Poes krols. buiten...

14-03-2010 14:30 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag.

Mijn poes is krols, ik heb haar ongesteriliseerd gekregen. Erg vind ik het niet als ze kittens krijgt, ik wil graag kittens van haar. Met dat in gedachten heb ik haar ook gewoon de omgeving laten verkennen. Alleen nu is het vrijdag avond geweest dat ik haar buiten liet en sindsdien heb ik haar niet meer gezien.

Ik vraag me af of ze nog terug zal komen. Ze weet dat dit haar huis is, ze kwam eerst wel steeds terug. Het is de derde keer dat ze buiten was.

Wat denken jullie?

Ik voel me nu best onrustig, ze is heel lief en ik wil haar heel graag terug!! Alvast bedankt voor de antwoorden!
quote:ronniemitchel wrote on 22 March 2010 @ 01:00:

[...]

Een kat of hond die jongen heeft gehad loopt wel risico op baarmoeder/borstkanker dat klopt maar katten die niet gedekt zijn vele malen minder,als ik nu naar mijn dierenarts ga om ze te laten steriliseren terwijl ze niet buiten komen, vraagt ze mij of ik gek ben aangezien ze echt voor de gezondheid van dieren gaat en niet voor het geld.En wij - (samen met onze) dierenartsen - zijn Malle Pietje? Is er niet één stukje informatie gegeven, waarvan jij nu denkt: "Oh, toch eens even checken, want..", alleen maar om je kennis te vergroten en een betere blikopener te zijn voor je beestjes? Echt niet? Laat jij alles afhangen van je dierenarts en je onwil om iets van een ander aan te nemen? Oké...
quote:feeks schreef op 22 maart 2010 @ 01:01:

[...]

Laat maar gaan,zalig zijn de armen van geest. vervelend als iemand niet naar jou maar wel naar haar eigendierenarts luisterd he, van haar weet ik zeker dat ik bij een dierenarts kom, bij jou moet ik het maar raden of je er echt verstand van hebt.
quote:ronniemitchel wrote on 22 March 2010 @ 01:04:

[...]

Ik douw niks in mijn katten of hond als ze zich niet lekker voellen,als ze wat mankeren ben ik de eerste die bij de dierenarts zit,zoals ik al zei wat weet je van mij, niks noppes nada, behalve dat ik gewoon nuchter blijf en niet zo hysterisch reageer als jij en feeks.Hysterisch? Even terugzoeken...
quote:Ligeia schreef op 22 maart 2010 @ 01:05:

[...]

En wij - (samen met onze) dierenartsen - zijn Malle Pietje? Is er niet één stukje informatie gegeven, waarvan jij nu denkt: "Oh, toch eens even checken, want..", alleen maar om je kennis te vergroten en een betere blikopener te zijn voor je beestjes? Echt niet? Laat jij alles afhangen van je dierenarts en je onwil om iets van een ander aan te nemen? Oké...Weer zo'n idiote reactie, dat maak jij ervan.
quote:feeks wrote on 22 March 2010 @ 01:01:

[...]

Laat maar gaan,zalig zijn de armen van geest. I guess so...
quote:Ligeia schreef op 22 maart 2010 @ 01:05:

[...]

En wij - (samen met onze) dierenartsen - zijn Malle Pietje? Is er niet één stukje informatie gegeven, waarvan jij nu denkt: "Oh, toch eens even checken, want..", alleen maar om je kennis te vergroten en een betere blikopener te zijn voor je beestjes? Echt niet? Laat jij alles afhangen van je dierenarts en je onwil om iets van een ander aan te nemen? Oké...Ja, snap je het niet?? Wij zijn achterlijk, want zij weet het zo goed dat ze haar dieren risico laat lopen. Sommige mensen willen gewoon niets aannemen van een ander.
quote:Ligeia schreef op 22 maart 2010 @ 01:07:

[...]

I guess so... Wat zal ik straks ondanks jullie vermeende armoe in mijn ziel heerlijk slapen, in de wetenschap dat mijn dieren gezond heerlijk slapen op de bank. trusten meiden en probeer zelf wat rijker te worden in jullie mind door je mening niet op te dringen en te accepteren dat er mensen zijn die anders denken, anders ervaren en anders weten dan jullie,slaap lekker en ik wens jullie sterkte met de armoe die in jullie huist byeeeee
quote:feeks wrote on 22 March 2010 @ 01:10:

[...]

Ja, snap je het niet?? Wij zijn achterlijk, want zij weet het zo goed dat ze haar dieren risico laat lopen. Sommige mensen willen gewoon niets aannemen van een ander.Nee, ik snap het niet, maar dat komt waarschijnlijk door die hysterisch idiote reacties van me, echt, hoe durf ik! En jij, Feeks? Breek me de bek niet open...
quote:Ligeia schreef op 22 maart 2010 @ 01:07:

[...]

I guess so... En nu laat ik t echt gaan, mn slaap is belangrijker dan een onnozel persoon die niets wil aannemen van een ander.Trusten
quote:ronniemitchel wrote on 22 March 2010 @ 01:11:

[...]

Wat zal ik straks ondanks jullie vermeende armoe in mijn ziel heerlijk slapen, in de wetenschap dat mijn dieren gezond heerlijk slapen op de bank. trusten meiden en probeer zelf wat rijker te worden in jullie mind door je mening niet op te dringen en te accepteren dat er mensen zijn die anders denken, anders ervaren en anders weten dan jullie,slaap lekker en ik wens jullie sterkte met de armoe die in jullie huist byeeeeeIk wilde je een stukje info meegeven, dat was alles (lees maar terug). Wat je ermee doet, is inderdaad helemaal aan jou. Ik hoop hoe dan ook toch dat je nog eens erover nadenkt of adviezen inwint van collega-dierenartsen. Ik heb ook wel eens een dierenarts getroffen die toch echt zijn vak niet beheerste met alle gevolgen van dien. Anyway, ik hoop dat je nog lang van je katten mag genieten. Peace out...
Voor RonnieMitchel klik

Dit als reactie op je post van 01uur vannacht.

Ter informatie.
quote:ronniemitchel schreef op 22 maart 2010 @ 00:57:

Onze dierenarts heeft hier niks over gezegd,onze oudste kat (9jaar) heeft een jaar geleden een baarmoeder verwijdering ondergaan,omdat ze een ontsteking had, en onze katten komen als het moet bij de dierenarts en die heeft geen enkel moment aangegeven dat ze gesteriliseerd moeten worden, lijkt me dat zij er wel verstand van heeft.

Toch is het zo. Poezen die steeds maar krols worden lopen zelfs een sterk verhoogd risico op baarmoederontstekingen (dat weet je want jouw poes heeft dat al gehad) en op allerlei typen kanker.

In de "natuur" is de poes namelijk niet steeds krols, zolang ze jongen zoogt is ze niet krols. Daarbij worden poezen in de "natuur" niet oud, al helemaal geen 9 jaar.
De pil voor poezen is nog veel kwalijker, de enige diervriendelijke oplossing is sterilisatie
even copypaste de webpagina van propje:

Sterilisatie poes

Hierover kunnen we vrij kort zij, omdat het simpelweg het beste is voor de gezondheid van uw kat. Op leeftijd van 4 tot 5 maanden zijn poezen geslachtsrijp en worden zij voor de eerste keer krols en zeer aantrekkelijk voor katers die op het liefdespad zijn. Zij kennen geen safe seks en zelfs kortstondige ontmoetingen leiden tot een vaak onverwachte gezinsuitbreiding. Dat het voor een poes beter zou zijn eerst een nestje te krijgen is helaas een hardnekkig fabeltje. Er is gebleken dat katten en honden die niet gesteriliseerd zijn, een vergrote kans op borstkanker (mamatumoren) hebben, ook neemt de kans op baarmoederontsteking (pyometra) sterk toe. Ook is het zo dat de kat iedere 3 weken krols kan worden. Dit is voor de kat niet erg plezierig, maar voor u ook niet. Poezen zijn vaak heel erg vervelend als ze krols zijn. Ze miauwen heel erg veel en ook veel luider dan normaal, meestal ’s nachts en dan slaapt u niet meer. De poezenpil geven ? Absoluut niet doen ! Deze is alleen geïndiceerd bij poezen, waarbij de eigenaar niet wilt dat de kat krols wordt, maar nog wel een nestje. Deze hormoontabletten hebben dezelfde nadelen als het krols worden dus ook kans op baarmoederontsteking en tumoren van de tepels. Melkkliertumoren zijn bij de poes vrijwel altijd zeer kwaadaardig en de kat zal hier dan naverloop van tijd aan overlijden. Het is dus zeer onverstandig om de poezenpil te geven aan een poes die nooit bij de dierenarts komt voor een gezondheidscontrole. Niet gesteriliseerde poezen hebben een 7 keer grotere kans om melkkliertumoren te krijgen dan gesteriliseerde poezen. De beste leeftijd om een kat te laten steriliseren is op 6 maanden. Ons advies: wacht niet te lang, dit heeft geen voordelige effecten.

De grote voordelen van sterilisatie zijn: geen baarmoederontsteking, minder kans op borstkanker en suikerziekte. Bovendien wordt ongewenst gedrag als onzindelijkheid en drang tot weglopen weggenomen. Na de operatie verandert de stofwisseling ook: het dier heeft dan minder eten nodig, anders wordt het veel te dik en daar door sloom. Als ze op hetzelfde gewicht blijven worden ze ook echt niet sloom.

Ik vind het een domme fout van je dierenarts om je niet te wijzen op de gevaren.
En trouwens, niet elke ingreep is geldklopperij...
.
Hoe is het nu?

Was poes in blijde verwachting na d'r avontuur?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven