Oktober 2010

24-01-2010 12:57 2477 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik trek gewoon de stoute schoenen aan en open een nieuw topic! Wie heeft ook net ontdekt zwanger te zijn en is uitgerekend in oktober 2010?

Ik heb in oktober een miskraam gehad en vind het nu natuurlijk weer heel spannend om zwanger te zijn!

Dit wordt ons tweede kindje en ik ben uitgerekend op 4 oktober 2010!

Klik hier voor het topic: Vanaf 12 oktober 2010 uitgerekend

Wie sluit zich aan?

anoniem_89239 wijzigde dit bericht op 07-06-2010 20:16
Reden: Even T uit de tabel gehaald
% gewijzigd
Ik ben ook erg benieuwd naar de echo van wereldvrouw! Hoop dat alles goed is!

Misselijkheid zijn wel

medicijnen voor maar mijn huisarts is er niet happig op om wat voor te schrijven in de eerste 3 maanden van een zwangerschap en de vorige keer hebben die medicijnen ook niks geholpen dus dan liever geen medicijnen.

Als het na 3 maanden nog zo erg is ga ik wel weer praten met de huisarts.

Voor de lijn is het wel goed en ik weer nu uit ervaring dat de baby het best goed doet (dochter heeft er m.i. niet onder geleden) dus buiten dat het soms best vervelend is maak ik me er verder maa niet druk om. Stress is ook niet goed

ik pas al mijn broeken nog, zelfs de meest strakke broek merk ik geen verschil. De zwangerschapsbroeken kunnen nog even in de kast blijven.

Dochter heeft normaal gesproken ook niet zoveel problemen met opblijven maar ja, ik heb haar nog nooit tot 12 uur 's nachts op laten blijven maar misschien gaat ze in de auto op weg naar Schiphol nog wel even slapen.

Zo, ben weer flink kapot van weekje werken. Nog 1 volle week en dan 5 dagen vrij, 1 dag werken. En dan lekker vakantie!!!! Joehoe!!! Kan niet wachten!

Morgen uit eten met vrienden. Gezellig. Verder lekker rustig weekendje, ook wel nodig! Voel me nog steeds alsof ik 75 ben ipv 32.

Het is hier inderdaad wel rustig, volgens mij hadden we beter de topics niet kunnen scheiden

Ik ga weer lekker tv kijken.

Zwaai!
Happy gefeliciteerd met je goede echo!

Vevelend die misselijkheid caro...mooi dat je er zo de voordelen van kan zien! Hopelijk wordt het wel wat minder over een paar weken.

Hier blijft de vermoeidheid, nu na een paar dagen werken en een kort nachtje helemaal kapot. Voel me idd ook net een bejaarde....

Morgen hebben heel veel ziekenhuizen open dag, en ik weet van iig één zh hier in de buurt dat je dan een gratis echo kan laten maken. Misschien doen we dat wel even, stiekem alvast even gluren!
Hoi meiden,

Agnez, hier zijn ook een aantal ziekenhuizen (waaronder m'n eigen ziekenhuis) die opendag hebben vandaag. Het is zeker landelijk dan? In onze regio kan je ook gratis een echo laten maken. Maar ik heb gister op m'n werk nog even (stiekem) gekeken. En zag ons ukkie springen en bewegen, echt zo leuk!

Wereldvrouw, hoe is jouw echo gegaan gister?

Tjeemp, wat super dat je vakantie geboekt is! En 1 mei schiet ook al lekker op!

Caro, vervelend dat de misselijkheid nog niet minder wordt. Emasefene is een goed medicijn die absoluut geen kwaad kan ik de eerste 3 maanden van de zwangerschap. Hier in het ziekenhuis wordt het vele voorgeschreven bij zwangeren die veel misselijk zijn en spugen.

Jullie gaan ook bijna op vakantie, heerlijk! Op welke datum vertrekken jullie naar Tunesië?

Dit weekend hebben we lekker met z'n drieën vrij en hebben weinig in de planning, heerlijk! Straks gaan we even voor een nieuw bed kijken en morgen gaan we naar Ballorig (speelparadijs).

Verder gaat het bij mij gelukkig redelijk met de misselijkheid. Het is vooral 's nachts nog aanwezig.

Fijn weekend allemaal!
Hoi,

Marly, emasefene heb ik de vorige keer gehad en hielp echt helemaal niks. Als het zo door gaat wil ik het wel weer proberen.

Lekker een vrij weekendje samen! Wij willen ook nog een keer naar ballorig, ik hoor er heel veel over.

Wij gaan 10 april naar Tunesië. Het schiet al mooi op!

Hier doet het ziekenhuis niet mee aan de open dag. Dus ook geen echo helaas Maar ik mag al bijna weer.

Gisteravond voor het eerst niet over gegeven maar wel heel beroerd, en dus vannacht ook, kon niet in slaap komen daardoor. Dan kun je nog beter wel overgeven geloof ik. Dan heb ik de eerste helft van de nacht tenminste geen last.

Ik heb hier gewoon de eerste muggen alweer gesignaleerd! Bah! Rotbeesten, ik ben altijd de klos! Man heeft nooit last van muggen, dochter en ik wel :(

Ik ga zo even de stad in. Ik moet nog schoenen kopen voor dochter. Ze heeft alleen maar helemaal dichte schoenen en voor de vakantie moeten er natuurlijk wel een beetje meer zomerse schoenen komen.

Fijn weekend (al kom ik vast nog wel langs )
Even heb ik nog overwogen om ook op zoek te gaan naar een ziekenhuis die een gratis echo doet tijdens de open dag, maar ik durf niet zo goed. Hoewel ik me zwanger voel en er niet vanuit ga dat het mis is (sinds 1,5 week geen bloedingen meer gehad), vind ik het toch wel een beetje eng om tijdens een open dag een echo te laten maken. Iedereen in vrolijke sferen en dan blijkt het opeens mis te zijn. Komende vrijdag heb ik een extra controle bij de vk en dan gaat ze proberen om naar het hartje te luisteren. Ik wacht nog even af.

caro, wat ontzettend vervelend dat je nog steeds zo misselijk bent. Je zou denken dat het nu toch wel minder zou moeten worden. Hopelijk is het in Tunesië over. Wat zul je het daar heerlijk hebben! Kunnen we niet met je mee?

Ik heb nog steeds geen tijd gehad om alle berichtjes goed te lezen en het gaat dit weekend ook niet lukken. Ben continu op pad. Morgen nog een verlaat sinterklaasfeestje. Moet nog snel een gedicht en surprise in elkaar flansen. Geen idee wanneer, vannacht ofzo? Straks bij vrienden eten.

De meiden die erbij zijn gekomen, welkom!

Heeft iedereen zich inmiddels op hyves gemeld? (dit dat wil natuurlijk).

groetjes!
wereldvrouw: hoe is het met de echo gegaan? Maak me zorgen.
mevrjansen, een verlaat sinterklaasfeestje? Geweldig! In maart nog sinterklaas vieren. Ik zou een paasei gaan maken denk ik.

Oh wat zitten we toch te klieren door met pasen (bijna dan, kniesoor die daarop let) sinterklaas te gaan vieren. In ieder geval lang kunnen denken over cadeaus vandaar dat ik dit....koos.

Misschien al een beginnetje

Jaaaaa, ik heb ook zo'n zin in de vakantie! Ik hoop inderdaad dat de misselijkheid dan minder is. Kan me nog een weekendje texel herinneren toen ik 6 maanden zwanger was van dochter, met medicijnen toch nog 3 keer per dag overgeven

Ik ga dochter kleren aantrekken, is net wakker en we gaan zo naar vrienden en dan uit eten.

Tot later!

PS, werledvrouw, ik hoop dat alles goed is! Kom je snel vertellen?
Wiehieee!! Beeb heeft armen en benen en is helemaal een minimensje!

We zijn toch maar naar de open dag gegaan, ondanks wat twijfel. Inderdaad...wat als het niet goed is.

Maar alles lijkt gelukkig dus goed, echt bijzonder! Vriend is er van overtuigd een piemeltje op de foto te zien.....
Even snel want viva forum doet hier heel raar, wordt er om de haverklap afgemikt. Lekker reageren zit er dus even niet in. Maar leef nog..... Kom hopelijk snel terug om uitgebreid te reageren op iedereen. Wat gaaf Agnez een leuke echo.... Maar wat betreft dat piemeltje.... hij weet zeker dat het niet stiekem de navelstreng is? Dat zou mijn man dus voor elkaar krijgen: roepen dat hij een piemeltje ziet en dat de echoscopiste dan moet zeggen: "Uhhhh meneer dat is de navelstreng"

Wereldvrouw, wij zijn nieuwsgierig (en licht bezorgd)......

Kijken of ik dit kan posten zonder foutmelding
Happy-ever-after heb je hartje eindelijk toegevoegd!! Wereldvrouw hoop dat voor jou ook snel te kunnen doen!

Ik ben zelf turbo moe. Valt niet bij te slapen. Om 20.30 knap ik echt af en 's middags een dutje doen zit er helaas niet echt in (geniet van die 1e zwangerschap!).

Maandag 12 weken, toch weer een mijlpaal. GIsteren nog maar even stiekum naar het hartje geluisterd :)!

Fijna avond allemaal!
Hallo lieve meiden,

Jippie jee, alles is goed!!! Het hartje mag er bij!!!!!!!!

Dank je wel voor de bezorgdheid, maar de kleine was gezond en lekker op en neer aan het bewegen. Sorry dat ik niet eerder een berichtje kon plaatsen, maar ik heb nog geen toegang tot het internet gehad en mijn man moest vandaag op het vliegtuig naar de VS voor zijn werk (druk).

Ik ben zo ontzettend blij, het is toch wel vervelend om hekkesluiter te zijn met de echo. We hadden een scan om de datum vast te stellen (ik ben nu 12 weken, 2 dagen, vervroegd naar 30 september, dus misschien toch een September kindje) en een nekplooimeting te doen, maar voor dat laatste werkte het kindje niet mee. Hij/zij zat ons constant recht aan te staren en voor de nekplooimeting moet je een zijprofiel hebben. Ik heb een enorme buikdans gedaan om de baby te draaien, maar het hielp niet, het lijkt wel of ons kindje net zo koppig is als zijn/haar ouders! Na 20 minuten was onze tijd op (ziektekostenverzekering is via de overheid geregeld, dus alles gaat op tijd) en is de nekplooimeting niet gelukt. Nu moet ik over 2.5 week een triple blood test doen waarmee ze ook chromosoon afwijkingen kunnen meten. Ik heb ook al een nieuwe afspraak voor de 20 weken echo, die is op 12 mei.

We hebben vandaag oma verteld dat ze (voor de eerste keer) overgrootmoeder wordt, haar reactie was zo ontzettend lief! "Dat ik dat nog mag meemaken op mijn leeftijd!".

Liefs, fijn weekend!
In slaap gevallen op de bank, dacht ga toch nog even checken voor ik een verdieping hoger ga en jaaaaaaa!! Daar is goed nieuws van de hekkensluiter! Gefeliciteerd! Fijn dat alles goed is!

Welterusten.
Shit man...net een heel verhaal getypt maar ga ik met mn snuggere hoofd nog even op de vorige pagina kijken...alles weg dus!

Wereldvrouw, super dat alles goed is!

Mevrouw Jansen, leuke sinterklaas gehad??? Haha, weer s wat anders in maart he!

Bapauw; echt respect voor jou en alle andere zwangeren die al één of meer kindjes hebben. Ik kan het nu al allemaal amper bijhouden, en kan me voorstellen dat het echt slopend is als je zo moe bent.

Caro, lekker zo'n vakantie in het vooruitzicht. Heb ik ook wel zin in! Nog één weekje en dan lekker even uitrusten!

Hoe is het met tjeemp? en de rest? (ik ga niet weer een pagina terug kijken!)

Visje, het 'piemeltje' kan inderdaad van alles zijn, dat weet vriend ook wel denk ik maar hij maakt er wat een spelletje van geloof ik! Maar het is wel op twee foto's dat je 'iets' ziet vanuit een andere hoek, dus het zou zo maar kunnen.

We horen het vanzelf! Ik ben trouwens best wel benieuwd wat het is, maar tijdens de echo gister het ik er niet een seconde aan gedacht! Ik zat alleen maar van 'oooh, armpje, beentje...ach, gos, ' hihi. Vriend had er dus wel op zitten letten.
Jeetje wat is er veeeel geschreven... Heb nog niet alles gelezen. Maar Tjeempie ik heb de Hyves gevonden! Dank voor je uitleg! Ik ga binnenkort wel even een berichtje posten!

Heb m gelijk onder favorieten geplaatst!

Mijn schoonzusje en zwager kwamen net langs. Vertellen dat ze zwanger zijn. Ze is 4 dagen verder (verdorrie!) dan ik!

Onze oudste kindjes schelen 10 wk!
Gaaaaaap net een paar uur liggen slapen maar we even in de wereld der levenden. Gisteren een dagje heerlijk niks uitgespookt en vandaag lekker onbeten met vrienden en daarna met zoonlief naar buiten geweest. En dan kom je binnen en gaaaaaaaap. Maar ach het is zondag dus moet kunnen

Nog twee dagen en dan mag ik voor de dubbeltest, ben benieuwd of het bij ons wel gaat lukken!

Ben in ieder geval blij met het bericht van wereldvrouw dat alles goed is! Gefeliciteeeerd! Was toch bezorgd hoor. Denk dat we maar meldplicht moeten invoeren na de echo's
Bapauw, slaapt je dochter niet meer tussen de middag?

Die van mij heeft vanmiddag 4en half uur liggen slapen, helaas kan ik overdag niet slapen, hoe moe ik ook ben.

Heb vanmiddag 'terug naar de kust' gekeken en 3 afl van CSI Miami dus weer niks nuttigs gedaan. Vanmorgen nog wel even met dochter naar de paardjes geweest (die zijn van schoonpa, staan in de wei achter onze tuin)

Ik weet nu wel waar ik niet zo misselijk van word als avondeten, soep met brood! Tenminste, dat hebben we vandaag gegeten en ben nu wel misselijk maar niet zo heel erg. Of zou het nu gewoon minder worden (please!!!!!)

Gister na het uit eten was ik echt heel beroerd! Ben de hele nacht weer beroerd gebleven.

Ik ga nog even tv kijken en dan lekker slapen. Morgen weer aan het werk.
Catje, wat een heerlijkheid die paardjes. Moet een genot zijn voor je dochter? Ik was vroeger dol op ponies en paarden Helaas hebben jongens minder oren naar de manege dan meisjes. Ik zag regelmatig voetbal en honkbalvelden

Fijn dat je een beetje hebt uitgedokterd waar je misselijk van bent geworden. Hopelijk neemt het nu ook gewoon lekker af zodat je kan gaan genieten.

Ik heb vandaag even een shitdagje. Even niet lekker in mijn vel, call it hormones. Dus beetje grumpy. Zometeen lekker met pot thee op de bank en een pak chocoladekoekjes of zo.Ben benieuwd of dat nu net zo werkt als normaal tijdens de menstruatie. Ik ga lekker het dagje een beetje voor mezelf plannen
Even heel kort een berichtje...heb niet eens bijgelezen en moet zo alweer richting schoolplein.

Ben net bij de fysio geweest en heb helaas nu al last van bekkeninstabiliteit. Ben er een beetje down van. Na vorige week had ik er al een klein beetje rekening mee gehouden dat het zo zou kunnen zijn, maar had ik nog de hoop dat het een eenvoudig rugprobleempje was. Die hoop is nu wel verdwenen. Ik vrees dat het nog wel eens een lange zwangerschap kan gaan worden.

Ik probeer later vandaag bij te lezen en ook even op jullie te reageren. Nu laptopje maar weer uit en op naar het schoolplein.
Dames nog ruimte voor een mama-to-be?

Ik ben 10 oktober uitgerekend.
Pinder, shit zeg! Nu al bekkeninstabiliteit is geen fun. Sowiezo niet maar het is inderdaad wel al vroeg. Krijg je oefeningen en massage? (had ik bij de tweede. ik hoop dat het een beetje stabiel blijft!

Eileente, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Alles goed met je? Heb je al een mooie echo gehad en de baby zien zwaaien?

Hier weer een beetje bijgetrokken, lekker even models kijken en dan slapen. Trustels ladies
Hoi Eileentje. Join the club! Is het je eerste kindje?

Pinder, daar ben je mooi klaar mee...bekkeninstabiliteit. Ik kan me voorstellen dat je hier een beetje down van bent. Hoe uitte dit zich bij je vorige zwangerschap? en je bent nog maar net zwanger, ik hoop niet dat de klachten erger zullen worden, maar die kans is zeker niet zo groot.

Tjeempie, zijn de hormonen weer een beetje gestabiliseerd? Ik heb tot nu toe nog nergens last van, maar bij de vorige zwangerschap kan ik me wel herinneren dat ik een paar keer vanuit het niets emotioneel werd. Moest ik overal om huilen.

wereldvrouw: yeahhhhhhhhhh, een goede echo. Ik ben blij dat het allemaal goed was. En weer een hartje erbij.

Het Sintepaasfeest was erg gezellig, maar je kon me daarna opvegen. Het was 1,5 uur rijden en op de terugweg moest ik moeite doen om niet achter het stuur in slaap te vallen. Was geen fijn ritje, was dan ook erg blij om weer thuis te zijn.

Zojuist even een dutje op de bank gedaan, nu nog wat voor mijn werk doen.

groetjes!
Even ego hoor. Ik heb een heerlijk weekend gehad, maar zo druk.

Vrienden zijn blijven logeren en het was heel gezellig, maar misschien wel iets too much. Dus ik ben nog lang niet bijgelezen, maar zal mn best doen om morgen op iedereen te reageren.

Ik heb wel een vraag. Ons zoontje zal nog geen 2 zijn als dit kindje geboren wordt, zijn er hier nog meer mama's die twee kindjes snel na elkaar hebben? Hoe hebben jullie dat gedaan met bv, kinderwagens, bedjes enzo?
Mijn oudste zal precies anderhalf zijn als de tweede wordt geboren. Wij kopen nog een babykamer erbij, dat zal een tweedehandse worden of misschien ikea ofzo. Maar ik vind zoontje nog veel te jong voor een peuterbed of iets dergelijks.

En kinderwagens maak ik me maar niet te druk om. De kleinste kan nog wel even in de draagdoek mee. En anders een meerijdplakje. En geen megawandelingen maar lekker naar de speeltuin voor ons huis.

Ik laat het wel allemaal gebeuren, en anders zijn spullen nog gauw aangeschaft. We hebben wel een hangwieg gekocht via marktplaats voor de baby. Hadden we bij zoontje niet, maar hij heeft er in het kinderdagverblijf in het begin veel in gelegen en daarom nu zelf ook eentje gekocht.
Ja hier alles goed, alleen ziek zwak en misselijk van tijd tot tijd. En vooral moe. Maar ik neem alles voor lief. Supermooie echo, zo onwerkelijk!

Ik lees hier al jaren mee maar nooit actief lid geweest.

Nu zwanger van mijn eerste en dit lijkt mij een geweldige ervaring om met anderen te delen.

Ja, dit wordt mijn eerste kindje, ik ben 37 en had het eigenlijk al opgegeven om moeder te worden. Heb nu nog geen jaar een relatie met een geweldige man. Het is op dit moment dus aan alle kanten spannend omdat we ook niet eens 1 huishouden delen. Ik sta stijf van de spanning omdat we nog niet eens samenwonen en er een hoop geregeld moet worden. We dachten dit jaar te gaan trouwen maar dat wordt nu uitgesteld.

Ik heb het gevoel dat mijn hele leven op z'n kop staat maar ik ben echt zoooooo blij!!!

Ik hoop dat iedereen er minstens zo van geniet als ik.
Eileentje, welkom! leuk dat je mee komt schrijven!

Pinder, neeee!!! Echt waar?! Wat ontzettend balen zeg! Ik dacht laatst al toen je vertelde van je rugklachten.....het zal toch niet. Ja dus. Heb je er met je vorige zwangerschappen ook veel last van gehad?

Bij mij begon het vorige keer met 20 weken, begin er nu ook al last van te krijgen. Vooral na een dag werken is het bagger maar nog niet zo erg als bij jou. Echt niet raar dat je daar down van bent!

Even nog goed nieuws van mijn kant. Vanmorgen nog wel over gegeven maar vanavond niet!!!! Joehoe! En heb normaal gegeten, groente, aardappels en vlees. Niet veel maar toch, het is er in gebleven! Zou het dan toch...?? I hope so!

Ik kruip nu lekker mijn bed in. Vanavond bijna 3 uur met een vriendin zitten bellen (oeps, maar betaal toch een paar cent per gesprek en niet per minuut )

trsute!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven