Ik ben zo bang... deel 3

03-03-2010 13:04 2973 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tsja... deel drie alweer, helaas net na slecht bericht te hebben gekregen, dus ik hou de OP kort.

Ik hoop in ieder geval dat iedereen die meeschreef op de eerste twee topics weer, samen met mij, van dit topic het liefste en fijnste topic op het forum wil maken!

Deel 2: Ik ben zo bang etc... deel 2
Heb toch wat moeite met het Bambi verhaal; als vegetariër zijnde. Ik ben zo'n mietje met dieren.

Leuk die lama's, zullen we met zijn allen deze voor je kopen, staat leuk in de tuin. (hij is echt te koop!)

Maar dan mag je schoonvader niet meer langskomen!
Wat een lieffie phoehe die wil ik wel hebben. Oh zo dier neer schieten ook mietje dus he.

Nou wat gedoe zeg van belastingen he. Zal je maar gebeuren. Wat dacht je van eerst praten. Nu net deze man niet wat gedaan heb. Ik vond wel grappig zo positief mee omging. Een leuke cel inrichten ook wat waard he.
quote:robo schreef op 12 maart 2010 @ 15:51:

Norre, met het schaamrood op de wangen moet ik toegeven dat wij de lama's in La Bresse al eens bezocht hebben.

Met het petekind van Ro weliswaar, maar toch... en we hebben er niet eens één geschoten, schand!

Lieve Robo, zojuist jouw post doorgelopen en nee, ik ken de ziekte niet vanuit mijn omgeving, maar gossie, wat ben ik bevangen door jouw verhaal. En dan je héérlijk humor zo af en toe er tussen door: Chapeau vrouwke!

Ik wens je alle goeds!
Als Jan des B. uiteindelijk wel de cel in moet, kan Robo misschien een mooie poef voor 'm breien. Das tenminste gezellig, in tegenstelling tot dat strakke zwart-wit van 'm.
Robo, ik woon in Turkije. In een grote stad. Vlakbij waar vele Nederlanders naar de All incl hotels gaan. Niks voor mij dat hele dag eten. Je kunt er zelfs 's nachts eten.

Ik ben ooit eens au-pair geweest in Parijs. Vroeger ging ik met mijn ouders broers en zussen naar een klooster in de buurt van Macon - Cluny. Later verbleef ik toen ik 18 was voor 3 maanden in een nonnen klooster. 'snachts gingen we stiekem met de jongens wijn drinken. Ik heb hele leuke tijden gehad in Frankrijk. Spreek het alleen niet zo goed meer.
oeps dubbel!!!!
Water loopt me in de mond bij het idee van bambi's versgeschoten moeder. Verwerken jullie alles zelf.

hier vanavond limburgs zuurvlees. Ook erg lekker.
Ha, binnenkort denkt iedereen dat wij bloeddorstige, bambi-schietende jagers zijn

Terwijl wij het vlees heel handig van de buurman krijgen. 't Is er niet minder lekker om hoor, hoewel ik liever wild zwijn eet dan ree. Wild zwijn heeft meer smaak, zo lekker!

Net de weekboodschappen gedaan, nu pannekoeken bakken met spekjes, ui en kaas.

Geen zin om uitgebreid te koken vandaag. Man is thuis en helemaal happy met het cadeau van itsme! Dus van hem ook een hele dikke knuffel!
Maak me niet zo lekker robo, ook wild zwijn klinkt heerlijk. Kan je buurman niet wat opsturen
Alles wat je kookt klinkt altijd zo 'Frans' Bo.

Dan zie ik je voor me, in zwart/wit (film noir he), met een Bretons truitje aan, een driekwart broek en espadrilles er onder, terwijl je wijn drinkend (<------ doe je niet) en een Goulloise rokend (<----- ook niet), met een schort met rushes er aan, in je pannen staat te roeren.

Ro staat nonchalant tegen een deurpost geleund. Ook rokend, hij blaast de rook uit en knijpt zijn ogen tot hele Franse spleetjes. Hij mompelt iets, in het Frans. Hij heeft een kabeltrui aan en een vissersbroek, met een koord dicht geknoopt.

Zijn stem heeft dat grommelige, binnensmondse, wat Fransen kunnen hebben en waar hele volksstammen vrouwen van in katzwijm vallen.

'Wawawa merdetroitoir mangé.....?'

Jij antwoord, maar wacht eerst heel lang (dat is altijd zo in die film noir dingen, dat je denkt; praat effe door of zo!), je neemt een slok wijn en een trek van de sigaret zonder filter.....

'Crêpes.....'

Ro doet alleen maar een heel Frans knikje, hij slentert de boomgaard in en hakt hout (eerst trui uit).

Jij neemt de crêpes mee naar buiten, zet ze op de grove houten tafel neer en schenkt jezelf nog een glas rode wijn in, terwijl je een nieuwe sigaret opsteekt.

Dan rol je een crêpe op en neemt een hap, terwijl je nadenkend naar Ro kijkt die verderop met bezweet bovenlijf hout staat te hakken.

Hij is er klaar mee, loopt naar de oude waterpomp, pompt water in een stenen trog en gooit een paar handen water over zijn gezicht en rug. Hij droogt zich af met een ruwe handdoek en geeft zichzelf daar ongenadig mee van langs, in slow motion. Dan steekt hij een Goulloise op en wandelt terug naar jou. Jij schenkt hem een glas wijn in en hij gaat naast je zitten.

Samen kijken jullie in de verte, waar de zon ondergaat.

- FIN -

Nah, is dat film noir of niet?

Ik ben er zelf stil van!
LOL

Ik lig echt helemaal in een deuk hier

Dit is zo cool, ik heb het gecopy-paste in een documentje!

Nu Ro nog uitleggen waarom ik zo moet lachen... (en hem morgen even flink hout laten hakken, dat ook!).
*straalt*

Wat zegt 'ie, wat zegt 'ie, wat zegt 'ie?
En dat staren hè, dat gaat dan over velden vol met lavendel. Maar ja, dat zie je dan weer niet in zwart-wit...
quote:eleonora schreef op 12 maart 2010 @ 20:30:

'Wawawa merdetroitoir mangé.....?'

Hoe kom je erop!
Er was vandaag een topic actief met de titel "kruiden voor bami" ofzo. Ik las de hele tijd "kruiden voor bambi", en bedankt Robo haha. Is dat lekker, hertenvlees?
Kom ik even langs hier om te kijken hoe het met Robo is, krijg ik het verhaal van Leo voor mn kiezen!! Geweldig Leo, we missen je bij HvN

En Robo.. ik lees en leef mee met je
Nah ja, Ro ligt te pitten, die is op blijkbaar... kan ik 'm morgenochtend lekker laten lachen

Mensen, ik ga zo ook naar bed. Slaap lekker!

Ik heb een nachthemd met Bretonse strepen, telt dat ook, Leo?
Hahaha leo jij laat me lachen, ik zie het dus nu zo voor me

Ben blij dat ro er blij mee is. Itsman durfde het bijna niet om wijn te sturen naar zulke wijnkenners.

Nu weer aan het werk

slaap lekker bo,

Ps ik wil nu wel een keertje bij jouw eten, zolang ik niet eigenhandig mijn vlees moet schieten
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Trusten Bo!
Geweldig bedacht leo, zat ook ff te grinniken.
Leo

Fijn weekend Robo.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Wild schieten is denk ik iets van het platteland. Mijn buurvrouw zou compleet in shock zijn als ik vertel van de platttelandse gruwelijkheden Ik eet regelmatig een wild reetje, zwijntje, eend of gans. Geen probleem om het zelf te villen en uit te benen, zo'n dier heeft een prachtig leven gehad als je het vergelijkt met een voorgeprepareerd stukje kip bij de AH. Mijn malse zwijnfilets met portsaus was trouwens heerlijk. Slaap lekker allen
quote:Mirjam762 schreef op 12 maart 2010 @ 20:58:

Er was vandaag een topic actief met de titel "kruiden voor bami" ofzo. Ik las de hele tijd "kruiden voor bambi", en bedankt Robo haha. Is dat lekker, hertenvlees?

Ik was er niet op uit verwarring te zaaien. Manlief heeft gesmuld van mijn "komt-in-de-richting-bami".

En ik eet geen bambi.

Leo's film noir is wel tres excellente geloof ik. Of ligt dat aan de 3 glazen rode wijn die ik (geheel tegen mijn gewoonte in) achter de kiezen heb?
*komt alleen even binnenvallen om te lezen hoe het gaat*

Knap geschreven Leo... ik zie het zo voor me

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven