gauw jij je hielen licht doen ze alles wat normaal niet mag. Vlak voordat je thuis bent gaan ze in de vensterbank zitten en kijken net zo verbaasd als jij naar de ravage. Ze willen je eventueel nog wel helpen zoeken naar de dader.

Hoe herkenbaar
Meds, ik snap dat ook niet. Ik heb ook al jaren katten (4 nu) en er wordt echt wel aan de bank gekrabd en aan de onderste tree van de trap. En die van mij komen ook buiten en leven zich daar uit. De gekke 5 minuten hebben ze dan weer niet, dat kuren ze denk ik buiten uit.

Je kunt geluk hebben met je kat en dan is hij goed zindelijk en krabt niet. Maar je weet niet alles van te voren en dat moet je accepteren. Er zitten veel te veel katten in het asiel van mensen die hun kat leuk vonden zolang alles goed ging maar o wee als er een probleempje komt. Of een nieuw bankstel, een baby, een nieuwe partner of een hond.
quote:perpetuum_mobile schreef op 08 maart 2010 @ 20:37:

Hallo,

Mijn dochter wil graag, heul graag een kat!

Nu heb ik mijn bedenkingen: soms stinkt het in een huis waarin katten verblijven, de haren overal, stukgekrabte meubels, etc..

Dus mijn vragen aan jullie:

-Is het nou waar dat juist mannetjes of vrouwtjes meer geur afgeven?

-Hoe verhinder je dat een nieuwe, nog niet getrainde kat je meubels (nieuwe bank!) ruïneert?

-Wat kost een jong katje ongeveer in het asiel?

Ook andere tips zijn zeer welkom,

alvast bedankt!

Kan allemaal waar zijn als je geen mazzel hebt. Als ik jouw vragen al zie, dan zakt de moed mij al in de schoenen om iets erop te zeggen. Nee als ik jou was zou ik geen kat nemen. Iets wat niet jouw ding is zal het ook niet worden. Bij elke "misstap" van je kat zou je toch niet kunnen begrijpen en gesterkt worden in je idee over katten. Het is niet erg als je gewoon geen kattenmens bent.

Kijk of een ander huisdier beter bij jullie past.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:annetd schreef op 08 maart 2010 @ 21:15:

Meds, ik snap dat ook niet. Ik heb ook al jaren katten (4 nu) en er wordt echt wel aan de bank gekrabd en aan de onderste tree van de trap.

Ik heb een kat gehad die we aardig konden opvoeden, maar die verder eigenlijk ook gewoon deed waar ze zin in had en dus sloopte ze nog wel eens wat.

En een die echt hardleers was en die gewoon expres deed wat niet mocht.

Maar ik ken ook mensen die echt hele zoete katten hebben. Daar wordt niks gesloopt, alleen de krabpaal. Is een kwestie van geluk hebben denk ik.

Of pech, want ik vind ze ook wat saaier qua karakter dan die eigenwijze exemplaren van mezelf

Ik heb zelf nu geen kat, maar ik zou er wel weer een willen hoor
Mijn katten zitten nooit op het aanrecht, maar soms dan kom ik thuis en dan kijk ik even door het raam en dan liggen ze met z'n allen languit op het aanrecht. als ik dan binnen ben, liggen ze plotseling keurig slapend (!!!) op de bank en in de mand.

Het zijn verdomd goeie acteurs
soms is er keutelalarm, dan hangt er nog een keutel aan de kont en rent de kat het hele huis door, om vervolgens op het witte hoogpolige tapijt in de strijkkamer, zichzelf voortetrekken met de reet op de vloer zodat de keutel eraf schuurt
ze kwijlen ook tegen de ramen
en ze kunnen wel 25 jaar worden, kortom je moet het zelf ook heul graag willen
Haha, Meds. Zoals jij het beschrijft heeft niemand meer zin een kat te nemen!
Ja je moet er van houden. Ik hou d'r van
Hier lopen 3 katers rond. Stinken nou en of net zo goed als jij en ik als we even de groote boodschap doen. En af en toe krijg ik het idee dat ze tegen elkaar op stinken haha. Haren ja, bij bosjes maar wij hebben ook halflang harige katten misschien dat dat scheelt. Slopen nee niet echt. Af en toe sneuvelt er wat, maar dan had het personeel die vaas daar gewoon niet neer moeten zetten toch . Maar genieten doen wij zeker. Owja ik laat mijn katten niet naar buiten aleen in op het afgeschermde balkon. Het zijn niet voor niets huisdieren. Maar dat is mijn mening. Overgens moet ik er niet aan denken dat ze aangereden worden, vergiftigd, kattenaids krijgen, gestolen worden of al dat meer .
Ik hou d'r ook van!
quote:meds schreef op 08 maart 2010 @ 21:31:

soms is er keutelalarm, dan hangt er nog een keutel aan de kont en rent de kat het hele huis door, om vervolgens op het witte hoogpolige tapijt in de strijkkamer, zichzelf voortetrekken met de reet op de vloer zodat de keutel eraf schuurt Wahahahah ik zit me hier helemaal rot te lachen het is ook zo herkenbaar :P. Toevallig langharige katten ??
moet er niet aan denken zo'n domme, slaafse, hijgende hond te hebben die KUNSTJES kan. Verschrikkelijk.
quote:sweetmel88 schreef op 08 maart 2010 @ 21:55:

[...]

Wahahahah ik zit me hier helemaal rot te lachen het is ook zo herkenbaar :P. Toevallig langharige katten ??nee kortharen doen het ook
quote:meds schreef op 08 maart 2010 @ 21:30:

Mijn katten zitten nooit op het aanrecht, maar soms dan kom ik thuis en dan kijk ik even door het raam en dan liggen ze met z'n allen languit op het aanrecht. als ik dan binnen ben, liggen ze plotseling keurig slapend (!!!) op de bank en in de mand.

Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Mijn katten kunnen best kunstjes. Zoals; doodliggen ( héél lang), aan de zijkant van de bank omhoog klimmen in plaats van er gewoon op te springen, 15 keer achter elkaar door het kattenluikje rennen, een bal over de trap laten stuiteren, alle verloren voorwerpen vinden die kwijt geraakt waren zoals muisjes, pantykousjes, pennen, sleutelhangers. Natuurlijk nooit op het moment dat je die dingen nodig hebt maar alla.
Ben benieuwd of TO nog zin heeft in een kat?!
quote:meds schreef op 08 maart 2010 @ 21:30:

Hier precies zo :D

en als ze door hebben dat je binnen bent, kijken ze je zo aan "ey daar is vrouwtje GAAAAAAAP, ik wordt net wakker... zal vrouwtje er intrappen?"

Ik wil nooit meer zonder katten... liever afgekrabte meubelen, kapotte gordijnen, overal haar, stinkende kattenbakken dan geen katten
Nu we het over stinkende katten hebben: toen mijn katertje nog klein was liet hij scheten. Dát stonk pas, pffff
Nu die groot is niet meer?

Hier kunnen ze ook flink stinken... een mensenscheet is er niks bij
quote:meds schreef op 08 maart 2010 @ 21:09:

en wees voorbereid op kattenterreur, elke kat heeft regelmatig een gekkenhalfuurtje, met name als jij telefoneert of wil slapen, dan rent ie door het huis maakt onberekenbare sprongen, vliegt in de gordijnen en die van mij miauwen ook heel hard. Waarom, ik heb geen idee, maar ze vinden het zelf heel normaal

Yep, heel herkenbaar!!!! Ik heb een kat en een poes. Broer en zus. 2 totaal verschillende karakters. Maar soms hebben ze de dolle 10minuten en rennen ze achter elkaar aan. En dan laat ik ze ook maar gaan, ze kunnen niet naar buiten omdat ik op een flat woon.

En ja, soms gaat er dan iets kapot....Laatst nog een grote vaas die op de grond staat. Stukje van de muur af...en natuurlijk moesten ze perse tussen de vaas en de muur door....Poes dook van schrik onder de bank, en broerlief ging onschuldig zitten kijken toen ik de scherven opruimde....

En nu ik dit aan het typen ben, zijn ze ronduit beledigd..Ik heb ze net een vlooien pipetje in de nek gegeven...hoe durf ik!

Ze zijn nu bijna 5 jaar oud, hebben me bakken geld gekost. De kat is namelijk eens van 3 hoog naar beneden gevallen....operatie a 1500 euro.......Hij was zo zielig!!

Ik zou ze niet meer willen missen hoor....Maar als je niet tegen haren, kattebak korrels door het huis en eigenwijze wezentjes kunt...zou ik er niet aan beginnen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven