Mijn kind snapt de loopauto niet

21-03-2010 21:26 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn dochter willen misschien te graag en te snel, maar ik heb hier thuis een meisje van 14 maanden die de loopauto reuze-interessant vindt, wil er de hele tijd op zitten, maar snapt dan niet hoe ze vooruit moet en hoe ze eraf moet. Best irritant dus want ze huilt want mevrouw wil erop, dan huilt ze want mevrouw snapt het niet en wil er dus maar weer vanaf. Ze is misschien best een beetje jong ervoor, maar ze liep al met 10 maanden. Hoe hebben jullie je kind dit geleerd? Of moet ik gewoon even geduld hebben?
Geduld hebben

Komt goed
Frankly my dear, I don"t give a damn
Geduld, of doe het even voor.....
yep ik denk toch geduld hebben..ze willen al veel op deze leeftijd maar kunnen nog zoveel niet, heel frustrerend voor ze..

geduld hebben, blijven oefenen en als je het idee hebt dat het haar teveel frustreerd, mss even wegzetten en over een tijdje weer proberen.

Echt in ene kunnen ze het
Iris had vanaf 1 jaar een loopfiets. Eraf kon ze ook nietzelf; dan dus helpen...zit niks anders op...

Ik heb haar geleerd om erop te lopen door als ze erop zat met mijn handen haar voetjes te 'laten stappen'. Ze had t snel door.
De mijne is net 2 en snapt het nog steeds niet. Hij kan er alleen maar mee achteruit Maar ach, zo kom je ook de kamer rond.
The time is now
Het heeft hier ook een hele tijd geduurd voordat hij begreep wat de bedoeling was. In de tussentijd heeft hij van alles ermee geprobeerd (van omkeren en met een trommelstokje in de bodem prikken tot wat mieren aan de wielen en op de toeter rammen). Ik heb hem er op een gegeven moment ook niet meer op gezet, toen kwam hij zelf op het briljante plan dat je ook op dat gekke ding kan zitten.
hahahah voordoen lijkt me echt niet een goed idee. Dan hebben we geen wagentje meer....

Ik ga hem inderdaad maar even wegzetten want vandaag smeet ze dat hele wagentje door de kamer.
quote:kimmake schreef op 21 maart 2010 @ 21:30:

hahahah voordoen lijkt me echt niet een goed idee. Dan hebben we geen wagentje meer....

Ik ga hem inderdaad maar even wegzetten want vandaag smeet ze dat hele wagentje door de kamer.En dat is weer goed voor haar motoriek, toch
Zoonlief van 1,5 heeft vandaag ontdekt dat je de salontafel opzij moet duwen en dat je er niet dóórheen kan met een loopvliegtuigje
Frankly my dear, I don"t give a damn
Neem het ding mee naar de speeltuin. Als een (iets ouder) ander kindje erop vooruit gaat, heeft je kind de kunst zó afgekeken
Mijn oudste heeft z´n loopfiets altijd alleen maar geduwd, hij is er uiteindelijk nooit op gaan zitten. Dat kan ook nog.
Mijn dochtertje van 14 maanden rijdt overal naar toe met haar loopauto. Kan voor en

achteruit geweldig sturen, bochtje achteruit is geen probleem. Knalt ook binnen nergens tegenaan. Buiten komt ze overal waar ze zijn wil. Dit alles al vanaf 12maanden. Maar loslopen durft ze niet....
Als ze er zo gefrustreerd van word, dan zou ik het even wegzetten. Het is best goed voor een kindje om wat frustratie op te doen, maar als het simpelweg nog niet lukt, dan moet je het soms gewoon even laten. Over een paar weken weer pakken en wie weet snapt ze het dan wel. Of niet, en dat is ook niet het einde van de wereld.
Zoon snapte loopauto met die leeftijd ook nog niet. Hij is nu 2 en het gaat prima! Gewoon geduld hebben en zoals hierboven ook al iemand schreef: laat haar er maar gewoon even mee klooien, op een bepaald moment snapt ze het ineens.
Mijn dochter ging aan het begin ook alleen maar achteruit , snapte er helemaal niets van.

Als het zo veel frustratie oplevert, misschien inderdaad weer eventjes wegbergen en over een paar weken weer te voorschijn halen.
Mijn zoontje van 16 maand snapt ook nog niets van loopauto's. Hij zit er op en drukt wat op knopjes maar vooruit komt hij ook nog niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven