Volgen jullie je eigen tips op?

15-03-2010 23:44 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ken niemand die hier post. Dat weet ik zeker, want ik ken niemand die picknickt met zijn partner. Ik ken ook niemand die samen koken niet erg onhandig en irritant vindt in een - redelijk - doorsnee keuken.

Mijn vriendinnen vertellen nooit gemasseerd te zijn/ hebben bij kaarslicht en onder het genot van een glas wijn. Sterker nog ; in mijn vriendenkring drinken er niet zo veel wijn.

Mijn vrienden spelen ook nooit samen een gezelschapsspel ; alleen als het " moet " voor de kinderen.

Dat samen in bad, dat heb ik weleens geprobeerd maar mijn man vond het water te warm en ik zat met de kraan in mijn rug.... we vonden het maar afzien.

Zijn dit nou standaardtips, die we ooit weleens ergens gelezen en in ons geheugen opgeslagen hebben? Of zijn er écht mensen die dit doen en waarom zie of hoor ik dat nooit?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 maart 2010 @ 00:28:

[...]

Is dat weleens iemand gebeurd? ik ben weleens met een borrel teveel op in slaap gevallen.

Errrrrrrg..........Dat niet, al denk ik dat 's ochtends beginnen en weer in slaap vallen terwijl de ander zijn best ligt te doen in dezelfde beschamende categorie valt.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 maart 2010 @ 00:28:

[...]

Is dat weleens iemand gebeurd? ik ben weleens met een borrel teveel op in slaap gevallen.

Errrrrrrg..........Ja, ooit.... 1 keer in de ruim 11 jaar dat we nu samen zijn. En Zijne Koninklijke Hoogheid was dermate beledigd dat ik 't niet nog een keer in m'n hoofd haal....
Iets anders
Welterusten, ook voor Kees.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Babsjuh schreef op 16 maart 2010 @ 00:31:

[...]

Ja, ooit.... 1 keer in de ruim 11 jaar dat we nu samen zijn. En Zijne Koninklijke Hoogheid was dermate beledigd dat ik 't niet nog een keer in m'n hoofd haal....
Omgekeerd heb ik ook wel eens gehad bij een SV trouwens... Lig je net uitgebreid te demonstreren wat je nog meer hebt overgehouden aan een hele zomer magnums eten behalve "een beetje meer om vast te pakken", kijk je even op en wat zie je.... Heavenly bliss.... Maar dan niet van het soort waar je op uit was zeg maar... Hoofd achterover over de rand van het bed, onderkaak hangt op z'n borst zo ongeveer, één arm hang naast het bed en terwijl je bij zit te komen van je verbazing begint hij héél zachtjes te snurken...

Maar zelfs dat hielp niet... Starnakel bezopen die gast... Heb m'n kleren weer aangetrokken en ben naar huis gegaan, daar kon ik tenminste slapen zonder wakker gezaagd te worden en dan had ik tenminste nog ìets aan die nacht...
Iets anders
quote:Babsjuh schreef op 16 maart 2010 @ 00:39:

Maar zelfs dat hielp niet... Starnakel bezopen die gast... Heb m'n kleren weer aangetrokken en ben naar huis gegaan, daar kon ik tenminste slapen zonder wakker gezaagd te worden en dan had ik tenminste nog ìets aan die nacht...

Goh, wat gek.. Ben ook weleens in slaap gevallen, het erge was dat ik zo lam was, dat ik dat zelfs vergeten was...

Nog nooit zo voor schut gestaan toen ik de volgende dag smstte om te vragen waar hij nou ineens gebleven was..;-)

Meeeen, wat was hij boos. Nooit meer gesproken.
Maar hoe zit het met alle andere relatie adviezen die hier gegeven worden?

Als ik hier zo lees zijn er toch verdacht veel mensen die beweren nooit iets over hun kant te laten gaan. Die meteen zouden vertrekken als ... Die nog nooit te lang en een relatie zijn blijven hangen en die nog nooit in de armen zijn beland van een foute man. En die allemaal precies lijken te weten wat zij zouden doen als ze to waren.

Eerlijk gezegd neem ik dat altijd met een kilo zout. Je kan alleen zeggen was je ooit gedaan hebt als je iets meegemaakt hebt. Of wat je achteraf vindt dat je had moeten doen.

En als je ooit in de schoenen van een to hebt gestaan moet je je toch nog wel herinneren waarom dat moeilijk was?

Mijn antwoord op je vraag is daarmee ook meteen duidelijk: nee, ik heb niet altijd gedaan wat ik adviseer. Soms had ik dat wel moeten doen, maar deed ik het niet. En weet ik daarom heel goed wat je in ieder geval NIET moet doen.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Verder: samen in bad gaan we nooit. Wegens krap, stop in kont, en man haat bad. Picknicken: nooit. Massage: wel. Samen koken: soms.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 15 maart 2010 @ 23:46:

Ik zou me trouwens erg opgelaten voelen, met een kleedje in het park. Heb ik het nog niet eens over de hoeveelheid hondestront.

Ik picknick wel 'ns, maar dan niet in zo'n klein park waar het overladen vol is, maar ergens op de uitgestrekte hei waar je tussen de heuvels in de zon kunt gaan liggen volkomen uit 't zicht van de misschien enkele wandelaar die nog de rust op zoekt.

We hebben er zelfs 'n keer de nacht doorgebracht tijdens 'n hittegolf. We hadden 'n gegrillde kip, flesje rood, grote fles water en 'n bakje luxe noten bij.
quote:Enneaaa schreef op 15 maart 2010 @ 23:52:

ow en trouwens als je aan de kant van de kraan zit in bad poert die stop ook in je reet. Niet echt romantisch.

Bij ons zit de kraan aan de zijkant

Maar toch gaan we nooit samen in bad. 1x gedaan en ik vond het niet fijn, lekker en ontspannend.

We doen dan wel weer samen spelletjes als Kolonisten (met en zonder kinderen) en Triviant. Samen koken.. neuh.. als hij zover is dat hij de keuken in wil, ben ik heel snel weg
Later is nu
Samen in bad: ja..stop en kraan zitten aan de zijkant

Picknicken: ja; wat nootjes en vooral veel wijn mee

masseren bij kaarslicht; ja wel vaker

Bwitched

En ja ik heb in een slechte relatie gezeten waar ik veel eerder uit had moeten stappen maar het ging niet...
Perfectionisme is niet perfect...
Ja hoor. Wij picknicken wel met een kleedje in het park, maar uitsluitend omdat ik dat verzin. Hij vindt het wel leuk, maar zou er zelf niet mee komen. Hij is meer van ergens een broodje eten of halen en gezellig thuis oppeuzelen.

Wijn houd ik wel van, hij niet.

Elkaar masseren doen we wel regelmatig, inclusief massage-olie en soms gebruiken we hotstone (voor 3 euro bij de action ) .

En samen in bad doen we ook. Dat past precies, maar we zijn dan ook allebei niet zo lang en breed. Ik kan mee voorstellen dat als je zelf 1.75m bent en je man 1.90 m, dat het een heel ander verhaal wordt en dat het gewoonweg niet past!

Samen koken doen we wel eens, maar meestal 1 van de 2. Aan mijn lief is duidelijk te merken dat hij het vooral gezellig vindt als ik op gepaste afstand met een wijntje erbij kom staan om tegen hem aan te bomen. Maar tussendoor iets uit de bestekla pakken, is wat irritant of dan krijg je zo'n zucht van 'nou, toe dan maar...' Ik vind het zelf ook wel fijn om de touwtjes in handen te hebben tijdens het koken moet ik zeggen.
Only dead fish go with the flow
Picknicken doen we wel eens, op het strand, bij een picknicktafel langs een fietspad en vooral op vakantie, we nemen er zelfs spul voor mee.

We koken vaak samen, maar spreken meestal per gerecht af wie de baas is en wie de knecht, niet echt heel romantisch dus. Wij hebben niet echt een standaardkeuken.

Ik masseer mijn man regelmatig. Als ie zegt "Zullen we mij masseren?" dan doe ik dat meestal wel. Meestal drinken we er thee bij of niets. Hij drinkt geen wijn. Hij wil mij ook graag masseren maar ik vind het moeilijk om me daarbij te ontspannen.

Wij spelen ook wel gezelsschapsspelletjes, met vrienden, Colonisten van Katan en Top 40 spel. Dat is meestal wel met (veel) wijn en voor man dan bier.

Wij hebben wel een bad waar je prima met zijn tweeen in kan, maar ik zit er bijna nooit in, en als ik er al in zit moet ik hem er eigenlijk niet bij hebben. Hij heeft wel eens vanaf de lift (in vorig huis) een kaarsjesspoor naar het bad gemaakt, waarin hij mij met champagne (die heel mierzoete anders lust ie het niet) zat op te wachten.

Maar volgens mij heb ik dit soort tips nooit gegeven, ik ben meer voor het "elkaar bewusteloos neuken voor de open haard" namelijk.
Picknicken, af en toe, op hele hete dagen als het thuis té warm is en ik zin heb om samen weg te zijn zónder tv, telefoon, luidruchtige buren of wat dan ook. Heerlijk!

En ik heb ook fouten gemaakt in relaties, en van daaruit geef ik mijn adviezen. Dus niet vanuit een theoretisch 'ik weet alles beter' kader, maar vanuit ervaring. En ik denk dat de meeste adviezen van daaruit gegeven worden toch?
Om heel eerlijk te zijn, doe we die dingen inderdaad. Picknicken is dan meestal met een lading bier, wat bbroodjes en doosje vleessalade, maar dan kunnen we uren hangen in schlossgarten. Vaak ook met vrienden, frisbee mee en af en toe zelfs de kinderen mee.

Kaarslicht, massage (niet wekelijks maar toch zeker af en toe) gezelschapspelletjes (scrabble, kolonisten van catan-kaartenspel voor 2 personen) etc. en ook regelmatig eens in bad (maar hebben geluk een groot rond bad te hebben met stop keurig weggewerkt en kraan aan zijkant)

Samen koken? Dat gebeurt zo weinig dat het dan weer leuk is om samen te doen.

Geef eigenlijk nooit advies en het dan zelf laten.

Wij zijn samen eigenlijk best ondernemend, gaan als het even kan samen duiken (hebben gelukkig lieve ouders die willen oppassen), doen samen boodschappen, gaan naar het bos, knutselen graag, maar daarentegen vinden we ook lekker als 1 op de bank hangt de ander achter de pc, worden ook weleens zat en vallen in slaap tijdens seks. Tja, ben benieuwd of dit na 10 jaar ook nog zo is Ik hoop het wel!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 15 maart 2010 @ 23:51:

[...]

Echt samen koken? Of bedoel je gourmetten en fonduen?

Je staat elkaar toch gewoon vreselijk in de weg?Ik doe dat! Ik vind samen koken veel leuker dan alleen En we staan elkaar niet echt in de weg (en ik heb een kleine keuken)
Samen koken: nooit.

Samen in bad: heel soms, en dat terwijl wij zo'n groot hoekbad hebben, dus niemand heeft last van een kraan in zijn rug. Maar ik heb er gewoon geen geduld voor!

Wijn: soms.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Samen koken : Ja,maar wel van te voren bepalen wie de chef is en wie het hulpje ;)

Samen in bad : Nieuw huis heeft bad met stop in het midden, en nog een stuk groter ook (dus binnenkort ja )

Massage : Ja, gisteravond nog

Picknicken : Flesje wijn, toastjes en een kaasje

Gezelschapspelen : No way in ****, zijn we te competititief voor
///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
quote:blijfgewoonbianca schreef op 15 maart 2010 @ 23:44:

Ik ken niemand die hier post. Dat weet ik zeker, want ik ken niemand die picknickt met zijn partner.

Tijdens onze fietsvakanties kopen we onderweg in een winkeltje of markt wat, en eten dat dan op op een bankje.

Ik ken ook niemand die samen koken niet erg onhandig en irritant vindt in een - redelijk - doorsnee keuken.

Mijn man heeft een hekel aan koken en kan het ook niet goed; ik vind het leuk om te koken, dus kook ik altijd. (Hij brengt wel altijd ontbijt op bed in het weekend...)

Mijn vriendinnen vertellen nooit gemasseerd te zijn/ hebben bij kaarslicht en onder het genot van een glas wijn.

Mijn man masseert dagelijks mijn rug tijdens het televisiekijken en/of bij het slapengaan. Heel af en toe houden we eens een (wederzijdse) uitgebreide masseersessie met kaarsjes.

Sterker nog ; in mijn vriendenkring drinken er niet zo veel wijn.

Ik alleen in het weekend.

Mijn vrienden spelen ook nooit samen een gezelschapsspel ; alleen als het " moet " voor de kinderen.

Wij ongeveer een keer per maand, zonder kinderen.

Dat samen in bad, dat heb ik weleens geprobeerd maar mijn man vond het water te warm en ik zat met de kraan in mijn rug.... we vonden het maar afzien.

Wij hebben een groot bad; de kraan zit aan de lange kant en prikt dus niet in de rug. We doen het ongeveer 1 keer in de 3 maanden. Mijn man vindt niet gauw dat het water te warm of te koud is.

We gaan ook wel eens samen in de douche.

Zijn dit nou standaardtips, die we ooit weleens ergens gelezen en in ons geheugen opgeslagen hebben? Of zijn er écht mensen die dit doen

Die mensen bestaan écht

en waarom zie of hoor ik dat nooit?

Geen idee... Ik vertel dat soort zaken trouwens ook nooit aan mijn vriendinnen, ze vragen er ook niet naar!
Wij hebben ook een groot bad en zitten daar dan ook graag met z'n 2en in.

We nemen bij mooi weer regelmatig een koelbox vol wijn en lekker eten mee op de boot. (valt dat onder picknicken?)

En we zijn allebei gek op gezelschapsspelletjes, ook weer gezellig met een wijntje erbij, kaarsjes aan en wat lekker eten erbij.

Samen koken houd ik niet van, ik kan er niet tegen als iemand zich met mijn koken bemoeit, haha.

Dat masseren bij kaarslicht doen we ook niet. Ik houd sowieso niet van masseren. Krijg daar altijd zere handen van.
///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
quote:blijfgewoonbianca schreef op 15 maart 2010 @ 23:46:

Ik zou me trouwens erg opgelaten voelen, met een kleedje in het park. Heb ik het nog niet eens over de hoeveelheid hondestront.Wellicht hangt het er vanaf waar je woont. In Amsterdam is het vrij normaal. In de zomer zit iedereen in het Vondelpark, Westerpark etc. te picknicken. Flessen wijn mee, tas vol lekkers, groot kleed en heerlijk luieren in het park of aan de waterkant.
Samen koken: Liever niet. Ik heb een gruwelijke hekel aan koken, dus dat doet hij. Ik ruim wel op. En tijdens het eten wordt er wel vaak een kaarsje aangestoken en een fles fijn geopend.

Samen in bad: Ik denk wel drie keer per week. Dat is ons rustmomentje. We hebben dan ook wel een erg groot bad, mét kraan in het midden,

Massage: Was het maar waar. Ik word wel regelmatig gekriebeld op de m'n rug.

Picknicken: Ik denk dat we 2 keer per jaar picknicken in het Vondelpark

Gezelschapspellen: Ik denk 1 keer maand. Als vrienden komen eten dan spelen we daarna een gezellig spel.
Ik sluit niet uit dat ik hier iemand de tip kan hebben gegeven om een fles wijn, of twee, open te trekken maar de rest van de tips uit de OP zijn niet van mij en worden ook niet door ons gepraktiseerd. Geen gepicknick voor het huwelijk, we blijven uit elkaars pannen en het spelen van gezelschapsspellen laten we over aan de oppas & de kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven