OMG; we gaan verhuizen! Deze week!

14-03-2010 10:07 359 berichten
Mén, ik ben helemaal hieper de pieper. We zijn al weken, nee maanden bezig met een nieuwbouw project. Dit is een tijdje geleden afgeblazen omdat het te lang ging duren en bovendien zaten er zoveel dingen tegen, dat we van het hele avontuur hebben afgezien, samen met nog aan aantal andere toekomstige bewoners overigens.

Het ging allemaal maanden langer duren, het bleek duurder uit te vallen, het bleek kleiner uit te vallen, het bleek donkerder uit te vallen, we mochten ineens toch geen eigen keuken uitzoeken maar eentje uit hun eigen segment, en ga zo maar door.

En toen kwam er iets nieuws op ons pad. En dat bleek ons droomhuis. Nieuwbouw, al helemaal af, groooot, licht, dakterras, tuin, openslaande deuren, eigen carport, 4 slaapkamers, 155 vierkante meter woongenot aan het water, tegenover het winkelcentrum en op een steenworp afstand van de scholen van de kinderen.

Klein nadeeltje; het was te duur.

Na lang bakkelijen hebben we een groot deel van de prijs eraf weten te kletsen, men wilde er klaarblijkelijk graag van af want huis stond al een tijdje leeg, en zodoende hebben we ineens de sleutel en moeten we deze week over.

Ik weet van enthousiasme niet meer waar ik het zoeken moet.

Ik heb 12 jaar in dit huis gewoond, lief en leed gedeeld, 3 kinderen gekregen, getrouwd, kanker overwonnen, en hoewel we toe waren aan een verandering, een upgrade, iets nieuws, en we ons aan het voorbereiden waren op een verhuizen rond de zomer, gaat het nu ineens wel heel erg snel.

En ik raak het overzicht een beetje kwijt.

Daarbij, niet onbelangrijk, heb ik adhd, werk ik parttime, heb ik overdag de meeste zorg over onze 3 kinderen en kan mijn man nu, op dit moment, geen vrij krijgen. Op een later tijdstip verhuizen kan niet, ivm meerdere factoren. En dubbele lasten en een al geplande vakantie naar Marokko in de meivakantie.

Het is een nieuwbouwhuis, we moeten het alleen wel volledig witten, stofferen en schoonmaken. Want het staat al een jaar leeg en er zijn veel open dagen geweest, en dat zie je.

Maar hoewel er minder te doen is als waar we ons in eerste instantie op hadden voorbereid, blijft het een enorme klus om zo even 1,2,3 te klaren. Daarom hebben we besloten, zo veel mogelijk, uit te besteden. Zoals laminaat leggen en schilderen ( ook de trappen bijv). Dat dit duur is, daar ben ik me van bewust. Maar daarvoor hebben wij budget vrij gemaakt. Omdat we het wel zelf kunnen, maar daarvoor geen tijd hebben, en geen 3 maanden in de zooi willen leven met dubbele maand lasten.

Ik ben het verhuizen totaal ontwent. En zeker met een heel gezin ben ik nog nooit verkast. Wie zit er ook midden tussen de dozen en heeft een gezin, wie heeft er net een verhuizing achter de rug met kinderen, en heeft tips and tricks voor ons? Om kosten en humeur te besparen. Alles is welkom!!
Alle reacties Link kopieren
Zoy, weet je zeker dat je je oude huis wel in oriiginele staat op moet leveren??? Tegenwoordig mag je veel aanpassingen laten zitten, als de woningbouw er bij de voorinspectie voor oplevering mee akkoord gaat..

En metallicverven moet je niet met een roller doen, net zoals magneetverven. Hoogstens met een goede veloursroller uitrollen in dezelfde richting (dus of naar boven of naar beneden,, maar niet heen en weer) als je er een flinke laag verf met de kwast op hebt gedaan. Maar hoe dan ook, het is klote verven.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Zo, ben ik op de valreep voor volgende week ook nog uitgenodigd voor een sollicitatie gesprek bij het mjd als jongeren werkster. Heb ik ook echt tijd voor

Ben weer thuis, Rosa trok het echt niet. Het laminaat wordt zo bezorgd, gelukkig kan mijn vader eventjes oppassen tussen de bedrijven door....

Men wat een gezeik.
En ik ben net ook nog eens ongesteld geworden. Een ziek meisje, slaapgebrek, verhuizen, solliciteren, en ongesteld zijn tegelijkertijd is beslist geen menselijke combinatie. Ik zou nu wel eens eventjes een weekje naar een zonnig eiland willen verkassen. Maar ja....

We gaan trouwens, over zonnige eilanden gesproken, helemaal niet meer op vakantie. Geld is op. Krijg je met verhuizen. Zucht.
Huilie
Net even een blik naar binnen geworpen vanaf de overkant toen ik naar huis liep maar niks te zien.

Gaat het nog wel?
Niks te zien??????????

Het hele huis is geverfd, de grote muur is zilver, en voor de rest heb ik alles opgeruimd want vanmiddag beginnen ze met de vloeren te leggen.

Ik was er gisteren idd nauwelijks, want middelste dochter is ziek, die trok het echt niet. Die lag te krijsen op de vloeren van ellende. Straks komt mijn moeder oppassen, dan kan ik daar verder. Kom je even kijken??

Mss heb je nog heldere ideeen, want ik ben even te moe om te ademen zogezegd.

Yess, huilie it is this week
Ik bedoelde eigenlijk niemand te zien lol, vanaf de overkant kan ik niet zien of het geverfd is, ik baal dat ik nu niet kan helpen.
Even kijken moet misschien wel lukken, weet niet of ik dat red. Als er ineens een vreemde vrouw aan de deur staat ben ik dat dan
Hahaha ik ben net terug. Meneertje is de vloer boven aan het leggen en ik heb de HELE dag lopen poetsen en verven. Alles is nu wel af vind ik. Op de valreep toch nog even de voordeur geschuurd en in de lak gezet

En toen het hele huis geveegd ( errug slim als je net de ramen hebt gewassen) en de buitenkant van de ramen en kozijnen schoon gemaakt. Het ziet er weer fris en fruitig uit.

Mijn schoonmoeder is gearriveerd vanuit Weert en die gaat lekker voor ons koken zo dadelijk. En de kindertjes een beetje onder haar hoede nemen, zodat wij aan het werk kunnen. Wel fijn hoor. Maar het arme mensje is ook geen 20 meer en wil koste wat kost op de bank slapen en ons niet tot last zijn. Voelt best lullig.....

Pfffff alles zoemt, ik ga zo maar eens eventjes douchen en mijn werkkloffie uitdoen en daarna.....?

Geen idee....

Het loopt toch anders als ik gepland had, dus ik neem me maar niets voor, het komt zoals het komt...

Mzzl
Waar haal je in vredesnaam de tijd vandaan om hier ook nog 2 x per dag een update te geven. Dat je daar zin in hebt.
Bedoel ik overigens niet zo kattig als dat het er nu staat.
quote:Baudolino schreef op 19 maart 2010 @ 16:34:

Waar haal je in vredesnaam de tijd vandaan om hier ook nog 2 x per dag een update te geven. Dat je daar zin in hebt.Misschien krijgt ze er wel energie van? Doordat ze even lekker kan opschrijven wat haar bezighoudt? Kan ik me wel voorstellen.
Gewoon, als ik binnen kom stuiteren ga ik met jas en al en onder de verfspatten achter de pc zitten, en dan verder met mijn klusjes. Ik typ blind in een paar tellen mijn ding op, kost me niet meer dan een halve minuut hoor. En we gaan nu zo eten, pc staat op tafel

Toedels
quote:Zoyla schreef op 16 maart 2010 @ 20:04:

Ben nu aan het marktplaatsen voor een bed, een kast en een burootje voor Iris. .

Heb nog een zwart buizenbed staan. Mag je gratis op komen halen.

We wonen in dezelfde stad, in dezelfde wijk. Dus de afstand moet het probleem niet zijn.
Ow echt? Das grappig, waar woon jij dan ongeveer? Heb je enig idee waar wij gaan wonen? Heb je me zien fietsen in mijn werkkloffie onder de witte verf? Verf in het haar, op mijn handen, gezicht, armen, benen....Nou dat was ik dus

Wat voor bodem zit er op het bed, of in het bed, hoe je dat ook noemt, is het spiraal, of latten?

Kijk, mooi boeit niet. Ik had een heel leuk bedbank ding op mp gezien, vond Iris niks aan. Die wil een simpel bed, waar ze in kan slapen, en geen gedoe.

Dus dat buizending klinkt me goed in de oren.

Ergens begin volgende week?

Mail anders ff op zoylala op de hetemeel.

XXX
Mag ik de email adressen van diegene die bedden en kasten aanbieden? Toevallig hebben we vandaag een karretje gehuurd, dus wellicht kunnen we het een en ander ophalen?
Buisbed was in dezelfde wijk, kast met spiegel in Assen?

Nog iemand luxaflex, vitrage, rails, een bureau en een leren bank te heb? HAHAHAHAHAHAHAHAHA, geintje

Zo de bak halen. Dus hopenlijk lees ik het nog, dan kunnen we het bed en de kast wellicht op komen halen.

XXX
Aha, 1 mailtje gehad. Straks bed ophalen. Great! Thnx!
Ken je totaal niet maar vind de berichtjes wel vermakelijk. Net een eenmansact soms. Je nieuwe huis lijkt me mooi.
quote:hgjb schreef op 20 maart 2010 @ 10:54:

Ken je totaal niet maar vind de berichtjes wel vermakelijk. Net een eenmansact soms. Idem, daarom blijf ik meelezen
Kun je mij misschien je mailadres geven? Zet liever niet m'n eigen adres op het forum neer. Het gaat om een zwarte schuifdeurkast, aardig hoog met spotjes. In het midden zit een glazen deur. Links zit hang en rechts is leg.
quote:abcdefg2009 schreef op 20 maart 2010 @ 20:14:

Kun je mij misschien je mailadres geven? Zet liever niet m'n eigen adres op het forum neer. Het gaat om een zwarte schuifdeurkast, aardig hoog met spotjes. In het midden zit een glazen deur. Links zit hang en rechts is leg.kijk eens naar zoyla's post van 19.38 van gisteren, staat mailadres in.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
@Singalala: tsja gelukkig ben ik niet blond.
Halve dág én nácht met Rosa op de centrale spoedopvang gezeten. Door de scan, bloed afgenomen, ze weten niet wat het meisje mankeerd. Geen rota zoals we gedacht hadden, maar ook geen blindedarm ontsteking, buikvliesontsteking of weetikveelwat, vermoedelijk ernstige obstipatie met een klont poep van 15 cm in haar dikke darm, maar 100% zeker zijn ze niet dat dát het is. Vandaag weer terug, en dan horen we meer. Het arme kind slaapt al 5 dagen hazenslaapjes op een lage dosering temazepam, en schreeuwt het uit van de pijn. En dan wil je je eigen bank, je eigen bed, en rust om je heen, en laat dat nou net datgeen zijn, wat wij haar hier niet kunnen bieden....Het verhuizen schiet zo niet op, ik verlies dag na dag, en loop op watjes door het extreme slaapgebrek. Ik kan niks meer hebben en blaf iedereen af om me heen. Wat mankeerd mijn meisje toch, en waarom oogt Iris zo bleek, en wat is Myrdin toch lief, maar ook ontheemd. Thank god voor mijn ouders en schoonmoeder, zonder hen hadden we het helemaal niet geredt. Mijn held Mister M heeft gisteren terwijl wij in het ziekenhuis zaten, de hele vloer beneden eruit gehaald en op ons nieuwe adres neergelegd. Vanmiddag zal hij onze slaapkamer van het hout uit onze woonkamer gaan voorzien. We leven dus momenteel hier letterlijk tussen de dozen en op het beton.... Wie oh wie heeft zin in schoonmaken, laatste beetjes inpakken, en wat kleine verf dingetjes doen, en heen en weer te rijden voor dees en geen? Want als het zo doorgaat zijn we nooit op tijd klaar hier voor de oplevering. Gister morgen voor we met Roosje in het ziekenhuis terecht kwamen, nog wel eventjes met mijn vader alle schuren leeg getild en naar de stort gebracht, honderd wolfsspinnen platgewalst, en mijn hangen kapot getild, voor zover daar nog wat van over was. Dus de tuinen en schuren zijn goddank gedaan, dat was nml zo mogelijk de grootste klus van allemaal.... @ Niet home sweet home, maar ergens in between. Totaal uitgeput, en gedesorienteerd.....
Jeetje Zoyla, wat sneu voor je meiske!

Voel je je al zo ellendig en dan zijn je vertrouwde spulletjes ook weg!

Als ik in de buurt had gewoond was ik je komen helpen!

Ik hoop dat je dochter snel weer opknapt!

Dikke voor jullie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven