Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Alle reacties Link kopieren
oh, en lazeren durf ik niet .. Elvis is wel gelazerd en nog dagelijks blij
Later is nu
Later is nu
Elvis moet maar gaan, Driem. Wijn + knoflook = geen goed idee voor ouderavond. Zo. Ook weer opgelost.

Goed.

Ik heb hier inductie als kookbron. Geen flauw idee hoe dat werkt maar het loopt tegen etenstijd. Moet ik eerst maar eens google-en hoe ik eten warm kan maken. Of naar de snackbar, alweer. * idee *
Bambi, inductie gaat in principe net als elektrisch, alleen moeten je pannen er wel geschikt voor zijn.

(ik zat zelf te denken aan chinees, maar heb dus toch besloten tot koken. kinderen schijnen af en toe ook gezond eten tot zich behoren te nemen oid)
Later is nu
Maar in bami zitten toch ook groenten

Zo, de eerste werkdag zit er ook weer op en ben best aardig uit de strijd gekomen al zeg ik het zelf. Best lekker om weer even bezig te zijn met iets anders dan moederen.

Dat probleem van Kjong herken ik. Ik ben ook zo kippig als wat zonder bril. Nu met lenzen is een bril uitzoeken dus stukken makkelijker geworden. Vroeger moest ik maar vooral op het oordeel van anderen vertrouwen.

Dream, gewoon Xop meenemen. Is vast hasske gesellug.
Ha, ik wilde net gaan vragen hoe het was, je eerste werkdag

Xop, kun je woensdagmorgen a.s.?

Later is nu
quote:dreamer schreef op 24 september 2007 @ 10:24:

Xop, leuk hoor, zo'n meisje dat aandacht behoeft, maar wij dan?

JA dat zijn de sokken die ik geplakt had!!! Nou ja, hoe kan dat nou?? Ik had nog ene plaatje geplakt, maar weet niet meer wat, zouden we die ook terug vinden?? Raarrrrrr.

Lieve bambi en mims, ik heb zo vaak aan jullie gedacht het weekend! Ben blij te horen dat je al zo op je plekkie zit bam, lekker dat de kinderen zo makkelijk naar school gingen! Mims, meid, trek je het nog ? tsssk, alweer een maand.....

Kjong, wat heldhaftig , en wat aangrijpend...... Ik zou inderdaad samen met kman nog eens gaan,. Nu een dikke smakkerd voor jou!

weekend was enig, heerlijk weer, genoten van familiegedoe en blije kinders.
Is er iets veranderd in het weer of de atmosfeer ofzo? Kindjes waren hier vandaag zo lief en leuk en gezellig en goed luisterend en knuffelig uit zichzelf enzo, absurd! Oh well, vraag niet hoe het kan maar geniet er van!

Met ouders meegaan om kast en bed te keuren was achteraf gezien geldtechnisch geen goed plan. Twee lampen gekocht Maar wel afgeprijsd, dus viel best mee eigenlijk ;)

En nu ben ik al weer weg. Heb deadline voor een aantal projecten, maar bedacht me dat ik komend weekend leuk jullie kan gebruiken om me te helpen bij een van die projecten. Da's handig! Kunnen jullie vast na gaan denken over koekjes!?!?!
Alleen als ik ze ook op mag eten Toet!
At what point in your life did you wake up and think I know what I'm gonna do...

Kun je vast oefenen in je 'back gaaaaiden' met je 2 nieuwe lampen Toet?

Dan help ik je met koekjes

eten.
anoniem_6508c736c41ff wijzigde dit bericht op 24-09-2007 23:09
Reden: effe tjekke of je een link ook onderstrepe ken
% gewijzigd
***Duikt gereedschapshok in om te gaan oefenen zodat ze Lief morgenavond bij terugkomst kan verrassen met showtje!***
quote:kjong schreef op 24 september 2007 @ 22:58:

At what point in your life did you wake up and think I know what I'm gonna do...

Kun je vast oefenen in je 'back gaaaaiden' met je 2 nieuwe lampen Toet?

Dan help ik je met koekjes

eten.

Damn, had jouw reactie nog niet eens gezien!

Ik neem koekjes mee. tuulk. En dan wil ik daarna allerlei creatieve gedachten en wensen over koekjes horen.
Ik wil, Cookies with spaaaaairks, of a metal graaaaindah.

Ik denk dat meneer Toet best onder de indruk is als je je metalen plaatje voor zet, idnttit.
What are you doing for dinah tonight?
Zo, ben ik weer. Niet bijgeslapen, wel beter hoofd.

Wah, die eierboer van Bambi (die je doos volpropt en dat voor slechts 1 euro! Vóóroorlogse prijzen!). Maar lekker hoor, het dorpse leven.

En Dreamer heeft klaslokaal in alcohol- en knoflookdampen gehuld, zie ik, en Toet doet iets met koek. Kan dat ook suikervrij, of ben ik nou een zeikerd?

Verder glijd ik hier rustig naar een ik-weet-het-echt-niet-meer huilbui over werk, door lichamelijk ongemak van hoofdpijn (gisteren) en slecht slapen (vandaag, oa) en vanmorgen een uitbarsting van baas, die zelf overwerkt is en dat altijd op omgeving afreageert en dat wéét ik wel, maar ik wil het even niet (meer). En ik heb geen rek meer, in bestaan. Vroegah, toen ik nog maar 1 kind had en die nog in deeltijd en minder relatie, wilde en kon ik veel vaker werkreizen en kon ik af en toe avond doorwerken hier en dan 's ochtends tot 8 uur slapen (als geen Zoon) en nog ongeveer op tijd hier zijn. Nu gaat iedere fucking dag de wekker ergens tussen 6 en half 7 (ik ben daar slecht in, voor mij is dat écht midden in de nacht), moet ik altijd ergens een kind halen 's middags en ben ik 's avonds zo moe dat ik vaak niet eens meer de telefoon opneem. Als ik nu meer tijd / energie aan werk besteed, gaat het direct ten koste van kinder-lief-tijd. En dat wil ik niet. En daar baalt Baas van. Ik bedoel; hij begrijpt dat mijn situatie anders is, maar hij baalt er toch van. En daar baal ik van. En zo zitten we een beetje klem.

Zeikerdezeikzeik.

kortom: iemand nog koffie?
Dries op dinsdag
Balen Lil. Werkverhaal dan. Ken het gevoel van die huilbuien wel trouwens. Egnie leuk...

Hug!

Zou Bam al een lekker gekookt eitje bij dr ontbijtje hebben gehad? We moeten in het weekend maar eens een afspraak maken voor een Cheerstour, met een bus (ik kan vast korting krijgen ) een rondrit NL langs alle nieuwe (en oude) huizen van de kroegganger!
Morguh.

Koffie graag. Ben te lui om naar keuken te lopen.

Lil, ik snap je. Spagaat.

Zou jouw functie geen duo kunnen worden? Een goede 2e Lil erbij, jij iets minder spagaat maar toch tevreden kunnen zijn over werk, nog steeds leuke projecten maar iets minder want gedeeld, nog steeds werkreisjes maar iets minder want gedeeld?

En een 2e Lil zu hause, in de vorm van een kittig Thaise 18-jarige die lief is voor kinderen en in bezit van rijbewijs B? (ook leuk voor GG)

Of gewoon even flink de P in hebben (dat mag) en het daarna voor lief nemen in de wetenschap dat het tijdelijk is. Nog paar dagen, is GG er weer.

Wij willen sowieso over paar weken een OpenHuis doen, laat wel weten wanneer dat gebeuren gaat want jullie zijn natuurlijk ook uitgenodigd.

Koken is goed gekomen gisteren. Makkie, dat inductie. Was even bang dat pannen er niet geschikt voor waren (edelstaal) maar bleek juist prima.

En net herkende ik mijn eigen deurbel niet eens. *blont*

Mijn buurvrouw van 65+ (maar jong van geest) had een tupperware-doos vol blauwe druiven voor me. Uit eigen tuin. Liefff.

Moet zo de oude school van Noah even bellen. Nieuwe juf van Noah was heel verbaasd, hij weet nog helemaal niks van eerste woordjes en lettergrepen en meer van dat soort noodzakelijks om te leren lezen. Juf vraagt zich af of hij uberhaupt wel iets geleerd heeft op oude school en het leek haar verstandig om Noah nu vast intern te begeleiden, anders een te grote achterstand op rest van de klas. Vond het maar een vreemd verhaal, hoe kan die klas nu al zover zijn? Nah ja, we zien wel.
Oh, en iets anders, jullie mening graag:

Ik was gisteren op zoek naar een oppas hier voor de kinders, voor af en toe overdag (als ik naar ziekenhuis moet) of 's avonds. Nu heb ik een aantal belangstellenden, van 13 en 14 jaar.. Zouden jullie dat doen?

Zijn 13/14-jarigen in staat om verantwoordelijkheid te dragen voor 3 kleine kinderen? Ik heb er erg mijn vraagtekens bij.

Maar aan andere kant: Heb zelf op die leeftijd ook opgepast, bij een gezin met 4 kleine kinderen waarvan er 3 autistisch waren/ ADHD hadden (1 van die 2, weet ik niet meer. De oudste is uiteindelijk in dagopvang geplaatst bij de Hondsberg en kwam alleen in het weekend thuis) en ik zelfs hele dagen alleen met ze was (in weekend) en medicatie moest geven. Éen van die kindjes had ook astma namelijk. Misschien zat er ook wel Ritalin bij, ik weet het niet meer. Maar goed, ik kon dat dus ook. Maar toch vind ik het nogal wat, op die leeftijd voor jonge kinderen moeten zorgen.

Zouden jullie dat doen? Of verder zoeken?
Oh Lil, wat akelig! Kan me je huilbui flink voorstellen (en gooi er maar uit, soms helpt dat al de dingen weer wat helderder te zien) vind optie van Bam wel een goeie: duo baan van maken. Maar ja, is vast minder simpel dan het lijkt.

Ik heb pas 1 week gewerkt en loop nu alweer tegen 100.000 dingen aan waardoor het niet prettig en praktisch is. Leentje is van de leg. Wil ineens nachtvoedingen (gisteren half 2, vannacht 5 uur) terwijl ze al 2 maanden sliep van 8 tot 7. Ging bij Lotje destijds net zo. Maar Leentje is ook overdag van de leg, huilt veel en is haar slaapritme kwijt. En huishouden loopt voor geen meter, was ligt overal stápelhoog, zo hoog dat ik niet weet waar ik moet beginnen en dus maar niet begin. En ikzelf zit er ook niet zo lekker mee: eigenlijk wíl ik gewoon niet werken, ook al is nieuwe baan vast leuk. Ik wil gewoon thuis zijn, bij mijn kinderen en álles meekrijgen en niet steeds achter de feiten aanlopen enzo.. Hmm nou ja.. mijn rek is er dus ook een beetje uit. (Daarbij ik WEER kiespijn godverdegodverdegodver en heeft Loentje weer/ nog neten)

Bam, wat een gek verhaal zeg. Dat scholen zo kunnen verschillen! Noah zit toch ook gewoon pas net in groep 3? Hier leren de kleuters trouwens wel lettergrepen (dmv klappen: "hoeveel klapjes heeft een woord?" bananenschil 4!) en doen ze ook al best veel met letters. Maar ik vind zo'n nieuwe juf dan ook wel behoorlijk voorbarig om op dag 2 (toch?) daar al over te beginnen. Mag dat kind niet eerst gewoon een beetje wennen? Misschien heeft hij wel alle energie nodig nu op sociaal vlak en komt de kennis straks vanzelf weer naar boven drijven als hij een beetje lekker op zijn plek zit.
quote:Bambi schreef op 25 september 2007 @ 10:43:

Oh, en iets anders, jullie mening graag:

Ik was gisteren op zoek naar een oppas hier voor de kinders, voor af en toe overdag (als ik naar ziekenhuis moet) of 's avonds. Nu heb ik een aantal belangstellenden, van 13 en 14 jaar.. Zouden jullie dat doen?

Zijn 13/14-jarigen in staat om verantwoordelijkheid te dragen voor 3 kleine kinderen? Ik heb er erg mijn vraagtekens bij.

Maar aan andere kant: Heb zelf op die leeftijd ook opgepast, bij een gezin met 4 kleine kinderen waarvan er 3 autistisch waren/ ADHD hadden (1 van die 2, weet ik niet meer. De oudste is uiteindelijk in dagopvang geplaatst bij de Hondsberg en kwam alleen in het weekend thuis) en ik zelfs hele dagen alleen met ze was (in weekend) en medicatie moest geven. Éen van die kindjes had ook astma namelijk. Misschien zat er ook wel Ritalin bij, ik weet het niet meer. Maar goed, ik kon dat dus ook. Maar toch vind ik het nogal wat, op die leeftijd voor jonge kinderen moeten zorgen.

Zouden jullie dat doen? Of verder zoeken?

Hmmm... ik vind 13/14 voor overdag wel erg jong. Voor 's avonds als de kinderen slapen zou het misschien wel kunnen. Maar eigenlijk ligt mijn leeftijdsgrens bij 16. Al past ik zelf inderdaad ook al op vanaf mijn 14e en kon dat ook prima aan. Ik had ook een gezin met 3 kleine kinderen (0, 1 & 2) waarvan de ouders een (of eigenlijk "de" hier in Pimpeltown) discotheek hadden, dus dan paste ik meestal 's avonds op, bleef ik de nacht en dan de hele volgende dag. Ook heb ik eens een week met die kinderen in huis gezeten toen ouders in scheiding lagen, maar toen was ik denk ik al 17.

Kan je voor overdag niet een leuk omaatje vinden ofzo? Die buuv van de druiven? (lieve actie trouwens!)
Noah zit ook in groep 3 toch? Ik merk wel dat het vlot gaat bij GG in de klas. GG kon al lezen, maar zegt ijverig iedere dag de nieuwe woorden die ze geleerd hebben. Ze hebben al een aantal letters leren schrijven ( in echt schoolschrift) en het fenomeen vraagteken en komma is ook al bekend. Snel. Het schijnt dan ook dat iedere groep 3-er met de kerstvakantie kan lezen. Dus als dat zo is snap ik wel dat ze al iets verwachten, maar hij is na de vaakntie pas net 2 of 3 weken naar school geweest toch? Affijn, ben benieuwd wat oude school zegt. Kan nieuwe school niet beter bellen dan jij?

Ben je moe bambi van alle hektiek rondom het verhuizen? Hoe gaat het nu met je? Lukt het om door je eten wat meer energie te krijgen, je zou toch naar de dietiste gaan?

Gat lil, ik snap het helemaal...... ik heb wel de indruk dat er dingen moeten veranderen. Ik lees zovaak dat de rek eruit is bij je (en begrijpelijk hoor) dat ik een beetje bang wordt dat er een moment komt dat het ècht teveel is. Wat dan? Misschien toch van te voren proberen spijkers met koppen te slaan? Misschien inderdaad een poging tot formeren van een duo baan, of de sabbatical waar GG het over had? Moelijk hoor, voor jou dus gewoon maar even een dikke .

Koekjes? Ik heb net pakkenvol gehaald.... ,meiden, er moet flink gegeten gaan worden.Ik heb nog niet eens alles, maar nu al 3 tassen vol. Niet alleen met koekjes hoor, vrees niet. Er is ook chocola, chips, olijven , kaasjes noem maar op . Vrijdag haal ik de rest, dan gauw nog wat kokkerellen, dan door naar een bruiloft en dan lekker op pad naar ons eigenste slempweekend!!! Ik baal erg dat ik niet naar het bruiloftsfeest van mijn collega èn het afscheidsetentje van een andere collega voorafgaand aan dat feest kan , maar dat ik met julie weg ga maakt een hoop goed! Ik heb er superveel zijn in!
superlief inderdaad! Ik vind het ook te jong, zou het niet doen als ik jou was.

Trouwens, even voor de andere moeders met kinderen die dol zijn op Dikkie Dik. Er komt een theatertour van Dirk Scheele over Dikkie Dik, ziet er leuk uit en komt in een behoorlijk aantal woonplaatsen van cheersgangers volgens mij . Toet, misschien dus maar gewoon bij Dirk achterin de tourbus hoppen voor de rondgang door NL?
Pimp

Da's ook allemaal wat.. En wéér kiespijn ook. Kut!

Neten: als je Loentjes haar vanavond insmeert met (keuken)azijn (ja, dat stinkt..) dan krijg je ze er morgenochtend makkelijker uit.

(heb je na 7 dagen wel het shampoo-en met luizenshampoo herhaald?)

Ja, nog gekker zelfs, die juf vertelde me dat gistermiddag al. Na 2 keer een paar uurtjes op school, voor allereerst in nieuwe klas enzo. Beetje voorbarig. Maar goed, ik ga zo toch oude school even bellen want er is ook nog geen onderwijskundig rapport verstuurd voor hem. Kan ik gelijk vragen hoe ver ze in die groep 3 waren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven