Brood invriezen met beleg: wat is lekker?

16-03-2010 21:41 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik en vriend vriezen altijd een paar broden in als lunchpakketjes. Hij heeft geen kantine en ik niet altijd tijd om erheen te gaan om te luchen. Bovendien is het natuurlijk ook nog eens lekker goedkoop natuurlijk.

Maar ik moet wel zeggen dat het een beetje saai wordt met het huidige beleg, weten jullie nog lekkere combi's op brood die ook goed ingevroren kunnen worden?

Wat we nu doen:

kaas

kipfilet

worst of ham (hij, ik eet zo min mogelijk vlees)

witte pasta met hagelslag ( ja ik hou van zoet)

Nutella

Enne, dat is het wel zo'n beetje. Ik hou van uitgebreide broodjes, bv geitenkaas met rucola en honing, maar sla kun je niet invriezen.

Wat vinden jullie lekker om mee te nemen in je lunchdoos?
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
volgens mij kun je tomaat niet invriezen, mijn coctail tomaatjes waren laatst half gevroren en dat smaakte echt niet lekker.
Tssss mensen, laat Singalala toch lekker haar gang gaan!

Voor de liefhebbers:

Mijn favoriet van dit moment is heel lekker vers donkervolkoren brood met daarop een dun laagje pesto. Dan met serranoham of rosbief, geraspte parmezaanse kaas, pijnboompitjes en rucola

Vandaag at ik trouwens brood met selleriesalade, wat peper en coburger ham.
AgentL....ik móet het even kwijt hoor....je avatar, krijg er de kriebels van
Warm pitabroodje met auberginesalade/pasta (AH) niet dat je hier wat aan hebt hoor.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
pindakaas met sambal

en sla kan je los meenemen
* Smeerkaas en Sambal Badjak (= van die gebakken sambal)

* Houmous met wasabi

* Kaas met augurk en sambal badjak

(ben aan het afvallen en probeer mijn lunch dus zo lekker mogelijk te maken )
AgentL, je hebt echt goede broodcombi's!
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Mijn favoriet, croissant met chorizo en tonijnsalade.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:jackie23 schreef op 16 maart 2010 @ 22:08:

AgentL....ik móet het even kwijt hoor....je avatar, krijg er de kriebels van

Lekker ding ben ik hè?
Sambal met gerookte makreel

Kaas met sandwichspread
quote:AgentL schreef op 16 maart 2010 @ 22:11:

[...]

Lekker ding ben ik hè? Elke keer als ik die foto zie, dan denk ik voorzichtig 'zij is niet echt knap'...
Ik heb wel een boekje waar ideeen in staan voor het invriezen van lunchpakketjes.

Veelal komen ze daar op vetarm beleg..

Zoals:

magere, gekookte vleeswarenmagere kipfiletvis uit blikvetarme kaaspindakaaswitte bonen in tomatensaus,gedroogd fruitmagere hamfijngehakte hard gekookte eierenVerder staat er:Vries geen sla inZet er een datum op, wat op brood zitEet het binnen 2 weken..

Het idee ken ik al langer, maar nog niet uitgeprobeerd.

Wel wil ik het al een poosje ook hier gaan toepassen.
quote:AgentL schreef op 16 maart 2010 @ 22:06:

Tssss mensen, laat Singalala toch lekker haar gang gaan!

Voor de liefhebbers:

Mijn favoriet van dit moment is heel lekker vers donkervolkoren brood met daarop een dun laagje pesto. Dan met serranoham of rosbief, geraspte parmezaanse kaas, pijnboompitjes en rucola

.Ze wil niks wat ze nog klaar moet maken, en rucola uit de vriezer lijkt me erg snotterig...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Vroeger thuis, leverpastei met mayonaise. Ga het gelijk morgen kopen.
wij doen het ook hoor, broodpakketjes invriezen.

bijna alle soorten worst gaan er op, ook bijvoorbeeld osseworst.

en als je bijvoorbeeld honing tussen je geitenkaas doet ipv aan de boterhamkant zeg maar, blijv het lekkerder.
quote:Kate1980 schreef op 16 maart 2010 @ 21:51:

Bedoel je nou dat je je brood mét beleg invriest?

Doe ik ook.

Ik smeer altijd 's avonds mijn brood.

En dan bewaren in koelkast zeker? Dat vind ik dus echt zo niet lekker. Brood wordt echt ontzettend oud in koelkast.

Voor TO: Filet American, sandwichspread, gestampte muisjes, ham, rookvlees, brie.

Het kan allemaal en smaakt ook allemaal prima.
waarom eigenlijk persé brood? Je kunt pasta erg goed invriezen, of een soepje of wat dan ook, en is ook erg makkelijk.
oh, je moet dan natuurlijk wel een magnetron hebben op je werk bedenk ik net. heb je dat?
quote:himalaya schreef op 16 maart 2010 @ 22:13:

[...]

Ze wil niks wat ze nog klaar moet maken, en rucola uit de vriezer lijkt me erg snotterig..."Ze" leest hier mee en dit ging alleen om mijn favoriet van dit moment. Was geen aanrader om in te vriezen maar wel een aanrader om zelf te maken en vers te eten!
quote:jackie23 schreef op 16 maart 2010 @ 22:12:

[...]

Elke keer als ik die foto zie, dan denk ik voorzichtig 'zij is niet echt knap'... Dan kan ik in het echt alleen maar meevallen
Je kunt nagenoeg alle vleeswaren invriezen, behalve de aspic soorten, dat valt uit elkaar.

Bepaalde combi's zijn erg lekker. Ham-smeerkaas, ham-selleriesalade, kaas-rauwkost-ei.

En waarom kant en klaar invriezen. Je kunt ook spullen klaar zetten en een mes in je trommeltje gooien. Mijn liefste neemt vaak gehaktballen mee, of een blikje vis, of een hardgekookt ei, of of of.... Dan neemt hij op het werk zijn boterham met niks, snijdt een gehaktbal in schijven en smullen maar. Heeft als extra voordeel dat het niet zo klef wordt.
quote:Suze2 schreef op 16 maart 2010 @ 22:16:

[...]

Voor TO: Filet American, sandwichspread, gestampte muisjes, ham, rookvlees, brie.

Oh, fillet amirican heb ik nog nooit gedaan, maar kan dus goed? Mooi zo, daar maak je mijn vriend heeel blij mee.

En sandwichspread wist ik niet dat dat kon, maar dat vind ik erg lekker dus ga ik zeker proberen. Muisjes ook, mmm.
quote:maedl schreef op 16 maart 2010 @ 22:18:

oh, je moet dan natuurlijk wel een magnetron hebben op je werk bedenk ik net. heb je dat?

Ik neem vooral brood mee om bij drukte even snel te kunnen eten, magnetron heb ik wel, maar moet ik net wat verder van mijn plek af, wat soms lastig is. Een boterha bij de hand is dan wel makkelijk, ook omdat je er bij een erg rommelende maag even snel eentje kunt eten tussendoor.

Als ik avond en nachtdiensten heb, neem ik trouwens wel pasta's ed (al dan niet ingevroren) mee, dus in principe moet het ook gewoon kunnen eigenlijk...
quote:Suze2 schreef op 16 maart 2010 @ 22:16:

[...]

In de koelkast ja, verpakt en wel in alumniumfolie of een zakje. Blijft lekker.

Ik veroordeel jouw manier niet hoor, had er gewoon nog nooit van gehoord.

Zei iemand hier nou witte bonen in tomatensaus op je brood?
mijn zwager doet het ook altijd (en die bakt dan eerst nog zelf brood, en dat gaat dan gesneden en belegd de diepvries in).

hij vindt kaast trouwens geen succes, maar ik begrijp dat jullie dat wel doen?

nog wat ideetjes:

-kruidenkaast met basilicum (verse)

-plakjes gehaktballen met ketchup of mosterd oid

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven