LLS KMT GD

20-03-2010 09:44 2525 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, een nieuw topic. Alles komt altijd weer goed. Ook een van mijn motto's. Het bewijs zijn de opdracht van Lien nu, het feit dat ik zo goed in mijn vel zit na jarenlang tobben met werk, Pebblo die geen enge kanker heeft.

Laat het ook een hoopgevend motto zijn. Voor wie het nodig heeft.
Bij mij zaten om half 7 vanochtend 4 jongetjes op bed..... .

Een is er inmiddels weer opgehaald door zijn ouders, gelukkig. 4 Kinderen zullen er hier echt nooit en te nimmer komen. Dat is echt wel veel hoor, het was gewoon vol in huis, al die bewegende delen. Maar goed, Knorrie tukt, Schorrie speelt buiten en loge zit even lekker met Schorries lego. Harrie ligt op bed, die heeft voor de 3e keer in een paar weken last van buikgriep.

Ja, dan is het een herhaling, dat transformatorhuis was gaaf. Die mensen hadden ook nog een kind gekregen in de tijd dat ze het verbouwden. En alle kabels hadden ze onder een soort looppad in huis verstopt, ook zo slim! Je ziet, het heeft indruk op me gemaakt .
Gelukkig krijg je nooit (of meestal niet) 4 kinderen in één keer en kun je geleidelijk aan al die bewegende delen op zich wennen voordat er weer een bewegend deel bij komt Maar wel herkenbaar hoor. Ik ben ook altijd helemaal kapot als we meerdere logé's hebben gehad. Dan merk je gewoon dat je dat niet gewend bent.

Ja, dat huis ja. Oh, dan moet je ook zeker aflevering 2 terug kijken. Als je een keer tijd hebt dan Dit is de link. Dat is in Amsterdam en is zo'n gaaf gebouw en zo mooi geworden!
Dat huis in Amsterdam is het voormalige trappenhuis van een oude scheepswerfkantine van ongeveer 400m2 als ik het me goed herinner.

Nathje, ook leuk voor jou om eens te bekijken of ken je het programma al?
Ik heb het prijzencircusboekje even doorgespit en ik wil heel veel hebben. Dat zal ook wel met het zonnetje te maken hebben....
Hmmm, ik zou lasagna maken, maar ik ben vergeten gehakt te kopen....
Ik zag ook heel veel leuke dingen in heet V&D-boekje!

Leuke t-shirts voor de jongens (2 voor 10 euro), zomerjas voor mij en nog veel meer.

Maak je toch vegetarische lasagna met spinazie en andere groenten.
Nee, dat lijkt me niet lekker, vegetarische lasagna. Daarnaast heb ik maar een klein groentepakketje, en geen spinazie. Ook geen tonijn, dat leek me nog een goed alternatief. Wel tilapiafilet maar dat lijkt me ook niet zo bijzonder door de lasagna. Ga maar eens kijken wat ik dan kan maken van wat we in huis hebben.

Heb lekker een wasje buiten laten drogen, ideaal zo zonder droger, dit weer. De rest van 3 wassen zit in de droger bij mijn broertje, ook ideaal .

Ik vond die t-shirts van Benneton voor dames zo leuk, en een grijze bank, en tefalkoekenpannen, en een Mexx jurkje, een een leren jas, en een tas, en All Stars, en ga zo maar door.....
Ja, die All Stars zag ik ook.

Toch wel heel leuk... maar dan heb ik maatje 36 van Nathje voor me en neit maat 40 van mij

Ben klaar met de kaarten en ga nu met KW een spelletje doen want die is net klaar met buiten spelen.

En misschien is lasagna wel helemaal niet handig met de buikgriep van Harrie.
Heerlijk dit weer, echt genieten!

BNJMN zit op de loopfiets, althans, staat met dat ding tussen z'n benen en beweegt verder niet. Ook wel eens rustig .

Morgen op tournee door NL, twee babies en bijbehorende moeders , 's middags thee in A'dam. Gek idee dat ik waarschijnlijk binnenkort weer volle week heb. Weliswaar maar twee dagen werken, maar de andere twee dagen met de koters en dan heb je nog 1 dag over zeg maar. En die is voor netwerken-netwerken-netwerken zodat ik gladjes in de volgende opdrachten rol hopelijk.

Morrie, het klinkt druk maar wel gezellig met al die mannen. Goed dat je het doet, wel balen dat Harrie zich niet zo lekker voelt.
Was al buiten, maar toch nog even terug voor ik het vergeet, Wind, kan je nog even mailen welke straat ik ook alweer op tomtom moest hebben? Anders kwam je aan de verkeerde kant van een hekje terecht toch?
Je kan gewoon mijn adres intoetsen, maar op het eind geeft hij in de polder aan dat je naar links kunt maar die weg is tegenwoordig afgesloten. Als je gewoon rechtdoor rijdt (je kunt niet anders) dan geeft de TomTom vanzelf de juiste richting weer aan.
Gezellig Lien! Als je in de buurt bent moet je maar bellen want om 12.00 uur moet ik even KW uit school halen, maar binnen 5 minuten terug.
Kom ik net boven om even te stofzuigen, zie ik Knorries slaapkamerdeur open staan, terwijl ik die dicht had gedaan toen ik hem naar bed deed. Even later, terwijl ik de stekker in het stopcontact van Schorries kamer stop, komt er ineens een klein jochie in romper de hoek omlopen: Knorrie die zelf zijn slaapzak uitgetrokken heeft en blijkbaar vervolgens uit bed is geklommen.

Maar goed dat hij dat niet heeft gedaan op een moment dat ik Schorrie van school aan het halen was......

Het was echt leuk met de jongens hoor. Maar mijn neefje is niet zo sociaal, en dat is lastig met zoveel kinderen op elkaar. Dan is hij echt een beetje de storende factor en dat maakt het vermoeiend.
Mooie titel

Pebbles, ik woon wel in de buurt, dus als je Moshje een keer onder moet brengen: gewoon bellen hoor! Daar hoef je je echt niet bezwaard over te voelen want als het niet uitkomt zeg ik echt eerlijk gewoon nee. En ik hoef geen eigen baby meer, maar een dagje knuffelen met een schatje als Moshje is alleen maar leuk.

Zaterdag had ik ja gezegd, en vandaag niet. Ben ziek geworden, heel irritant. Ik was al zwaar verkouden gisteravond toen ik naar zus in Amsterdam ging, maar werd vannacht wakker van de koorts. En ik voel me echt beroerd nu. Heb zoveel mogelijk in bed gelegen vandaag, maar met Nano die in een vreselijke mamafase zit is dat niet heel makkelijk (negeer het maar eens als hij op de toppen van z'n longen helemaal overstuur onderaan de trap om je staat te krijsen).

En morgen ben ik gezellig met hem thuis.. Gelukkig komt mijn moeder wel even Nano luchten. Kinderboerderij ofzo. En altijd beter dan werk af moeten bellen.

Ik denk inderdaad dat het onbegrip bij zo'n aandoening als Pebblo heeft heel frustrerend is. Dat mensen niet begrijpen dat hij bijvoorbeeld niet naar een verjaardag gaat maar wel een stuk gaat fietsen, dat soort dingen. Het wordt steeds een afweging maken van wat je wel en niet doet denk ik. En dat zal hij ook niet altijd goed in kunnen schatten.

En ja, van dat littekenweefsel wat ontstaat, dat vroeg ik me idd ook nog af: of hij dat inderdaad in zijn longen heeft, maar ook of het nog ergens anders kan zitten en of ze daar onderzoek naar gaan doen.

Morrie, eng dat Knorrie ineens tot zo'n actie in staat is! Ga je dan nog wel met een gerust gevoel Schorrie halen, of moet je daar nu wat anders op bedenken?

Fijn dat logeerpartij mee viel

En leuke schoenen allemaal!

Zo, ik ga weer op de bank hangen naast Nano die Cars kijkt in afwachting van het eten wat bijna klaar is.
quote:Mille schreef op 21 maart 2010 @ 18:13:

En ja, van dat littekenweefsel wat ontstaat, dat vroeg ik me idd ook nog af: of hij dat inderdaad in zijn longen heeft, maar ook of het nog ergens anders kan zitten en of ze daar onderzoek naar gaan doen.

Wij weten het ook nog niet allemaal. Donderdag heeft hij intake bij LUMC. Dan gaan ze daarna (dagopname) een onderzoek doen van maag en longen en ook weefsel afnemen.

Pebblo's 'alcoholintolerantie' is ook van de laatste jaren waardoor wij ons afvragen of het mogelijk ook in zijn lever zit (ook verhoogde leverwaarden bij bloedonderzoek). En net zo lang ongeveer heeft hij af en toe out of the blue last van zijn knie. Kan dan ook bijna nit meer traplopen of autorijden, en dus vragen wij ons af of het ook in zijn kniegewricht zit.

Vanmorgen zijn wij bij mijn vader gweest (in een heel vies huis, gruwel) en dat betekent in onze nieuwe staat dat we dan 's middags geen verplichtingen aangaan.

Ik ben vanmiddag maar weer eens naar de stad gelopen (ik raak nog blut), deze keer met ál mijn kinderen en zo hebben Pebbeltjes van 13.30 tot 17 uur gelopen, de kanjers. Ze hebben Super MArio Galaxy gekregen samen, voor hun rapport. Ik heb dubbelwandige theeglazen gekocht en T-shirts voor jongens.

Ook voor Moshje, ook een schattig pakje in maat 68. Maar met korte mouwen en pijpen dus spannend of dat nog past als het echt warm is... Van Baby mexx en dat gaat helaas maar tot 68. Ik vond het zo leuk dat ik het risico heb genomen.
En nu ga ik een reactie schrijven op het besprekingsverslag van mijn gesprek met juf GP en IB-er. Dan kan ik dat morgen op 10 minutengesprek overleggen. Juf vond dat 10 minutengesprek niet nodig was, ik dus wel. GP is dus 3 weken geleden begonnen met Franse les, nadat ik aangegeven had dat hij meer nodig heeft. Doet dat samen met 2 anderen en de laatste 2 weken waren die andere 2 elk een week ziek en ging de Franse les van GP dus niet door. Dat vind ik raar.

Nouja, het word een drukke dag morgen. KP moet om 8.45 in ziekenhuis zijn voor verwijderen neusamandel en plaatsen buisjes. Pebblo en ik gaan beiden mee, GP moet daar voor om 8 uur naar vriendje en Moshje naar oma. 's Middags de 10 minutengesprekken die ik voor het eerst alleen ga doen zodat Pebblo bij KP kan blijven.

Is het wijs de juffen ook vertellen dat Pebblo ziek is?
quote:[message=5537492,noline]Mille schreef op 21 maart Morrie, eng dat Knorrie ineens tot zo'n actie in staat is! Ga je dan nog wel met een gerust gevoel Schorrie halen, of moet je daar nu wat anders op bedenken?

.

Nee, met dit risico laat ik hem niet meer alleen op deze manier. Maar vannacht slaapt hij voor het eerst in een slaapzak die hij omgekeerd aanheeft: de rits zit nu op zijn rug. Eens kijken of dat helpt. En misschien doen we de deurkruk ook nog wel omhoog. Dan zou ik het wel weer even durven denk ik, al ben ik nu misschien ook wel bang dat hij in de (lage) vensterbank gaat klimmen enzo...

Het enge was eigenlijk vooral dat de strijkplank met de strijkbout erop (wel uit) op zijn kamer stonden. Hij had zo die bout van die plank af kunnen trekken..... Ieuw.

Beterschap trouwens vandaag. Heb je het gister nog wel fijn gehad bij je zus?

Hebben jouw kinderen al een rapport gekregen Pebb? Bij ons krijgen ze dat volgende week geloof ik. Ben erg benieuwd bij Schorrie (die overigens pas in groep 3 een rapport krijgt) naar het 10 minuten gesprek. Er zullen nu wel uitspraken gedaan moeten worden of we verwachten dat hij naar groep 3 over kan.
Ik zou dat wel vertellen Pebbles. Waarom niet?
pffoe, ik ben zo'n avondje duidelijk niet meer gewend. Ik ben moe! We gaan dus ook lekker vroeg naar bed (Aap ligt al te pitten in een ongemakkelijke houding in de fauteuil.

Het zijn pittige tijden voor jullie Pebbles. Wel heel goed dat jullie meteen al kleine veranderingen aanbrengen in dagritme enzo.

Het zal nog een hele kluif worden!

Beterschap Mille! Hoop dat je snel opknapt!

En dat is schrikken Morrie! Handig is Knorrie opeens geworden zeg. Werd je nog zogenaamd 'boos' op hem in de hoop dat hij het niet meer doet of afschrikt?

I love All Stars. Wind, ik heb maat 35 dus nog kleiner

Wij zijn familie All Stars hier. Aap heeft ze in donkergrijs, ik in wit, volledig zwart (inclusief zool) en grijs gemêleerd, Apie in wit en grijs gemêleerd en Japie in donkerbruin leer en antraciet grijs. Apie geeft ze afgetrapt en wel door aan haar broer want dat is stoer bij deze gympen.

Hoe was je weekend, LLL?

Morgen weer aan de bak. Afspraak bij een leverancier waar ik even streng moet gaan doen. Even opladen dus.
Hahaha Nathje, je wordt oud. Maar wel leuk hoor, een feestje met dansen!

Ik werd niet echt boos op Knorrie. Ik was echt zo verbaasd, en daarnaast denk ik dat hij al een tijdje uit bed was want ik had hem een kwartier daarvoor al even horen huilen, en daarna had ik hem niet meer gehoord. Ik heb wel zo half half gezegd dat hij het niet mocht doen, maar ik denk niet dat hij het helemaal door had.
Ik zou het wel vertellen als je verwacht dat het invloed heeft op GP's gedrag op school Pebbles. Dan kan het handig voor ze zijn om te weten.

En dat is natuurlijk lastig in te schatten. Kinderen kunnen zulke bijzondere gedachtengangen hebben. Zo was ik er van overtuigd dat SG-nieuws van paar dagen terug volledig langs Nano heen gegaan was, maar vandaag vroeg hij ineens of dat nu ik ziek was ook met mij het geval zou zijn, en wanneer dan wel, en hoe dat dan gaat enz. Hij is net 3!

Dinsdag ook 10-minutengesprek voor Mini. Dat wordt wel groep 3 denk ik. Ik vind haar ook sociaal-emotionel gezien aardig gegroeid het laatste half jaar, en qua werkhouding e.d. was het al geen probleem.

Ze leest en schrijft aardig goed trouwens. Ook opschriften op vrachtwagens en winkels, voedsel en woordjes uit kranten en boeken enz. Vandaag had ze een tekening gemaakt van een ijsbeer bij een kerstboom (de lentesfeer zit er goed in bij haar ) en daar schrijft ze dan ijsbir en kesboom bij.

Inderdaad geen lekker idee Morrie, een strijkbout op je hoofd. Ik hoop voor je dat slaapzak achterstevoren helpt, al klom Nano ook gewoon met slaapzak en al zijn bed uit.
Ik ga ook zo naar bed Nathje. Helaas niet vanwege leuk feestje

Echt mega-irritant, de laatste dag van de winter nog grieperig verkouden worden. Hele dag binnen geweest terwijl het stralend weer was.
Dat vind ik al knap Mille, dat doet Schorrie echt nog niet. Die schrijf alles na van voorbeelden, maar uit zichzelf komt hij niet verder dan zijn naam denk ik.

Ik denk dat ik het sowieso zou vertellen nu, je hebt toch dat 10 minuten gesprek. Niet alleen omdat het misschien invloed heeft op het gedrag, maar ook omdat kinderen soms ineens dingen gaan vertellen aan de juf, en in het geval van een zieke vader kan het wel handig zijn dat de juf dan weet waar het over gaat.

Met slaapzak achterstevoren uit bed klimmen??? Hmmm, erg onhandig allemaal, nu moet ik waarschijnlijk dus echt gaan timen met slaapjes en schoolbreng- en haalgedoe.
Yep, Nano klom eerst met slaapzak en al gewoon uit zijn ledikant, en toen we de bodem eruit hadden gehaald om de rand hoger te maken ging hij met spijlen en al zo hard staan schudden dat het hele bed omging. Dus toen was het einde ledikant.

Maar ik hoefde Mini nooit intussen te halen, dus dat was niet zo'n probleem.
N N G K CHT NR BD. WLTRSTN!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven