OMG; we gaan verhuizen! Deze week!

14-03-2010 10:07 359 berichten
Mén, ik ben helemaal hieper de pieper. We zijn al weken, nee maanden bezig met een nieuwbouw project. Dit is een tijdje geleden afgeblazen omdat het te lang ging duren en bovendien zaten er zoveel dingen tegen, dat we van het hele avontuur hebben afgezien, samen met nog aan aantal andere toekomstige bewoners overigens.

Het ging allemaal maanden langer duren, het bleek duurder uit te vallen, het bleek kleiner uit te vallen, het bleek donkerder uit te vallen, we mochten ineens toch geen eigen keuken uitzoeken maar eentje uit hun eigen segment, en ga zo maar door.

En toen kwam er iets nieuws op ons pad. En dat bleek ons droomhuis. Nieuwbouw, al helemaal af, groooot, licht, dakterras, tuin, openslaande deuren, eigen carport, 4 slaapkamers, 155 vierkante meter woongenot aan het water, tegenover het winkelcentrum en op een steenworp afstand van de scholen van de kinderen.

Klein nadeeltje; het was te duur.

Na lang bakkelijen hebben we een groot deel van de prijs eraf weten te kletsen, men wilde er klaarblijkelijk graag van af want huis stond al een tijdje leeg, en zodoende hebben we ineens de sleutel en moeten we deze week over.

Ik weet van enthousiasme niet meer waar ik het zoeken moet.

Ik heb 12 jaar in dit huis gewoond, lief en leed gedeeld, 3 kinderen gekregen, getrouwd, kanker overwonnen, en hoewel we toe waren aan een verandering, een upgrade, iets nieuws, en we ons aan het voorbereiden waren op een verhuizen rond de zomer, gaat het nu ineens wel heel erg snel.

En ik raak het overzicht een beetje kwijt.

Daarbij, niet onbelangrijk, heb ik adhd, werk ik parttime, heb ik overdag de meeste zorg over onze 3 kinderen en kan mijn man nu, op dit moment, geen vrij krijgen. Op een later tijdstip verhuizen kan niet, ivm meerdere factoren. En dubbele lasten en een al geplande vakantie naar Marokko in de meivakantie.

Het is een nieuwbouwhuis, we moeten het alleen wel volledig witten, stofferen en schoonmaken. Want het staat al een jaar leeg en er zijn veel open dagen geweest, en dat zie je.

Maar hoewel er minder te doen is als waar we ons in eerste instantie op hadden voorbereid, blijft het een enorme klus om zo even 1,2,3 te klaren. Daarom hebben we besloten, zo veel mogelijk, uit te besteden. Zoals laminaat leggen en schilderen ( ook de trappen bijv). Dat dit duur is, daar ben ik me van bewust. Maar daarvoor hebben wij budget vrij gemaakt. Omdat we het wel zelf kunnen, maar daarvoor geen tijd hebben, en geen 3 maanden in de zooi willen leven met dubbele maand lasten.

Ik ben het verhuizen totaal ontwent. En zeker met een heel gezin ben ik nog nooit verkast. Wie zit er ook midden tussen de dozen en heeft een gezin, wie heeft er net een verhuizing achter de rug met kinderen, en heeft tips and tricks voor ons? Om kosten en humeur te besparen. Alles is welkom!!
Hier ook spierwit...bevalt prima!
Alle reacties Link kopieren
quote:misschicken schreef op 14 maart 2010 @ 14:39:

Hier ook spierwit...bevalt prima!Ik heb zelfs op een aantal muren wel een tintje en vind dat minder mooi.
Ik heb trouwens nog een mannetje nodig die hier de keuken afmaakt (tegeltjes zet) en 1 die een gat in de muur kan boren waar de afzuiger op aangesloten kan, dus als iemand wat weet.

Zoy, gisteren bij de AH stonden er heeeeeeel veel bananendozen. En mijn schoonouders die verhuren een vrachtwagentje maar die moet dan wel uit friesland komen, geen idee wat hun tarief is ( ze zijn er net mee begonnen)
quote:Ann Liv schreef op 14 maart 2010 @ 14:34:

[...]

Ik heb wel spierwit, de goedkoopste kleur en ik vind het heel mooi en fris. Nu woon ik in een jaren '30 huis, dus geen bakken met zonlicht, maar ik heb geen spijt van deze kleurkeuze.

Succes met verven, stofferen en verhuizen Zoyla!

Ik heb alle muren in gebroken wit. Bij de karwei in emmers voor een paar euro. Super dekkend (over geel en oranje, je ziet geen verschil ), even duur als wit en als je een emmer over hebt kun je hem terug brengen.

Bij deze nog een tip. Zet een doosje met een deksel in je auto. Doe daar steeds alle kassabonnetjes in. Dan heb je na je verhuizing alles bij elkaar.
Oh dank dank,

Ja het is hier idd hollen of stilstaan, vorig jaar nog een mega verbouwing overleefd, lekkage gehad, weetikveelwatalnietnogmeer, en nu verhuizen. Ja toch? Het was weer tijd voor mijn dagelijkse shotje stress en adrenaline, lol.

Net heerlijk met de kids bij vrienden gegeten, dus niet tussen de dozen, maar gezellig met een kaarsje erbij in een echt aangekleed en comfortabel huis. Echt dat was genieten.

We gaan trouwens wel voor spierwit. De vloeren worden ook whitewash wit. Ik hou van wit. De keuken wel gebroken wit trouwens, net niet spierwit, maar ook niet geel, onze meubels zijn ook net-niet wit. We hebben wel een zwarte leren bank, en grote zware zwarte fluwelen gordijnen tot op de grond.

Verder houden we alles wit. Lekker fris en licht. Een muur in de living maken we zilver-grijs, en de kinderen mogen allemaal 1 kleur op 1 muur. Zelf kiezen. Iris wil een graffitie op haar muur, heeft ze zelf al iemand voor gevonden, Rosa wil fucia/donker/hard rose en Myrdin groen. Wij denken er nog even over na wat wij willen. Of gewoon wit, of 1 muur bordeaux rood of zwart. Onze zolder is nml 1 en al raam, dus daar kan gemakkelijk een zwarte of andere donkere kleur op de muren, dat maakt niets uit, en bovendien is het een slaapkamer, geen woonkamer.

De hallen worden ook allemaal wit. Met een mooi schilderij of grote spiegel als breekpunt. Mss op termijn een kek behangetje van ijffeler, maar das zo duur.

Beneden zijn we bijna klaar, boven zijn de kasten deels leeg. Alleen de inbouw kasten en het washok moet nog. De badkamer heb ik gedaan, het halletje, de inloopkast beneden.

Manlief moet volgend weekend de schuren voor en achter maar leeghalen en naar de stort brengen, daar ligt me toch nog een partij puinzooi echt niet te filmen.

De voor en achtertuin liggen overigens propvol met dozen en vuilniszakken zooi. Het is geen porum, we lijken wel zo'n familie flodder, de postbode zal morgen wel denken

Verder moeten we via tnt ofzo even organiseren dat onze post etc wordt doorgestuurd. En moeten er verhuiskaartjes komen....

En ik ben nu al moe, kan je nagaan......
dubbel
Lijstje!!! Schrijf per dag op wat er gebeuren moet, in welke volgorde en door wie.

Ik heb zelf geen adhd-diploma, maar verwacht wel dat ik het zou kunnen hebben. Als het druk is (op vakantie gaan, drukke werk-prive-combi-weken, verhuizen) leef ik met lijstjes. Anders word ik gek. In de zin van: echt gek.

Gefeliciteerd met jullie huis. Mooie constructie ook, lijkt voor jullie gemaakt te zijn. Voor welke keuken heb je uiteindelijk gekozen?

Is de tuin aangelegd? Zonee: als je gras wilt, zaai dan nu in. Je kunt ook van die grasmatten leggen, maar dat is vele malen duurder...

Neem elke keer als je/iemand naar Het Huis gaat een doos/dozen mee. (bv met fotoboeken, kerstspullen, herinneringen, spelletjes, zomerkleding) Dat scheelt je straks een boel sjouwen.
Yep er zit gras in ( ziet er nu alleen niet zo mooi meer uit na al die maanden sneeuw) en er staan schuttingen, en we hebben idd besloten steeds een paar dozen mee te nemen en die op te stapelen in de badkamer

En dat lijstjes werk en gek worden; dat HERKEN ik maar al te goed!!
Badkamer en keuken zit er al in?

Hebben jullie toen nog voor een Ikeakeuken gekozen?
Ik zou die dozen niet in de badkamer stapelen....dat doucht niet zo lekker als je een hele dag verhuisd hebt. Er zullen nog zat dozen overblijven die je niet gelijk de eerste dagen uitpakt...staat je badkamer vol....
Ik zag het tot mijn verrassing al op je hyves.

GEFELICITEERD MEID !!!!

Tip 1 is weggooien, weggooien, weggooien.

Tip 2 is slaapkamers als eerste af.

Tip 3 trap schilderen als allerlaatste iets, net voor je een weekend weggaat o.i.d. Kan het mooi drogen.
Ik kan helaas niet komen helpen, geen idee wat Moppekind heeft, maar hij had gisteravond ineens een bult als een mandarijn onder het oor, en nu is zijn halve hals opgezet. De Doktersdienst denkt aan iets met de lymfeklieren.

Vandaag kwam er koorts bij, we hopen maar dat het snel bijtrekt. Misschien dat ik morgen de huisarts nog vraag om langs te komen, het ligt eraan hoe Moppekind zich voelt.
Geen tips ondanks dat ik 17 keer verhuisd ben, maar veel succes met verhuizen Zoyla..

Er zijn overigens al behoorlijk wat goede tips voorbij gekomen, vooral de slaapkamers als eerst af is een goede, vergeet dan niet om gordijnen op te hangen. Dat zijn mijn ouders een keer vergeten, waardoor we de eerste week ons zonder gordijnen voor het raam moesten aan en uit kleden, niet fijn voor 4 pubers.
Aaaah, morgen kunnen we officieel beginnen met klussen in ons nieuwe huis!!
quote:moppetoet schreef op 14 maart 2010 @ 23:09:

Ik zag het tot mijn verrassing al op je hyves.

GEFELICITEERD MEID !!!!

Tip 1 is weggooien, weggooien, weggooien.

Tip 2 is slaapkamers als eerste af.

Tip 3 trap schilderen als allerlaatste iets, net voor je een weekend weggaat o.i.d. Kan het mooi drogen.Wij hebben de trap ook geschilderd, op de volgende manier. De tredes om en om. Dus de eerste keer dat je gaat schilderen doe je tree 1, tree 3, tree 5 etc etc. Dan kun je evengoed je trap gebruiken. Als het goed droog is doe je de andere tredes.
Ik ben eerst maar eens het huis wezen schrobben, wat een ellende, en wat een werk!!

We hebben geen verhuisdozen meer en ik zit temidden van de rotzooi, ik heb geen eens meer een tafel of een stoel, alles is vol en of ingepakt. Wat een ellende. Morgen beginnen we met schilderen, over 2 dagen als het goed is, wordt het laminaat gelegd, en daarna wil ik, dit weekend als de planning meezit, verhuizen...

Wehehehehe mijn huis echoot
Wie kan er morgen verven??
Pfffff, 3 kids gewassen gevoederd en gestreken, en op een gegeven moment moet je dan naar je lichaam luisteren, genoeg is genoeg. Ik moet ook nog kunnen slapen vanavond. Ik heb 12 uur nonstop gewerkt vandaag, binnens 2 huizen, op werk, en met 3 kinderen alleen want man zit in Amersfoort voor zaken, die was om half 5 al zo'n beetje weg, en komt pas laat vanavond weer thuis. Ik ben er wel even klaar mee voor vandaag. Ik ga koffie drinken en tv kijken, in bed. Ik ben helemaal stuk. En morgen wéér zo'n dag. Afschuwelijk vind ik het. Echt af-schu-we-lijk!
Lieve schat, geniet ervan!

Je krijgt nu wat je zo graag wilde, een echt mooi huis!

alles wat je doet, soppen, schilderen, vloer leggen, maakt je plekkie alleen maar mooier! t Is nu afzien, maar wat zullen jullie straks genieten! Denk daar aan!

Heb je voor de rest van de week duidelijk wat er wanneer door wie moet gebeuren?

Als ik dichterbij woonde kwam ik helpen.
Nee Zoy ik moet de komende dagen werken... verder wil je mij echt je huis niet laten verven lol, in/uitpakken en dergelijke kan ik dan weer wel. Hebben jullie nou wel of geen carport? of bedoel je dat de auto in de tuin kan?
Succes!
Ja, dat de auto de tuin inkan, dat bedoel ik.

Alle planning valt in het water. Ik heb zometeen een intervieuw, die persoon vertelde dat ze 1 uur vertraging had, ze moet uit Doetinchem komen. Dan moet ik kids ophalen. Wel is alles nu opgezegt, en ondertekend, officiele sleutels hebben we en verf is in huis. Manlief is vandaag vrij, die is net naar de nieuwe woning vertrokken om te beginnen. Vanmiddag komen mijn broertje en een vriendin ook nog even helpen. Met inpakken kom ik momenteel hier even niet verder. Ik kan mijn kont niet meer keren.

Maandag wordt het laminaat gelegd. Oudwit van de Ikea.

Dus voor die tijd moet álles geschilderd zijn. Oef.
Dat gaan jullie redden!

Schoudertjes laag, adem in, adem uit... dit gaat allemaal voorbij...

(stiekem ben ik heel erg jaloers. Ik wil zo graag verhuizen!)

Succes!
Ben zo benieuwd waar je in Groningen die woning hebt gevonden... Naar mijn idee is 2,5 ton in Groningen voor een 2 onder een kap, nog helemaal niet zo'n gekke prijs.

Succes met verhuizen! Over anderhalve week, mag ik m'n ouders meehelpen verhuizen. Zij hebben slechts 1,5 week de tijd om over te gaan. Een strakke planning helpt enorm!

Succes!
Zoyla!!! wauw!!!! Ik heb nog een stapel verhuisdozen voor je liggen, mits ik ze natuurlijk weer terug krijg aangezien wij ze binnenkort ook nodig gaan hebben.

Jammer dat Manlief net deze week weg is, en ik dus alleen met de kinders zit anders was ik je heel erg graag komen helpen!

Roept u maar als je de dozen nodig hebt, ik ben trouwens wel heel erg nieuwschierig naar de plek waar jullie nu heen gaan, wel echt helemaal fantastisch en zo enorm gegund!

Lfs D.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven