twee liefdes...........nieuw topic...

20-07-2007 11:41 3608 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had nog wat voor thea geschreven als andwoordt dus bij deze..

Thea..........mss wel...

Maar ben na de bevalling van mijn zoontje depressief geweest en toen was die er in goede en slechte tijden...

Maar ik wou graag een tweede en hij niet.........en hij voerde later wel goede argumenten aan, maar heeft me toen ook al wel wat gekwetst..

Toen hebben we een jaar of 3 geen seks etc gehad en nu wil die weer..

Maar ik weet niet meer wat ik wil. mss hou ik nog wel van hem maar we hebben elkaar zo gekwetst.

En nu kwetst die ander me ook al..........pffff, maar ik kan hem dat niet aanrekeken want hijs nog zo jong..

En mijn man...........hij wou niet op vakantie want dan zou hij zich ergeren aan mijn buien..

Mijn zoon loopt over me heen...zo kan ik wel doorgaan nog......

En ik mag met niemand als hem over onze problemen praten..want ik heb hem gekwetst door tegen mijn vriendinnen te zeggen hoe ons seksleven was.........heb dit overginds 3 jaar opgekropt en hij vertelde altijd dat ie sex vies vond etc...

Maar verder is die wel heel lief hoor..

maar ik weet niet of we ooit samen nog gelukkig kunnen worden..

Ik kan niet sex hebben met iemand en aan een ander denken..

En ik wil niet meer aan die ander denken want die trapt me ook alleen maar op mijn ziel..

Het liefst zou ik mss wel alleen wonen met mijn zoontje..

Alles is nu zo warrig op dit moment. Weet alleen dat ik alle dagen hoofd en buikpijn heb en das ook niet alles..ik weet het niet meer dusz..
Dank je Teka, ik ga t proberen.

Tja herkenbaar die twijfels. Ik dacht eigelijk dat ik er wel vanaf zou zijn als ik de knoop had doorgehakt. Dat is ook zo, alleen komen er dan weer andere twijfels voor in de plaats.

Misschien wel daarom dat het breken van een relatie zoveel energie vraagt.

Al helemaal als je heen en weer geslingerd wordt tussen 2 tiepjes die precies het tegenovergestelde doen als je zou willen : het eindeloze spel van trekken of afstoten.

Afijn, genoeg weekendoverpeinzingen. Als ik pilletjes had dan stuurde ik je die per direkt. Dan maar
He Meiden, het is rustig hier. Bij mij zelf is het ook rustig, ik heb vandaag even met hem gepraat aan het begin van de shift. Zaterdagavond was op zich wel gezellig maar hij had al een aardig borreltje op toen hij aankwam. De manier waarop hij met zijn vrouw om ging stond me echt tegen. Ik moet zeggen dat ik zijn vrouw zelf ook wel een enorme zeurpiet vind maar toch......

Ik geloof toch dat ik er overheen begin te raken. Ik heb trouwens zelf ook een overplaatsing aangevraagd. Dat zou inhouden dat ik weer in dezelfde shift als hij terecht kom maar niet dezelfde afdeling. Ik hoop dat het geen stomme zet is van me.

Moose, ik hoop dat je gewoon een fijne vriendschap kunt hebben met Nr2

Knipoogje, ik heb het ook razenddruk momenteel. Gelukkig wordt het over een paar weken wat minder bij mij. Het is echt een gekkenhuis momenteel en ik word er behoorlijk kriebelig van.

Teka, als je die pilletjes vind willen we allemaal de link waar je ze kan bestellen. LOL
Hallo allemaal, ik heb een paar nachtdiensten erop zitten dus forummen zat er even niet in. Maar het gaat wel goed met me eigenlijk. Ben de teleurstelling van de ontmoeting die niet doorgaat wel weer aardig te boven, al blijf ik hopen dat ie zich toch nog bedenkt. In het weekend hebben we weinig contact gehad, wel een paar smsjes voordat ik aan het werk ging om me succes te wensen. Vandaag had ik nog niets van me laten horen, was benieuwd wat er dan zou gebeuren en jawel hoor, telefoon. Dat geeft me dan toch ook wel weer een goed gevoel, dat het niet alleen van mij hoeft te komen.

Thea: ik weet niet wat voor werk je doet maar houd die overplaatsing in dat je hem vaker zult zien?
Niet zo vaak als toen we opdezelfde afdeling werkten maar wel vaker dan nu. Onze diensten overlappen elkaar aan het eind van zijn dienst en aan het begin van mijn dienst. Maar ik geloof echt dat ik het een beetje gehad hem met hem. Ik ben zelfs nog niet in de verleiding gekomen om hem vandaag een mailtje te sturen.
Hallo!

Klinkt goed Thea!

Bij mij gaat het ongeveer hetzelfde. Ik heb nr. 2 de laatste tijd zoveel gesproken, dat ik me soms zelfs aan hem ging ergeren. Hij is nu twee weken op vakantie en dat is eigenlijk wel heerlijk rustig.

Zijn e-mail box heb ik natuurlijk nog wel even gecheckt dit weekend. Niets bijzonders. Vooral veel werk en twee prive-mailtjes. Die prive-mailtjes bevestigden de dingen waaraan ik me soms toch erger bij hem.

Het enige probleem nu is dat mijn relatie met nr. 1 - na een tijdelijke opleving - weer naar een dieptepunt aan het zakken is. Ik heb er ook een ander topic over geopend hier (Vriend - carrieremove). Niet gezellig thuis.

Zodra nr. 2 terug is zie ik hem weer tijdens een zakenreis. Ik ben benieuwd of ik in real life mijn ergernissen opzij zet of dat ik juist weer enorm gecharmeerd van hem raak. We zullen zien.

Waar zijn trouwens anaianai, claartje1975 en een aantal anderen gebleven?
He meiden, ik bedacht me dat ik dit topic beetje ontgroeid ben, van 2 liefdes naar 0,5...of 0,05...Toch blijf ik me herkennen in jullie verhalen en hoop zelf ook verder te komen met het getob hierover.

Heel vreemd dat ik nr 1 niet mis. Ik mis wel het samenzijn en de vastigheid maar

ben vooral bezig zelf op orde te komen. Misschien dat ik het verdriet wegdruk, ik weet t niet. Of sta ik teveel te wachten op de redding van nr 2 ? ( herkenbaar die verwarring, Teka ?? ). Het duurt maar voort, elke dag sta ik weer versteld van mijn eigen instabiliteit.

Vandaag zei iemand me dat het vast allemaal ergens goed voor is... Naja, dat hoop ik ook. Pfft, soms zooo moeilijk om geduld te hebben.
Hey Mooose, je bent me net voor met je posting, mijn gedachten gaan gelijk op met die van jou. Van 2 liefdes naar.... 0? Wat je zegt over het (niet) missen van nr1, zelfs dat is wel zo'n beetje hetzelfde. Wat ik wel mis is ook een stuk samenzijn, zekerheid. De redding van nr2? zou dat werkelijk een redding zijn? Nu hoor ik niets meer van hem en wat als zijn huidige vlam weer uit beeld is? Wat dan? Heeft het zin daarop te wachten? Wanneer hij het echt weer zou willen proberen waren er genoeg kansen geweest.. zelfs nu nog.. of twijfel ik daar ook al over...

Mss is het voor jou toch anders omdat nr1 compleet uit beeld is, geen pogingen doet je over te halen terug te komen. Hier is dat absoluut niet zo, iedere keer weer wordt ik geconfronteerd met iemand die stuk is van verdriet, de dingen niet begrijpt... om dan sterk te blijven en voor jezelf proberen op te komen is erg moeilijk, geeft telkens weer zoveel tweestrijd, maakt je weer aan het twijfelen of je de goede beslissing hebt genomen.

We kunnen natuurlijk ook een eigen topic openen, hoewel ik de meiden en hun verhalen niet zou willen missen... hoe gaat het eigenlijk met Claartje, Lois, Josephien... en Flamenco, lees je af en toe nog mee?
Ja Teka, misschien hoort dit bij n overgangsfase : eigenlijk is dit totaal loslaten zo moeilijk omdat het je zo hard op de feiten drukt dat je t dan alleen moet redden.

Hoe lastig ik t ook vind telkens blijf ik hoop zoeken. En de verleiding is groot die bij nr 2 te zoeken.

Je hebt gelijk, nu de eindeloze zoektocht met nr 1 is opgegeven is het wel iets helderder geworden. Ik ben nu wel verlost daarvan, hoef niet meer zo te strijden en eindeloos te praten, begrip te hebben etc. Ik weet nog dat me dat ook vreselijk verwarde, ik zag soms door de bomen het bos niet meer.

Wonen jullie nog samen ?

Het is inderdaad pijnlijk de ander te moeten confronteren met je grenzen en eventuele beslissingen. Vooral als voor jezelf opkomen automatisch betekent de ander opzij schuiven ( met alle verdriet van dien ). Die tweestrijd heb ik beleefd als n slagveld, oorlog net zolang totdat ik er niet meer tegen kon.

Ik denk vaak dat mijn geduld me in de weg heeft gestaan. Ik heb de situatie te lang laten voortduren omdat ik bang was. En hoe langer het doorging hoe meer ik erin verstrikt raakte.

Ik kan je helaas geen wijsheid tegeltjes aanbieden ( en ook al geen pilletjes ).

Maar hopelijk wel n hart onder de riem steken. Denk maar dat je niet de enige bent met dit soort ellende, we komen er vast sterker uit !!

Ikke ook benieuwd hoe het met onze lotgenoten gaat. Rustig hier, geen nieuws goed nieuws ?
Mooose, scary, ik kom steeds meer herkenning tegen in je verhaal... het geduld, het eindeloos praten, telkens hetzelfde moeten uitleggen in de wetenschap hoe je een ander daarmee kwetst... dat doet pijn en ik weet ook niet hoe lang ik dat nog vol ga houden.

Nee, we wonen niet meer samen, toen het voor mij en nr2 duidelijk was dat we meer wilden, moest ik weg, kon niet meer blijven wilde ik mezelf nog recht aan kunnen kijken. En ja, dat kwam snel, heel erg snel!

Heeft jou nr1 uiteindelijk begrip op kunnen brengen dat je niet meer met hem verder kon? Juist omwille de tijd die we samen hadden zou ik het 'goed' af willen sluiten, eigenlijk als vrienden uit elkaar willen gaan...

of dat ueberhaupt mogelijk is?

Wijsheidtegeltjes heb ik ook niet, las ooit ergens op dit forum: what doesn't kill you, makes you stronger! Laten we ons daar maar aan vast houden!

X t
Ik gooi er nog een keer een song tekst in... voor mezelf? voor nr1? voor nr2?

Nu de lichten langzaam doven

En de nacht ons overvalt

Zoek ik niet naar mooie woorden

Want ik weet wat komen zal

Morgen scheiden onze wegen

Morgen staan we weer alleen

Veel kan ik jou niet meer geven

Maar neem dit mee

Vaarwel, weet ik zal je missen

Vaarwel, ook al doet het pijn

Vaarwel, laat de tijd beslissen

Vaarwel en denk nog eens aan mij

Nog maar pas waren wij vreemden

Vol geheimen voor elkaar

Maar we vonden wat we zochten

In elke blik, in elk gebaar

Niemand van ons kan voorspellen

Wat het leven verder biedt

Maar ik kan je wel vertellen

Ik vergeet jou niet

Vaarwel, weet ik zal je missen

Vaarwel, ook al doet het pijn

Vaarwel, laat de tijd beslissen

Vaarwel en denk nog eens aan mij

ja... alweer.... Clouseau!
Zit hier met tranen in mijn ogen....alleen door deze songtekst. Ben weer zo teleurgesteld! Waarom doet deze man mij zoveel? Hij is zo niet met mij begaan, zo op zichzelf gericht....Hij kan door zijn verleden misschien niet anders. Van het een op het andere moment neemt hij opeens weer zo'n afstand. Ik snap nu waarom vrouwen die thuis mishandelt worden er zo lang over doen om weg te gaan bij die man. Eigenlijk is dit een 'zelfde' geval. Steeds: leuk, closer, afstoten, deur weer dichtgooien, goedmaken enz.... Ik krijg hier zo de balen van. Steeds denk ik: Nu gaat het goedkomen. En steeds is dat NIET zo!! Maar ik weet 100% zeker dat hij van mij houdt.....

X Lois
Thnks voor mooi Clouseautje alweer !

Op je vraag over t afsluiten : Nee nr 1 kon daar maar beperkt begrip voor opbrengen. Hij zag zelf ook wel dat we elkaar te veel onnodig pijn deden maar voelde zich wel totaal afgewezen door mijn beslissing niet meer verder te willen.

Ik had ook gedacht dat we wel als vrienden uit elkaar zouden kunnen gaan. Aanvankelijk lukte dat maar na de fysieke scheiding blijkt er toch ( bij mij in elk geval ) veel behoefte aan afstand. Ik voel dat ik eerst moet herstellen van dit zware jaar en van de zware beslissing. Al die jaren van geluk samen zet je niet zomaar aan de kant, het vraagt veel tijd om weer aan n ander perspectief te wennen.

Enige wat ik kan zeggen, neem tijd voor jezelf. En voel jezelf geen muts als je t allemaal niet meer begrijpt. Het is echt n schemergebied van barometer 2 tot 0.07....
Lois.... ik wilde je niet aan het huilen maken!

wanneer hij echt, echt van je houdt zou hij je niet zo behandelen.. het klinkt hard, ik weet het. Maar zo'n 'spel' van aantrekken en afstoten, en jou zo tot wanhoop drijven klopt niet, dat doe je niet met iemand waar je om geeft, wat de omstandigheden ook zijn. Hij zal dan moeten kiezen... wat die keuze dan ook mag worden, en zich daar aan houden, alleen dat getuigt van respect voor jou! Waarom doe je jezelf dit nog aan. Liefde mag geen pijn doen, nooit!

Je hebt al zoveel geduld gehad... richt je op jezelf, op je eigen geluk.

Pfff... wat een wijsheid weer, door schade en schande wordt je wijzer.....

Knuffel t
Hallo allemaal,

Ik vind die songteksten zo mooi, dat ik er zelf ook maar eentje neer zet.

Lucy Silvas, Forget me not.

Forget me not I ask of you

wherever your life takes you to

and if we never meet again

think of me every now and then.

We had just one day to recall

now all I want is something more

then just a fading memory

left wondering what could have been.

Isn't it a shame

that when time is in the room

you're doing what you never meant to

there's always something that prevents you

well I believe in faith

it had to happen this way

but it always leaves me wondering wether

in another life we'd be together

you should be lucky we can say

we've always got yesterday.

And as I leave it all behind

you're still in place on in my mind

and for that very special day

nobody loved me in that way.

Forget me not I ask of you

wherever your life takes you to

and if we never meet again

think of me every now and then

forget me not I ask

I ask of you......
Lois Ik herken zoveel van jouw verhaal. Mijn nr 2 neemt nu ook afstand. En dat doet zoveel pijn. Morgen zou voor ons een mogelijkheid zijn om elkaar te ontmoeten maar hij houd het af. Omdat we het onszelf er alleen maar moeilijker mee maken. Natuurlijk heeft hij gelijk, en is hij verstandiger dan ik maar ik wil het niet horen en ben vooral teleurgesteld. En dat heeft hij ook wel gemerkt aan mij.

TeKa; mooi, die songtekst. Brengt ook bij mij tranen in mijn ogen.

x
Hier nog een met een Nr2 die blijkbaar geen contact meer zoekt. Maandagmiddag heb ik hem voor het laatste heel even gesproken. Gisteren had ik tijdens de overlap van onze diensten cursus, vandaag heb ik hem ook niet gezien en hij al weer naar huis. Het valt me tegen, maar ik voel me wel sterk genoeg om nu zelf geen contact te zoeken. As always, to be continued.......

Lois, ik denk dat jij meer om hem geeft dan hij om jou, dat spijt me maar probeer sterk te blijven. De pijn wordt minder, volgens "experts" na 3 weken....

Marla, mooie tekst ook,

Teka, ik probeer Closeau te downloaden maar kan het niet vinden op het download programma dat ik gebruik. Ik wens je veel sterkte. Mijn Nr1 is nog steeds heel lief, zo anders dan een paar maanden geleden. Ik denk dat hij door kreeg dat Nr2 en ik elkaar wel erg leuk vonden en dat dat bij hem de ogen geopend heeft voor wat hij kwijt zou kunnen raken.

Muril, vreselijk he als Nr2 verstandig wil zijn. Ik heb een paar zo'n moment gehad met mijn Nr2 dat vreselijk uit de hand had kunnen lopen maar iedere keer maakte hij weer de "verstandige" keuze. Het is wel iets dat ik in hem waardeer en tegelijkertijd tegen valt. Waarom is hij zo sterk en ik niet?

Moose, hoe is het vandaag?

Simarillion, ik heb je andere topic nog niet gelezen. Ga ik straks doen. Jammer dat het thuis niet gezellig is. Dat kan zo veel verschil maken.

Alle anderen die meelezen, sterkte met de emotionele rollercoaster waarin onze werelden op de kop komen te staan.
Hallo allemaal!

Zo, ik ben er weer bij hoor, iets minder druk nu gelukkig.

Twee liefdes... die zitten gewoon in je hoofd, in je bloed of je ze nu ontmoet of niet, dus schrijf maar lekker van je af!

Verstandig.... tja, moeilijk hoor, we weten het wel, eigenlijk moeten we verstandig zijn, maar het gevoel, de emoties die zijn zo vreselijk moeilijk weg te duwen, misschien is het wel onmogelijk!

Volgende week ontmoeten nr. 2 en ik elkaar eindelijk weer! Het is maar een middag, maar zo heerlijk, zo waanzinng fijn.

Heel erg veel sterkte voor alle moeilijke momenten, maar geniet ook als het kan!

x Knipoogje
Ook al ben je niet meer bij elkaar,

dan nog kun je onwijs veel van die ander houden, nietwaar?

Geen dag gaat voorbij,

zonder jou in gedachten aan mijn zij.

Hoe het leven nu ook loopt en daarvoor samen is geweest,

wat gisteren is gebeurd verdwijnt nooit uit mijn hart en uit mijn geest

Dankbaarheid en hoop is al wat rest,

en wat doen we toch verschrikkelijk goed ons best !

Dat alleen al verdient een pluim en getuigt van diep respect en vertrouwen,

Lieverd, geloof me, ik blijf altijd van je houden !
...
@Muril, hou je goed! Hij heeft gelijk en jij weet het ook, het maakt je teleurstelling en verdriet niet minder, maar toch. Dit moest een keer gebeuren, ook al is dit wss sneller dan je wilde...

@Thea, je bent sterk! Hoop dat je dit vast kunt houden en dat het met nr1 weer helemaal leuk gaat worden!

Ik weet niet wat jij gebruikt om te downloaden, ik neem limewire, geen problemen mee, genoeg te vinden van Clouseau, hoewel, denk dat er voor mij niet veel nieuws meer tussen zit

@Knipoogje, je geniet nog steeds...

@Doorelkaargeschud, mooi en zo waar!

@Phillippa, welkom hier en in de achtbaan van emoties... schrijf van je af, lees de verhalen en doe er je voordeel mee. Het is heerlijk je zo verliefd te voelen, de aandacht, spanning, noem het allemaal maar op. Hou er echter toch je hoofd bij (ik weet dat het niet leuk klinkt!) en mss heeft je nr2 wel gelijk, zijn twijfels terecht.

@Mooose, Lois, hoe gaat ie vandaag?

X t
Philippa: schrijf lekker van je af hier, het lucht echt op heb ik gemerkt, vooral omdat dit niet iets is wat me met mensen uit je omgeving bespreekt.

Knipoogje: geniet van je ontmoeting volgende week!

voor allemaal een grote hug!!!
Muril, hug!!!! Meid wat vreselijk moeilijk!!!! Verdriet om wat niet kan, wat niet mag zijn! Ik hoop echt dat jullie het goed met elkaar hebben kunnen bespreken, misschien zelfs wel afsluiten. Probeer het een plekje te geven, lees het gedicht van Doorelkaargeschud en laat je tranen lekker gaan. En schrijf van je af! Knuffel van me!!!!!!

Philippa welkom hier, het helpt inderdaad om van je af te schrijven hier, geen vooroordelen, dat is zo plezierig.

Teka en Thea, ik leef met jullie mee! Hug!

Doorelkaargeschud, wat een vreselijk mooi gedicht weer! Ik voel de liefde die hier uitspreekt.

Inderdaad, ik durf het bijna niet te zeggen hier, ik geniet, zit op de rose wolk, voel me ontzettend gelukkig! Ik wens dat iedereen toe!

Heel erg veel sterkte tijdens alle moeilijke momenten en probeer te genieten van de mooie momenten!

x Knipoogje
Knipoogje: thanx!!!!! Ik denk wel dat we het goed hebben afgesloten. We hebben elkaar net gesproken, en dat was het dan.Hij zit gewoon momenteel met teveel sores in zijn relatie, en ik merkte aan hem dat het contact houden met mij, wat heel zorgvuldig moest gebeuren, hem teveel energie kost. Dat houdt hij niet vol, en het risico werd voor hem veel te groot. Dat is het niet waard en daarom vond ik dat ik dit keer maar eens verstandig moest zijn.

Ik ben als een gek in mijn huis aan het schoonmaken, gewoon voor de afleiding. Want ow, wat doet dit pijn zeg.
Muril, fijn dat je toch wel het gevoel hebt dat jullie het goed hebben afgesloten. Natuurlijk de pijn, emoties zijn er niet minder om. Knap van je dat jij de verstandigste kon zijn. Gevoel/emoties en verstand zijn 2 heel verschillende dingen. Je verstand heeft nu gewonnen! Helaas weet je uit de verhalen hier dat het nog heel erg moeilijk kan gaan worden, schrijf lekker van je af dan hier he!?

Twee liefdes...., ik lees je liefde voor nr. 2 tussen de regels door!

Hug, knipoogje
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven