Werk & Studie alle pijlers

Vrijwilligerswerk buitenland, tips gevraagd

16-03-2010 11:34 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel ben ik werkzaam en tegelijkertijd volg ik een avondstudie Journalistiek.

Als alles goed gaat dan ga ik eind van dit jaar stoppen met mijn werk om daarna drie maanden stage te lopen.

Na die stage ben ik dus werkeloos en ik ben op het idee gekomen om daarom in de zomervakantie vrijwilligerswerk te gaan doen in het buitenland.

Dit wilde ik al langer, maar nooit wilde ik mijn baan er voor opzeggen. Bovendien had ik toen meer vaste lasten omdat ik samenwoonde, nu woon ik weer bij mijn ouders dus in principe een ideale situatie om de droom waar te maken!

Maar nu, wát wil ik gaan doen? Eigenlijk lijkt alles me wel leuk. Ik heb zitten denken aan werken op een summercamp in Amerika, maar een vriendin wees me erop dat het wellicht veel meer voldoening geeft als ik ga werken in een land waar mensen het echt nódig hebben. En daar heeft ze ook wel gelijk in!

Ik wil 6 tot 8 weken weg, vanaf eind juni ongeveer. En het gaat dus om 2011.

Heeft iemand tips? Ervaringen? Wat voor soort werkzaamheden kan ik allemaal gaan doen?

Goede, betrouwbare websites?

Ik hoor het graag!!!

Liefs Thila
Check deze site is: http://www.be-more.nl/

Voor mij ook een droom om dat ooit te gaan doen, heb nu net een huis gekocht dus moet er nu echt even voor doorsparen.

Ik vraag me ook af of er ook organisaties zijn waar je niet een bepaald bedrag aan de organisatie moet schenken maar waar ze gewoon alleen al blij worden van je hulp. Ik lees dus ff mee!
www.centromyra.org

Daar heb ik 8 jaar geleden vijf weken vrijwilligerswerk gedaan (4 dagen pw gewerkt en 3 dagen gereisd) en de eerste week spaanse les (zelf geregeld). Ik vond het top!

Dat is inmiddels 8 jaar geleden dus... en ik weet dat ze ook niet meer op de oude locatie zitten en volgens mij zijn de eisen ook veranderd... dus informeren lijkt me goed... :-)
Ja, ik zou ook wel een combinatie willen doen met Spaanse les. De basis van Spaans heb ik al, maar ik wil het graag beter leren.

Zuid-amerika lijkt me dus ook wel geschikt!
Die site Centromyra ziet er goed uit.

Ga ik sowieso verder bekijken!

Heeft ook iemand ervaring met de site van Joho?
AFS heeft ook een goed aanbod voor buitenlands vrijwilligerswerk. check de website eens, afs punt nl. Veel plezier!
Hey Thila,

Ik ga zelf over twee weken naar Argentinië waar ik 4 weken spaans ga leren en daarna 4 weken vrijwilligerswerk. Alles is geregeld via Travel Active. Ben erg tevreden over hun, misschien kun je daar eens kijken.

Van andere organisaties weet ik eigenlijk niet zoveel.

Succes met zoeken!
ibo-nederland.org

Verschillende bouwprojecten in verschillende landen.
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Bedankt vast allemaal!

Ik heb even gekeken op de site van Travel active, dat klinkt ontzettend leuk maar brengt wel veel kosten met zich mee!

Ik wil best een kleine bijdrage leveren, maar verder toch zoveel mogelijk kosteloos.

Ik ga later de rest van de tips nader onderzoeken!

Meer tips zijn welkom natuurlijk
Internationale bouworde (ibo) heb ik zeer prettige ervaringen mee. Zij hebben zowel bouwkampen als sociale kampen, met name in Oost-Europa maar ook steeds meer wereldwijd. Je betaald alleen de reis.

In de meeste gevallen werk je samen met plaatselijke werknemers.
Hier ook goede ervaringen met Bouworde. Ik vond het erg leuk echt iets op te bouwen. Zo heb ik o.a. leren 'metselen', hebben we een betonvloer gestort en geschilderd. Bij het project wat ik heb gedaan, werden we als "dank je wel" door de bewoners af en toe een dagje mee 'uit' genomen, zodat ik ook nog wat van het land heb kunnen zien. Het is me erg goed bevallen, en ik zou zo weer gaan!
quote:Thila schreef op 16 maart 2010 @ 11:34:

Dit wilde ik al langer, maar nooit wilde ik mijn baan er voor opzeggen. Bovendien had ik toen meer vaste lasten omdat ik samenwoonde, nu woon ik weer bij mijn ouders dus in principe een ideale situatie om de droom waar te maken!

Maar nu, wát wil ik gaan doen? Eigenlijk lijkt alles me wel leuk. Ik heb zitten denken aan werken op een summercamp in Amerika, maar een vriendin wees me erop dat het wellicht veel meer voldoening geeft als ik ga werken in een land waar mensen het echt nódig hebben. En daar heeft ze ook wel gelijk in!

I

Dit dacht ik ook, toen ik een jaar in Zuid Afrika vrijwilligerswerk ging doen. Zelf geregeld (zonder organisatie) dus helemaal zelf alles betaald (10 000 euro met zijn 2-en, plus een paar duizend euro door sponsoring van familie, bekenden en anderen). Ik heb hele nuttige dingen gedaan, maar wel in het kader van 'druppel op de gloeiende plaat'.

Op zich geloof ik daar ook wel in (al kun je maar twee mensen iets leren waar ze over 10 jaar nog iets aan hebben, dan kan het al nuttig zijn), maar als je heel graag mensen iets wilt geven wat ze nodig hebben, dan ben ik er door dat jaar wel van overtuigd dat ik ons geld beter weg had kunnen geven aan een goede organisatie die daar ter plekke al voet aan de grond had.
Ik wéét dat ik een mierenneuker ben hoor....

Maar Zuid-Amerika een geschikt land?? Laatste keer dat ik dat checkte was dat toch echt nog een continent...
marels wijzigde dit bericht op 16-03-2010 14:09
Reden: spelvaut
% gewijzigd
668, the neighbour of the Beast
Bla Marels... Ik begrijp wat je bedoelt.

In mijn enthousiasme denk ik niet zoveel na over wat ik type.

Bedankt in ieder geval voor je oplettendheid...

en nu weer verder mierenneuken!
Ik heb zelf vorig jaar met mijn vriend vrijwilligerswerk gedaan in Peru. Op www.amautaspanish.com kun je hun projecten bekijken in verschillende landen. Heb ondertussen vloeiend Spaans leren spreken, ideaal..!
Kom naar West Afrika, ik heb onderdak voor je e.d, jij zoekt een vrijwilligersplek uit ergens hier waar je niets voor betaalt.

In welk veld zou je actief willen zijn eigenlijk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven