Verwend nest?

09-03-2010 22:04 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben binnenkort jarig en krijg van alle kanten de vraag wat ik wil hebben. En ik weet helemaal niks..................Ik hoef ook eigenlijk niets maar toch willen ze niet met lege handen komen. Iemand leuke suggesties?
Flesjes wijn, cadeaucard van de Hema, cadeaucard van Ikea?
Das toch niet verwend? Hooguit inspiratieloos

Iets van een boekenbon of zo?
Bloemen of planten? Bon voor tuincentrum oid?

Vraag of iedereen ipv een kado iets lekkers te eten /drinken mee neemt.
kadobonnen zijn altijd goed toch
Geen drank die je lekker vind; een lekker luchtje wat je best nog wel wil hebben? Als het te duur is voor 1 persoon een bon vragen met uitleg (maakt t voor de gever leuker; vind ik )

Ik weet ook nooit kado's voor mijzelf hoor; de remedie is afschaffen van kado's voor volwassenen.
Aanvulling van een servies... of een nieuw servies?

Ik vraag voor mijn verjaardag (in mei) ook vaak plantjes voor in mijn bloembakken. Errug fleurig dus leuk om te krijgen.
Bon van de Intratuin, leuk boek, tijdschrift, bon van je favo-winkel.
...
Vraag geld en geef dat aan een goed doel. Heb ik ook een keer gedaan en het gaf een super goed gevoel , ook bij m'n gasten!
Sieraden, douchegel enzo, make-up dingen?
Liever elitair dan een pauper!
vertel iedereen dat je geld inzamelt voor een goed doel, en zet een pot bij de deur. Later stuur je een mailtje wat je hebt kunnen overmaken naar je goede doel, of laat je op een andere manier weten wat er met het geld is gebeurd. Of laat mensen bij oxfam novib een geit of kip voor je kopen, die dan natuurlijk naar een derde wereld familie gaat.

Als je echt niets weet om te vragen is een goed doel een mooie optie denk ik.
quote:groenoogje1962 schreef op 09 maart 2010 @ 22:04:

Ik ben binnenkort jarig en krijg van alle kanten de vraag wat ik wil hebben. En ik weet helemaal niks..................Ik hoef ook eigenlijk niets maar toch willen ze niet met lege handen komen. Iemand leuke suggesties?

Rare vraag vind ik. Dan is het geen verrassing meer, en zo'n algemeen cadeau vind ik erg onpersoonlijk. Beetje lui ook. Zo'n boeken/CD bon e.d.

Dat betekent toch niks als je zoiets krijgt of geeft?
Of je geeft gewoon als antwoord: verzin maar iets wat jij bij mij vindt passen.. Dan moeten ze wel met wat origineels op de proppen komen
Bloemen zijn toch altijd leuk? (mits je geen allergie hebt en genoeg vazen in huis).
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
quote:stratego schreef op 09 maart 2010 @ 22:15:

Bloemen zijn toch altijd leuk? (mits je geen allergie hebt en genoeg vazen in huis).Anders juist vazen vragen
I only get one shot at life - so I shoot to kill
verwend nest of gewoon een tevreden mens wat alles heeft....

zit MIZ verschil in.

maar je kan bv bijdrage vragen en dat aan een goed doel geven.

of mischien wel aan een bijstandsmoeder in je omgeving,die het veel krapper heeft dan jij?(desnoods anoniem in de brievenbus stoppen)

wat het ook gaat worden;alvast een fijne verjaardag!!!
quote:quattro35 schreef op 09 maart 2010 @ 22:13:

[...]

Rare vraag vind ik. Dan is het geen verrassing meer, en zo'n algemeen cadeau vind ik erg onpersoonlijk. Beetje lui ook. Zo'n boeken/CD bon e.d.

Dat betekent toch niks als je zoiets krijgt of geeft?

Ik geef iemand wat diegene graag wil hebben, het is immers een cadeau voor hem of haar.

Wie ben ik om te bepalen wat voor hem of haar waarde zou moeten hebben omdat ik er zo veel moeite in steek? Voor het zelfde geld sla je de plank helemaal mis.
ik vind het op verjaardagen altijd leuk iets te krijgen dat ik welicht zelf te luxe/duur/onnodig vind om voor mezelf te kopen....zoals al eerder werd gezegd...een geurtje...iets voor in de keuken als je van koken houdt?

iets van een goed doel (wereldwinkel of iets fair trade)

en vragen wat iemand wil hebben, vind ik juist sympathiek...zonde als er geld/moeite wordt geinvesteerd in iets dat je niet leuk vindt...
Cadeautjes die ik met open armen ontvang: sieraden, parfum, douchegel van Rituals, een mooi boek (juist leuk als iemand anders het voor me heeft uitgezocht!), een leuk tijdschrift, chocolade, iets leuks voor in huis, een lekker flesje drank/wijn, een mooie pyjama, een leuk opschrijfboekje/agendaatje oid... ik ben heel makkelijk te verrassen met een cadeautje. Ik vind zoveel leuk!
Wat een leuke ideeën in dit topic! Ik kamp altijd met hetzelfde als mijn verjaardag in de buurt komt. Vroeger vond ik bonnen 'suf' maar eigenlijk is het een hele goede reden om jezelf eens lekker te verwennen bij een Hema/boekenwinkel/etc!
Een beetje flauw mischien, maar omdat ik ook steeds tegen hetzelfde luxeprobleem aanloop, schrijf ik het hele jaar door in mijn agenda bij mijn verjaardagsdatum dingen op, waar ik in een winkel naar heb lopen lonken.

En andersom ook: als ik denk "Dat is echt wat voor X", dan schrijf ik dat op op X's verjaardag.

(Dit zijn geen fraaie zinnen.

Maar wel de moeite waard. )
Wat ook leuk kan zijn is getrakteerd worden op bijvoorbeeld een bioscoopavondje op een later moment. Of een avondje sauna. Of een luchtballonreisje. Een eerste vliegles, motorrijles of vrachtwagenles.
Luxe of aparte keukenhulpjes. Goeie messen, of iets anders uit de kookwinkel. (Dan heb je welliswaar ook het risico dat je iets krijgt wat je nooit gebruikt, maar vooruit).

Zelf vraag ik het liefst iets wat ik kan consumeren. Een lekkere wijn of whisky ofzo. Lekkere chocolade etc. Dat stapelt de 'troep' zich ook niet op in de kasten
Dank voor jullie bijdragen! Ik heb nu wat inspiratie, vooral kookgerei/bakgerei vind ik leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven