Kraamcadeautje

10-03-2010 11:46 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een van mijn beste vrienden heeft een kindje gekregen en binnenkort ga ik op kraamvisite. Daar hoort natuurlijk een cadeautje bij. Ik wil graag iets blijvends geven, in plaats van kleertjes of aanverwante zaken. Ik ben op dit moment alleen wat inspiratieloos.....heb zelf nog geen kinderen, dus ook geen ervaring met dit soort dingen.

Heeft iemand een leuke tip voor me?

Alvast bedankt!
Alkmaar
Trouwens, volgens mij verzenden ze ook (maar dat zou je even moeten nakijken, weet ik niet zeker.
Ik zou trouwens geen armbandje ofzo geven, of je moet heeeel zeker weten dat de ouders dat mooi vinden.

Ideeën voor boeken: Jip & Janneke (of een andere van Annie MG Schmidt), Rupsje Nooitgenoeg, boeken van Kikker of Nijntje...
quote:Pieternell schreef op 10 maart 2010 @ 11:52:

Dank voor de snelle reacties!

AJ, aan houten speelgoed had ik inderdaad ook al zitten denken. Maar ik vraag me dan af...is het niet raar om cadeautjes te geven die nog totaal niet bij de leeftijd passen?

Het is trouwens een jongen.

Juist niet raar.

Ze krijgen zoveel speelgoed vaak voor baby's, dat de helft niet gebruikt wordt.
Ik moet je eerlijk gezegd bekennen dat ik armbandjes zelf echt gruwelijk lelijk vind voor baby's/kleine kindjes. Dus dat zal ik nooit geven........

De boeken van kikker en jip&janneke zijn ook erg leuk inderdaad. Heb ze vroeger zelf helemaal stuk gelezen nadat ze al minstens 100 keer waren voorgelezen.

@ tmaar, dat is idd wat ver weg.
quote:Roelfien schreef op 10 maart 2010 @ 12:04:

[...]

Haha, dat meen je toch niet? Mijn zoontje van 7 sleept nog elke dag met zijn knuffels. Volgens mij komt de knuffelperiode pas na de leeftijd van 4 maanden.Ze vindt haar babygym erg leuk, en dingen die rammelen of knisperen. Knuffels vindt ze nogal saai; maar inderdaad: misschien komt dat nog! Of misschien is ze gewoon niet zo'n knuffelkind (ik probeer ze te promoten, want heb er 36, maar tot nu toe zonder succes )
duplo!

is echt mooi spul en blijft ook mooi
Zijn er dan babymeisjes die armbandjes dragen??
DTEEZ!
quote:AlettaJacobs schreef op 10 maart 2010 @ 12:13:

[...]

Ze vindt haar babygym erg leuk, en dingen die rammelen of knisperen. Knuffels vindt ze nogal saai; maar inderdaad: misschien komt dat nog! Of misschien is ze gewoon niet zo'n knuffelkind (ik probeer ze te promoten, want heb er 36, maar tot nu toe zonder succes )Hahaha, ik heb toen ik zwanger was heel vaak geroepen dat ik geen knuffels wilde. Zei het in een grapje verpakt, wilde natuurlijk niet ondankbaar overkomen, hahaha. Maar ben nu erg blij dat men kennelijk toch 'geluisterd' heeft. Meisje is nu 14 weken, en godzijdank overwegend leuk speelgoed en vooral boekjes, maar een paar knuffels. Van opa wel een grote beer, maar die is zo mooi, dat vergeef ik hem.
[quote]Tmaar schreef op 10 maart 2010 @ 12:22:

[...]

-
tmaar wijzigde dit bericht op 10-03-2010 12:25
Reden: dubbel
% gewijzigd
Of een spaarpot bedrukt met geboortekaartje? Hebben mijn ouders aan kennissen cadeau gedaan, vonden ze erg leuk. Zij hebben het wel bij een klein zaakje laten doen (dus niet bij bovengenoemde link), maar ik weet niet hoe die heet en volgens mij hebben die geen website.
quote:Djoels schreef op 10 maart 2010 @ 12:22:

Zijn er dan babymeisjes die armbandjes dragen?? Vast. Er zijn ook babymeisjes die oorbellen dragen. (Heb al democratisch besloten dat de mijne wacht tot ze mag stemmen. Ja, ook met oorbellen.)
quote:Djoels schreef op 10 maart 2010 @ 12:22:

Zijn er dan babymeisjes die armbandjes dragen??

Ja.

Tja, ik vind een bestekje wel ideaal, en geef het ook regelmatig als cadeautje. Bij de Hema heb je een rvs bestekje van Jip en Janneke, gecombineerd met een bordje, beker en bakje heb je zo een heel setje.

Sinds zoon een keer zo'n melamine vorkje gesloopt heeft en er een tand van afgebroken had (en dus ook doodleuk 'ja' zei toen wij vroegen of hij die ingeslikt had en wij dus in de stress schoten), gebruiken we die niet meer. En 1 bestekje per kind vind ik te weinig, dus meer zijn er altijd welkom. En voor een paar euro (die van J&J bij de Hema is dacht ik 7 of 8 euro, bij Ikea heb je een setje voor 4 euro) is het ook niet zo onwijs duur.
Je vriendin zit waarschijnlijk niet te wachten op het zoveelste kledingsetje of knuffel. Baby kan maar 1 setje tegelijk aan en heeft ook niets aan tig knuffels tegelijkertijd.

Maar ik zou ook uitkijken met speelgoed wat pas over jaren te gebruiken is. '

Persoonlijk zou ik niet blij zijn met grote dingen die de eerste jaren alleen maar ongebruikt in de weg staan. Zo groot is mijn huis nu ook weer niet.

Spaarpot met daarop afgebeeld geboortekaartje vind ik wel een goed idee. Je kan je vriendin natuurlijk ook gewoon vragen wat ze graag zou willen hebben.
www.bijzzzzzonder.com

Hier heb je hele leuke dingen ik vind met name de geboortespiegel erg gaaf. Maar de andere dingen zijn ook erg leuk!
Ik vond het eerlijk gezegd juist jammer dat ik allerlei dingen kreeg die eerst maanden in de kast moesten liggen voordat je het kon gebruiken. Had met opzet niet heel veel kleertjes gekocht, want verwachtte juist veel kleertjes te krijgen. Dat viel tegen en datgeen wat ik kreeg was nog veel te groot. Moest dus alsnog zelf erop uit voor boxpakjes e.d. die kleine op dat moment aan kon. Heb idd ook een rammelaar met naam erin gekregen, altijd goed. Maar zo'n persoonlijk boekje is ook een erg leuk idee! Succes.
Ik heb zelf eens iemand de geboortehoroscoop van het kindje gegeven. Moet je wel weten hoe laat 't geboren is....

Vonden ze erg leuk, en is ook leuk voor 't kindje als íe groot is, dus echt blijvend.
quote:bergkristal schreef op 10 maart 2010 @ 13:16:

Ik heb zelf eens iemand de geboortehoroscoop van het kindje gegeven. Moet je wel weten hoe laat 't geboren is....

Vonden ze erg leuk, en is ook leuk voor 't kindje als íe groot is, dus echt blijvend.Dat vind ik echt het onzinnigste cadeau dat je kunt bedenken. Het is blijvend? Het is onzin, voer voor de papierbak.
Ik geef altijd een Baby cdtje,

van euhm Lovely baby heet dat!

Erg leuke slaapliedjes!:D
Dank voor alle goede tips! Ik kan minimaal tig kraambezoeken vooruit nu

De keus is uiteindelijk gevallen op een mooi boek van Jip & Janneke....

Zit te denken om er het volgende gedichtje in te zeggen (eerlijk gejat van internet )

Lief mensje

Ik wens je

zo veel geluk en zegen

als alle druppels van de regen

Wat vinden jullie hiervan?
Ik hoorde laatst dat je het sterrenbeeld kunt laten lezen en daar een "rapportje" van krijgt dat je kunt inlijsten en kunt geven. Google maar even op astrolgie+baby ofzo.

Succes
Ik heb een luiertas gekregen mijn mijn zoons naam erop van een vriendin. Vond ik erg leuk!

En een sierkussen waarop het kaartje stond afgebeeld. En ik heb een schilderij gekregen waarop het kaartje nagemaakt was. Vond ik allemaal heel erg leuk om te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven