Te vroeg samenwonen?

28-02-2010 21:17 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag heren en waarschijnlijk vooral dames!

Ik ben een 21jarige jongen, woon nu nog in een drukke studentenflat in Zwolle waar ik de keuken deel met heel veel mensen maar verder wel mn eigen plek heb. Mijn vriendin woont in de regio Arnhem en heeft daar in een dorpje haar eigen stekje.

Nu moet ik vanaf de zomer op alle werkdagen in het Gooi zijn. In Zwolle blijven betekent: veel reizen, lange dagen en s'avonds slecht kunnen slapen vanwege het lawaai dat wel eens ontstaat in zo'n flat.

Een kamer vinden is niet moeilijk alleen weet ik niet of ik weer sanitair of keuken met mensen wil delen, moet immers maar altijd afwachten bij wat voor mensen je terrecht komt. Een appartement of studiootje of kamer met eigen faciliteiten heb ik nog niet onder de 500 euro kunnen vinden ( bij elkaar geschraapt kan ik dat als maximum betalen)

Ik ben nu bijna 3 maanden samen met mijn meisje en in de zomer dus een half jaar. Ik ben 23, zij 24. Is het dan al idee om te gaan samenwonen? Dan kunnen we ruimer gaan wonen, om de beurt koken en samen ons plekje schoonhouden. Of is het te vroeg?

Naast antwoord op deze prangende vragen zou het natuurlijk ook leuk zijn als jullie onderdak-tips hebben ;)

glider5.
quote:Smul_Smurf schreef op 09 maart 2010 @ 06:29:

[...]

Wellicht spreek ik een beetje voor m'n beurt maar gezien ik Kabouter dr vriend ben haalt het niet uit ;)

Het was een beetje samenhangsel van verschillende dingen bij mekaar. Ene kant een makkelijke oplossing, Andere kant omdat onze relatie best sterk is (en zeker sterker is geworden nadat we daadwerkelijk zijn gaan samen wonen). En ik had al best snel het gevoel dat ik echt oud wil worden met Kabouter.

Al om al hebben we wel een beetje overhaast een beslissing genomen achteraf gezien maar dat is meer om het financiele plaatje uiteindelijk (relatief duur appartament).

Maar wat betreft voor Glider ;

Ik denk dat je tegen jezelf moet gaan vragen. Wil je met haar echt verder gaan? Denk je dat jullie relatie sterk genoeg is om een relatief zware onderneming en/of test zoals samenwonen kan door staan?

Belangrijkste is dat jullie het beiden niet alleen doen omdat het makkelijker zou zijn. Met samen wonen komt nu eenmaal veel meer bij kijken dan je in eerste instantie zou denken. Zeker financieel en huishoudelijk gezien kom je dingen van mekaar tegen die je wellicht eerst niet wist van de ander en hier moet je ook aan denken.

Nu zeg ik niet van goh doe het niet want jullie zijn zo kort samen want wat betreft heb ik geen recht op spreken (zie kabouter dr post ). Uiteindelijk is het jou/jullie beslissing natuurlijk ;)

Erg herkenbaar dat finaceel plaatje. Dat is 1 van de dingen die je echt eerst moet uitdenken. Ik zou zeggen probeer het eerst maar eens om een paar weekjes met elkaar te wonen. Hier is het geleidelijk gegaan. Eerst was ik er aleen in het weekend van vrijdag tot zondag. Toen werd het al snel van donderdag tot zondag, dan nog een maandag erbij en ja het ging zo goed allemaal dat ik maar helemaal hier ben gaan wonen. Ik woonde overgens nog thuis en merkte dat ik zo gewend was mijn ding te doen dat dat iritatie tussen mij en m'n ouders bracht. Nu ik samenwoon is de relatie met mijn ouders weer als van ouds ..

Dus probeer het eerst een paar weekjes bevalt het prima zo niet dan weet je dat ook weer .
Ik ben ook student en woonde tot voor kort "gewoon" op een gezellig studentenkamertje met gedeelde keuken etc. Woon nu sinds een maandje samen met mijn vriend die ook nog een studio had. Hebben iets meer dan anderhalf jaar een relatie en vanuit mijn omgeving hoor ik genoeg geluiden als "is dat niet wat vroeg", "wil je niet gewoon eerst je studie afmaken" etc etc. Voor ons gevoel zit het echter helemaal goed en we hebben het prima naar ons zin! De overgang was ook niet heel groot omdat we eigenlijk altijd al bij elkaar waren. In de eerste plaats zijn we dus gaan samenwonen omdat we graag bij elkaar willen zijn en een tweede fijne bijkomstigheid was dat we nu wat geld besparen doordat we niet langer de huur van een (overbodige) studentenkamer hoeven te betalen. Ik denk dus dat je weinig aan moet trekken van gedachten van anderen over hoe snel je wel of niet moet gaan samenwonen. Dat is puur persoonlijk en daar kunnen anderen niet over oordelen. Wel denk ik dat je goed moet nadenken over de reden dat je wilt gaan samenwonen. Als dat in de eerste plaats reisduurverkorting/praktische overweging is zou ik mezelf nog eens achter de oren gaan krabben!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven