Achter het behang momenten

17-03-2010 08:44 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even om af te reageren, want ze zijn heel lief maar soms....

Mijn zoon van bijna twee had vanmorgen voor half 8 al drie driftbuien achter de rug. Hij wilde níet aangekleed worden, hij wilde alléén met dat speelgoed spelen dat te veel lawaai maakt voor de ochtend en hij wilde persé in de badkamer spelen (waar het koud is en hij sowieso niet alleen mag zijn). En als ik dan nee zeg: keihard huilen en liefst met alles gooien wat binnen handbereik is. Dat mag natuurlijk ook weer niet, enzovoorts. Pfff......

En het gekke is, zodra het over is is het ook weer echt over en op het KDV ging hij meteen leuk spelen. Nu moet ik alleen nog even ontstressen Help mij daarbij en vertel jouw achter-het-behang momenten van je kinderen!
Het is zoals het is
Genoeg hoor, gelukkig heb ik zelf geen kinderen maar die van mijn zus kunnen er wat van. Een kleine greep uit de selectie:

- 'dotjes ' tandpasta op het witte badkamer kleedje.. Dat zie je dus niet. Echt niet.

- Hond wassen in joppiesaus gecombineerd met chocolade vla. En vervolgens zelf vól in je eigen mengsel onderuit gaan waardoor kind ook helemaal onder zat.

- De hele doos stickers voor een lui oog (en dat waren er 150) op de commode plakken. En nog wat inlegkruisjes erbij om het af te maken..
Hahaha! Dat doet me denken aan iets wat mijn moeder ooit zei!

We waren met het hele gezin in een behang/verf/tapijtzaak en mijn broer en ik liepen behoorlijk te klieren. Toen een meneer aan mijn ouders vroeg of hij misschien kon helpen, zei mijn moeder; "Nou, ik zoek behang waar je kinderen achter kan plakken, heeft u dat?"

Dat gezicht van die man! Geweldig!

(Broer en ik waren daarna natuurlijk niet meer te stoppen, dat snap je!)
Mijn zoon van 10 was ook nogal kortaangebonden naar zijn broertjes. En toen ik daar wat van zei nou-en-de en nee-de hij. Ik moet zeggen dat ik hem vanochtend met liefde in een hutje op de hei gewenst had.
Ik vind het zo'n afgezaagde opmerking "achter het behang plakken" is er niet iets nieuws.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ha, fijn, jullie maken me aan het lachen!
Het is zoals het is
quote:nouschi schreef op 17 maart 2010 @ 09:09:

Ik vind het zo'n afgezaagde opmerking "achter het behang plakken" is er niet iets nieuws.Ehhh achter de muur stuken.....helemaal hip en helemaal van nu
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Mijn dochter van bijna 2,5 had vorige week uit alle (5) appels uit de fruitschaal 1 hapje genomen.

Ik moest er eigenlijk iets van zeggen maar stiekum moest ik zo lachen. Toen hebben we er samen maar appelflappen van gebakken.
Of onder het tapijt stoppen.
Het is zoals het is
Tergende non discussie die wel heel grappig eindigde:

Ik had nieuwe glazen gekocht. Ik vond ze leuk.

Ik liet ze trots zien aan een van mijn zoons.:

Wat voor glazen of dát nou weer waren, vroeg hij.

"Sapglazen", zeg ik, want dat stond op de verpakking.

"Wat zijn sapglazen nou weer?"

"Nou, glazen waar je sap in doet?"

"Gekke kleine glazen, daar kan toch niks in? Volgens mij zijn het glazen voor een waxinelichtje.."

Komt zoon 2: "Wat voor glazen zijn dat nou weer? Wat een gekke kleine glazen."

'Sapglazen! Niet mijn schuld hoor, stond op de verpakking."

'Wat zijn sapglazen?"

"Nou.. dat zijn glazen waar je sap in doet. Jeweetwel, sap. Die glazen zijn wat kleiner."

"Hmm. volgens mij moet je er een waxinelichtje in branden.."

Bij het ontbijt vanochtend komt zoon 3 door de bocht:

"Huh? Nieuwe glazen? Wat zijn dat voor glaasjes?"

"Dat zijn SAPGLAZEN!"

"Wat zijn sapglazen nou weer?"

"Nou... dat zijn dus glazen dus waar je dus sap in doet! Jeweetwel! SAP ja? Zoals jus d'orange oftewel sinaasappelSAP, appelSAP, tomatenSAP, vruchtenSAP! Sap! SAP! Jullie weten toch wel wat sap is?..."

Zoon 1 lachend: "Rustig maar mam.. rustig.. rustig.."

Zoon 3: "Hmm.. nou volgens mij horen er waxinelichtjes in!"

'Oh ja???? Horen er waxinelichtjes in?? Ja?? Dus jullie vinden dat er waxinelichtjes in horen te branden?? JA?? Vinden jullie dat?? Nou DAT kan geregeld worden hoor!"

Zoon 2: "Hoe ga je dat regelen dan?"

Zoon 3: "Mamma heeft connecties!"

.
Oh, ja, met m'n puber had ik ook weer z'on moment vanochtend......

Weer eens te laat de deur uit, toen ik er wat van zei, grote mond, (alsof de wereld om hem draait), slaapkamer achterlaten alsof er een bom afgegaan is daar...........

zucht............
quote:nouschi schreef op 17 maart 2010 @ 09:09:

Ik vind het zo'n afgezaagde opmerking "achter het behang plakken" is er niet iets nieuws.Mee-sauzen? Achter de lambrizering spijkeren?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ducktapen.

Wat is er trouwens gebeurd met de pleister op de mond?

Pleisters anno nu plakken niet meer.
Volgens mij zijn de kinderen bijdehanter geworden. Die trekken die pleister er zo af en gaan dan zeuren dat er geen leuk plaatje opstaat....
Het is zoals het is
quote:mamzelle schreef op 17 maart 2010 @ 09:44:

Ducktapen.

Wat is er trouwens gebeurd met de pleister op de mond?

Pleisters anno nu plakken niet meer.breed plakband dat werkt wel
Vertel, Sunemom, waarom wil jij plakband op je kinderen plakken?
Het is zoals het is
Mijn peuter van 1.5 die elke ochtend om 8.15u weg rent als ik zijn jas aan wil trekken om grote broer naar school te brengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven