Vocht verminderen bij kip in braadzak
maandag 8 maart 2010 om 19:27
Hallo,
Ik ben helemaal gek op de kip in braadzak
Na een tijdje de braadzakken van Maggi gebruikt te hebben ben ik zelf braadzakken gaan kopen (dus zonder kruiden)
Wel blijft er veel vocht telkens in de zak, dus ook bij de kip zitten nadat ie een uur in de oven heeft gestaan
Nu is dit natuurlijk logisch gezien het feit dat de kip gestoomd is maar toch zou ik dit willen verminderen zodat de kip weer wat krokanter wod, heeft iemand tips voor mij om dat te doen?
Ik ben helemaal gek op de kip in braadzak
Na een tijdje de braadzakken van Maggi gebruikt te hebben ben ik zelf braadzakken gaan kopen (dus zonder kruiden)
Wel blijft er veel vocht telkens in de zak, dus ook bij de kip zitten nadat ie een uur in de oven heeft gestaan
Nu is dit natuurlijk logisch gezien het feit dat de kip gestoomd is maar toch zou ik dit willen verminderen zodat de kip weer wat krokanter wod, heeft iemand tips voor mij om dat te doen?
Don\'t ever let them get you down

maandag 8 maart 2010 om 20:13
De simpelste manier om een krokante korst te krijgen:
Vervang de braadzak door een ovenschaal met deksel.
Bereid de kip netzoals je het zou doen in een ovenzak.
Als de kip gaar/klaar is, deksel eraf, en nog even de hetelucht oven aan, of de grill.
Klaar.
Vervang de braadzak door een ovenschaal met deksel.
Bereid de kip netzoals je het zou doen in een ovenzak.
Als de kip gaar/klaar is, deksel eraf, en nog even de hetelucht oven aan, of de grill.
Klaar.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
maandag 8 maart 2010 om 20:45
quote:Strawberry86 schreef op 08 maart 2010 @ 20:18:
wat ik me altijd al afvraag, wij houden niet van kippenbouten omdat daar bot aanzit.. maar zou dit ook gewoon met kipfile kunnen?
of stel ik nu een hele domme vraag? want kip=kip toch?Kan ook gewoon met filet hoor! alleen hoeft het dan maar ongeveer een half uurtje ipv een uur omdat filet sneller gaar wordt en anders erg droog kan worden!
wat ik me altijd al afvraag, wij houden niet van kippenbouten omdat daar bot aanzit.. maar zou dit ook gewoon met kipfile kunnen?
of stel ik nu een hele domme vraag? want kip=kip toch?Kan ook gewoon met filet hoor! alleen hoeft het dan maar ongeveer een half uurtje ipv een uur omdat filet sneller gaar wordt en anders erg droog kan worden!
maandag 8 maart 2010 om 21:17
De kans is groot dat de temperatuur te hoog is, waardoor er vocht vrijkomt. Kip droogt uit boven de 70 graden Celcius. Misschien is de temperatuur van de oven te hoog? Ik zou de kip kruiden met zout en peper, eerst enkele minuten op hoge temperatuur bakken in geklaarde boter en olijfolie en dan in de oven op een lage temperatuur (90 graden) tot de kerntemperatuur 65-70 graden is. De kipfilet is gaar en mals bij 60 graden, maar 65 vind ik veiliger i.v.m. eventuele legionella.
maandag 8 maart 2010 om 21:53
quote:ColeTurner schreef op 08 maart 2010 @ 21:17:
De kans is groot dat de temperatuur te hoog is, waardoor er vocht vrijkomt. Kip droogt uit boven de 70 graden Celcius. Misschien is de temperatuur van de oven te hoog? Ik zou de kip kruiden met zout en peper, eerst enkele minuten op hoge temperatuur bakken in geklaarde boter en olijfolie en dan in de oven op een lage temperatuur (90 graden) tot de kerntemperatuur 65-70 graden is. De kipfilet is gaar en mals bij 60 graden, maar 65 vind ik veiliger i.v.m. eventuele legionella.Je bedoelt salmonella denk ik
De kans is groot dat de temperatuur te hoog is, waardoor er vocht vrijkomt. Kip droogt uit boven de 70 graden Celcius. Misschien is de temperatuur van de oven te hoog? Ik zou de kip kruiden met zout en peper, eerst enkele minuten op hoge temperatuur bakken in geklaarde boter en olijfolie en dan in de oven op een lage temperatuur (90 graden) tot de kerntemperatuur 65-70 graden is. De kipfilet is gaar en mals bij 60 graden, maar 65 vind ik veiliger i.v.m. eventuele legionella.Je bedoelt salmonella denk ik
maandag 8 maart 2010 om 21:54
maandag 8 maart 2010 om 22:43
dinsdag 9 maart 2010 om 16:34