twijfel over verdergaan

15-03-2010 19:11 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik ben 21 jaar en woon in november 3 jaar met mijn vriend samen. In het begin alles lief leuk en aardig. Nu is het zo dat mijn seksuele voorkeur anders ligt dan die van hem. Dit is niet het probleem, maar doet mij wel twijfelen over ons. We zijn een paar weken geleden een halve dag uit elkaar geweest maar toch weer geprobeerd. Hij doet alles voor me en wil alles veranderen voor mij. Maar weet niet goed of ik dat nog wel voor hem wil. zie ik hem als de vader van mijn kinderen? ja maar nu nog niet denk ik. Hij is in feite perfect, maar twijfel zo vaak. En denk ook vaak dat we er beter van worden als we apart verder gaan. Maar wanneer weet je zoiets nou zeker? heeft het nog meer tijd nodig? ik heb het gevoel dat ik vol frustratie rond loop en dit de nodige ruzies oplevert? Ben bang dat ik hem tekort doe.. en onbewust veel dingen alleen of met vriendinnen doe. Maar hou wel van hem, en wil daarom het beste voor ons allebei. En ik zeg zelf altijd bij twijfel niet doen, maar twijfel al bijna een jaar? Las een stukje op internet over verlatingsangst? zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? ik zeg ook vaak tegen mezelf als ik erover denk kan het gewoon niet...
anoniem_102433 wijzigde dit bericht op 15-03-2010 19:21
Reden: schoot me nog wat te binnen
% gewijzigd
Wat bedoel je met: Nu is het zo dat mijn seksuele voorkeur anders ligt dan die van hem.? Je schrijft: dat is niet het probleem maar je begint er wel mee...

En wat wil je van ons weten? Of je moet stoppen of doorgaan?
Zo....dan was je wel erg jong toen je ging samenwonen! Waarom gaan jullie niet eens een tijdje apart wonen? Dan weet je wat jij wilt....en misschien kom je er dan achter.

En ik ben ook wel benieuwd naar die seksuele voorkeur...
Ik hou van bdsm en ben onderdanig. Hij heeft hier niets mee. Goeie vraag wat wil ik weten, zou het met verlatingsangst te maken kunnen hebben? of uit schuldgevoel naar hem en hoe los ik dit op?
apart wonen ligt niet zo simpel. Ivm financieel, mijn hond, ik heb geen huis, wel weer katten en geen mogelijkheid naar mijn ouders te gaan.... en dan denk ik: weer alleen... en denk ik aan alle gevolgen en ga ik toch terug.
Ik denk dat die seksuele voorkeur van jou wel eens een struikelblok zou kunnen worden. Als hij er niets mee heeft, zul jij dat gaan missen denk ik. Tenzij hij jou toestaat dit buiten de deur te zoeken...
quote:labrie schreef op 15 maart 2010 @ 19:27:

apart wonen ligt niet zo simpel. Ivm financieel, mijn hond, ik heb geen huis, wel weer katten en geen mogelijkheid naar mijn ouders te gaan.... en dan denk ik: weer alleen... en denk ik aan alle gevolgen en ga ik toch terug.Dus bovenstaande redenen zijn voor jou het motief om bij hem te blijven??? Slechte redenen om met een relatie door te gaan (of te beginnen). De belangrijkste reden zou moeten zijn dat je erg veel van hem houdt en met hem oud wil worden...Ik persoonlijk denk dat je veel te jong bent gaan samenwonen.
@nammma: wat doet het er nu toe op welke leeftijd ze is gaan samenwonen?!

Heb je er met hem al eens over gepraat? Hoe ziet hij jullie toekomst? Waar loopt hij tegenaan bijvoorbeeld?
Je gaat op je 21ste toch niet de rest van je leven bij iemand blijven omdat je zo snel even niet weet waar je met de katten moet gaan logeren?

Zou je vriend willen dat je bij hem bleef om deze redenen?

Het klinkt alsof het op is, alsof jullie uit elkaar gegroeid zijn en alleen nog maar bij elkaar zijn omdat dat handiger is en omdat uit elkaar gaan praktische bezwaren oplevert.

Ik zou zeggen: op die praktische bezwaren vind je ook wel weer een oplossing.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Nammma schreef op 15 maart 2010 @ 19:27:

Ik denk dat die seksuele voorkeur van jou wel eens een struikelblok zou kunnen worden. Als hij er niets mee heeft, zul jij dat gaan missen denk ik. Tenzij hij jou toestaat dit buiten de deur te zoeken...eens
@ johanna

met praten zul je zeggen bereik je alles. wij bereiken ruzie. Het enige wat mijn vriend op dat moment kan zeggen is dat hij het ook niet weet als je bij mij weg wil gaan moet je dat doen. Hij ziet onze toekomst ik over 4 jaar klaar met opleiding samen werken geld sparen kindjes enz enz. Ben ik dan gewoon bang? om hem alleen te laten? of voor het onbekende wat mij daarna te wachten staat?

@afbeelding van nammma

Misschien heb je gelijk maar woonde toen al 1.5 jaar zelfstandig, was overal vroeg mee
quote:Johanna85 schreef op 15 maart 2010 @ 19:31:

@nammma: wat doet het er nu toe op welke leeftijd ze is gaan samenwonen?!

?Nou misschien het idee dat TO en vriend kunnen krijgen dat ze wat dingen overgeslagen hebben, zoals en date of een flirt wat er nu niet meer in zit als je tenminste niet vreemd wilt gaan
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
het is waar dat die praktische redenen geen reden zijn om te blijven, maar op 1 of andere manier kan ik de gevolgen en beslissing niet afzonderlijk van elkaar zien
Een halve dag uit elkaar? En dat heeft niet geholpen, wat gek zeg.
quote:labrie schreef op 15 maart 2010 @ 19:37:

het is waar dat die praktische redenen geen reden zijn om te blijven, maar op 1 of andere manier kan ik de gevolgen en beslissing niet afzonderlijk van elkaar zien

Streep alle praktische dingen eens weg.

Denk nu nog eens: wil je blijven of gaan?
Onzin,wat mij betreft heeft Nammma hierin helemaal geen gelijk. Je doet wat voor jou goed voelt, en dat lijkt deze relatie nu niet te zijn. Als praten niet lukt kun je misschien beter je hele relatie goed onder de loep nemen: liggen jullie ideeen te ver uit elkaar dan is het beter uit elkaar te gaan,of denk je dat het tijdelijk is...misschien samen in gesprek bij iemand! Je hebt op jonge leeftijd al zelfstandig gewoond, en red je prima,dus evt weer op jezelf gaat je lukken! Vertrouw op je gevoel, en kijk of je afstabd kunt nemen.
misschien te vroeg gaan samenwonen.... kenden elkaar nog geen 3 maanden, had ik er misschien even bij moeten zetten :D
mijn gevoel zegt weg johanna... maar weet niet hoe....en hiermee zit ik al een tijd, zou het te maken hebben met problematische jeugd? dat ik daarom niet KAN/DURF weg te gaan?
het ligt niet zo simpel, als je snapt wat ik bedoel.

het is een stap die mijn hele leven verandert
@spijker

gaan
quote:labrie schreef op 15 maart 2010 @ 19:45:

@spijker

gaan

Wat vroeg je je nou eigenlijk nog af?

Als je dit zo snel en duidelijk kan zeggen ben je volgens mij helemaal niet op zoek naar relatieadvies, maar naar praktisch advies om weer op eigen benen te komen.

Klote, maar ik denk dat je een moeilijk gesprek met je (ex)partner te voeren hebt. Want volgens mij is het voor jou behoorlijk afgelopen.
Denk eens goed na over hoe je relaties in het algemeen ervaart->met wie heb je vetrouwensband,wie staat er altijd voor je klaar, op wie kun je terugvallen en geeft je liefde?

Dit kan je vriend zijn,maar hoeft niet. Een deel moet je zelf doen,maar hij moet er ook voor je kunnen zijn lijkt mij.
quote:labrie schreef op 15 maart 2010 @ 19:44:

het ligt niet zo simpel, als je snapt wat ik bedoel.

het is een stap die mijn hele leven verandertIk ga je een geheim verklappen, als je nu 21 bent ga je echt nog heel vaak beslissingen moeten nemen die je hele leven veranderen. En soms denk je: bekijk het maar dat doe ik niet meer, ik hou de boel nu mooi stabiel. En dan gebeurt er weer wat... en daar ga je weer.
dat begrijp ik spijker, maar ben op mijn 13e het huis uitgezet, heb vanaf toen een voogd gehad. heb nog nooit een beslissing als deze zelf moeten nemen.... vandaar mijn vraag kan het met verlatingsangst of dergelijk te maken hebben?
Gaan en goed voor jezelf gaan zorgen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven