Kook & Co de slanke keuken

12-03-2010 16:00 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit kookboekje gekocht en ben vol goede moed aan de kwarktaart geslagen met chocola.

Nu moet je deze volgens het recept op laten stijven in de koelkast, maar op het plaatje ziet het er gebakken uit? Nu heb ik hem in de koelkast en lijkt het gewoon een kwarktaart alla dokter utker en ik had zo gehoopt op een brownieachtige taart....

Heb ik iets gemist in het recept? Weet iemand dit?
volgens mij is een kwarktaart nooit gebakken?

Mijn ervaring is dat de baksels er nooit zo uitzien als op het plaatje.
En al helemaal niet een boek waar "slank" op de kaft staat.

Dan moet je helemaal je verwachtingen bijstellen.

Heb trouwens wel eens een stukje gelezen van een fotografe die vooral voor kookboeken fotografeerde. Eten dat gefotografeerd gaat worden wordt meestal heel anders bereid. Zo gaat er een hoop gelatine in een helder bouillonnetje omdat het voor de foto niet handig is als alle ingredienten op de bodem van de pan liggen.
Ramiaatje, een cheesecake the american way wordt zeker gebakken!

Sorry To, ik heb geen idee. Als 'ie gebakken had moeten worden, hadden ze dat er toch wel ingezet?
Ja dat denk ik dus ook. Er stond bij dat ik de oven moest voorverwarmen op 160 graden en tijdens het opwarmen kon ik dus de chocolade smelten.

Daarom dacht ik dat je de taart ook moest bakken. Zeker ook omdat er rauwe eieren in zitten. Samen met man het plaatje helemaal bestudeerd en hij zegt ook dat het er gebakken uit ziet. Nou ja....ik proef straks wel...
Da's gek...je verwarmt de oven voor maar gebruikt em vervolgens niet? En er zitten rauwe eieren in? Hmmm...dat klinkt wel als iets dat gebakken moet worden...
Chocolade kwarktaart

Ingrediënten

125 gram pure chocoladebiscuits; 50-60 gram gehakte amandelen; 90 gram gesmolten boter; 1 1/2 eetlepel bruine basterdsuiker;.INGREDIENTEN VOOR DE VULLING: 500 gram kwark; 125 gram bruine basterdsuiker; 125 gram gesmolten chocolade (puur); 125 ml. slagroom; 2 geklopte eieren; 1 1/2 theelepel geraspte sinaasappelschil.

Hulpmiddelen

Middelgrote ronde springvorm; bakpapier; houten lepel

Voorbereiding

Vet een ronde springvorm in met gesmolten boter en bekleed deze met bakpapier.

Bereidingswijze

Maak de biscuitjes met de amandelen fijn tot ze kruimels zijn (in een plastic zakje met deegroller fijnmaken of in de keukenmachine).Voeg de boter en de suiker toe en vermeng alles goed met elkaar. Druk het mengsel goed op de bodem van de vorm en laat het in de koelkast opstijven. Verwarm de oven voor op 160 graden C. Vermeng de kwark en suiker tot een romig mengsel. Roer de afgekoelde gesmolten chocolade, room, eieren en sinaasappelschil erdoor. Meng dit alles tot een glad mengsel. Giet de vulling op de kruimelbodem en strijk de bovenkant glad. Bak de taart in 90 minuten, tot de vulling stevig aanvoelt. Laat de kwarktaart in de VORM AFKOELEN gedurende een nacht in de koelkast. Garneren met geklopte slagroom, verse frambozen en chocolade krullen.

zoiets?
quote:Pelikaan schreef op 12 maart 2010 @ 16:21:

Da's gek...je verwarmt de oven voor maar gebruikt em vervolgens niet? En er zitten rauwe eieren in? Hmmm...dat klinkt wel als iets dat gebakken moet worden...Dat vonden wij dus ook bijzonder... chocolade kun je ook op een andere manier smelten. Dat recept wat hieronder staat zou wel wat in de buurt kunnen komen. Wat zal ik doen alsnog bakken? Het is met yoghurt en kwark, gesmolten chocolade, eiwit en een eidooier. Als bodem heb ik koekjes met chocoladestukjes...
Ik zou zelf in ieder geval geen taart met rauw ei erin willen eten. Je kunt het proberen in ieder geval en anders is het een enkeltje richting het vierkante archief.
Dat vrees ik ook. Had er zo'n zin in. Ben al niet zo'n kookwonder en dacht dat ik een makkelijk boekje in handen had waarmee ook een kookkluns als ik een lekker recept in elkaar kon draaien.

Ik ga straks rosti maken van wortel. Ben benieuwd hoe dat gaat. Komt uit hetzelfde boek. Mijn man heeft inmiddels de bestellijst van de chinees binnen handbereik gelegd..
Oh, nog een tip: koop geen kookboeken met slanke taarten. Taarten horen gewoon caloriebommen te zijn ;) Als je dan zondigt, zondig dan ook goed en lekker. Is ook nog veel bevredigender ;)
quote:Sanmi schreef op 12 maart 2010 @ 16:31:

Dat vrees ik ook. Had er zo'n zin in. Ben al niet zo'n kookwonder en dacht dat ik een makkelijk boekje in handen had waarmee ook een kookkluns als ik een lekker recept in elkaar kon draaien.

Ik ga straks rosti maken van wortel. Ben benieuwd hoe dat gaat. Komt uit hetzelfde boek. Mijn man heeft inmiddels de bestellijst van de chinees binnen handbereik gelegd..

Hahaha Klinkt heel hoopvol!

Ik zou de taart gewoon bakken zoals het in dat recept staat, eventueel op een gegeven moment een zilverfolietje erover, omdat de bovenkant anders donker kan worden. Ik heb alleen geen idee of je yoghurt kunt bakken :S ik heb het tot nu toe alleen met kwark gemaakt. Succes, hoop dat het allemaal lukt!!
grappig kookboek. Rosti van wortel en een oven voorverwarmen voor niks. ;) Hoop dat je het alsnog in de oven kunt doen, rauw ei eten lijkt me niet echt de bedoeling of heb je alleen het eiwit gebruikt, dat gebruik je ook in mousses en dergelijke en die gaan natuurlijk ook niet in de oven.

ik heb zon vermoeden dat het lekker chinees wordt voor jullie vanavond..
quote:Pelikaan schreef op 12 maart 2010 @ 16:32:

Oh, nog een tip: koop geen kookboeken met slanke taarten. Taarten horen gewoon caloriebommen te zijn ;) Als je dan zondigt, zondig dan ook goed en lekker. Is ook nog veel bevredigender ;)Ik zag later pas dat het om de slanke keuken ging hoor. Er staan best lekkere gerechten in. Daar had ik naar gekeken toen ik hem kocht. Maar hij staat nu in de oven en ik zit het bakproces te bewaken... . Ik laat nog wel even weten wat het resultaat is geworden en ook of het chinees of wortel is geworden. Bedankt voor de tips
Ben heel benieuwd! Hoop dat het allemaal lekker wordt!
Ramiaatje, TO vertelt dat er ook een eigeel in zit
De worteltjes worden gewoon gekookt. Ik had slagroom gekocht in plaats van schenkroom. Blijkt schenkroom kookroom te zijn. Zucht..
quote:Pelikaan schreef op 12 maart 2010 @ 16:46:

Ramiaatje, TO vertelt dat er ook een eigeel in zit

o ja dat zie ik inderdaad. Maar evengoed wordt dat ook nog wel in een koude taart (mousseachtig) gebruikt.

ik maak zelf ook altijd chocolademousse met opgeklopt eiwit en opgeklopt eidooier en dan eet je het ook rauw.

Ben benieuwd hoe de taart geworden is.
Nou... de taart was geen daverend succes. Ik had hem volgens recept dus laten opstijven in de koelkast alla dr Utker (niet lekker) en daarna dus in de oven (ook geen succes).

Hij is de kliko in... zonde.

Het kookboek heb ik ook maar in de kast gemikt. Ik houd het wel op een taartje van de bakker.
ik was zo benieuwd naar de worteltjesrosti..
Ik heb verder alle ingredienten nog in de kast. Ik zal volgende week het boek weer even uit de kast toveren en alsnog de rosti maken...laat ik wel even weten... .

Moet eerst weer wat moed verzamelen om aan het koken te slaan. Heb vanavond bijna een steelpan in brand laten vliegen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven