Mode & Beauty alle pijlers

(niche) parfums, parfumfreaks..(pas op: verslavingsgevaar!)

24-01-2010 20:19 2077 berichten
Alle reacties Link kopieren
bij deze: lekker uitgebreid doorleuteren over niche parfums, moeilijk te vinden parfums, geurnoten, ruiken tot je er bij neervalt, samen parfumshoppen etcetera!!

Welke geur draag jij vandaag?

Als je meer over een bepaalde geur wil weten:

www.fragrantica.com

www.osmoz.com

www.perfumeintelligence.co.uk

hier kun je kijken voor (niche) parfums en proefjes:

www.ausliebezumduft.de

www.luckyscent.com

www.suendhaft.com

www.celeste-parfums.nl

www.skins.nl

www.thedifferentscent.de

http://shop.lessenteurs.com

www.exclusievegeuren.nl

www.1572.eu

Als je meer van "indy perfumers" houdt:

www.sonomascentstudio.com

www.dshperfumes.com

www.tauerperfumes.com

www.veroprofumo.com

www.profumo.it

www.aftelier.com

www.soivohle.com

ook leuk voor alles "handmade": www.etsy.com

Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)

www.makeupalley.com

www.perfumeoflife.org

www.basenotes.net

www.beautyboard.de

www.beautyjunkies.de

En voor wie er ook nog meer over wil lezen:

een pagina vol met links naar blogs

http://thedrydown.com

Nederlandstalig:

http://geurengoeroe.web-log.nl/

http://hetparfum.blogspot.com/

Je zou er bijna parfum moe van worden
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
*maakt notitie: Fourreau Noir / Gourmand Coquin*

Staat op de probeerlijst, dankjewel voor de tip Dalida!
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Beauties het filmpje van Epic is mooi!!! En de geurnoten zijn ook zo heerlijk maar ook die van Ubar en Lyric al is Lyric te snel weg bij mij en ruikt Epic erg spannend en mysterieus . Verandert ook constant en daar hou ik van. Nu nog veel geld.
Beauties kijk eens bij lessenteurs.com, daar hebben ze ook Attars van Amouage, vanaf 55,00 pond?!
Ahaaa, ik zet net door m'n decant lade te rommelen...nu weet ik het...we hadden het over de geurnoten in Attrape Coeur, toen zei ik "carnation?"..maar ik was in de war met Métalys / Métallica...(die heb ik trouwens vrijdag niet gezien?), daar ruik ik duidelijk carnation/anjer..

Anyway, net heb ik ook nog even gesnuffeld aan mijn (lege) flesje "Vol de Nuit Evasion" die ik een aantal jaren geleden op het vliegveld heb gekocht...(had ik er maar 2 gekocht)..en dát schijnt dan weer een EdT versie van Attrape Coeur te zijn..volgen jullie het nog?
van Micallef kwam ik de naam Black Sea wel ns tegen als ik weer ns aan het speuren was naar 'wat zou ik evt. lekker kunnen vinden'. Maar de reviews zijn nogal mwah mwah.

De combi vanille en aoud lijkt me erg lekker.

Dalida stoer experiment! Tof dat t geslaagd is

JPG Classique is in liters gebruikt door mn zusje, (nou ja zo ongeveer, ze had op n gegeven moment n flinke rij van die blikken staan iig) heb er dan ook positieve associaties bij.

Tangerine wat vind je van Gucci Rush en Chanel Chance? (dat zijn met JPG en Addict de 4 favorieten van mn zusje, misschien zijn jullie wel scent twins!)

Jaja Lacoste pour Femme, fles was snel leeg en ik heb nog wel even getwijfeld of ik m nog ns zou kopen!

Ik ben in n constante identiteitscrisis of positief gezegd van n hoop markten thuis haha!

Hmmm heb nu Declaration op, beetje erg veel gespoten, maar wat n mooie geur is dat! Superandrogyn, heeft iets compleet tijdloos maar is toch best gewaagd voor n mass market geur.

Had in Wevelgem graag de diverse flankers willen ruiken, met name de Essence de Declaration.

De link met Eau d Hermes, wat ik n redelijk flauw ruikende geur vond, ontgaat mijn neus.

Maar ja die rook ik ook pas aan het eind van de dag en voor het eerst, van Declaration heb ik de afgelopen jaren al n halve fles verbruikt.
Ik ben in n constante identiteitscrisis of positief gezegd van n hoop markten thuis haha!

Tijgermeisje, je bent gewoon een veelzijdige persoonlijkheid of wellicht een meervoudige persoonlijkheid . Wees blij, volgens manlief ruiken al mijn luchtjes op elkaar. Mss moet ik juist eens wat anders proberen. Iets helemaaaaaaaaaaaaaal anders.
Haha, die Smelly, nee hoor er zijn zeker nog meer Sophietjes, mijne heeft nr. vijfhonderdnogiets

Mooi he, Epic filmpje

Ik heb meteen gekeken Marnie maar die prijs kan toch never nooit niet kloppen? Amouage?? Ik snap t niet..
Oeps, ik zie het al, de Attars op lessenteurs.com zijn "single note" attars, dus alleen roos, of sandelhout of jasmijn.

Wij hebben volgens mij de Homage attar geroken, die hebben ze niet op lessenteurs...
Ja, ik zag ook single note staan maar als je op de afbeelding klikt krijg je die van Amouage te zien, das toch niet eerlijk zeg. Ja die wij hebben geroken was de Homage.
Tijger: Gucci Rush vind ik ook lekker, die geur heeft iets gedurfds vind ik. Leuk dat je positieve associaties hebt door de geuren van je zus...

Ik heb vandaag zo'n lekkere rommelmiddag, proefjes en decantjes snuffelen, hier en daar wat geuren spuiten...heerlijk!
heerlijk he,marnie,zo een rommeldagje.Lekker met je neus in je parfumkast,kan ik ook zo van genieten.

Tijgermeisje,heb jij contact gehad met geurengoeroe.nl hihi,ze beschrijft nl nav een tip jouw geliefde Ballade Verte.Ze had zelf nog nooit van Manuel Canovas gehoord,wel eerlijk om dat te zeggen.Er schijnt galbanum in te zitten en dat zit ook in de nieuwe AG,heb je die in Wevelgem geroken?En,was ie lekker?
kiekie haha nee it wasn't me!

De nieuwe Annick Goutal deed me erg denken aan een tuin met net gesnoeide coniferen ofzo. Ik heb heel decadent wat op de gordijnen gedaan, bij wijze van home fragrance. Kga m van de zomer wat uitgebreider testen want het lijkt m n geur die uitermate geschikt is voor op warme zomerdagen.
Hahaha jij decadent op de gordijnen sprayen,ik net stofzuigen met een watje gedrenkt in Miller Harris,zijn we gek of lijkt het zo hihi
Heel toevallig van die geurengoeroe Ik heb het ook net zitten lezen.

Kiekie, ken jij zelf de nieuwe Annick Goutal al? Ik wil graag van mijn proefjes af

Ik had ook al op de Amouge zit gesnuffeld op zoek naar de Attars en zag van die hele mooie tasverstuivers, maar ook weer zo duur

De Spirituese Double Vanille zit ook nog in mijn hoofd, zo hou je wat te wensen over.

Fijne avond!
Voor de liefhebbers las net dat By Kilian de volgende geuren in de arabielijn uitbrengt:

There are three more fragrances to come in the “Arabian Nights Collection” ; Incense Oud, Amber Oud, and Musk Oud.
Bedankt Skiffy, ik ben best benieuwd naar die Oud geuren van By Kilian, heb er veel goeds over gelezen!

Ik lees net trouwens dit stukje op nu.nl, komt de lyrische omschrijving van de liefhebber jullie bekend voor?

http://www.nu.nl/lifestyl ... 400-euro-per-slokje-.html
Even mooie link http://www.youtube.com/watch?v=sTDprXaLqjk van Wevelgem, er zijn er nog meer te zien zag ik net.
jongens ik heb Een Probleem. Groot genoeg om n eigen topic te openen maar wie snapt dat nou?

Ik ben gevallen voor een geur die niet meer gemaakt wordt, op ebay nul resultaat, ik word er serieus verdrietig van! Hoe erg is dat?!

Naja ik moest het even kwijt bij Aromaholics Anonymous, snif snotter snik, en mocht iemand ergens op internet L Autre van Diptyque tegenkomen please let me know....! :/
Tijger: hadden ze 'm in Wevelgem niet meer?....ik houd het voor je in de gaten...

Smelly: leuk filmpje...en wij hebben 't in het echt gezien...
Tijger maar hij heeft hem voor jou besteld toch? En als je hem hebt en als hij je erg bevalt dan zou ik er nog eentje bestellen, Heb ik met Eau Trois gedaan want die is ook heel zeldzaam...

Marnie ik zie nog meer leuke filmpjes van Wevelgem, super!
smelly ja zo had ik het ook begrepen maar toen wist ik nog niet dati ie discontinued is, dat las ik thuis pas op internet. Heb n mailtje gestuurd naar Wevelgem, geen flauw idee of het voor hun nog mogelijk is om er aan te komen. Eau Trois ben ik tegengekomen op ebay maar L'Autre niet.

Marnie thanx, bedenk maar alvast n lekker drankje vd Gouden Tip! ;)
Houden jullie ook zo van geurende tuinplanten? Ik heb een heerlijke soort salie achtige plant en met name in de avond geurt zij super lekker. De meeste avonden hang ik even met bovenlichaam in de planten zo lekker. Mijn man vindt het onkruid, ik hoop dat de planten terugkomen, vaak tussen de tegels ( vind ik leuk). Maar goed gisteren kreeg ik een tip van iemand over geurende tuinrozen ( geen reclame hoor) en bij de beschrijvingen van sterk geurende rozen kwam ook de Dioressence voor, voor de liefhebbeers dus: startpagina rozen en dan kolom kwekerijen tuinrozen ,1000 islands. Leuk om te lezen en mooie kleuren en ook makkelijke rozen heb wel beetje groene vingers maar ben ook makkelijk uitgevallen, planten moeten wel meewerken. Ik denk dat ik vandaag maar Roses Musk op ga doen.

Smelly jij hebt bij je zomerresidence toch een grote tuin met veel planten, ook lekker geurende?

Iedereen een fijne dag en jippie het gaat lente worden, later in de week 15 graden.
Morgen allen.

Vandaag in Philtre D Amour, lekkere geur voor het voorjaar dat eraan komt.

Skiffy ik heb inderdaad een flinke tuin met geurende bloemen oa rozen, Jasmijn, Kamperfoelie, Seringenbomen, Lelies en nog veel meer. Elk jaar kweek ik ook Lathyrus want die ruiken geweldig. Dan heb ik ook een verse kruidenhoek waar dille, oregano, tijm, rozemarijn, basiicum en nog meer staat. Zat werk weer voor de boeg. Maar ik hou echt van een boerentuin , dan maar veel werk, vind ik prachtig om te zien zo n bloemenzee.
Goedemorgen allemaal,

Geurtje, van harte met je verjaardag, hele fijne dag vandaag

Tijger, ik heb nog een idee voor je L'Autre, ik zal straks ff bellen, hoop zo dat ze hem nog hebben.

Smelly, leuk zijn die Wevelgem filmpjes he

Trouwens hadden jullie die bloemzaadjes ergens tussen zitten? Ik was het vergeten en dacht er nu ineens aan door Skiffy's verhaal.

Vandaag door hectiek nog in niets maar dat komt zometeen wel goed
He Beauties, nou je het zegt....niet gezien, en ook helemaal vergeten!

Na de l'Artisan week volgt nu de Guerlain week, ik had in het weekend al Tonka Impérial en La Petite Robe Noire op (om hun nieuwe huis te vieren)..vandaag Gourmand Coquin.

Smelly, wat zal het lekker ruiken in jouw tuin! Ik vind mooie (geurende) tuinen geweldig, maar heb zelf geen groene vingers...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven