En we tetteren door over onze dieren

15-02-2010 22:16 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voortgekomen uit 'Tetter hier over je dier' dat weer voortkwam uit 'Kootje de Beer is weg' is dit een plek waar je kunt kletsen over alle vreugde, vrolijkheid, gezelligheid die je harige (of kale) huisgenoten je brengen. Maar ook als er verdriet of narigheid is, ben je hier van harte welkom, voor harten onder riemen van de andere dierenliefhebbers.

Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!

Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen

Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):

De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen

Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
De 15e wordt hem sowieso niet.

degene die momenteel bovenaan staat is de 30ste van diezelfde maand.
dan vier ik waarschijnlijk samen met vriend onze verjaardag, we zijn een dag na elkaar jarig, dus dan kan ik niet. Ik hou het in de gaten en laat het in elk geval weten. Wie van hier gaan volgende week naar de meeting?
Nope...
ik ook niet, en de 30ste wordt hem ook niet, dus ik ga waarschijnlijk niemand zien

Een knuffel voor Leo en Delphi zulke berichten zijn nooit leuk

Voor de rest heb ik een boel gemist maar bijlezen gaat me echt niet lukken
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
dat is jouw speciale weekend hé Its?

Ik zou het erg jammer vinden als je er niet bij bent!

Mooie generale...dan kennen we elkaar vast voor de meet op Lowlands

Maar het allemaal nog anders worden natuurlijk als iedereen het NOU EENS INVULT!!!!!!!
quote:delphicat schreef op 13 maart 2010 @ 19:04:

Hee, maar de meet is in jouw stadsie, Splinter. Dus langswippen kan altijd

Jaaa, dat zou wel handig zijn!

Alleen is de kans groot dat ik er dan niet ben. We hebben een lijstje met zoveel leuke dingen om te gaan doen, deze week, dat ik niet kan zeggen of ik dan thuis ben.

(klinkt misschien een beetje zeurderig dat ik het niet wil vastleggen, maar ik had er altijd een handje van om onze gezamenlijke vakanties vol te plempen met eigen afspraken, niet zo leuk voor man, dus dat ben ik aan het afleren....)

MissLoki, het verzenden kost volgens de site van TPG 6,95.

Je kunt ook afwachten of ik misschien wel thuis ben zaterdag, dan kunnen we in de stad afspreken, maar dat weet ik dus pas tegen die tijd.

Ik stuur je wel even een berichtje via de Hyves!

(zei ze stoer, niet verbaasd zijn als het niet direct lukt!!)
Sorry hoor, voor de kattenkenners/bevallingskenners onder ons: Coco is dus weer buiten geweest vanmiddag. Is nu sinds een uurtje of zo terug en is heel moe en sloom, haast apathisch. Ik mag haar wel aaien, dan spint ze ook, maar ze lijkt niet helemaal 'hier' te zijn. Ze eet ook niet meer. Wel wilde ze net water drinken maar dat deed ze ook een beetje sloom, zeg maar. Misschien is ze gewoon moe, dat kan natuurlijk maar maak me toch een beetje zorgen. (Ook zo balen dat ik net nu alleen met haar ben voor een paar weken!)

Kittens in haar buik zijn enorm aan het bewegen, echt centimeters lange golven zeg maar.

Iemand die iets zinnigs kan zeggen of moet ik me gewoon niet druk maken en hoort dit er allemaal bij?
Ik heb geen fontein, maar mijn kater drinkt overal uit behalve zijn bakje als het even kan, de regenpijp, de wc maar dus ook uit een glas...

Ik denk dat ze inderdaad heel moe is en dat de bevalling zo wel eens kan beginnen.

Dat ze dat (onbewust) nu weet en zich rustig houdt voor de vermoeiende bevalling die straks komt...dan heeft ze haar energie wel nodig.

Denk dat je je pas zorgen hoeft te maken als ze aan hele poos weeën heeft en er niets komt....maar nu nog niet
En die weeën die herken je écht wel!!

geen twijfel over mogelijk...dan krampt de hele handel samen zeg maar.
Okee... ze ligt nu heel erg diep te slapen, net als net toen ik bij haar kwam. Ik ben maar verhuisd met laptop en wat te drinken. Zit nu stilletjes bij haar in de kamer, op een afstandje, zodat ik haar in de gaten kan houden.

Weet de hele tijd niet zo goed of ik nou overdrijf of niet maar het is ook allemaal zo nieuw! Ik realiseerde me van de week dat het enige dat ik ooit live geboren heb zien worden een stel guppies zijn...
Ik vond dat best sneu om te zien, ze trekken helemaal samen tijdens een wee. Cleo beet tijdens de bevalling zo een hap uit de bananedoos (ze wilde in bed bevallen dus legde haar subtiel terug in de doos) ze keer me ook heel de tijd aan alsof ze wilde vragen wat er in hemelsnaam aan de hand was. Ik moest er ook bij blijven van haar, dat was erg lief....

Zou inderdaad best kunnen zijn dat ze zich aan het voorbereiden is.

ow ja, als ik de fontein heb zal ik natuurlijk fotos plaatsen...
MissLoki, als jet goed is heb je een bericht via Hyves!
Etosha, pfoe zeg, ze weet wel je geduld op de proef te stellen hè...

Lijkt me echt vreselijk spannend! Weet je wel wat je moet doen als het niet helemaal goed gaat? Of is er iemand die dan kan helpen?
Splinter: allebei! Mijn schoonzus heeft al veel nestjes op de wereld helpen zetten en ik heb samen met haar een paar keer bijgesprongen in een kittenopvang. Ik weet van vliezen en voorzichtig wrijven en eventueel heel zachtjes in het neusje blazen. En ik weet (en heb ervaring met) van flesjes en kittenmelk en genitaliën stimuleren, maar da's hopelijk allemaal niet nodig want ik ga ervan uit dat ze dat gewoon zelf gaat doen. Het is haar tweede nestje. Maar eerste niet bij ons: toen ze aan kwam lopen had ze dat nest ergens en was ze aan het zogen. Ik heb één keer één kitten daarvan gezien.

Schoonzus staat standby, maar woont wel ver weg. En de dierenarts weet er ook van en die zit hier in de straat. Auto staat volgetankt voor de deur, dus we zijn voorbereid.
Wel goed dat je bent voorbereid, al zal het waarschijnlijk gewoon goed gaan...

*gaat even mail checken
dus we kunnen ook nog een live bevalling krijgen

Spinster woont dus in dezelfde stad als ik, helaas kan ik niet aanwippen. Denk niet dat itsman daar blij van wordt

Maar lowlands gaan we zeker meetenbiebs
Fijn dat je ervaringsdeskundigen in ´de buurt´ hebt!

Haha, wel grappig eigenlijk, op het fototopic stond jij toch met allemaal van die grote wilde beesten? Dan is dit wel even andere koek.

Heb je het blikje voer al opengemaakt bij Coco´s, uh, uitgang? Of gerammeld met een bakje snoepjes?
Haha, ja, klopt dat was ik! Maar die heb ik ook niet op de wereld helpen zetten hoor.

En dat blikje en die snoepjes, niks werkt. Misschien komt het omdat ik gisteren het kamertje waar ze zit nog even extra heb gestofzuigd? Oh er wordt weer water gedronken. Eten is er niet bij. Het arme ding loopt helemaal wijdbeens, om d'r pootjes om d'r buik heen te krijgen.
Nou ja, stoer wat het wel!

Achgossie, ik zie het zo voor me, zo´n waggelende buik....

Voor haar zal het ook wel fijn zijn als het snel gaat beginnen.

En voor jou en voor ons natuurlijk ook, ha!
Hoi allemaal,

Hier lekker uitgeslapen en nu zo op naar de winkels.

Maar eerst even gauw met jullie kletsen (een beetje want in het weekend zit iedereen altijd om mij heen te kletsen).

Eerst Leo. Meid wat een rot nieuws. Drie duizend miljoen nogwat bah. Het woord kanker is zo zwaar beladen voor iedereen die er mee te maken heeft of heeft gehad. En nu dus weer iemand die hieraan gaat sterven en dat vergt veel verdriet en verdriet kost veel energie dus zorg goed voor jullie zelf, je hebt het nodig zeker als ik lees hoe jij begaan bent met anderen. Ik "praat" ook niet zoveel met jou maar van de lange tijd dat ik hier meelees ben jij een van degenen die mij heeft laten doorzetten in de eerste stapjes op dit forum. Jij lijkt mij zo "vol", vol met wijsheid, humor en pit.

En potjandorie, kip tandoori, nou moet Beer nu maar eens op huis aan. t Heeft lang genoeg geduurt nu!

Jammer nog geen nestje bij Etosh.

Was er nou nog ergens anders ook een zwangere poes? Ik hou het niet meer bij, geloof ik.

Kletsmajoor, leuk een poes ophalen, 't klinkt wel heel exotisch. Ik zal vandaag nog eens het verhaal beter doorlezen maar voor vandaag alvast veel plezier.

Ik zit me trouwens net te bedenken dat bij jullie de dag alweer ten einde loopt.

Olijf, wat hoor ik nou, was jij jou poezebeest aan het plagen, pestkop!

Ik zit hier op dit moment te genieten van onze eekhoorn speeltuin, net waren er 7 in de tuin tikkertje aan het doen. Leuk om te zien, vd ene boom in de andere, jemig wat kunnen die beesten rennen en springen.

Luitjes, veel lief van een nog beetje "dullige" Anneke, "heeft een beetje te lang geslapen"
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Itsme, woon jij in dezelfde stad als ik? Of bedoelde je de echte Spinster?

Gaat het nog steeds goed met Ottelientje?

Anneke, ik word gewoon helemaal jaloers van jouw omschrijvingen van Canada! Het staat echt op m´n verlanglijstje om eens naartoe te gaan. Vanwege omdat het me zo prachtig lijkt, maar ook omdat mijn opa en oma er een tijdje hebben gewoon toen ze net getrouwd waren. Leuk om dat te gaan bekijken.

Nu ben ik weg! Ga eens een avondje socializen met man, we hebben allemaal leuke dingen om op TV te kijken.

Ben benieuwd of ik zonder jullie kan!

Glaasje Jägermeister erbij, in het kader van de vakantie, hips.....
ik bedoelde jouw splinter, mijn hoofd was alleen even ergens anders

(een boerderie enzo )
Hee Tetterinnetjes, nog steeds geen nieuws van Coco of DGDB?

Dank jullie wel voor alle lieve knuffels en woorden. Ik heb die vriendin niet meer gesproken, ik hoop dat ik er de komende tijd op de een of andere manier voor haar kan zijn. Lastig daarbij is dat zij altijd supersterk wil zijn, en vooral niet toe wil geven aan emoties. Nou ja, ik laat gewoon vaak wat van me horen, en merk wel wanneer ze er behoefte aan heeft. Hopelijk weet ze dan dat ik er ben als ze het nodig heeft.

Verders weinig dierennieuws te tetteren. Dat heb je, met maar een zo'n Poef. En Poef is best saai

Ik ben wel blij dat ik tegenwoordig over ben op alleen maar natvoer, wat veel beter voor de blaas was volgens de da. Gevolg is ook dat hij veel minder poept en de poep ruikt ook nog eens veel minder.

Weet iemand trouwens nog leuke spelletjes voor Poef? Die dozen van Loki waren leuk, maar mijn huis is ongeveer drie bananendozen groot, dus dat past niet . Een laserlichtje vind ik niet zo leuk. Ik ben eigenlijk op zoek naar wat je wel in de dierentuin ziet, dat ze het eten ergens in verstoppen. Bestaat zoiets voor katten? Andere creatieve speelideetjes zijn ook welkom.
Delphicat:

http://www.zooplus.nl/sho ... rschillende#Intelligentie speelgoed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven