Brood invriezen met beleg: wat is lekker?
dinsdag 16 maart 2010 om 21:41
Ik en vriend vriezen altijd een paar broden in als lunchpakketjes. Hij heeft geen kantine en ik niet altijd tijd om erheen te gaan om te luchen. Bovendien is het natuurlijk ook nog eens lekker goedkoop natuurlijk.
Maar ik moet wel zeggen dat het een beetje saai wordt met het huidige beleg, weten jullie nog lekkere combi's op brood die ook goed ingevroren kunnen worden?
Wat we nu doen:
kaas
kipfilet
worst of ham (hij, ik eet zo min mogelijk vlees)
witte pasta met hagelslag ( ja ik hou van zoet)
Nutella
Enne, dat is het wel zo'n beetje. Ik hou van uitgebreide broodjes, bv geitenkaas met rucola en honing, maar sla kun je niet invriezen.
Wat vinden jullie lekker om mee te nemen in je lunchdoos?
Maar ik moet wel zeggen dat het een beetje saai wordt met het huidige beleg, weten jullie nog lekkere combi's op brood die ook goed ingevroren kunnen worden?
Wat we nu doen:
kaas
kipfilet
worst of ham (hij, ik eet zo min mogelijk vlees)
witte pasta met hagelslag ( ja ik hou van zoet)
Nutella
Enne, dat is het wel zo'n beetje. Ik hou van uitgebreide broodjes, bv geitenkaas met rucola en honing, maar sla kun je niet invriezen.
Wat vinden jullie lekker om mee te nemen in je lunchdoos?
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
dinsdag 16 maart 2010 om 22:06
Tssss mensen, laat Singalala toch lekker haar gang gaan!
Voor de liefhebbers:
Mijn favoriet van dit moment is heel lekker vers donkervolkoren brood met daarop een dun laagje pesto. Dan met serranoham of rosbief, geraspte parmezaanse kaas, pijnboompitjes en rucola
Vandaag at ik trouwens brood met selleriesalade, wat peper en coburger ham.
Voor de liefhebbers:
Mijn favoriet van dit moment is heel lekker vers donkervolkoren brood met daarop een dun laagje pesto. Dan met serranoham of rosbief, geraspte parmezaanse kaas, pijnboompitjes en rucola
Vandaag at ik trouwens brood met selleriesalade, wat peper en coburger ham.
dinsdag 16 maart 2010 om 22:13
Ik heb wel een boekje waar ideeen in staan voor het invriezen van lunchpakketjes.
Veelal komen ze daar op vetarm beleg..
Zoals:
magere, gekookte vleeswarenmagere kipfiletvis uit blikvetarme kaaspindakaaswitte bonen in tomatensaus,gedroogd fruitmagere hamfijngehakte hard gekookte eierenVerder staat er:Vries geen sla inZet er een datum op, wat op brood zitEet het binnen 2 weken..
Het idee ken ik al langer, maar nog niet uitgeprobeerd.
Wel wil ik het al een poosje ook hier gaan toepassen.
Veelal komen ze daar op vetarm beleg..
Zoals:
magere, gekookte vleeswarenmagere kipfiletvis uit blikvetarme kaaspindakaaswitte bonen in tomatensaus,gedroogd fruitmagere hamfijngehakte hard gekookte eierenVerder staat er:Vries geen sla inZet er een datum op, wat op brood zitEet het binnen 2 weken..
Het idee ken ik al langer, maar nog niet uitgeprobeerd.
Wel wil ik het al een poosje ook hier gaan toepassen.
dinsdag 16 maart 2010 om 22:13
quote:AgentL schreef op 16 maart 2010 @ 22:06:
Voor de liefhebbers:
.Ze wil niks wat ze nog klaar moet maken, en rucola uit de vriezer lijkt me erg snotterig...
Voor de liefhebbers:
.Ze wil niks wat ze nog klaar moet maken, en rucola uit de vriezer lijkt me erg snotterig...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 16 maart 2010 om 22:16
quote:Kate1980 schreef op 16 maart 2010 @ 21:51:
Bedoel je nou dat je je brood mét beleg invriest?
Doe ik ook.
Ik smeer altijd 's avonds mijn brood.
En dan bewaren in koelkast zeker? Dat vind ik dus echt zo niet lekker. Brood wordt echt ontzettend oud in koelkast.
Voor TO: Filet American, sandwichspread, gestampte muisjes, ham, rookvlees, brie.
Het kan allemaal en smaakt ook allemaal prima.
Bedoel je nou dat je je brood mét beleg invriest?
Doe ik ook.
Ik smeer altijd 's avonds mijn brood.
En dan bewaren in koelkast zeker? Dat vind ik dus echt zo niet lekker. Brood wordt echt ontzettend oud in koelkast.
Voor TO: Filet American, sandwichspread, gestampte muisjes, ham, rookvlees, brie.
dinsdag 16 maart 2010 om 22:19
quote:himalaya schreef op 16 maart 2010 @ 22:13:
[...]
Ze wil niks wat ze nog klaar moet maken, en rucola uit de vriezer lijkt me erg snotterig..."Ze" leest hier mee en dit ging alleen om mijn favoriet van dit moment. Was geen aanrader om in te vriezen maar wel een aanrader om zelf te maken en vers te eten!
[...]
Ze wil niks wat ze nog klaar moet maken, en rucola uit de vriezer lijkt me erg snotterig..."Ze" leest hier mee en dit ging alleen om mijn favoriet van dit moment. Was geen aanrader om in te vriezen maar wel een aanrader om zelf te maken en vers te eten!
dinsdag 16 maart 2010 om 22:24
Je kunt nagenoeg alle vleeswaren invriezen, behalve de aspic soorten, dat valt uit elkaar.
Bepaalde combi's zijn erg lekker. Ham-smeerkaas, ham-selleriesalade, kaas-rauwkost-ei.
En waarom kant en klaar invriezen. Je kunt ook spullen klaar zetten en een mes in je trommeltje gooien. Mijn liefste neemt vaak gehaktballen mee, of een blikje vis, of een hardgekookt ei, of of of.... Dan neemt hij op het werk zijn boterham met niks, snijdt een gehaktbal in schijven en smullen maar. Heeft als extra voordeel dat het niet zo klef wordt.
Bepaalde combi's zijn erg lekker. Ham-smeerkaas, ham-selleriesalade, kaas-rauwkost-ei.
En waarom kant en klaar invriezen. Je kunt ook spullen klaar zetten en een mes in je trommeltje gooien. Mijn liefste neemt vaak gehaktballen mee, of een blikje vis, of een hardgekookt ei, of of of.... Dan neemt hij op het werk zijn boterham met niks, snijdt een gehaktbal in schijven en smullen maar. Heeft als extra voordeel dat het niet zo klef wordt.
dinsdag 16 maart 2010 om 22:26
quote:Suze2 schreef op 16 maart 2010 @ 22:16:
[...]
Oh, fillet amirican heb ik nog nooit gedaan, maar kan dus goed? Mooi zo, daar maak je mijn vriend heeel blij mee.
En sandwichspread wist ik niet dat dat kon, maar dat vind ik erg lekker dus ga ik zeker proberen. Muisjes ook, mmm.
[...]
Oh, fillet amirican heb ik nog nooit gedaan, maar kan dus goed? Mooi zo, daar maak je mijn vriend heeel blij mee.
En sandwichspread wist ik niet dat dat kon, maar dat vind ik erg lekker dus ga ik zeker proberen. Muisjes ook, mmm.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
dinsdag 16 maart 2010 om 22:28
quote:maedl schreef op 16 maart 2010 @ 22:18:
oh, je moet dan natuurlijk wel een magnetron hebben op je werk bedenk ik net. heb je dat?
Ik neem vooral brood mee om bij drukte even snel te kunnen eten, magnetron heb ik wel, maar moet ik net wat verder van mijn plek af, wat soms lastig is. Een boterha bij de hand is dan wel makkelijk, ook omdat je er bij een erg rommelende maag even snel eentje kunt eten tussendoor.
Als ik avond en nachtdiensten heb, neem ik trouwens wel pasta's ed (al dan niet ingevroren) mee, dus in principe moet het ook gewoon kunnen eigenlijk...
oh, je moet dan natuurlijk wel een magnetron hebben op je werk bedenk ik net. heb je dat?
Ik neem vooral brood mee om bij drukte even snel te kunnen eten, magnetron heb ik wel, maar moet ik net wat verder van mijn plek af, wat soms lastig is. Een boterha bij de hand is dan wel makkelijk, ook omdat je er bij een erg rommelende maag even snel eentje kunt eten tussendoor.
Als ik avond en nachtdiensten heb, neem ik trouwens wel pasta's ed (al dan niet ingevroren) mee, dus in principe moet het ook gewoon kunnen eigenlijk...

dinsdag 16 maart 2010 om 22:29
quote:Suze2 schreef op 16 maart 2010 @ 22:16:
[...]
In de koelkast ja, verpakt en wel in alumniumfolie of een zakje. Blijft lekker.
Ik veroordeel jouw manier niet hoor, had er gewoon nog nooit van gehoord.
Zei iemand hier nou witte bonen in tomatensaus op je brood?
[...]
In de koelkast ja, verpakt en wel in alumniumfolie of een zakje. Blijft lekker.
Ik veroordeel jouw manier niet hoor, had er gewoon nog nooit van gehoord.
Zei iemand hier nou witte bonen in tomatensaus op je brood?
dinsdag 16 maart 2010 om 22:32
mijn zwager doet het ook altijd (en die bakt dan eerst nog zelf brood, en dat gaat dan gesneden en belegd de diepvries in).
hij vindt kaast trouwens geen succes, maar ik begrijp dat jullie dat wel doen?
nog wat ideetjes:
-kruidenkaast met basilicum (verse)
-plakjes gehaktballen met ketchup of mosterd oid
hij vindt kaast trouwens geen succes, maar ik begrijp dat jullie dat wel doen?
nog wat ideetjes:
-kruidenkaast met basilicum (verse)
-plakjes gehaktballen met ketchup of mosterd oid