slaapzak

18-03-2010 16:05 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
sinds gister slaap k s nachts in haar eigen bed overdag deed ze dit al 2 weken had het al eerder gezien maar niet echt bij stil gestaan maar ze werkt zichzelf naar boven heb haar nu een slaapzakje aangedaan.

De onderkant heb ik onder haar matrasje geslagen alleen nu vraag ik me af hoe jullie dat doen met de dekentjes want als ik haar eruit wil halen moet ik alle dekentjes los halen, met toe dekken het hele ritueel maar dan omgedraaid dit moet toch wel makkelijker kunnen..
Het probleem is dus dat ze zichzelf naar boven beweegt?
Hoe oud is ze?

Ik zou het slaapzakje nooit onderaan instoppen, gevaar dat ze zich erin wikkelt als ze omdraait. Gewoon een lekker dikke slaapzak, eventueel met mouwen (winterslaapzak).
Alleen een slaapzak is toch voldoende? (goed, staat niet zo mooi dat kan ik me wel weer voorstellen).
niet het slaapzakje instoppen. als je kindje gaat draaien(en dat is meestal eerder dan jij verwacht) dan kunnen de beentjes klem komen te zitten.Zorg dat ze in de slaapzak goede kleertjes aan heeft ( niet te dik), zodat een deken in principe niet nodig is. Ik deed zóon hier een lekkere pyjama aan en een slaapzakje. Dat was prima warm. Je kunt in het nekje voelen of het kindje warm genoeg is. Handjes, neusje en hoofdje zullen altijd kouder aanvoelen.
Ja, ik zou ook een dikke (winter)slaapzak aan doen en dan zonder deken. Dan is het probleem van onder de deken uitkruipen ook opgelost. Aan de onderkant vastduwen vind ik ergens een beetje zielig en idd ook gevaarlijk.

iid een winterslaapzakje aangeven of een truitje met lange mouwtjes aan doen onder een slaapzak zonder mouwtjes. Zo in het voorjaar kan dat best. Zeker als je een kindje hebt die het gauw warm heeft.
Je mag ook niet alle slaapzakken met een dekentje bedekken. Ik heb voor mijn zoontje de combisleeper en daar mag in ieder geval geen dekentje overheen.
Lekkere dikke winterslaapzak zonder dekentje. Ik zou het niet vastmaken aan de onderkant.

Maar laat dat lekkere dikke maar weg..... HET WORDT LENTE
het probleem is niet het slaapzakje maar dat ze helemaal met haar hoofd tegen het hoofdeinde komt te liggen dit lijkt me niet echt lekker liggen dus vandaar dat ik dacht om het slaapzakje onder het matrasje te stoppen

heb er alleen niet aan gedacht dat ze gaat draaien ze is nu 8 weken dus nog wel een beetje klein maar ooit gaat ze dat wel doen.

andere tips??
btw hoe weet je of er een deken over je slaapzak mag??
Als je kind erg snel afkoelt, wil een mutsje ook wel helpen. Veel warmte verdwijnt via het hoofd.
jacjac, bij een 'gewone' slaapzak mag er best een deken over heen.
quote:jacjac schreef op 18 maart 2010 @ 17:08:

het probleem is niet het slaapzakje maar dat ze helemaal met haar hoofd tegen het hoofdeinde komt te liggen dit lijkt me niet echt lekker liggen dus vandaar dat ik dacht om het slaapzakje onder het matrasje te stoppen

heb er alleen niet aan gedacht dat ze gaat draaien ze is nu 8 weken dus nog wel een beetje klein maar ooit gaat ze dat wel doen.

andere tips??Ligt ze nog in een wiegje dan?
Vaakj vinden kindjes het juist wel fijn om ergens tegen te liggen. Mijn zoon deed en doet het ook altijd. Schoof in no time helemaal naar boven, hoe vaak ik hem ook teruglegde.

Overigens is dit ook een onderdeel van de ontwikkeling. Het kindje gebruikt o.a. haar beentjes. Instoppen echt niet doen, want hoe klein ze ook is, er komt een moment dat ze draait en dat is altijd eerder dan jij denkt. Of een deken nodig is hangt af van de temperatuur op de kamer, de dikte van de slaapzak en hoe warm/.koud je kindje is. We gaan de lente tegemoet, dus je zou nu bijvoorbeeld kunnen kiezen voor een wat dunnere slaapzak met een dekentje, of een dikkere slaapzak met alleen een lakentje. Het is even uitproberen.
Een kindje van 8 weken heeft toch nog geen slaapzak&pyama aan?

Pas toen ze gingen kruipen met een maand of 6 kregen ze een slaapzak aan.

Misschien ben ik een uitzondering,geen idee maar die babykleertjes zijn toch allemaal van zacht stof,daar kunnen ze prima in slapen.

Als ze groter worden en ëchte"kleertjes gaan dragen dan gingen die sávonds uit en de pyama aan.
quote:boysmum74 schreef op 18 maart 2010 @ 22:18:

Een kindje van 8 weken heeft toch nog geen slaapzak&pyama aan?

Pas toen ze gingen kruipen met een maand of 6 kregen ze een slaapzak aan.

Misschien ben ik een uitzondering,geen idee maar die babykleertjes zijn toch allemaal van zacht stof,daar kunnen ze prima in slapen.

Als ze groter worden en ëchte"kleertjes gaan dragen dan gingen die sávonds uit en de pyama aan.

Mijn dochtertje (bijna 4 maanden) slaapt juist vanaf een week of 8 in een slaapzakje, omdat ze anders te veel beweegt en zo niet in slaap kan komen. En daarbij trappelde ze zo veel, dat ze haar dekentjes kwijt raakte. Dat was koud en vond ik gevaarlijk.

Pyjama heeft ze nauwelijks inderdaad omdat ze van die zachte kleertjes heeft.
Boysmum, hier wel een slaapzakje hoor, Vooral omdat zoontje d us net als kind van TO de hele tijd naar boven schoof en dan wakker werd van de kou. Dan kun je kiezen, tien keer per nacht extra er uit om hem toe te dekken of een lekkere warme slaapzak aan, waardoor het niet uitmaakt of hij omhoog schuift of niet. Wat betreft een pyjama, niet alle babykleertjes zijn zo zacht. Bovendien hadden wij een enorme reus die behoorlijk snel in maatje 62/68 zat, en dan is de keus aan echt babyzachte kleertjes een stuk minder,
quote:[message=5518374,noline]gizz schreef op 19 maart Bovendien hadden wij een enorme reus die behoorlijk snel in maatje 62/68 zat, en dan is de keus aan echt babyzachte kleertjes een stuk minder,

J dan is het een ander verhaal vanaf maat 62/68 beginnen idd de jeans broekjes al.

Mijn kinderen waren beiden kleine baby's die zeker 6 maanden in maatje 56 gepast hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven