Geld & Recht alle pijlers

Vakantie op pof niet aangepakt

13-03-2010 15:09 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
.

Leen jij geld voor vakantie?

Totaal aantal stemmen: 79

Nee, natuurlijk niet (97%)
Ja, waarom niet? (3%)
Wij hebben alleen een hypotheek voor huis. Alles daarnaast is een kwestie van richten op wat we willen , vast stellen welke bedrag nodig is en sparen voor dat doel. Dat dit gevolgen kan hebben voor eventuele andere zeer gewensde uitgaven (denk vakantie) dan is dat zo. Als wij toch een vakantie besluiten te boeken kan er iets anders niet of met minder budget.

Ik ben opgevoed met de gedachte:

"Je kan niet meer geld uitgeven dan dat je hebt, en op geen enkele wijze heb je recht op dat wat je niet kan betalen".

Een ieder die anders vindt zet eigen handtekening onder eigen financiele keuzes. Bescherming hierin is in mijn ogen betutteling immers als je groot genoeg bent om op jezelf te wonen, ben je volgens mij groot genoeg de gevolgen van eigen financiele keuzes te aanvaarden.
Natuurlijk leen ik geen geld voor een vakantie. Er zijn hele volksstammen die het wel doen. Van mij hoeftt dat niet anders behandeld te worden dan iedere andere lening.
Geld lenen voor een vakantie... ik vind het niet slim. Ik begrijp echter wel dat het niet wordt aangepakt. De regering hoeft domme mensen toch niet alles te behoeden.

Er is zoveel berichtgeving momenteel over financien ed. dat je wel oliedom moet zijn om een lening af te sluiten voor vakantie.
Rood staan aan het eind van je vakantie.....ok.

Geld lenen voor een vakantie; no way!
.
quote:Sanmi schreef op 13 maart 2010 @ 15:17:

Geld lenen voor een vakantie... ik vind het niet slim. Ik begrijp echter wel dat het niet wordt aangepakt. De regering hoeft domme mensen toch niet alles te behoeden.

Er is zoveel berichtgeving momenteel over financien ed. dat je wel oliedom moet zijn om een lening af te sluiten voor vakantie.En toch zijn er ook mensen die het gewoon niet kunnen snappen. Niet kunnen omdat ze het gewoon niet begrijpen. Mensen die balanceren op het randje van zwakbegaafd en licht verstandelijk gehandicapt. Dat zijn vaak de mensen die in dat soort 'domme' dingen trappen.
quote:lindy schreef op 13 maart 2010 @ 15:19:

Dat van die Wehkamp vind ik echt heel raar, dat ze hun koopwaar op de pof aanbieden is een ding, maar ze zijn tegenwoordig dus ook geldverstrekker, via een omweg.Inderdaad zeer opmerkelijk en juist daardoor zouden bij mij alarmbellen af gaan en zou ik het nooit kiezen.
Ik zou geen geld lenen voor een vakantie, hoe dol ik ook op vakantie ben. Dan ben je nog voor je vakantie aan het betalen terwijl het nieuwe vakantieseizoen er weer aan zit te komen. Ga je dan weer een lening afsluiten?

Vakantie is een luxe, al voelt het soms (in lastige periodes) als noodzaak. Maar dat is het niet. Als je niet voor vakantie kunt sparen en er geen geld voor hebt, dan moet je niet op vakantie gaan. Of je kiest een vakantie die bij je budget past. Dat doen wij dit jaar ook. Vorig jaar was het 2 weken tropisch eiland, dit jaar een lang weekend Limburg. Want door omstandigheden wil ik niet te veel interen op ons spaargeld.

Mocht ik wel binnenkort wel weer werk hebben, dan kunnen man en ik altijd nog kijken of we in het najaar nog iets van een vakantie doen.
He, je brengt me op ideeen

*gaat direct mooie reis uitzoeken*
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:singalala schreef op 13 maart 2010 @ 15:27:

He, je brengt me op ideeen
Nee, ik zou nooit geld lenen voor een vakantie. Ben je lang en breed thuis, kun je nog maanden lang starend naar je vakantiefoto's een dikke lening afbetalen.

Dan maar Thailand (eigenlijk eiland, maar is een buurtgrapje) Van Maurik, ook heul gezellig.
quote:hanZie schreef op 13 maart 2010 @ 15:24:

[...]

En toch zijn er ook mensen die het gewoon niet kunnen snappen. Niet kunnen omdat ze het gewoon niet begrijpen. Mensen die balanceren op het randje van zwakbegaafd en licht verstandelijk gehandicapt. Dat zijn vaak de mensen die in dat soort 'domme' dingen trappen.Dat is ook weer waar natuurlijk. Dat is natuurlijk wel erg sneu.
Wat ik wel deed, was de vakantie betalen met Visa. Vakantie juni is rond april betalen en vakantiegeld eind mei. Dus ja, dan 'leende' ik voor zo'n 4 weken en bij storting vakantiegeld, direct Visarekening betalen.

Is dus ook een soort van lenen, maar dan met erg korte looptijd. Dit jaar zit vakantie er zo goed als zeker niet in en dan ga ik er dus niet 'echt' voor lenen.

De constructie die je noemt Lindy, ken ik niet.
Wehkamp rekent trouwens één van de hoogste rentes voor de kredieten die ze verschaffen. En ze blijven je bestoken met aanbiedingen. Visa doet dat trouwens ook. Met belachelijke teksten als:

- extra geld om je rekeningen te betalen?

- extra geld om jezelf eens te verwennen?

- extra geld om er eens lekker tussenuit te gaan?

Alsof je het geleende geld niet met rente hoeft terug te betalen.
quote:thee schreef op 13 maart 2010 @ 15:30:

Wat ik wel deed, was de vakantie betalen met Visa. Vakantie juni is rond april betalen en vakantiegeld eind mei. Dus ja, dan 'leende' ik voor zo'n 4 weken en bij storting vakantiegeld, direct Visarekening betalen.

Is dus ook een soort van lenen, maar dan met erg korte looptijd. Dit jaar zit vakantie er zo goed als zeker niet in en dan ga ik er dus niet 'echt' voor lenen.

Dit vind ik iets geheel anders als echt lenen voor een vakantie. Wat jij beschrijft is vergelijkbaar met even rood staan omdat je een week voordat je je volgende salaris krijgt die mooie broek ziet hangen, waarvan er nog maar 1 in je maat is.

Het verschil is dat je weet dat je het geld binnen een week/maand (afzienbare periode) krijgt en je je creditcard weer op 0 kunt krijgen.
Hier ook een hypotheek een spaarpot, maar heel eerlijk ook een flexibelkrediet, wat ik nooit gebruik, maar aangezien ik niemand heb om op terug te vallen en stel dat alle witgoed en de auto het begeeft, dat ik dan een buffertje heb. Krediet is zo dat als ik t niet gebruikt het me ook niets kost. Heb dan weer geen ruimte om rood te staan. Anderen kunnen 1000 euro rood staan, ik heb 1000 euro flex krediet.
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
Het is natuurlijk heel erg dat er zulke producten bestaan en dat er mensen zijn die er in trappen, maar de overheid kan mensen niet voor alles behoeden. Aan de andere kant zullen er ben ik bang ook veel mensen intrappen die gewoon niet intelligent genoeg zijn om het te begrijpen, erg triest.

Ik zou het zelf absoluut nooit doen, ik voel me al schuldig wanneer ik perongeluk 3 dagen een paar tientjes rood sta...
quote:Ikbenanoniem schreef op 13 maart 2010 @ 15:34:

[...]

Dit vind ik iets geheel anders als echt lenen voor een vakantie. Wat jij beschrijft is vergelijkbaar met even rood staan omdat je een week voordat je je volgende salaris krijgt die mooie broek ziet hangen, waarvan er nog maar 1 in je maat is.

Het verschil is dat je weet dat je het geld binnen een week/maand (afzienbare periode) krijgt en je je creditcard weer op 0 kunt krijgen.Toch gaan veel mensen hier de mist mee in. Mensen rekenen zich rijk wat in de praktijk weleens tegen blijkt te vallen (dat zijn vaak ook weer de minder slimme mensen).
Geld lenen voor een vakantie? Echt niet dan spaar ik wel wat langer of desnoods pak je een goedkopere vakantie die je wel kunt betalen. Ik vind niks zo irritant als geldzorgen tijdens de vakantie. Dat kan het voor mij wel verpesten hoor. Niet dat ik veel luxe wil ofzo maar iedere dag bij de mac eten of een lokale snackbar omdat ik geen geld heb voor een fatsoenlijke maaltijd nee! En met weinig geld kun je ook weinig ondernemen natuurlijk zoals bezoek aan een museum of wat dan ook.

Ging een keer met een vriendin op vakantie en die as de hele tijd aan het rekenen van als ik dit doe, kan ik dat niet etc.. vond het heel irritant.

En als ik dan geld zou lenen om op vakantie te gaan en dan daar ook nog allemaal leuke dingen gaan doen dan zou ik me me daar dus niet prettig bij voelen want je geeft geld uit wat je niet hebt en je weet toch ook niet wanneer je het terug kunt betalen want er kan van alles tussen komen.

Vind het dus stom dat ze nu met zo'n plan komen want met alleen de reis ben je er niet en op vakantie geef je vaak meer geld uit dan normaal omdat het juist vakantie is.
Als alle mensen die dom met geld omgaan vrijwel zwakzinnig zijn, dan leven we in een erg zwakzinnig land.
En onder dit forum staat afwisselend een reclame om snel geld te lenen, klik hier en vraag een lening aan...

Viva waarom deze reclamebanner?
.
.
quote:boskluizenaar schreef op 13 maart 2010 @ 16:09:

En onder dit forum staat afwisselend een reclame om snel geld te lenen, klik hier en vraag een lening aan...

Viva waarom deze reclamebanner?

Tja, soms zijn ze ietwat ongepast.....

Ik zal er een melding van maken. Maar ik kan hem helaas niet zelf weghalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven