Mode & Beauty alle pijlers

(niche) parfums, parfumfreaks..(pas op: verslavingsgevaar!)

24-01-2010 20:19 2077 berichten
Alle reacties Link kopieren
bij deze: lekker uitgebreid doorleuteren over niche parfums, moeilijk te vinden parfums, geurnoten, ruiken tot je er bij neervalt, samen parfumshoppen etcetera!!

Welke geur draag jij vandaag?

Als je meer over een bepaalde geur wil weten:

www.fragrantica.com

www.osmoz.com

www.perfumeintelligence.co.uk

hier kun je kijken voor (niche) parfums en proefjes:

www.ausliebezumduft.de

www.luckyscent.com

www.suendhaft.com

www.celeste-parfums.nl

www.skins.nl

www.thedifferentscent.de

http://shop.lessenteurs.com

www.exclusievegeuren.nl

www.1572.eu

Als je meer van "indy perfumers" houdt:

www.sonomascentstudio.com

www.dshperfumes.com

www.tauerperfumes.com

www.veroprofumo.com

www.profumo.it

www.aftelier.com

www.soivohle.com

ook leuk voor alles "handmade": www.etsy.com

Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)

www.makeupalley.com

www.perfumeoflife.org

www.basenotes.net

www.beautyboard.de

www.beautyjunkies.de

En voor wie er ook nog meer over wil lezen:

een pagina vol met links naar blogs

http://thedrydown.com

Nederlandstalig:

http://geurengoeroe.web-log.nl/

http://hetparfum.blogspot.com/

Je zou er bijna parfum moe van worden
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Ook met spierpijn kun je heel goed ruiken hoor Marnie . Desnoods zetten we je op een stoel en komen we steeds de geuren bij je brengen. Maar sterkte!

Geuren van Bond houden trouwens wel enorm lang, vanochtend rook ik Bryant Park en Fifth Avenue nog heel goed, en dat had ik eerder ook al met Chinatown.

Vandaag, om vast in de stemming te komen voor morgen, Angelique Noire van Guerlain.
Zooo, even over Guerlain nadenken.....ik ga morgen zo veel ruiken! Ik ben heel benieuwd naar Petite Robe Noire, Philtre d'Amour...volgens mij heb ik die lang geleden al eens geroken, maar toen had ik al te veel gesnuffeld...Sous le Vent ....Secrets de Sophie....en Tonka Imperial natuurlijk!

Beauties, denk je aan mijn flessie?

Zouden ze die nieuwe Annick Goutal al hebben...Nimfeo Mio of zoiets...
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Escada!
quote:marnie schreef op 11 maart 2010 @ 19:53:

Zooo, even over Guerlain nadenken.....ik ga morgen zo veel ruiken! Ik ben heel benieuwd naar Petite Robe Noire, Philtre d'Amour...volgens mij heb ik die lang geleden al eens geroken, maar toen had ik al te veel gesnuffeld...Sous le Vent ....Secrets de Sophie....en Tonka Imperial natuurlijk!

Beauties, denk je aan mijn flessie?

Zouden ze die nieuwe Annick Goutal al hebben...Nimfeo Mio of zoiets...Marnie, ik denk dat ze de nieuwe Annick Goutal al hebben, want hij staat toch op hun website. Ben ook heel benieuwd naar morgen en ook om jullie te ontmoeten!
Biebiep: ik had nog niet eens op de website gekeken....wordt vast super!!
Aan de Wevelgem-gangsters:

Allemaal vroeg naar bed, dan is het eerder de volgende ochtend!

(als je tenminste kunt slapen haha!)

Alvast heel heel veel plezier morgen, rij voorzichtig en wij achterblijvers verwachten natuurlijk een uit-ge-breid verslag (met foto's!).

Marnie, leuke beschrijving van Jour de Fete, dat is een geur die ik wel ongeroken zou kunnen bestellen, ware het niet dat ik eerst even op mijn salaris moet wachten. Ik zat al klaar met creditcard vandaag, maar helaas, geen prijs in de staatsloterij
Hallo,

Sluit me bij DS aan, rij voorzichtig, ruik veel en fotografeer

Heel veel plezier morgen, en hopelijk zonder spierpijn Marnie.

Vandaag in Montale White Musk, weer complimentjes
Ik heb ook al wel een te ruiken lijstje:

Liu, Philtre d'Amour, Rose Barbare, Iris Ganache, alle 3 uit the voyage collection. Tonka Imperiale vorige keer al geroken, maar nu graag op mijn huid, toen alleen op een waaier.

Ik ga vroeg naar bed en er over dromen!

Slaap lekker.
Ben heel even hier, was net bij de buren hahah, andere topic en ik heb ze op pc altijd naast elkaar openstaan dus noem ik het buren.

LadyP, Rose Barbare vind ik superlekker maar ja....ik heb ook een lijst zeg, ik kom huid tekort om alles op te doen, wordt mensen van de straat trekken om geuren op huid te kunnen ruiken . Op papier vind ik nooit wat.

De nieuwe van Annick is zooo lekker.

Marnie mocht je spierpijn niet over zijn dan hebben ze in dezelfde buurt iets met rode lampen, zouden dat allemaal infrarood lampen zijn dus soort fysiotherapeuters of snap ik um niet?

Trusten allen.
quote:smelly schreef op 11 maart 2010 @ 22:05:

Marnie mocht je spierpijn niet over zijn dan hebben ze in dezelfde buurt iets met rode lampen, zouden dat allemaal infrarood lampen zijn dus soort fysiotherapeuters of snap ik um niet?

Trusten allen.

Ja, en dan zetten we nog een politiepetje op: zo zo mevrouwtje, u moet even meekomen. Wij hebben een stukje schone huid nodig. U wilt ons toch wel van dienst zijn?
Marnie ja dat zie ik al voor me ! Niet eens een slecht idee als ze maar wel schone huid nog hebben en geen uh...gebruikte huid brrrr......men denkt vast, waar gaat dit nou weer over?

hoe later op de avond hoe lager het niveau haha.
Goodevening ladies

Ben net thuis, zoontje naar opa en oma gebracht.

Marnie, ja ze hebben de nieuwe AG in Wevelgem.

Yep Marnie, ik vergeet je flessie niet!

Even snel gelezen en wat een geweldige Guerlain namen zie ik voorbij vliegen.

Ik wil ook Les Secrets de Sophie ruiken en Tokyo vd voyage collection en nog meer tuurlijk

Had vandaag La Peitie Robe Noire op en mijn vader vond me erg lekker ruiken

Tot morgen dames!!
Getverdemme Smelly hahahaha
Heel veel plezier morgen, maak er een leuke dag van!

Marnie, LadyPhoxy, Philtre d'Amour is een heerlijke geur voor de zomer, lekker veel citrus, fris en zacht bloemig.
Veel plezier vandaag, Wevelgem dames .
Ga maar even dit topic naar boven halen,anders kunnen jullie hem niet vinden als jullie vanavond ons uitgebreid verslag komen doen hihi
na n stuk of 25 papierstrookjes te hebben geroken pikte ik er deze 5 uit:

Aziyade v Parfum d Empire

Le Treisieme Heure v Cartier

L Eau Trois v Dyptique

Bois d Armenie v Guerlain

L Autre v Dyptique

aziyade stond lang op 1 maar uiteindelijk viel mijn keus op de licht 'zweterige' oosterse kruidenmarkt geur L Autre.

Deze was echter niet op voorraad dus kon ik m niet ter plekke kopen.

En nu heb ik spijt dat ik niet alle 25 papierstrookjes mee heb genomen want ik ben de helft alweer vergeten!

We zijn schandalig verwend, wat een bijzondere zaak met bijzondere mensen en n snurkend hondje onder tafel, en wat leuk om Beauties, Biebiep en Geurtje voor het eerst te ontmoeten, en wat leuk om Marnie, Smelly en Ladyphoxy weer te zien, geen steek veranderd sinds de laatste keer haha!
ff snel want doodmoe: het was geweldig dames!!!!

De Guerlainfamilie is weer mooi uitgebreid! Tonka Imperial (vanzelfsprekend)....Oriental Brulant...en van de mega gulle bon die ik voor het rijden mocht ontvangen: La petite Robe Noire!

Morgen meer, eerst even pitten! Welterusten allemaal...
Zo ik meld me hier ook. Ben doodop maar zoooo geweldig was het met dank aan onze Beauties!!! wat een zaak en wat een ontvangst en die geurenles en alles erbij, ik zat te gloeien op mijn stoel zo fijn om mee te maken zeg. David kan ontzettend mooi vertellen over geuren en we hingen aan zijn lippen, hij weet de historie over elke geur. Wat een passie en wat weten deze mensen veel! En wat zijn we verwend. Ik kan hier weken op teren dit gelukzalige gevoel.

Het gezelschap was leuk, allemaal beetje nerveus want ja...het is onze passie en we zagen toch weer dames die we nog niet eerder hadden gezien en vice versa.

Marnie thanxxx voor het rijden.

Oke, nu met de billen bloot, heb wel wat veel maar ja...Philtre D Amour met oog op de zomer fris maar meer geconfijt fris, Attrape Coeur mooie bijenfles en die gaat eruit dus dubbel leuk om hem te hebben, Angélique Noire, Parure,Pamplelune de verbeterde versie, die vind ik dus wel lekker en Quand Vient etc....Cuir Beluga vergeten te ruiken maar ach bestellen is heel simpel en verzenden wordt gratis gedaan .

Ik heb dit stukje ook bij de buren gepost , ben te lui om alles weer te schrijven dus even kopie en plakken.

Leuk om Marnie, Tijger, LadyP weer te zien, nieuwe ontmoeting met Geurtje, Biepbiep was superleuk! Het hondje was zo schattig trouwens.

Ik ben nu al zooo blij dat L eau Trois te koop is van Diptique daar, nergens te koop . Alle geurstrookjes liggen voor me maar ze hebben elkaars geur overgenomen , stelletje klonen zijn het!

Trusten allemaal.
ja Beauties, onwijs bedankt voor het organiseren van deze leuke, leerzame, verrassende, verwennende en bovenal supergezellige dag!

*voelt zich nu best lullig niet gedacht te hebben aan het meenemen van n bedankje voor de organisator... :/ *

volgende keer maak ik het goed!!
Ook hier wil ik even roepen dat ik echt geniet van alle mooie verhalen!
Zo, goed geslapen zeg! Ben zo blij met mijn aankopen Bois d'Armenie en Philtre d'Amour. Smelly, had helemaal niet meegekregen dat jij die ook gekocht had!

Mijn aanwinsten hebben vannacht naast me op bed gelegen en ben nu in Philtre d'Amour....zomer

Mijn geurstrookjes waren ook nogal besmet met elkaars geuren, helaas.

Tijgermeisje, lees nu je top 5 en hebben we toch een geur gemeen: Bois d'Armenie die we allebei lekker vinden.

Als iemand trouwens nog een proefje wil van de nieuwe geur van Annick Goutal Ninfeo Mio, kwam 3 proefjes en 1 miniatuur tegen tussen de extraatjes....
Yes er komt een nieuwe niche parfumzaak in maastricht.
quote:daisybloempje schreef op 13 maart 2010 @ 10:12:

Yes er komt een nieuwe niche parfumzaak in maastricht....vertel....
Morgen allen.

LadyP, ja ik twijfelde maar na nog een keer die geur op jouw arm geroken te hebben ging ik overstag en ook omdat die geur er ook uitgaat. Ben niet zo van de frisse geuren maar deze is fris met iets geconfijterigs erin...ben erg benieuwd hoe hij vandaag bij jou ruikt en of hij lang blijft hangen.

Vandaag in Parure, gaat er ook uit of is er la uit.

Tangerine bedankt . Ja iedereen schrijft anders en iedereen is ook anders en dat maakt zo n topic al zo kleurrijk en geurrijk en zo mooi om te lezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven