Volgen jullie je eigen tips op?

15-03-2010 23:44 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ken niemand die hier post. Dat weet ik zeker, want ik ken niemand die picknickt met zijn partner. Ik ken ook niemand die samen koken niet erg onhandig en irritant vindt in een - redelijk - doorsnee keuken.

Mijn vriendinnen vertellen nooit gemasseerd te zijn/ hebben bij kaarslicht en onder het genot van een glas wijn. Sterker nog ; in mijn vriendenkring drinken er niet zo veel wijn.

Mijn vrienden spelen ook nooit samen een gezelschapsspel ; alleen als het " moet " voor de kinderen.

Dat samen in bad, dat heb ik weleens geprobeerd maar mijn man vond het water te warm en ik zat met de kraan in mijn rug.... we vonden het maar afzien.

Zijn dit nou standaardtips, die we ooit weleens ergens gelezen en in ons geheugen opgeslagen hebben? Of zijn er écht mensen die dit doen en waarom zie of hoor ik dat nooit?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gesprek in huize Kees vandaag:"Bak jij het vlees ff aan? Dan snij ik de groente." Romantisch? Nee. Wel snel eten.

Masseren? Ik wil me nog wel eens uit liefde op een stel stijve rugsprieren storten. Kees alleen met seks in het vooruitzicht. Zelden met een drankje of kaarsen bij de hand, al willen we nog wel eens de spaarlamp uit en een gedimd lampje aan doen.

Picknicken niet en gezelschapsspellen zijn voor op vakantie of met kerst met de familie.

Wijn wel graag. Of mag je dat niet zo noemen als je meestal Mooi Kaap van de Appie drinkt?
quote:Notebook schreef op 15 maart 2010 @ 23:55:

Goed topic! Vraag 't me sowieso wel 'ns af wat alle TO's doen met de hier gegeven adviezen en in hoeverre dat het verloop van hun relatie, en dus hun verdere leven raakt. Van de dingen die jij beschrijft doe ik alle (behalve picknicken) regelmatig. Ja, het is niet altijd even praktisch, maar het schept 'n andere sfeer, zowel in het begin van een relatie, waar hevige verliefdheid de boventoon voert, alsook in 'n gesettelde relatie, waar het dan lekker is om deze quality time met elkaar door te brengen. :-)

Tuurlijk schept het sfeer en is het erg quality, maar ik ben denk ik meer van het praktische en niet zo romantisch.

Het is niet zo dat we niets " extra's " doen, maar nooit de dingen die ik hierboven opnoemde.
quote:Babsjuh schreef op 15 maart 2010 @ 23:58:

[...]

Ja, klein smal ***bad. Tegenover elkaar, knieën opgetrokken, en maar mekaar voor de schenen schoppen in een poging een beetje gemakkelijk te kunnen zitten.... We proberen het eens in de 2 jaar of zo, en zijn het dan na 10 minuten al weer beu.Herkenbaar!
Mijn ennige relatie-advies hier is denk ik geweest dat je, zeker als je kinderen hebt, er af en toe eens echt uit moet met z'n tweeen. Om naast alle rompslomp weer te zien dat je ook echt nog bent wie je was, en wie je samen bent. En dat doe ik ook echt, of, wè, doen dat echt.

En ik geniet me gek. Een weekend zonder kinderen - die bij ouders zijn dus goed verzorgd - en wij drinken, eten, lachen, vrijen... heerlijk!
quote:Mevrouwdekees schreef op 16 maart 2010 @ 00:01:

Gesprek in huize Kees vandaag:"Bak jij het vlees ff aan? Dan snij ik de groente." Romantisch? Nee. Wel snel eten.

Jaaaaaaaaaaaaa, mevrouwKá ; dát bedoelen we dus niet. Dan telt het ook dat hij het water kookt voor de macaroni op vakantie terwijl ik de rest doe, zeker?

Wijn wel graag. Of mag je dat niet zo noemen als je meestal Mooi Kaap van de Appie drinkt? Nauwelijks......
quote:Spijker schreef op 16 maart 2010 @ 00:01:

Oh ja op die manier heb ik gekookt: zorgen dat we te drinken hadden.

En de laatste keer hebben we bij gebrek aan een bad, samen gedoucht. Dat is ook erg fijn en absoluut aan te raden voor alle mensen met een smal ***bad.En als je in een smal bad doucht?
Ik denk dat je thuissituatie hierin ook erg meespeelt. Als je allebei een baan hebt, 3 kinderen en een druk leven kan ik me voorstellen dat je minder tijd of zin heb voor dergelijke dingen. Ook relatieduur zal wel meespelen, of je het leuk vindt of niet, op een bepaald moment zijn zulke dingen minder bijzonder.

Daarnaast denk ik dat je op een bepaalde leeftijd alles wel gezien hebt, en geen zin meer hebt in zulke poespas.

Maar dat is mijn mening. Ik weet ook wel dat je je ervoor kunt inzetten om je relatie leuk/spannend/kinky te houden.
In Belgie hadden we een mega-bubbelbad in onze slaapkamer. Echt mega: twee volwassenen en een kind pasten prima.

Best leuk. En geil. Tot er 5 minuten na het leeglopen van het bad de automatische bubbel-schoonblaasdingesjes het badwater uit hun spuitmondjes briesden. Da's nie geil.

Wel lachwekkend
Tja BGB, voor het praktische gebeuren hang ik ook veel liever in m'n pyjama op de bank met pizza en bier! Kan ook net zo leuk zijn!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 maart 2010 @ 00:04:

[...]

En als je in een smal bad doucht?

Ook herkenbaar

Dan wordt het geen schenenschoppen, maar mekaar wel/niet uit het bad kiepen. Dan komt die massage daarna weer wel goed uit, dat wel. En alcohol verdooft he, en die kaarsjes zijn ook wel veel fijner als "het grote licht" wanneer je op je hoofd bent geland...

Ik weet alleen nog niet hoe ik de picknick moet integreren, maar zodra ik daarachter ben sleur ik mijn partner achter zijn pc weg
Iets anders
quote:noahtb schreef op 16 maart 2010 @ 00:05:

Ik denk dat je thuissituatie hierin ook erg meespeelt. Als je allebei een baan hebt, 3 kinderen en een druk leven kan ik me voorstellen dat je minder tijd of zin heb voor dergelijke dingen. Ook relatieduur zal wel meespelen, of je het leuk vindt of niet, op een bepaald moment zijn zulke dingen minder bijzonder.

Daarnaast denk ik dat je op een bepaalde leeftijd alles wel gezien hebt, en geen zin meer hebt in zulke poespas.

Maar dat is mijn mening. Ik weet ook wel dat je je ervoor kunt inzetten om je relatie leuk/spannend/kinky te houden.Ik ben al heeeeel lang getrouwd en kan erg genieten van weekendjes weg met romantische/geile bullshit
Noahtb: wij maken best nog een berg poespas, zo af en toe en er zijn heel veel quality time momenten. Alleen andere.

De een kookt samen met een wijntje.... wij tafelen lang na met koffie. Het idee is hetzelfde; de uitvoering is anders.
quote:tilalia2 schreef op 16 maart 2010 @ 00:05:

In Belgie hadden we een mega-bubbelbad in onze slaapkamer. Echt mega: twee volwassenen en een kind pasten prima.

Best leuk. En geil. Tot er 5 minuten na het leeglopen van het bad de automatische bubbel-schoonblaasdingesjes het badwater uit hun spuitmondjes briesden. Da's nie geil.

Wel lachwekkend

Kind was niet mee toch he?

Doet me denke aan zo'n zelfreinigend toilet ooit in Frankrijk

,ik schrok rot , trok kind gelijk uit het gevaarte, het hele hok ging heen en weer
Oke, mijn fout dan..

Dat was mijn idee bij relaties op "die leeftijd" (sorry).
Ik vind al die tips best wel leuk, maar dat samen he?

Ik ga dus liever alleen in bad, helemaal wel nadat hij tijdens een gezamenlijke badsessie zei "heb je zin in een gratis bubbelbad...hihihi!" Picknicken vind ik echt iets voor heel erg nieuwe stelletjes, en dan moet ook nog alles meezitten zo'n dag. Zelf nooit gedaan, ook niet alleen. En koken doen we allebei heel graag, maar dan wel territorium gericht he, het moet tenslotte wel smaken. Ik ben overigens niet zo'n tipgever op het forum. Ik heb ooit eens iets hier gelezen met ballonnen, zat er in elke ballon iets "liefs". Heel origineel hoor, maar ik heb de schurft aan kapot knallende ballonnen.
quote:Babsjuh schreef op 16 maart 2010 @ 00:07:

[...]

Ook herkenbaar

Dan wordt het geen schenenschoppen, maar mekaar wel/niet uit het bad kiepen. Dan komt die massage daarna weer wel goed uit, dat wel. En alcohol verdooft he, en die kaarsjes zijn ook wel veel fijner als "het grote licht" wanneer je op je hoofd bent geland...

Jij bent reuze praktisch, meid!

Ik weet alleen nog niet hoe ik de picknick moet integreren, maar zodra ik daarachter ben sleur ik mijn partner achter zijn pc weg Misschien als je zegt dat er blikken bier in je mand zitten? En een frisbee?
.
tessaa wijzigde dit bericht op 30-08-2010 09:42
Reden: privacy
% gewijzigd
quote:Enneaaa schreef op 16 maart 2010 @ 00:09:

[...]

Kind was niet mee toch he?

Doet me denke aan zo'n zelfreinigend toilet ooit in Frankrijk

,ik schrok rot , trok kind gelijk uit het gevaarte, het hele hok ging heen en weer

Kind zat toen nog in buik. Groooote buik

daarna schrok ik er niet meer zo van
quote:noahtb schreef op 16 maart 2010 @ 00:09:

Oke, mijn fout dan..

Dat was mijn idee bij relaties op "die leeftijd" (sorry).

Als je relatie niet goed zit heb je helemaal geen zin in tijd samen; ook niet in quality. Niet als je pas en niet als je lang samen bent.

geldt een koelbox mee naar het strand als een picknick?
Maar goed, in het kader van Rosmantisch!

Douchen we regelmatig samen (met doucheolie, want dat glibbert lekker)

Zoeken we zo twee keer per jaar een sauna op

Gaan we 1 a 2 keer per jaar op het roemruchte 'weekendje weg'

Het spelletje, regelmatige bloemetje en 'lekker de tv uit om met z'n tweetjes te klessen' doen we nooit.
quote:tilalia2 schreef op 16 maart 2010 @ 00:05:

Wel lachwekkend En zo kwam je op je motto?
Iets anders
quote:Tessaa schreef op 16 maart 2010 @ 00:10:

Ik doe serieus ál deze dingen Dan maak je vast met elke verjaardag wraps en als er iets te vieren valt ga je haaitiejen en weurksjoppen?
quote:Tessaa schreef op 16 maart 2010 @ 00:10:

Ik doe serieus ál deze dingen Dan maak je vast met elke verjaardag wraps en als er iets te vieren valt ga je haaitiejen en weurksjoppen?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 maart 2010 @ 00:11:

[...]

geldt een koelbox mee naar het strand als een picknick?

Ik vind van wel.

Ik stop nog wel eens en lief briefje in Liefs' broodbakje
quote:Babsjuh schreef op 16 maart 2010 @ 00:12:

[...]

En zo kwam je op je motto?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven