Oogkleppen, Wazen, BeenThereDoneThats en Tranen, deel 5

07-07-2007 23:49 7703 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic waar iedere vrouw kan aansluiten die in een ongelijkwaardige relatie zit of heeft gezeten.

Er zijn de verschrikkelijke verhalen van vrouwen die mishandeld zijn, die zelfs blij moeten zijn dat ze het er levend of niet al te zwaar gewond vanaf hebben gebracht. Maar het begint al bij niet gewoon jezelf kunnen zijn in de relatie, bij afhankelijk zijn van de buien van je partner, bij van alles uit de kast te moeten halen om je partner goed gestemd te houden.

Een speelbal zijn: of jij, of je huisraad, of je eigen dingetjes moeten eraan geloven.

Vooral: onvrij zijn. Niemand houdt je beet, niemand dwingt je te lopen, en toch ben je niet vrij. Je weet dat je eigenlijk anders wilt maar je doet het niet.

Angst. Soms meer, soms minder, soms lijkt ze weer afwezig.

Op het scherpst van de snede leven, want áls je ruzie kunt maken over iets wat je uitgesproken wilt hebben, dan dóe je het ook, zover als je kunt.

Eruitstappen: eindelijk voor jezelf kiezen. Er dan achter komen dat er ook nog een leven te leven valt, in te vullen valt. Jezelf eindelijk tegenkomen.

Manu  jij kunt je verhaal niet meer vertellen.
haha, dat vrolijkt ook mijn humeur wat op.
Lemmy:

Ga in therapie!
Leuk plaatje Dubio! Als onze kat t.z.t. dan toch een pc krijgt, zal ik gelijk dit plaatje erop zetten als wallpaper - bij wijze van waarschuwing.

Annemoon, hoe is het met je stem? Beterschap!

Iseo

Welterusten allemaal!
Zon, ooput kamp gaatie lekker, net een putatje ollog voor me kieze en nou glyk me nest in!

Annemoon, ik hoop dat je gauw weer kan zingen

Lemmy, praat je met je man dan ook over msn als jullie tegelijk zitten te internetten?

Lemman: koffie schat?

Lemmy: ja lekker!

Lalein, slaap lekker, droom van mooie dingen... Morgen weer een stukje sterker. En als je huilt, denk maar zo: deze traan komt nooit meer terug.

Mamz, hoe gaat het met je?

Iseo, wat ben je toch een drukke meid tegenwoordig Ben ik blij om hoor!

liefs,

dubio
Ga in therapie!
Haha, nou de waarheid is er niet ver vanaf Dubio...

Het msn-en hebben we (nog) niet ontdekt, maar we sturen elkaar wel eens mailtjes, inderdaad, terwijl we naast elkaar zitten...

Ik heb ook regelmatig mail-contact met mijn zoons. Ik denk dat er best veel mensen zijn die ons een gek gezin vinden.

Nou ga ik echt slapen, liefs!
Hallo lieverds! Iedereen al naar bed?
Nee Iseo!

Ha grappig Lemmy! Ach ja, komedie imiteert het leven, zakmazegge.
Ga in therapie!
Hee Dubio
Ik ga nu slapen hoor! M'n jongste werd net wakker en ik ben er even bij gaan liggen, zodat ze weer rustig werd... maar elke keer als ik haar bed weer uit wilde stappen klampte ze zich aan me vast. Pfff... ik lag inmiddels helemaal in slaap te vallen. Nu dus maar gauw écht naar bed.

Jij ook Iseo, hoppetee! Tot morgen, slaap lekker!
Ga in therapie!
Welterusten

Ik maak nog even een opdracht af. Echt veel werk zeg.
dromen waren iets minder mooi. ben vaak wakker geworden naar mijn idee vannacht en ben een beetje brak.

gisteren belde zijn moeder en daarna ook zijn zus. waren er ook van geschrokken en snapten hem van geen kanten. dus ookal heb ik er niks aan, hij zal ook thuis te horen krijgen dat dit niet kan. doet me toch wel goed.

mooi gezegd van die traan die niet meer terug komt dubiootje.

nu op naar mijn werk.

x
Hoi Lalein, fijn dat je af en toe komt laten weten hoe het is. Ik neem wel eens een kijkje op het niet-topic maar daar wordt zo veel geschreven dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie

Tja, slecht slapen, niet eten, huilen huilen huilen... het hoort er allemaal bij

Prettig dat zijn familie er ook niets van snapt. Zie je nou wel dat het niet aan jou ligt? dat het niet aan jou ligt? (ik zeg het maar twee keer zodat het goed doordringt )

Die van die traan is een variant op een pufmantra voor bevallingen: de-ze wee komt nooit meer terug. Puffen niet verplicht
Ga in therapie!
Lieve Iseo, met het risico dat ik nu een beetje erg moederlijk overkom, maar dat moet dan maar...

Red je het wel zo, krijg je wel genoeg slaap, heb je nog wel tijd voor jezelf? Heeft het met enthousiasme te maken dat je zulke lange dagen maakt (en zulke korte nachten) of met iets anders?

Nou, jij zegt het, ik denk het Lemmy. Om kwart over 1 's nachts nog een opdracht afmaken, pfiew! Ik moet niks zeggen want ik ga ondanks mijn goede voornemens in plaats van vroeger alleen maar later naar bed

Iseo, volgens mij eis je heel veel van jezelf. Dat was in je relatie een valkuil maar kan het nu weer worden. Je moet jezelf nu een beetje opsplitsen om alles te kunnen bolwerken. Denk nog even aan het stukje over de perfecte vrouw dat ik laatst schreef. Die bestaat niet! Je mag ook wel eens minder dan 100% presteren. Bedenk dat je eerste verantwoordelijkheid tegenover jezelf is! Als je niet goed voor jezelf zorgt, kun je ook je verantwoordelijkheden tegenover anderen niet nakomen.

liefs

dubio
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 25 september 2007 @ 08:49:

Prettig dat zijn familie er ook niets van snapt. Zie je nou wel dat het niet aan jou ligt? dat het niet aan jou ligt? (ik zeg het maar twee keer zodat het goed doordringt )

Dubio, je bedoelt zeker: Zie je nou wel dat het aan hem ligt!

Weet je nog, dat mooie verhaal over hoe ontkenningen worden vastgelegd in het onderbewustzijn?
Iseo, ik ben het met je andere mama's eens hoor. Het kan niet de bedoeling zijn van een opleiding dat je zo vroeg in het jaar al tot na enen 's nachts aan het werk moet om je spullen af te krijgen. Daar moet iets anders achter zitten.
Haha Annemoon, hij is leuk! Maar je hebt gelijk. Dus voor de duidelijkheid: zie je nou wel dat het aan hem ligt Lalein?! (beetje herhaling kan geen kwaad)

Het valt nog niet mee hoor, om in bevestigende zinnen te spreken!
Ga in therapie!
Hoi!

Ik zit nu ook weer aan mijn huiswerk, het is gewoon echt veel!

Moet wel zeggen dat ik dit weekend elk vrij uurtje, elke avond geslapen heb, gewoon in slaap gevallen op de bank enzo. Dus had niet veel gedaan.

Maar ik moet al flink wat opdrachten inleveren de komende week.

En ja, ik wil ze wel goed doen!

Liefs!!
Dat betekent dus dat je gewoon ontzettend moe bent, anders val je niet zomaar overdag of 's avonds in slaap. Is het niet wat veel allemaal?
Ga in therapie!
Het gaat wel hoor!

Ik vind het heel leuk, ben wel erg moe de hele tijd. Maar ik moet ook nog wennen, heb het ineens zo veel drukker gekregen.

Het gaat vast goedkomen.

Elfje, hoe is het met je?

En Rafaella?

Ja, het is zeker ook een kwestie van je ritme vinden. Wel lekker om te weten waar je moe van bent
Ga in therapie!
hoi lieve meiden.

hij komt zometeen zijn spullen hier ophalen, dan wil ik hem nog met 1 ding confronteren, maar daar heb ik het wel over nadat ik met hem gepraat heb, dan post ik hier nog wel even hoe en wat.

voel me redelijk goed. alleen nerveus omdattie komt en ik niet kan inschatten hoe IK daar op ga reageren.

x
Hoi lieve meiden...

Ik kom eens even kijken hoe het met jullie gaat...

Ben de afgelopen dagn een beetje druk geweest...

Zoon was 1 geworden en ik had het druk met mijn lieve vriendinnetje Lalein van goede raad voorzien...

Goede raad die ik eigenlijk allemaal ook eens op mezelf moet toepassen

Zoon is nu een beetje ziek en ik voel bij mezelf ook al een griepje opkomen dus het gaat lekker...
Ik had je nog niet gefeliciteerd met zoonlief.

Wat een mooi feest is dat he, de eerste verjaardag.

Vlaggetjes nog maar een keertje uit en
Dank je mamz...

De eerste verjaardag blijft bijzonder...

Hij kon ook net 1 dag voor zijn verjaardag staan hihi...

Hij vond het kadopapier ook veel leuker dan de kadootjes zelf...

Alleen zijn vader was er niet bij maar gelukkig begrijpt hij dat nog niet...

Die komt morgen kadootjes brengen,nou zal mij benieuwen...

Welterusten allemaal....

Iseo zorg jij ook een beetje goed voor jezelf?

Zit in het verkeerde scherm dus geen smileys...

Dikke knuffel voor iedereen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven