Kattenfratsen

16-03-2010 10:04 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moest net zo lachen om de fratsen van mijn kat, dat ik op het idee kwam er een topic over te openen. Ik wil namelijk ook erg graag lachen om de fratsen van jullie katten.

Wat er net gebeurde: mijn kat zat achter mij op de vensterbank terwijl ik daar geen erg in had. Ik zat ondertussen heel geconcentreerd een spannend spelletje te spelen. Gaat de kat opeens mekkeren voor een vogel, ik schrik me helemaal rot met bij behorend geluid. Mijn kat schrikt daar weer van, valt van de vensterbank en rent met een dikke staart de kamer uit. Hij is heeft nog niet het lef gehad om weer terug te komen.

Welke fratsen halen jullie katten uit?
topic verplaatst naar thuis
Haha.. Jippertje, kattenverhalen zijn echt geweldig!!

Zo zat ik gister met onze poes op schoot en toen ging ik snuiven (nee geen drugs) gewoon het geluid maken. Toen kreeg ik een klap voor mijn kop van haar. Niet met nagels ofzo maar gewoon een klap van "hou op!". En dan kijkt ze ook nog zo erbij. Echt te grappig voor woorden. Vind ze een vervelend geluid denk ik.
Mijn kat hing zojuist op de kop tussen kastje en boekenkast, in een poging iets onzichtbaars te vangen. Toen ik boos werd (want alle boeken half in/uit de kast), zag ik twee achterpootjes spartelen, maar kwam ze er niet meer uit

Nu zit ze op de bank een beetje beledigd te kijken
Peas on earth!
mijn kitten moest een pil gister. het is nog een klein beestje,

maar je krijgt dat ding er met geen mogelijkheid in. weet niet waarom maar ik krijg altijd vreselijk de slappe lach ervan.

gisteren maar ff een pillenschietertje aangeschaft, niet dat het zin had. mevrouw beet echt keihard in mijn duim. deed erg veel pijn maar ik moest er hard om lachen.....
Onze katten hebben ook vreemde kuren, zo is Hummel (een maine coon kruising mannetje) echt GEK op brood. Ze krabbelt gewoon aan mijn tas als ze alleen maar ruikt dat het daarin zit en scheurt een plastic zakje in één beweging open om dan grote happen brood te nemen..

Ons poesje (maine coon Gaia) rent achter de schaduw van haar eigen staart aan en spint al als ze alleen maar naast je ligt zonder dat je haar aanraakt. Ook hengelt ze eten uit haar bakje en gaat er dan mee spelen..
Ik lach me rot.

Wat ik ook altijd vermakelijk vind, maar ergens wel heul gemeen.

Als mijn kat voorbij loopt zonder enige argwaan, heel even met je voet heen en weer. Die van mij springen dat van schrik met vier poten tegelijk in de lucht!
Die van ons is gek op schoenen, en zat vanochtend nog met zijn hoofd in een schoen. Dan zie je dus een uur lang alleen een romp met 4 poten en een staart door de kamer scheuren. Ziet er niet uit
Ons poesje houdt ook van ons elektrische waterbakje, ze kan zo vijf minuten naar het stromende water zitten staren.. heel maf..
Mijn poes snapt de kraan niet, ze vind het heerlijk water uit de wasbak te drinken. Maar zet je dan de kraan aan snapt ze het niet meer, probeert ze erin te happen, met haar pootje of te ruiken wat het is. Met als resultaat een proestende poes in de wasbak. Het is een siamees dus ook nog eens grote neusgaten. Echt heel grappig.
Bij dit soort filmpjes op youtube, stik ik zowat van het lachen!

Katten bloopers
Onze kat plast op het toilet, ons toilet dus. De kattenbak, daar doet ze niet aan. Ik sta toch iedere keer weer verbaasd te kijken als ik de badkamerdeur opentrek en haar prinsheerlijk op het toilet een plasje zie doen.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Katten blijven grappig he? Zelf heb ik twee katten. Een tijdje geleden heb ik zo enorm hard gelachen om ze, dat ik er maar een blog over heb geschreven. Voor geïnteresseerden: zie hieronder!

Kattenluikje of kattenlijkje?

Vorige maand zijn Jaap en ik verhuisd, samen met onze twee katten Itchy en Scratchy. Nu is het zo dat katten altijd even moeten wennen aan hun nieuwe omgeving, dus is het de bedoeling dat je ze binnen houdt.

Dit zorgt natuurlijk voor een ondraaglijk leed voor de arme pluizige beestjes, die niets liever willen dan erop uit trekken om de tuin van de buurvrouw zo snel mogelijk vakkundig te bemesten. Ook is het voor de ‘street credibility’ hard nodig om de buurkatten zo snel mogelijk protectie aan te bieden, in ruil voor een vette muis eens per week (graag in hapklare brokjes met chilisaus). Maar geen van beide noodzakelijke activiteiten kan worden uitgevoerd op het moment dat er een metershoge muur tussen het binnentuintje en de spannende buitenwereld ligt. Je kan bijna de nieuwe buurkatten horen: “Komen jullie ook buiten spelen, Itchy en Scratchy? Oh nee, dat mag niet van je mama! Whahaha losers!”.

Je begrijpt dus: voor de zichzelf respecterende kat het is een zaak van leven of dood om naar buiten te kunnen. Dus ga je net zo lang je nagels scherpen aan alles wat op je pad komt, totdat de baasjes met bloedende benen naar de dichtstbijzijnde dierenwinkel rennen om snel een kattenluikje op de kop te tikken. Hoera! Mission Accomplished!

Dit zou helemaal waar zijn, op het moment dat het hier gaat om katten van een normaal formaat. Helaas zijn Itchy en Scratchy na zeker 30 (katten)jaren de kunst van het ‘zijn’ (= niks doen) te hebben bestudeerd en geperfectioneerd, uitgegroeid tot een stel morbide obesicats.

Timmerdetimmer, vloekerdevloek, zagerdezaag, op een druilerige zaterdagochtend, en Jaap heeft het voor elkaar: het spuuglelijke spierwitte plastic kattenhergeboortekanaal is geïnstalleerd. Een fantastische timeportal naar de wondere buitenwereld opent zich voor de dolenthousiaste katten: free Willy!!!! Ze zweven sereen richting het luikje en springen er atletisch en moeiteloos doorheen zonder ook maar met één haartje het randje te raken.

Ok, wake up. Beweren dat de katten moeiteloos door het luikje gaan passen, is net zoiets als beweren dat je je stretched Hummer wel even achterstevoren in de parkeergarage van de Bijenkorf manoeuvreert. Not gonna happen.

Inmiddels iets minder positief en feng shui ingesteld, laat ik mijn blik tussen het kattenluikje en Itchy heen en weer gaan. Er zit niks anders op: één van tweeën zal zich aan de ander moeten aanpassen. En ik ga er nu achterkomen wie. Itchy wordt bij kop en kont gevat en head first door het luikje gepropt (laat WNF/Wakker Dier/WSPA/ Partij voor de Dieren het maar niet zien..). Na een kort maar hevig gevecht met een kluwen tegenspartelend bont en nagels, gebeurt er iets onverklaarbaars: Itchy’s vet heeft zich dermate aan de vorm van het luikje aangepast dat hij er wonder boven wonder doorheen schiet! Tijd voor Scratchy. Ik vrees dat ik hierbij de hulp van een fikse pot Vaseline kan gebruiken, aangezien Scratchy zo mogelijk nog dikker is dan Itchy. Inmiddels geoefend, pak ik het arme dier op, geef het nog een heel schijnheilig kusje en verdwijnt ook hier het poezenkopje als eerste door het luikje. So far, so good. De voorpootjes gaan nog, maar – oh horror!- het lijf zit vast. Ik kijk recht in een kwaaie poezenpoeperd, met in paniek maaiende achterpootjes eronder. In mijn hoofd vecht de emotie ‘medelijden’ dapper met ’hysterisch leedvermaak’. De laatste wint. Ik lig stuiptrekkend op de grond terwijl de tranen van het lachen over mijn wangen rollen. Dit alles wordt Scratchy teveel. Met een enorme oerkracht lanceert ze zichzelf door het gewraakte luikje de steeg in, om maar meteen te beginnen met het vestigen van een wereldrecord op het onderdeel marathon lopen voor vadsige huiskatten…

Conclusie: Kattenluikje: ¤ 29,95. 30.000 kilo kattenvoer: ¤ 4690,38. Kat vast in kattenluikje: PRICELESS!!!!
Leuk Plientjuh

Die van ons vind het heerlijk om in de vensterbank te slapen, lekker warm boven de cv. Alleen gaat madame zó uitgebreid liggen, dat ze net iets meer ruimte inneemt dan de vensterbank haar biedt. Dus eerst zie je alleen één pootje over de rand van de vensterbank hangen, later twee... en dan kan je erop wachten.... : BOEM!

Staat ze op de grond, met een verbaasd en slaperige gezicht omhoog naar de vensterbank te kijken, zo van: wat flik je me nou?!

En het grappige is: ze gaat er rustig weer liggen! Wij horen geregeld drie keer of vaker BOEM op één avond
Leuk topic,

Onze ene kater heeft de neiging om aan de mond van mensen te ruiken, ook 's nachts. Stel je voor je ligt lekker te slapen en voelt ineens een zachte adem op je gezicht en licht gekriebel. DOe je je ogen open en zie je ineens twee grote ogen voor je neus. Dezelfde kat wil altijd bij ons in bed liggen en dan met name op onze rug. De andere kater komt niet in de buurt van het bed, maar als ik 's ochtends nog geen twee tellen uit bed ben, dan ligt hij lekker op mijn stukje bed te knorren.

Verder lazeren ze regelmatig van het aquarium af omdat ze ondersteboven de vissen proberen te vangen.
Mijn oudste kat (net een jaar) is al een beetje een oud l*lletje aan het worden, speelt nergens meer mee, behalve als hij mijn haarelastiekjes weer eens uit mijn toilettas heeft gejat.

De jongste van de 2 is dol op de balletjes van de beebeegun (nee, we schieten ze niet zijn kant op). Als hij weer eens onze slaapkamer is ingeschoten, hoeven wij alleen maar zo'n balletje de woonkamer in te mikken. Hij apporteert die balletjes ook, als we in de deuropening gaan staan, komt hij ze netjes terugbrengen.

Verder luistert hij ook naar blijf!, dan gaat hij zitten.
Onze kater van bijna 1 jaar heeft een hele routine opgebouwd met mijn vriend. Hij gaat om het hoekje van de deur zitten. Vervolgens wacht hij gespannen of mijn vriend eraan komt... Op het moment dat mijn vriend het hoekje omloopt spring de kat omhoog tot buikhoogte en haakt zich vast in zijn spijkerbroek. Daarna wil hij nog wel even een kopje geven en het hele spelletje nog een keer doen. Hij doet het ook 's ochtend in het donker als mijn vriend brood uit de vriezer gaat halen. Pas moest hij later beginnen en ging ik om brood. Ik schrok me kapot toen die kat opeens uit het niets de lucht in sprong. Hij heeft nog meer fratsen. Zo speelt hij het liefst met een speelmuis en dan door de hele kamer. Als je op de bank zit en je gooit het muisjes weg komt hij het netjes tussen zijn tanden naast je op de bank leggen. Ook slaapt hij het allerliefste bij het vrouwtje op de borstkas en geeft hij harde kopjes en likjes als die nog heerlijk ligt te slapen.....
Een van onze katten houdt er niet van als er bijvoorbeeld een kattenhaar in z'n waterbakje drijft...

Hij gaat dan naast zijn bakje zitten en kijkt jou aan, kijkt naar z'n waterbakje, kijkt jou weer aan, weer naar zijn bakje en dat net zolang totdat we z'n bakje pakken en er schoon water in doen. Ik kan het af en toe niet laten om hem wat langer te laten wachten, ha ha.

Laatst liep ie over het dressoir en zette net één pootje ernaast. En plof, daar zat ie op de grond, en ja, dan idd. verbaasd kijken hoe hij nog ineens op de grond terecht kwam.
Wij hebben een katertje van 5 mnd, en van de week zat ik op de slaapkamer te studeren, toen het wel heeeel erg verdacht stil was in de huiskamer. Dus ik kom een kijkje nemen, heeft meneer de kast opengekregen en alle kaarten ( ja ik bewaar alle kaarten in een doos haha) uit de doos gehaald, en zelf lag hij in de kaartendoos te slapen. Toen ik 'm riep zat ie me aan te kijken; wat nou? Mag ik hier niet slapen?

Ik kon er niet boos om worden, heb zo hard gelachen
quote:Sopsie schreef op 16 maart 2010 @ 13:15:

Wij hebben een katertje van 5 mnd, en van de week zat ik op de slaapkamer te studeren, toen het wel heeeel erg verdacht stil was in de huiskamer. Dus ik kom een kijkje nemen, heeft meneer de kast opengekregen en alle kaarten ( ja ik bewaar alle kaarten in een doos haha) uit de doos gehaald, en zelf lag hij in de kaartendoos te slapen. Toen ik 'm riep zat ie me aan te kijken; wat nou? Mag ik hier niet slapen?

Ik kon er niet boos om worden, heb zo hard gelachen

1 van mijn katten is echt een beetje raar. ze lust ongeveer alles, maar ze is helemaal stapelgek op fruit, vooral appels en kiwi's. dat laatste hoef ik alleen maar van de fruitschaal te pakken en dan loopt ze al de schreeuwen.

en mijn jongste kat was dit weekend weer een klein beetje krols ondanks de poezenpil. is mijn je-weet-wel-kater er midden in de kamer een paar x bovenop gedoken, terwijl die homo is!! (althans dat d8 ik...) tja, hij weet blijkbaar niet dat er niks 'in te hangen' valt...
Ik hou nog wel eens van legpuzzels maken. Dat vinden ze geweldig! Als ik dan op tafel een puzzel heb liggen komen ze over de puzzel rollen, en het allerleukst natuurlijk gaan slapen in de doos met puzzelstukjes. En natuurlijk die blik van wat nou? Doe ik iets verkeerd? Heel grappig... Duurt wel lang altijd een puzzel maken omdat ze hem regelmatig weer stuk maken door dat gerol.
de kat hier in huis mag sinds kort weer naar buiten.

het is geweldig om te zien hoe ze de tuin en het veldje erachter onderzoekt.

zo schrikt ze van het minste en geringste en komt ze weer hard miauwend met een dikke staart naar binnen.

vorige week zag ik haar buiten zitten, ik op het raam kloppen en roepen. gaat ze op de vensterbank zitten, miauwen en kijken hoe ze naar binnen kan.

ging ze uiteindelijk maar het raam kopjes geven
Een van de katten van mijn zus heet Fradsen, maar dat is er nou net zo eentje die nooit iets geks doet.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:Chryssa schreef op 16 maart 2010 @ 10:50:

Onze kat plast op het toilet, ons toilet dus. De kattenbak, daar doet ze niet aan. Ik sta toch iedere keer weer verbaasd te kijken als ik de badkamerdeur opentrek en haar prinsheerlijk op het toilet een plasje zie doen.Ik vraag me altijd af hoe je een kat dat kan leren? Of doen ze het uit zichzelf? Lijkt me wel handig
Sinds kort zit er een ander bedrijf in het pand naast ons. En de eigenaren hebben een hond die ze weleens meenemen.

En Gizzie houdt niet zo van honden...

Laatst liet ik haar buiten en zag ik een hoopje hond liggen. Dus ik maak expres een geluidje zodat ie wakker werd. Ze kijken elkaar aan en Gizmo ging heeeeeeeeel voorzichtig lopen. Alsof ze dacht dat hij haar zo niet in de gaten zou hebben. Af en toe omkijkend naar de hond. En zo heel langzaam in slowmotion weer terug naar binnen.

Ik heb me doodgelachen, maar dit is wel iets waarvan je erbij had moeten zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven