Werk & Studie alle pijlers

Kan ik dit maken?

17-03-2010 19:40 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg vandaag toevallig een rapport voor ogen van een bedrijf dat daarmee "solliciteerde" naar een (grote) opdracht. Er zaten aardig wat fouten in de zinsopbouw en een aantal zinnen klopten gewoon niet.

Ik kan zelf vrij goed schrijven (al zeg ik het zelf) en ben goed in taal. Nu zit ik er over te denken om het bedrijf te mailen of te bellen en voor te stellen hun rapporten te verbeteren voor een bepaald bedrag. Zo maken ze natuurlijk wel een betere indruk bij een potentiele opdrachtgever.

Ik kreeg het wel via mn werk te zien, maar heb op zich niks met het bedrijf te maken.

Kan ik dat maken of is het rete-brutaal?
Ik denk dat je het ten opzichte van je werkgever niet kunt maken nee.

Je gaat dan bij de klanten nevenwerkzaamheden verrichten
Nee t is geen klant.
Nee joh! Gewoon doen!

Ik vind 't een superidee!

En 'rete-brutaal'? Ja und? Een brutaal mens heeft de halve wereld.
Met ducktape kan je alles maken. En een brutaal mens heeft altijd ducktape mee.
en veiligheidsspelden.

In welke hoedanigheid kreeg je het rapport onder ogen en was het vertrouwelijke informatie?
'Nee' heb je, 'ja' kun je krijgen zeg ik altijd maar.
Het ligt aan je uiteindelijke doel denk ik. Wil je indruk maken op dat bedrijf en mogelijk werk scoren? Dan zou ik het aanbieden (of tips, suggesties) zonder geld te vragen.
Schrijf dan correct 'mijn' in plaats van 'mn' als je zo goed kan schrijven
rete brutaal, en als ik je werkgever was zou ik not amused zijn
quote:Twinkle1001 schreef op 17 maart 2010 @ 19:44:

Nee joh! Gewoon doen!

Ik vind 't een superidee!

En 'rete-brutaal'? Ja und? Een brutaal mens heeft de halve wereld.toch is het een verkeerde veronderstelling te denken dat het je klanten oplevert. Klanten willen opdrachten geven aan iemand die ze het gunnen en die ze kunnen vertrouwen. Beide aspecten komen niet naar voren door deze werkwijze. Bovendien naai je je baas dat maakt echt een hele slechte indruk
Eens met Meds, je moet je jezelf goed afvragen of deze actie direct of indirect schadelijk kan zijn voor jouw werkgever of relaties die jouw werkgever heeft met andere bedrijven.
Ik vind het een goed idee. Nee heb je, ja kan je krijgen, zo simpel is het toch?

En ik moet eerlijk zeggen: als ik een folder of mailing van een bedrijf met spelfouten krijg, vind ik dat erg knullig eruit zien, en hierdoor heb ik mijn twijfels over de professionaliteit van het bedrijf. Dus gewoon doen!
en daarna jezelf afvragen hoe schadelijk zo'n actie is voor je eigen reputatie. Ik zou zelf heel erg lachen om zulk opportunisme maar de afzender geen seconde serieus nemen of mijn opdrachten toevertrouwen aan zulke figuren
Ik zou als bedrijf not amused zijn als ik zo'n voorstel van iemand krijg. Hoe pak je dat aan dan? Hallo, ik heb laatst een brief van jullie onder ogen gehad en de grammatica klopt voor geen meter. Ik kan dat beter dan jullie, dus ik bied me bij deze aan om dit soort brieven voor jullie te schrijven. Uiteraard dient u mij hiervoor te betalen. Nee, dat is echt een goede binnenkomer.
MILF in the making ;-)
Nee heb je ja kan je krijgen is te simpel gesteld. Als je ondernemer bent is je reputatie ontzettend belangrijk.Als drogist of kruidenier kan je misschien nog wel het e.e.a permitteren want mensen hebben toch brood nodig en jouw brood komt uit dezelfde fabriek als het brood van de concurrent. Maar in de zakelijke dienstverlening gaat alles om personen!!
Het is mij niet helemaal duidelijk of het gaat om een folder of mailing of dat TO er op een andere manier mee in aanraking is gekomen. En wat meds zegt, niet ieder bedrijf zit te wachten op spontane acquisitie acties.
stel ik krijg een bericht zoals hierboven beschreven, dan zou ik een mailtje sturen naar je werkgever met het verzoek om de ongevraagde adviezen en spam van individuele werknemers de volgende keer achterwege te laten. Dan heb jij een groot probleem met je werkgever
ze heeft het over een "rapport"
Ik zou de erste keer aanbieden om het gratis te doen, aangezien ze er zelf beter van worden als hun rapport foutloos is en wie weet sleep je er na nog een leuke opdracht uit. Uiteraard hou je dat dan niet achter bij je baas.
Moest jij geen pleitnota schrijven, Cole?
Ik vraag mij al af hoe een bedrijf zou reageren als iemand, los van een intentie om een opdracht binnen te halen, contact zou opnemen met het advies om de tekst van een rapport taalkundig te verbeteren.
"op zich" is natuurlijk ook spreektaal net als "hun rapporten"
Pleitnotities Zwieber
Whatever.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven