50 jaar getrouwd

10-03-2010 11:17 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind mei vieren mijn ouders hun gouden bruiloft. Gezien hun leeftijd en gezondheidsproblemen kiezen ze ervoor om het allemaal een beetje eenvoudig te houden en ik heb aangeboden om me te ontfermen over de uitnodigingskaarten. Ik zou die kaarten dan wel even zelf ontwerpen.....

En daar zit ik dan, totaal geen inspiratie. Ik kom niet veel verder dan een foto van toen en nu en het standaard riedeltje over het huwelijksbootje en al die jaren en dat samen vieren en bladiebladiebla. Zo ontzettend niet origineel.

Is hier misschien iemand die een leuk idee heeft voor een uitnodigingskaart die net even anders is? Wie helpt me op weg?
Kijk eens op poobies.com

Staan volgens mij ook wel voorbeelden en als je dan al niet verder komt dan het aloude riedeltje dan kun je het in ieder geval in een gezellig jasje steken
Of je pakt een standaard trouwkaart en past de tekst aan.

Zoiets als;

"op 25 mei 1960 zijn wij getrouwd. wij vieren dit graag met jullie op blablabla.'

Net doen of er recent een besloten bruiloft is geweest en je dat achteraf wil vieren met z'n allen.
Mijn opa en oma hadden een hele mooie klassieke. Het was een dubbele kaart (duh) van dik papier met een soort afgebrokkeld randje. Op de voorkant stond alleen in het goud '50' in mooie letters. Op de binnenkant stond in hetzelfde klassieke lettertype dat ze dus 50 jaar getrouwd zijn en nouja het programma van de dag en dat je welkom bent daar en daar en zo laat.

Simpel, niet oubollig en ik vond m heel mooi!
Wat vind je hiervan:

Voorkant

Als ze het rustig aan willen doen, waarom vieren ze dan 'n feest compleet met officiele uitnodigingen? Waarom niet in besloten gezinskring 'n etentje? Of neem je ouders 'n dagje mee uit (mits de gezondheid dat toestaat)
Een foto (of twee foto's, toen & nu) lijkt mij juist hartstikke leuk. Tis toch niet voor niets dat veel mensen dat doen? Je hoeft/kunt niet altijd origineel zijn toch. Zouden je ouders het leuk vinden? Dat is de belangrijkste vraag in deze.

Veel plezier op de grote dag en succes.
Uitnodigingen op zakdoek.
Foto's blijven leuk en zeker een trouwfoto van 50 jaar geleden. Het is cliche maar velen zullen niet meer weten hoe ze er destijds hebben uitgezien. Misschien kan je het idd op een leuke manier verzenden ipv op papier.

Een fijn feest gewenst!!
Whopper, die site is inderdaad leuk, daar ga ik straks eens wat uitgebreider op neuzen.

Lonkaa, dankjewel voor dit voorbeeld. Ziet er mooi uit en geeft me weer wat inspiratie. Alleen dat afgebrokkelde randje vind ik niet zo'n goed idee.

Elninjoo, het wordt een klein feestje hoor, zo'n 25 man, alleen hun broers en zussen met aanhang, koud en warm buffet, je kent dat wel. Maar ze vonden het toch leuk om uitnodigingen te sturen. En die andere voorstellen van je staan al in de planning.

Ik zal ook eens nadenken over het materiaal. Dus geen papier, maar iets anders.
quote:bambino schreef op 10 maart 2010 @ 12:15:

Uitnodigingen op zakdoek.of op luiers
Misschien is het leuk om de trouwfoto van toen te photoshoppen met hun hoofden van nu?
mijn neef had mijn opa en oma's hoofd van nu op de trouwfoto van toen gezet, echt heel grappig!
oh, dubbel. ik sluit me aan bij chatterly, dus...
Ik vind een mooie vormgeving en materiaalkeuze de belangrijkste ingrediënten voor een geslaagde kaart. Als je een origineel idee hebt, prima, maar per sé origineel willen zijn resulteert vaak in flauwe humor, mank lopende gedichtjes en het soort beeldspraak dat je zelf al noemt.

Een foto van toen gebruiken, vind ik een leuk idee. Je kan ook overwegen om een echte foto af te laten drukken. Die kan je dan in een fotokaart steken (te koop, of van zelfgekozen karton te maken - vier schuine sneetjes in een kaart waarin je de hoeken van de foto kan steken), zodat de ontvangers de foto eventueel kunnen inlijsten. Verder zou ik de tekst simpel houden. Gewoon dat ze al 50 jaar gelukkig getrouwd zijn en dat graag samen willen vieren.
Chatterly en Annana, volgens mij ziet dat er heel maf uit, maar ik ga eens een poging wagen.

Yette, jouw idee van een echte foto vind ik ook erg goed, dat is weer net even anders dan een toen en nu foto.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven