Is er misschien een schilder in de zaal?

07-03-2010 19:52 140 berichten
Ik schilder. Niet deuren en raamkozijnen enzo, maar schilderijen. Dat doe ik met acrylverf gemengd met plakkaatverf, en dat gaat altijd goed. De schilderdoeken die ik gebruik zijn heel goedkoop. Ik haal ze bij winkels als Action, Kruidvat en V&D. Deze doeken zijn altijd voorbewerkt (waarmee weet ik niet, dat staat er niet op). De grootste die ik tot nu toe gemaakt heb, is 1 meter 20 bij 40 cm, en die is heel goed gelukt.

Maar nu heb ik toch een probleem. Ik wilde een doek hebben van 90 bij 90 cm. Dat was nergens te koop, dus heb ik het besteld op internet. Van katoen. Na bezorging meteen vol goede moed begonnen, maar al snel merkte ik dat het moeizamer ging dan normaal. De verf dekte totaal niet goed, ook niet na twee lagen (wat normaal altijd genoeg is). Ik móest er dus nog wel een laag overheen doen, met als gevolg dat het op sommige plekken te dik werd, en na het drogen ging barsten. Helemaal niet mooi, mijn werk moet juist heel strak zijn, dat is mijn stijl. Ik begreep ook niet hoe het kon, tot het me begon te dagen dat dit doek niet was voorbewerkt. En dat is dus wat ik hier nu wil vragen: komt het daardoor? Had ik het doek eerst moeten voorbewerken met een primer zoals bijvoorbeeld Gesso? Het schilderij is inmiddels af, maar ik ben er niet tevreden over. Op verschillende plekken is het dus gebarsten, en overal zitten bobbels. Ik wil het opnieuw gaan maken, en heb een ander doek besteld. Polyester dit keer, en dit is wel universeel geprepareerd. Zal het daardoor dit keer beter gaan? Voor de zekerheid heb ik er ook maar een emmer Gesso bij besteld, maar ik weet niet of het verstandig is om dat nu ook nog te gebruiken.

't Is een heel verhaal, maar ik hoop dat iemand hier er verstand van heeft. Eind van deze week wordt het doek bezorgd, en ik wil er dit keer iets beter voorbereid aan beginnen.

Voor alle andere tips over het schilderen met acrylverf en plakkaatverf sta ik trouwens ook open!
Alle reacties Link kopieren
Kan ik nu ook jouw website zien?
wie de mens kent houdt van dieren
Als je op mijn profiel klikt wel ja. Moet je wel nog eerst even in je mail mijn vriendschap goedkeuren door op de link te klikken. De mail was vanmiddag al gestuurd geloof ik.

Anders doe ik het nu nog wel even.
Lukt niet. Viva kan je niet vinden.

ik zet hier wel even mijn webadres neer, een paar minuten en dan haal ik het weer weg:
Heb je m?
Okay, gelukt. Mooie website. Je houdt van mollig. Hoe oud ben je eigenlijk?
41

hoezo?
we zijn van hetzelfde bouwjaar
Ik ben op het moment bezig met hout, wel dezelfde stijl als mijn schilderijen. Foto's staan nog niet op m'n website.
Heb je en studio?
Ik heb een atelier (werkkamer) thuis.
quote:whopper schreef op 10 maart 2010 @ 23:06:

Ja. Onder [DOEN] staat dan hug en maak vriend.

Ik heb dat bij jullie allemaal al gedaan maar niemand wil mij geloof ik Geen idee of je mij ook hebt uitgenodigd maar if so, dan heb ik geen mail ontvangen
Nu wel
Hmm, nog steeds niet en als ik jou wil uitnodigen krijg ik de melding dat de gebruiker niet gevonden kan worden.
Oh, inderdaad. die melding heb ik nu ook bij jou. Misschien vorige keer ook wel maar daar heb ik dus niet op gelet.
Even uppen, ik heb een vraag

Ik wil gaan experimenteren met het opplakken van materiaal op canvas (schelpenzand, papier, aluminiumfolie etc) Kan ik daar iets van medium ofzo voor gebruiken? *klok klepel alert*

En kan ik dit ook gebruiken om foto's of schetsen over te zetten (doordrukken) op canvas?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven