Vegetarische lunchgerechten, tips?

zondag 21 maart 2010 om 14:54
Ik ben op zoek naar lekkere vegetarische lunchrecepten. Ik eet al jaren vegetarisch en ik kook graag. Ik heb echter de laatste tijd weinig inspiratie, zeker mbt lunchgerechten,terwijl ik het tegenwoordig leuker vind om mensen te lunchen te vragen dan voor het diner. Heeft iemand nog crea tips? Vooral warme lunchgerechten...

zondag 21 maart 2010 om 15:04
Ja, ben overal aan het kijken, al een tijdje. Via google enzo. Liefst lees ik recepten van mensen die het zelf gemaakt hebben.. Ik ben zelf een beetje klaar met de recepten die ik zelf vaak maak.
Soepen
Idd champignon/paddestoelen met toast (blijft lekker overigens!)
Salades..
quiche...
Allemaal in eindeloze variaties gemaakt, maar zoek iets anders...Maar weet niet goed wat. (lekker duidelijk he) Bedankt vooor jullie reacties iig.
Soepen
Idd champignon/paddestoelen met toast (blijft lekker overigens!)
Salades..
quiche...
Allemaal in eindeloze variaties gemaakt, maar zoek iets anders...Maar weet niet goed wat. (lekker duidelijk he) Bedankt vooor jullie reacties iig.

zondag 21 maart 2010 om 15:13
Teigera, warme eigerechten vind ik zeker lekker.
Zat te denken aan een lekkere kruidenomelet te maken, op een warm broodje, en dat een of ander zelfgemaakte tapenade erbij.
Laatst kreeg ik ergens als lunch een klein potje met (vegetarische) ragout met lentegroenten, en daar lekker brood bij. Dat vond ik leuk en lekker, en net ff weer wat anders dan de standaarddingen. (die ik ook heerlijk vind hoor)
Zat te denken aan een lekkere kruidenomelet te maken, op een warm broodje, en dat een of ander zelfgemaakte tapenade erbij.
Laatst kreeg ik ergens als lunch een klein potje met (vegetarische) ragout met lentegroenten, en daar lekker brood bij. Dat vond ik leuk en lekker, en net ff weer wat anders dan de standaarddingen. (die ik ook heerlijk vind hoor)
zondag 21 maart 2010 om 15:22
zondag 21 maart 2010 om 15:51
Clubsandwich met allemaal laagjes lekkere vegetarische dingen. Denk aan eiersalade of plakjes gekookt ei, roomkaas, plakje gegrillde courgette/aubergine (mmm!), tomaat, mozarrella, komkommer, tapenade, pijnboompitjes, sla, etc. Ik doe meestal om en om de boterhammen roosteren. Dwars doorsnijden, prikkertje erdoor en smullen maar!
zondag 21 maart 2010 om 16:06
omelet
tosti met kaas, brie, notenkaas etc. met zongedroogde tomaatje en fijngesnipperd uitje
champignonragout (lekker op smaak maken met de paddestoelenbouillonblokjes van AH)
knoflookchampignons met verse bieslook op toast
tomatensoep
variatie op clubsandwich
pastasalade
bruschetta met tapenades
groenteragout
tomaat gevuld met groenteprutje
gevulde (reuze)champignons
tosti met kaas, brie, notenkaas etc. met zongedroogde tomaatje en fijngesnipperd uitje
champignonragout (lekker op smaak maken met de paddestoelenbouillonblokjes van AH)
knoflookchampignons met verse bieslook op toast
tomatensoep
variatie op clubsandwich
pastasalade
bruschetta met tapenades
groenteragout
tomaat gevuld met groenteprutje
gevulde (reuze)champignons
zondag 21 maart 2010 om 16:08
maandag 22 maart 2010 om 11:44
Een grote bruine bol (dus zo groot als een heel brood) 2 keer horzizontaal doormidden snijden. Onderste helft beleggen met heel royaal zwarte olijventapanade en rucola op doen. Tweede helft beleggen met geitenkaas en gegrilde rode paprika. Brood weer inelkaar bouwen en in punten snijden.
Quiche vorm bekleden met bladerdeeg. 2 bakjes cherrytomaatjes en een potje groene olijven erin gooien. 4 losgeklopte eieren met een zakje geraspte kaas erover heen en in de oven.
Als je 'sjieker' warm wilt lunchen, gewoon op zoek naar vegetarische hoofdgerechten en die als lunch serveren.
Quiche vorm bekleden met bladerdeeg. 2 bakjes cherrytomaatjes en een potje groene olijven erin gooien. 4 losgeklopte eieren met een zakje geraspte kaas erover heen en in de oven.
Als je 'sjieker' warm wilt lunchen, gewoon op zoek naar vegetarische hoofdgerechten en die als lunch serveren.

maandag 22 maart 2010 om 12:18
aardappeltortilla's, kan je ook koud in punten serveren.
Je kan ei klutsen en hier verse kruiden toevoegen (eventueel kaas, tomaat, olijf, wat je maar lekker vindt) dit mengels bakken in bakringen (van die ijzeren ringen, doorsnede ongeveer 12 cm, die je in de pan legt zodat je mooie ronde eierschijven krijgt.
sandwiches met (harde, belegen) geitenkaas, zongedroogde tomaten en avocado.
Verschillende soorten soepen
Auberginepuree/dip, is heerlijk met pitabrood
Paprika's grillen en verwerken in sandwiches, soepen, salades of tapenades.
mini-notenburgers (zelf maken van notenmix, kaas, ei en paneermeel). Lekkere saus erbij serveren (bv kastagneroomsaus of shi-take/oesterzwam saus iig iets anders dan mayo en ketchup)
Zelf speciale boter "maken" (citroenboter, zongedroogde tomatenboter, salieboter, etc).
Tapenades (had ik die al?) kan je heel makkelijk zelf maken. Verschillene soorten mogelijk.
Wil je uitpakken kan je zelf kaaskroketjes maken.
Champignonragout (met veel verschillende soorten paddestoelen). Met gewone of mini pasteibakjes.
Je kan ook eens grote stevige paddestoelen grillen met wat gegrillde groenten (bv koningsboleet, is echt super en krijg je bijna nergens).
Gevulde (hartige) bladerdeeghapjes (met (geiten)kaas, spinazie, etc).
Je kan ei klutsen en hier verse kruiden toevoegen (eventueel kaas, tomaat, olijf, wat je maar lekker vindt) dit mengels bakken in bakringen (van die ijzeren ringen, doorsnede ongeveer 12 cm, die je in de pan legt zodat je mooie ronde eierschijven krijgt.
sandwiches met (harde, belegen) geitenkaas, zongedroogde tomaten en avocado.
Verschillende soorten soepen
Auberginepuree/dip, is heerlijk met pitabrood
Paprika's grillen en verwerken in sandwiches, soepen, salades of tapenades.
mini-notenburgers (zelf maken van notenmix, kaas, ei en paneermeel). Lekkere saus erbij serveren (bv kastagneroomsaus of shi-take/oesterzwam saus iig iets anders dan mayo en ketchup)
Zelf speciale boter "maken" (citroenboter, zongedroogde tomatenboter, salieboter, etc).
Tapenades (had ik die al?) kan je heel makkelijk zelf maken. Verschillene soorten mogelijk.
Wil je uitpakken kan je zelf kaaskroketjes maken.
Champignonragout (met veel verschillende soorten paddestoelen). Met gewone of mini pasteibakjes.
Je kan ook eens grote stevige paddestoelen grillen met wat gegrillde groenten (bv koningsboleet, is echt super en krijg je bijna nergens).
Gevulde (hartige) bladerdeeghapjes (met (geiten)kaas, spinazie, etc).